Αποστολή στη Φραγκφούρτη
Λουκάς Παπαλάμπρος

Η νέα γενιά του supermini της Honda είναι έτοιμη να κάνει επίσημο ντεμπούτο στους ευρωπαϊκούς δρόμους, προσφέροντας τη μεγαλύτερη ευρυχωρία στην κατηγορία, ασυναγώνιστη ευελιξία σε ό,τι αφορά τη διάταξη των εσωτερικών χώρων, αναβαθμισμένη ποιότητα και προηγμένες τεχνολογίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ταξιδέψαμε ως τη Φραγκφούρτη, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου, και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Ίδιο αλλά τόσο διαφορετικό

Παρότι δεν είναι το πιο στιλάτο, έχει χαρακτήρα και δυναμισμό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιαστικά το νέο Jazz θυμίζει έντονα τον προκάτοχό του, έχοντας το ίδιο βασικό design. Είναι όμως κατασκευασμένο από την αρχή, έχει αυξημένο μήκος κατά 95 χλστ. και μεταξόνιο κατά 30 χλστ., ενώ βασίζεται πάνω σε καινούρια πλατφόρμα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί το βάρος κατά 12% (1.066 κιλά) και παράλληλα να ενισχυθεί η δομική ακαμψία. Η πίσω πόρτα με το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ παραμένει εντυπωσιακά μεγάλη, με τα φωτιστικά σώματα να έχουν αποκτήσει πιο τολμηρή εμφάνιση.

Διατίθεται σε τρεις μεταλλικές αποχρώσεις, ισάριθμες ιριδίζουσες και δύο απλές, με τις εκδόσεις εξοπλισμού να είναι επίσης τρεις, περιλαμβάνοντας από ζάντες αλουμινίου 15 ή 16 ιντσών, όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, πλούσια σειρά πακέτων αξεσουάρ και μεμονωμένων επιλογών που επιτρέπουν στους ενδιαφερόμενους αγοραστές να  εξατομικεύσουν το αυτοκίνητο σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις.

Ψάξε για τον δεύτερο

Λιτό, σύγχρονο και εργονομικό το ταμπλό

Στην καμπίνα έχουν γίνει αναβαθμίσεις όσον αφορά την αισθητική, την ποιότητα και τη συναρμογή των υλικών. Η εικόνα του εσωτερικού του Jazz είναι σαφώς πιο μοντέρνα, η πρακτικότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, όπως και η εργονομία. Θυμίζει έντονα το νέο HR-V, με την οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, να κάνει τη διαφορά. Προσφέρει ταχεία πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες, είναι εύκολο στη λειτουργία του και προβάλλει πληροφορίες για οτιδήποτε χρειαστεί ο οδηγός.

Από πλευράς ευρυχωρίας και άνεσης τώρα, ό,τι και να πούμε είναι λίγο. Το Jazz δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα supermini. Οι χώροι για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι απαράμιλλοι, το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 354 λίτρων, που με την αναδίπλωση των καθισμάτων εκτοξεύεται στα 1.314 λτ., ενώ χάρη στη φαρδιά πίσω πόρτα και στο χαμηλό κατώφλι διευκολύνει τα μέγιστα τη φόρτωση και εκφόρτωση.

Τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα Magic Seats ρυθμίζονται σε ποικίλες διατάξεις βάσει τεσσάρων προγραμμάτων (Modes), κάνοντας πιο εύκολη και άνετη τη ζωή των επιβατών.


Ένας κινητήρας

Δεν υπάρχει diesel και υβριδική έκδοση

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας 1.3 i-VTEC, απόδοσης 102 ίππων και 123 Nm ροπής. Συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) 7 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5 και 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων στα 116 και 106 γρ./χλμ, αντίστοιχα. Στην πράξη, το μοτέρ κινεί σχετικά ξεκούραστα το αμάξωμα, δεν εμφανίζει κραδασμούς και εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις. Η αίσθηση που δίνει το μηχανικό κιβώτιο είναι σαφώς καλύτερη και το προτείνουμε ανεπιφύλακτα σε σχέση με το CVT.

Έχει πιο πυκνή κλιμάκωση για καλύτερη επιτάχυνση, η απόκριση στο γκάζι είναι σαφώς βελτιωμένη και δεν κομπιάζει σε ανηφορικές διαδρομές, με το σύστημα idle-stop να είναι γρήγορο στη λειτουργία του, απενεργοποιώντας και ενεργοποιώντας άμεσα τον κινητήρα από φανάρι σε φανάρι.

Σταθερό στον δρόμο

Η κίνηση στα αστικά κέντρα γίνεται παιχνιδάκι

Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Jazz, αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως πρόκειται για ένα εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Ευέλικτο μέσα στην πόλη, έχει βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και πατάει καλύτερα στις στροφές, χάρη στη σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Το τιμόνι είναι καλύτερο σε αίσθηση και πληροφόρηση, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να εξασφαλίζουν πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα στον οδηγό.

Τα καθίσματα είναι μεγάλα σε διαστάσεις και άνετα, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να αυξάνουν την ισχύ πέδησης και την ευστάθεια. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ευχάριστα, αλλά σε πιο απαιτητικές διαδρομές ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να αλλάζει συνεχώς σχέσεις στο κιβώτιο, λόγω της χαμηλής ροπής του μοτέρ.

Από το 2001 οπότε πρωτοκυκλοφόρησε έχει πουλήσει 5,5 εκατ. μονάδες

Στην Ελλάδα θα έρθει τον Οκτώβριο, οπότε και θα ανακοινωθούν οι τιμές

Θα εντυπωσιάσει τη μητέρα με τις αρετές του

Έυχρηστο και ταχύτατο το σύστημα πολυμέσων

Μεγάλος και πρακτικός ο χώρος αποσκευών

Με πεσμένα τα καθίσματα χωράει τα πάντα

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης