Δοκιμάζουμε το Ford Puma με τον 1.000άρη κινητήρα των 125 ίππων

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 21 Μαΐου 2020, 13:42
Δοκιμάζουμε το Ford Puma με τον 1.000άρη κινητήρα των 125 ίππων

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Όμορφο, στιλάτο, με ψηφιακές οθόνες, πλούσιο εξοπλισμό, εξαιρετική οδική συμπεριφορά, κινητήρα που ταιριάζει «γάντι» στην ελληνική αγορά και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. 

Το ολοκαίνουριο μικρό crossover είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που ήρθαν πρόσφατα στη χώρα μας. Εκτός όλων των παραπάνω, διαθέτει μία από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες στην κατηγορία και φυσικά το πρωτοποριακό MegaBox.

Η μεγάλη επιτυχία

Έχει λάβει μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες στα crash test

Αυτό που κάνει τη διαφορά στο νέο Puma είναι η εμφάνισή του. Οι σχεδιαστές της Ford έπιασαν τον παλμό της εποχής δημιουργώντας ένα μοντέρνο και άκρως νεανικό αυτοκίνητο. Οι έντονες καμπύλες του αμαξώματος, το ανασηκωμένο πίσω τμήμα με τα εμπνευσμένα φώτα, τα διογκωμένα φτερά και τα αυξημένα μετατρόχια, προσδίδουν ένα σπορτίφ στιλ και έναν δυναμισμό, παραπέμποντας σε coupe crossover.

Το Puma πατά στην πλατφόρμα του Fiesta, ωστόσο είναι τελείως διαφορετικό μοντέλο. Το μήκος του αγγίζει τα 4,2 μέτρα, το πλάτος ξεπερνά το 1,8μ. και το ύψος είναι στα 1.537 χλστ. Όσο για το μεταξόνιο, ανέρχεται στα 2.588 χλστ.

Ιδανικό για τέσσερα άτομα

Ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη αφής 8''

Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες χωρίς περιορισμούς. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, η πρακτικότητα βρίσκεται στα καλύτερά της και η εργονομία είναι ικανοποιητική.

Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3. Ενσωματώνει πληθώρα εφαρμογών και υπηρεσιών συνδεσιμότητας, καλύπτοντας πλήρως τις απαιτήσεις των εξοικειωμένων με τα gadgets χρηστών.

Μπροστά από το τιμόνι συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, ο οποίος προβάλλει κάθε πληροφορία στον οδηγό.

Αυτό που θα εκτιμήσει ωστόσο ο κάτοχος του Puma είναι το πορτμπαγκάζ των 456 λίτρων. Ανοίγοντας την πόρτα αντικρίζεις ένα παραδοσιακό χώρο αποσκευών. Αν όμως σηκώσεις το πάτωμα, από κάτω υπάρχει ένας δεύτερος «έξυπνος» χώρος 80 λτ. τον οποίο η Ford ονομάζεται MegaBox.

Εκεί μπορείς να μεταφέρεις αντικείμενα μήκους έως 1,15 μ., να αποθηκεύσεις μικρομεσαίους σάκους, γλάστρες ή τα παιχνίδια παραλίας των παιδιών χωρίς να ανησυχείς αν θα το λερώσεις, αφού καλύπτεται με αδιάβροχη επένδυση.

Επίσης διαθέτει ακόμα και τάπα αποστράγγισης νερών ώστε να το καθαρίζεις εύκολα και γρήγορα με ένα λάστιχο.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό, περιλαμβάνει πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού από τη βασική έκδοση. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το μοντέλο προσφέρεται στην Ελλάδα στα δύο πλουσιότερα επίπεδα (Titanium και ST-Line X).

Πόσο καίει πραγματικά

Έχει οδηγοκεντρικό προσανατολισμό και δυναμικά χαρακτηριστικά

Κάτω από το καπό του Puma βρίσκεται ο 1.0 Ecoboost κινητήρας. Το μοτέρ διατίθεται σε εκδόσεις με 125 και 155 ίππους, υιοθετώντας ήπια υβριδική τεχνολογία Hybrid 48 volt με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW.

Τα 8 χρόνια εγγύηση είναι μεγάλο πλεονέκτημα.Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τους 125 ίππους και τα 170 Nm ροπής. Η συγκεκριμένη θεωρούμε ότι έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην Ελλάδα, καθώς προσφέρει τις απαιτούμενες επιδόσεις και συνάμα χαμηλά κόστη.

Το μηχανικό σύνολο, παρά τους τρεις κυλίνδρους, έχει δύναμη από χαμηλά, ανεβάζει στροφές με ευκολία και δεν δείχνει να κουράζεται σε μία ανηφορική διαδρομή με πλήρες φορτίο.

Στον δρόμο κινείται αέρινα, πατάει με σιγουριά στην άσφαλτο, στρίβει σαν ένα sport hatch. Ο συνδυασμός πλαισίου και ανάρτησης κάνει θαύματα ακόμα και στο κακοφτιαγμένο ελληνικό οδικό δίκτυο. Το τιμόνι από την άλλη είναι ρυθμισμένο υποδειγματικά και το εξάρι μηχανικό κιβώτιο άμεσο στις εναλλαγές.

Προσωπικά, θα ήθελα τα καθίσματα να έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη και να είχε δοθεί περισσότερη προσοχή στην ηχομόνωση του εσωτερικού περιβάλλοντος. 

Μέσα στην πόλη, το όχημα επιδεικνύει ευελιξία και σβελτάδα. Παρκάρει με δύο κινήσεις χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και το σύστημα υποβοήθησης με τους αισθητήρες -ή την κάμερα- είναι ευκολοδήγητο και δεν ενοχλείται από σαμαράκια λόγω του αυξημένου ύψους του αμαξώματος.

Όσο για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, η Ford ανακοινώνει 4,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Σε πραγματικές συνθήκες όμως δύσκολα θα δείτε κάτω από 5,8 λτ., εκτός κι αν κινείστε μόνιμα στην εθνική οδό.

Έχει όλο το πακέτο 

Αυτή τη στιγμή προσφέρεται μόνο με μηχανικό εξάρι κιβώτιο. Το αυτόματο 7 σχέσεων θα το δούμε μετά το καλοκαίρι

Το Puma είναι ένα από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση αυτοκίνητα. Ένα όχημα που υποστηρίζει τις απαιτήσεις των οδηγών για άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης, διαθέτει τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία και είναι πλήρως διασυνδεμένο.

Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης χάρη στην επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας να το φέρει με τα δύο πλουσιότερα επίπεδα και η τιμή των 20.097 κρίνεται άκρως ανταγωνιστική. Επίσης το όχημα συνοδεύεται με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες.

Δείτε εδώ όλες τις προδιαγραφές του Puma

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  

  Ford Puma 1.0 Ecoboost 125
Κυβισμός (cc) 998 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 125/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/1.400
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 9,8
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 191
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4,2
Εκπομπές Ρύπων CO2 96 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 86,40 €
Μήκος (μέτρα) 4.186
Πλάτος (μέτρα) 1.805
Ύψος (μέτρα) 1.540
Βάρος (κιλά) 1.100
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 456
Τιμή (από…)

20.097€

 

Χαίρεσαι κάθε λεπτό πίσω από το τιμόνι του

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα (Normal, Eco, Slippery, Trail, Sport)

Γρήγορη, απλή και γεμάτη από εφαρμογές η οθόνη αφής

Πλήρως παραμετροποιήσιμος και με θαυμάσια γραφικά ο ψηφιακός πίνακας

Στη βασική έκδοση φέρει ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/55

 

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 21 Μαΐου 2020, 13:50