Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Fiesta είναι εστιασμένη στον οδηγό που κάνει πολλά χιλιόμετρα ετησίως, επιζητεί την απόλυτη οικονομία καυσίμου, την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και παράλληλα θέλει να ευχαριστιέται την οδήγηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί να το πάρω diesel;


Με το Fiesta diesel οι επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμων μειώνονται αισθητά

Αυτή είναι η ερώτηση που κάνει ο καθένας, από τη στιγμή που υπάρχει στην γκάμα του Fiesta o βραβευμένος και άκρως αποδοτικός βενζινοκινητήρας 1.0 Ecoboost. Προσωπικά, θεωρώ ότι το συγκεκριμένο μοντέλο με το παραπάνω μηχανικό σύνολο είναι ίσως το καλύτερο αυτήν τη στιγμή στην αγορά. Προσφέρει όλα όσα απαιτεί ο οδηγός από ένα super mini, απαλλάσσεται και αυτό από τέλη κυκλοφορίας, δεν καίει πολύ και, φυσικά, έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις. Οπότε γιατί να επιλέξει κάποιος την πετρελαιοκίνητη έκδοση, η οποία είναι στα 1.600 κ.εκ.;
Η απάντηση είναι απλή. Επιλέγει το Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic μόνο αν κάνει πολλά χιλιόμετρα ετησίως. Αν βρίσκεται καθημερινά στους δρόμους, η δουλειά του απαιτεί ταξίδια σε εβδομαδιαία βάση και θέλει να κερδίσει σε χρήμα -σε βάθος χρόνου- από τη μικρή κατανάλωση καυσίμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Έχει δύναμη και προσέχει την τσέπη σου

Έχει μεγάλη ροπή και δύναμηΟ τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TDCi του Fiesta με τους 95 ίππους διακρίνεται για την ελαστικότητα, το θετικό τράβηγμα από χαμηλά και τη δύναμη που εμφανίζει στις μεσαίες στροφές. Ο συνδυασμός μειωμένου βάρους και υψηλής ροπής προσφέρει ικανοποιητική επιτάχυνση μέσα στην πόλη, ωστόσο εκεί που πραγματικά καταλαβαίνεις τις αρετές του είναι στον ανοικτό δρόμο. Δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα, διατηρώντας παράλληλα τη μέση κατανάλωση καυσίμου κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ακόμα και αν πιέζει το γκάζι λίγο παραπάνω. Το πεντάρι μηχανικό κιβώτιο έχει πιο μακριές σχέσεις προς όφελος της οικονομίας και, το βασικότερο όλων, το μοτέρ ξεπερνά το στερεότυπο των θορυβωδών diesel του παρελθόντος.

Ευχάριστο στην οδήγηση και σταθερό

Άνετο και ευχάριστο στην καθημερινή οδήγησηΑπό τα πρώτα χιλιόμετρα που κάνεις με το Fiesta, διακρίνεις την υψηλή ποιότητα κύλισης και τη σταθερότητα. Ακόμα και σε πιο απαιτητικές διαδρομές, δίνει μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό, με το επιπλέον βάρος του πετρελαιοκινητήρα να επηρεάζει ελάχιστα τα γνωστά δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Η ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει τη βέλτιστη άνεση στην καμπίνα των επιβατών, ενώ, αν αποφασίσεις να εξαντλήσεις τα όρια του μοτέρ, δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει. Το τιμόνι είναι γρήγορο και ευνοεί τους ελιγμούς στα στενά της πόλης, με το παρκάρισμα να είναι… παιχνιδάκι χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος.

Μοντέρνο και ευρύχωρο

Από άποψη ποιότητας είναι σε άλλη κατηγορίαΤο Fiesta αναμφισβήτητα είναι ένα νεανικά σχεδιασμένο αυτοκίνητο. Διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κατασκευής, με το εσωτερικό να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η εικόνα του είναι μοντέρνα, με την κεντρική κονσόλα να ξεχωρίζει χάρη στην αισθητική της. Τα πολλά κουμπιά, ωστόσο, δεν ευνοούν την πρακτικότητα και χρειάζεται λίγος χρόνος μέχρι να τα συνηθίσεις. Το αφρώδες υλικό στο ταμπλό δίνει έναν «αέρα πολυτέλειας», με τους χώρους να είναι κορυφαίοι για την κατηγορία.

Πολύ καλοί οι χώροι για τους πίσω επιβάτεςΣτο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση δύο ενήλικες, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει 276 λίτρα χωρητικότητας. Ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος από τη βασική έκδοση, περιλαμβάνοντας ESP, ASR, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, επτά αερόσακους, σύστημα start/stop και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Προαιρετικά, μπορείς να επιλέξεις τα «έξυπνα» συστήματα, όπως τα MyKey και SYNC, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας, Active City Stop δορυφορική πλοήγηση και πολλά ακόμα.


Αξίζει;

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η καλύτερη επιλογή για το Fiesta είναι ο κινητήρας 1.0 Ecoboost. Αν όμως κάνεις πολλά χιλιόμετρα και θες να καις όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο, τότε ο 1.6 DCTi φαντάζει ως ιδανική λύση. Η τιμή των 13.563 ευρώ κρίνεται ικανοποιητική, όπως και ο εξοπλισμός από τη βασική έκδοση.

Tεχνικά Χαρακτηριστικά

 Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic 

Κυβισμός (cc)

1.560 κ.εκ.

Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.)

95/3.800

Ροπή (Nm/σ.α.λ.)

200/1.750

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα)

12,9

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

178

Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.)

3,3

Εκπομπές Ρύπων CO2

87 γρ./χλμ.

Τέλη Κυκλοφορίας

0 €

Μήκος (μέτρα)

3.969

Πλάτος (μέτρα)

1.722

Ύψος (μέτρα)

1.495

Βάρος (κιλά)

1.108

Χώρος Αποσκευών (λίτρα)

276

Τιμή (από…)*

13.563 ευρώ

* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης