Αποστολή στη Λισαβόνα
Λουκάς Παπαλάμπρος

Δυναμική επανεμφάνιση στην κατηγορία των crossover κάνει η ιαπωνική εταιρεία, με ένα αυτοκίνητο που διακρίνεται για τον τολμηρό σχεδιασμό, την ευελιξία, τον πλούσιο εξοπλισμό, την ευρυχωρία του εσωτερικού και τους αποδοτικούς κινητήρες. Ταξιδέψαμε ως την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου HR-V, και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τρία σε ένα

Απευθύνεται κυρίως σε νέους οδηγούς και ζευγάρια που ενδιαφέρονται για το lifestyle

Η εμφάνιση είναι αναμφισβήτητα το μεγάλο ατού του HR-V. Οι Ιάπωνες ακολούθησαν τα ευρωπαϊκά πρότυπα, σχεδιάζοντας ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει ιδανικά τις σπορ γραμμές ενός coupe, τη στιβαρότητα ενός SUV και την πρακτικότητα ενός πολυμορφικού. Είναι ίσως από τα λίγα οχήματα της κατηγορίας που ακόμα και εν στάσει αναδεικνύει το αεροδυναμικό του σχήμα, αποπνέοντας μια αίσθηση φρεσκάδας και κομψότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στην καμπίνα, με τη διαφορά εδώ να την κάνει η έξυπνη διαμόρφωση των χώρων και η εντυπωσιακή άνεση των πίσω επιβατών. Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, οι περισσότερες επιφάνειες είναι επενδυμένες με μαλακά πλαστικά, υφάσματα και δέρμα, ενώ στην κορυφαία έκδοση υπάρχει η μοναδική στην κατηγορία ανοιγόμενη πανοραμική οροφή.

Φουλ στην τεχνολογία

Σύγχρονη, ευρύχωρη και απόλυτα λειτουργική η καμπίνα

Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων HondaConnect με λογισμικό Android 4.0.4 και οθόνη αφής 5 ή 7 ιντσών, παρέχοντας ταχεία και εύκολη πρόσβαση σε όλες τις διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως web browsing, κυκλοφοριακή ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, ειδήσεις και καιρός, social media, και ιντερνετικοί μουσικοί σταθμοί.

Από την ίδια οθόνη προβάλλονται πληροφορίες για την αυτονομία κίνησης, την οικονομία καυσίμου ή το ταξίδι, ενώ μπορεί να συνδεθεί με smartphones και άλλες συσκευές μέσω MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI και USB. Επίσης, δεν λείπει το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin, επιτρέποντας την πλοήγηση ακόμα και σε απομακρυσμένες περιοχές, την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης, προειδοποιήσεις ορίων ταχύτητας και τρισδιάστατη απεικόνιση κτιρίων και περιοχών.

Όπως τα νέα Civic και CR-V, έτσι και αυτό εφοδιάζεται με όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει το City-Brake Active Syste, το οποίο έχει εξελιχθεί για την αποφυγή ή μείωση της σφοδρότητας πρόσκρουσης με ταχύτητες κάτω από 32 χλμ./ώρα. Οι ανώτερες εκδόσεις διαθέτουν το πακέτο Advanced Driver Assist System, που περιλαμβάνει τα Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System.

Φορτώστε βαλίτσες

Μεγάλος και απόλυτα πρακτικός ο χώρος αποσκευών

Η ευρυχωρία και η προσαρμοστικότητα του HR-V σπάνια συναντάται αλλού και ειδικά στην κατηγορία του. Αυτό το αυτοκίνητο θαρρείς και έχει κατασκευαστεί για να βγάλει από τη δύσκολη θέση τους μπαμπάδες όλου του κόσμου όταν ετοιμάζονται για ένα ταξίδι. Η διαμόρφωση των χώρων θυμίζει περισσότερο MPV, προσφέροντας μοναδικά επίπεδα άνεσης σε όλους τους επιβάτες. Τα καθίσματα διαμορφώνονται σε τρεις θέσεις χάρη στο σύστημα Magic Seats, δίνοντας τη δυνατότητα μεταφοράς ακόμα και μεγάλων σε όγκο και μήκος αντικειμένων.

Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 453 λίτρα και φτάνει έως τα 1.026, ωστόσο αυτά που θα εκτιμήσει περισσότερο ο οδηγός, και ιδιαίτερα μια γυναίκα, είναι το χαμηλό κατώφλι και το φαρδύ άνοιγμα της πίσω πόρτας.

Βενζίνη και diesel

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC των 120 ίππων ταιριάζει ιδανικά

Με δύο μηχανικά σύνολα προδιαγραφών Euro6 και με κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς θα προσφέρεται το HR-V. Στη βάση είναι ο καινούριος βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο 7άρι. Αποδίδει 130 ίππους και 155 Nm ροπής, εμφανίζοντας μέση κατανάλωση καυσίμου γύρω στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον το παρουσιάζει ο diesel 1.6 i-DTEC, απόδοσης 120 ίππων και 300 Nm ροπής. Εκτός από χαμηλότερη κατανάλωση (4 λτ./100 χλμ.) και εκπομπές ρύπων (104 γρ./χλμ.), το μοτέρ αυτό προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο, έχει πιο πολιτισμένη λειτουργία, είναι δυνατό από τις χαμηλές στροφές, σχετικά αθόρυβο και δεν εμφανίζει κραδασμούς.

Στον δρόμο

Εξαιρετική οδική συμπεριφορά και σίγουρο πάτημα στην άσφαλτο

Κατά τη σύντομη οδηγική επαφή μας με το HR-V, αυτό που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση είναι η υψηλή ποιότητα κύλισης, η σπορ συμπεριφορά του και η μικρή κλίση του αμαξώματος στις στροφές. Το ιαπωνικό crossover πατάει σταθερά στην άσφαλτο, η ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο σε εμπνέουν να κινηθείς πιο γρήγορα, το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και σχετικά καλό σε πληροφόρηση, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι ανέλπιστα υψηλά. Αντίθετα, η ηχομόνωση δεν μας ενθουσίασε, παρότι οι άνθρωποι της Honda υποστηρίζουν πως έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό τον τομέα. 

Αξίζει να το περιμένεις

Αν επιθυμούσατε να αγοράσετε ένα ελκυστικό σε εμφάνιση, ευρύχωρο, πρακτικό και σπορ crossover, τότε ανεπιφύλακτα σας προτείνουμε να κάνετε υπομονή 3 μήνες ακόμα, ωσότου έρθει στην Ελλάδα το HR-V. Πρόκειται για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ειδικά στην έκδοση με τον diesel κινητήρα των 1.600 κ.εκ. Βέβαια, όλα θα εξαρτηθούν από την τιμή του, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί λίγο πριν από το λανσάρισμα στην αγορά.

Διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις και με 8 συνολικά χρώματα

Ευκολοδήγητο και άνετο σε όλες τις συνθήκες

Πανοραμική γυάλινη οροφή

Χωράει άνετα τέσσερις μεγάλες βαλίτσες

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης