ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Το όνομά του προφέρεται «Μπέι-ον» και ανήκει στην κατηγορία των B-SUV. Πρόκειται για ένα αστικών διαστάσεων crossover με ελκυστική σχεδίαση, πλούσιες αρετές και κινητήρες που ταιριάζουν «γάντι» στις ανάγκες του Έλληνα οδηγού.

Το ολοκαίνουριο Hyundai Bayon έφτασε στη χώρα μας και εμείς αδράξαμε την ευκαιρία, κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση. Αυτή με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων.

 

Φτιαγμένο για την Ευρώπη

Με το Bayon η Hyundai συμπληρώνει την παρουσίαση 7 μοντέλων σε 12 μήνες.

Το νεότερο και πιο μικρό SUV της κορεατικής μάρκας σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε στη Γηραιά Ήπειρο, με βάση τις απαιτήσεις των Eυρωπαίων οδηγών. Ακόμa και το όνομά του είναι ευρωπαϊκό, αφού έχει εμπνευστεί από τη γαλλική πόλη Bayonne. Οι τιμές ξεκινούν από 15.790 ευρώ.

Ενσωματώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» της Hyundai, προβάλλοντας τις όμορφες αναλογίες, το στυλ και τις τεχνολογίες. Η μεγάλη μάσκα εμπρός με τα φωτιστικά σώματα που αποτελούνται από τρία στοιχεία και την οριζόντια εισαγωγή αέρα, αναδεικνύουν τη διαφορετικότητα του αυτοκινήτου.

Τα πίσω φώτα σε σχήμα βέλους και η λεπτή οριζόντια γραμμή που τα ενώνει προσδίδουν κομψότητα και δυναμισμό. Οι ζάντες είναι 15, 16 και 17 ιντσών, με την εταιρεία να προσφέρει εννέα χρώματα για το αμάξωμα και διχρωμίες.

Από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται οριακά κάτω από το Kona, έχοντας μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ. και ύψος 1.500 χλστ.

 

Άψογο εσωτερικό

Σύγχρονο, φωτεινό, ψηφιακό και πρακτικό περιβάλλον στην καμπίνα.

Ανοίγοντας τις πόρτες έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σημαντικό χαρακτηριστικό του η μεγάλη γκάμα εξοπλισμού συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένου ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μίας οθόνης AVN 10,25 ή 8,0΄΄(Display Audio).

Η κεντρική οθόνη διατίθεται με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, καθιστώντας τη Hyundai την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που διαθέτει στάνταρ ασύρματο mirroring στην κατηγορία.

Πίσω χωράνε άνετα δύο ενήλικες επιβάτες.

Τα υλικά στις επιφάνειες είναι προσεκτικά συναρμολογημένα και ο διάκοσμος διακριτικός και μοντέρνος. Στα πλεονεκτήματα συγκαταλέγονται ο εσωτερικός φωτισμός τεχνολογίας LED και οι τρεις θύρες USB.

Το σημείο που μας άφησε άφωνους ωστόσο ήταν η ευρυχωρία. Το Bayon εκμεταλλεύεται πλήρως το μεταξόνιο των 2.580 χλστ., προσφέροντας εξαιρετικούς χώρους στους επιβάτες.

Ο χώρος αποσκευών είναι ένα από τα μεγάλα ατού του Bayon.

Δίνει τη αίσθηση μεγαλύτερου SUV, παρέχοντας σε μια τετράμελη οικογένεια όλα όσα επιζητά. Οι Κορεάτες έχουν κάνει τρομερή δουλειά στον συγκεκριμένο τομέα, με τη χρηστικότητα της καμπίνας και το πορτμπαγκάζ των 411 λίτρων, να εκτοξεύουν τα επίπεδα άνεσης και πρακτικότητας.

Ψηφιακός πίνακας οργάνων που παραμετροποιείται.

Κορυφαίο είναι το πακέτο ασφάλειας, το οποίο η εταιρεία ονομάζει «SmartSense». Ενσωματώνει τα πιο προηγμένα συστήματα, από το «Lane Follow Assist (LFA)» που διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, έως το «Junction Turning» που ενεργοποιεί τα φρένα για να αποτρέψει ενδεχόμενη σύγκρουση, το «Smart Cruise Control (NSCC)» το οποίο χρησιμοποιεί δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου για να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα στις λεωφόρους ή στους αυτοκινητόδρομους και το ιδιαίτερα βολικό μέσα στην πόλη «Leading Vehicle Departure Alert (LVDA)», που σε ειδοποιεί όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται προς τα εμπρός.

Δείτε εδώ όλες τις προδιαγραφές

Οι πιο άπειροι οδηγοί θα εκτιμήσουν το «Parking Assist (PA)» που επιτρέπει την ημι-αυτόνομη διαδικασία στάθμευσης, καθώς και τα «Parking Collision-Hindance Assist-Reverse (PCA-R)» και «Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA)» για την αποφυγή ατυχήματος κατά την αποχώρηση από το πάρκινγκ.

 

Τι κάνει στον δρόμο;

Προσφέρεται μόνο με κινητήρες βενζίνης.

Το νέο Bayon προσφέρεται μόνο με κινητήρες βενζίνης: τον 1.2 MPi με τους 84 ίππους που συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, τον 1.0 T-GDi απόδοσης 100 PS με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή το αυτόματο 7DCT και τον 1.0 T-GDi 48V Hybrid κινητήρας με ισχύ 100 ή 120 ίππων, o οποίος μπορεί να συνδυαστεί με το «έξυπνο» 6 iMT ή το 7DCT.

Εξοπλίζεται με τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.Η έκδοση 1.0 Τ-GDi 100 PS θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι η πιο ανταγωνιστική. Κοστίζει 17.190 ευρώ και θεωρείται ιδανική για καθημερινές μετακινήσεις και εξορμήσεις. Το compact SUV κινείται με ευελιξία μέσα στην πόλη, η ανάρτηση είναι ίσως λίγο πιο σφιχτή με αποτέλεσμα να νιώθεις τις λακκούβες, αλλά στον ανοιχτό δρόμο παρέχει την απαιτούμενη ακρίβεια.

Το κιβώτιο έξι σχέσεων είναι ρυθμισμένο σωστά και σχετικά άμεσο στις αλλαγές, αλλά θα θέλαμε να δοκιμάσουμε το αυτόματο 7άρι. Το τιμόνι από την πλευρά έχει μια ελαφριά αίσθηση, βολεύοντας στις γρήγορες εναλλαγές πορείας στην κίνηση, Αντίθετα, στις στροφές η έλλειψη ακρίβειας είναι αισθητή. Απολύτως λογικό βέβαια, καθώς το αυτοκίνητο προβάλλει έναν πιο φιλικό και ασφαλή χαρακτήρα προς τον οδηγό, με την πλειάδα των συστημάτων υποβοήθησης να κάνει την οδήγηση ευχαρίστηση.

Από τον κινητήρα των 100 ίππων δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω. Είναι εύστροφος, με αρκετή ροπή και ικανοποιητικές επιδόσεις. Θα σε μεταφέρει στον προορισμό σου ήρεμα και χωρίς να προβληματίζεται, καλύπτοντας και με το παραπάνω τις ανάγκες σου.

Όσο για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, η Hyundai αναφέρει ότι καίει γύρω στα 5,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Εμείς καταγράψαμε τουλάχιστον 2 λίτρα πάνω, αλλά οι περισσότερες αποστάσεις πραγματοποιήθηκαν σε συνθήκες έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης.

 

Στο ταμείο…

Το νεότερο και πιο μικρό SUV της γκάμας.

Η Hyundai συνεχίζει την επιτυχημένη στρατηγική της, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής όπου τα πάντα μετατρέπονται σε SUV. Το Bayon είναι η αλήθεια ότι δεν μας ενθουσίασε τόσο όσο το νέο Tucson που δοκιμάσαμε πρόσφατα, αλλά προσφέρει πολλά περισσότερα από αυτά που υπόσχεται ο μέσος ανταγωνισμός.

Είναι ένα αυτοκίνητο με απίστευτους χώρους για την κατηγορία, ασύγκριτο εξοπλισμό και τιμή που προκαλεί. Οπότε οι Κορεάτες έχουν κάνει για μια ακόμα φορά… διάνα με την επιλογή τους.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  Hyundai Bayon 1.0 T-GDi
Κυβισμός (cc) 998 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 100/4.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 172/1.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,7
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 183
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 5,7
Εκπομπές Ρύπων CO2 (WLTP) 129 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 82,56 €
Μήκος (μέτρα) 4.180
Πλάτος (μέτρα) 1.775
Ύψος (μέτρα) 1.500
Βάρος (κιλά) 1.205
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 411
Τιμή (από…)

17.190€

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι τιμές και οι εκδόσεις του νέου μικρού crossover της Hyundai

290 ίπποι και κορυφαίες επιδόσεις για το Hyundai Kona N

Η Hyundai ετοιμάζει νέο ηλεκτρικό μοντέλο

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης