Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Citroen δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά, ένα εκκεντρικό σχεδιαστικά μοντέλο που όταν τον οδηγείς εκπλήσσεσαι με την απλότητά του και τον ιδιαίτερα οικονομικό πετρελαιοκινητήρα.

Σε δική του κατηγορία

Επιτέλους μια εταιρεία που τόλμησε κάτι διαφορετικό

Ακολουθώντας τα χνάρια της Nissan με το άκρως επιτυχημένο Juke, η γαλλική εταιρεία επιχειρεί κάτι έξω από τα συνηθισμένα, λανσάροντας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχεδιαστικά αυτοκίνητα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Παρότι ανήκει στα compact crossover, το Cactus ουσιαστικά εκπροσωπεί μια δική του κατηγορία.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσα έχουν εφαρμοστεί πάνω σε αυτό το αμάξωμα, φανερώνουν την επιθυμία των Γάλλων για κάτι νέο, κάτι ριζοσπαστικό. Από τις ιδιαίτερες ράγες οροφής που δείχνουν σαν να αιωρούνται, τα φωτιστικά σώματα τριών επιπέδων, τους έντονους συνδυασμούς χρωμάτων με τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά και φυσικά τα airbumps στις πόρτες και τα φώτα. Μια κατοχυρωμένη πατέντα της Citroen, που εκτός από στιλ προσφέρει προστασία από μικρο-συγκρούσεις, επαφές και γρατζουνιές, με θύλακες αέρα που απορροφούν τις πιέσεις.

Προτεραιότητα των μηχανικών αποτέλεσε και η μείωση του βάρους, προς όφελος του κόστους και της οικονομίας καυσίμου. Σε σχέση με το απλό C4 είναι πιο ελαφρύ κατά 200 κιλά, χάρη στο καπό από αλουμίνιο, την πόρτα του πορτμπαγκάζ από πλαστικό, τον ενιαίο πάγκο στα πίσω καθίσματα και τα σταθερά πίσω παράθυρα.  

Όλα είναι νέα

Ισχυρές δόσεις lifestyle στο εσωτερικό

Η ίδια ανατρεπτική φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό. Μόλις ανοίξεις την πόρτα, το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει εντύπωση είναι οι ρετρό χειρολαβές που θυμίζουν χερούλια από δερμάτινες αποσκευές παλιάς εποχής. Στην συνέχεια θα δεις πως δεν υπάρχουν τα κλασικά καθίσματα πίσω, αλλά μια ενιαία θέση που δίνει την εντύπωση καναπέ. Μην επιχειρήσεις να βρεις το κουμπί για τα πίσω παράθυρα, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει. Ανοίγουν μόνο προς τα έξω, υπό γωνία και φυσικά χειροκίνητα. 

Διαφορετικό είναι και το κεντρικό ταμπλό, με το μεγάλο και μακρόστενο ντουλαπάκι του συνοδηγού, την οθόνη τύπου tablet 7 ιντσών και τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από την οθόνη αφής, ενώ ακριβώς από κάτω υπάρχουν ελάχιστα κουμπιά. Όλα θαρρείς και έχουν σχεδιαστεί με βάση την εργονομία, με τα πλαστικά παρότι σκληρά να έχουν καλή συναρμογή. Θα θέλαμε λίγο πιο μοντέρνα εικόνα και πιο ευχάριστα χρώματα, όπως ακριβώς συμβαίνει στο εξωτερικό αμάξωμα.

Από τον πίνακα οργάνων απουσιάζει το στροφόμετρο, οι ποτηροθήκες είναι είδος προς εξαφάνιση, ενώ το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και δύο ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν με άνεση πίσω, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 348 λίτρων. Μια ακόμα καινοτομία του Cactus, είναι ότι ο αερόσακος συνοδηγού είναι τοποθετημένος στην οροφή! ενώ τα πιτσιλιστήρια πλύσης του παρμπρίζ  είναι πάνω στους υαλοκαθαριστήρες, ώστε να ψεκάζουν μικρότερη ποσότητα υγρού.

Ευχαριστιέσαι να το οδηγείς

Ευκολοδήγητο με έμφαση στην άνεση

Οδηγώντας το νέο C4 Cactus για μια εβδομάδα περίπου, ένιωθα σαν κάτοχος κάποιου εξωτικού supercar. Όλα τα βλέμματα στρέφονταν πάνω στο αυτοκίνητο και δεν ήταν λίγοι αυτοί που με σταματούσαν στο δρόμο για να ρωτήσουν πότε το αγόρασα, πόσο και αν είμαι ευχαριστημένος. Αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία του νεοφερμένου γαλλικού μοντέλου.

Στην πράξη, ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 BlueHDi των 100 ίππων είναι δυνατός από τις χαμηλές στροφές, συνεργάζεται πολύ καλά με το σύστημα start/stop και επιταχύνει ανέλπιστα γρήγορα, χάρη στο μειωμένο βάρος του αμαξώματος. Οι κραδασμοί δεν λείπουν, αλλά έχει την απαιτούμενη ελαστικότητα και σβελτάδα. Η άνεση της ανάρτησης είναι ένα από τα πλεονεκτήματά του, όπως και η κατανάλωση καυσίμου, που κυμαίνεται κοντά στα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

Στον αυτοκινητόδρομο δεν δυσκολεύεται να πιάσει τα 130-140 χλμ./ώρα., πατάει σταθερά και χάρη στα καθίσματα – πολυθρόνες, το ταξίδι είναι αρκετά ευχάριστο. Αν πιεστεί λίγο παραπάνω εμφανίζει κλίση στις στροφές και το μακρύ σε κλιμάκωση πεντάρι κιβώτιο, δεν  βοηθά για γρήγορους ρυθμούς.

Ο τολμών νικά

Δεν μοιάζει με κανένα άλλο και έχει ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον χιλιάδων καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη. Το C4 Cactus έχει όλα τα εφόδια για να αποτελέσει το επόμενο best-seller της Citroen, αποδεικνύοντας πως μερικές φορές αξίζει να ξεφεύγεις από τα συνηθισμένα και να τολμάς. Επίσης, είναι και αρκετά οικονομικό, με τη βασική έκδοση να ξεκινά από τα 13.940 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης και την πετρελαιοκίνητη 1.6 BlueHDi από τα 17.170 ευρώ, έχοντας καλό εξοπλισμό και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100
Κυβισμός (cc) 1.560 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 100/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 255/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,7
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) 3,4
Εκπομπές Ρύπων CO2 87 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 0 €
Μήκος (μέτρα) 4.157
Πλάτος (μέτρα) 1.946
Ύψος (μέτρα) 1.530
Βάρος (κιλά) 1.070
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 348
Τιμή (από…) 17.170

Δύο οθόνες έχει στη διάθεσή του ο οδηγός

Καθίσματα-πολυθρόνες

Εντυπωσιακές οι ρετρό χειρολαβές στις πόρτες

Στο πορτμπαγκάζ χωράνε οι αποσκευές 4 επιβατών

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης