Αποστολή στο Μόναχο
Λουκάς Παπαλάμπρος

Το Transit αναμφισβήτητα είναι από τα κορυφαία Van παγκοσμίως, όπως μαρτυρούν και οι εκατομμύρια πωλήσεις του από το 1965. Η νέα γενιά, ωστόσο, ξεφεύγει από οτιδήποτε έχουμε δει έως τώρα. Είμαι μια κλάση πάνω από τον ανταγωνισμό, καθώς, εκτός από εξαιρετικές μεταφορικές δυνατότητες, έχει εμφάνιση, ποιότητα κύλισης και τεχνολογίες που συναντώνται μόνο σε επιβατικά. Ταξιδέψαμε έως το Μόναχο, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασής του, και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις από ένα, ομολογουμένως, εξαιρετικό όχημα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καλύπτει κάθε απαίτηση

Το νέο Transit θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο του 2013 σε εκδόσεις Custom (επαγγελματικές) και Tourneo Custom (επιβατικές). Οι πρώτες έχουν μήκος αμαξώματος 4,97 ή 5,34 μέτρα και διαθέσιμο χώρο φόρτωσης έως 6,0 m3. Χάρη στις πλαϊνές συρόμενες πόρτες, το μεγάλο άνοιγμα και τους κρυφούς χώρους κάτω από τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, μπορούν να τοποθετηθούν στην καρότσα φορτία τριών μέτρων και ισάριθμες παλέτες. Στις εκδόσεις Tourneo Custom υπάρχουν τρεις σειρές καθισμάτων, φιλοξενώντας έως εννέα επιβάτες. Τα καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως και αφαιρούνται σε περίπτωση που επιθυμεί ο οδηγός, περιλαμβάνοντας και βάσεις isofix.

Η καμπίνα και των δύο εκδόσεων υιοθετεί τη σχεδίαση του Focus, με την ποιότητα των υλικών να είναι κορυφαία, τα καθίσματα να προσφέρουν τη βέλτιστη άνεση και τον εξοπλισμό να είναι πλήρης. Εκτός από αερόσακους τύπου κουρτίνας και ESP, περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας με οθόνη ενσωματωμένη στον μεσαίο καθρέπτη, σύστημα αξιολόγησης της συμπεριφοράς του οδηγού, συνδεσιμότητα SYNC με φωνητική ενεργοποίηση, λειτουργία Emergency Assistance σε περίπτωση ατυχήματος, Lane Keeping Alert και Driver Alert, το Auto High Beam, που αλλάζει αυτόματα τη λειτουργία των προβολέων από μεγάλη σε μεσαία σκάλα, αλλά και προηγμένο radio/cd και σύστημα πλοήγησης, όπως ακριβώς και στα επιβατικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ευχάριστη πλευρά του οδηγού

Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Transit στο Μόναχο, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κάθε έκδοση, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακούς δρόμους. H νέα γενιά του μοντέλου θέτει νέα δεδομένα, με τους ανθρώπους της Ford να έχουν δώσει ιδιαίτερη σημασία στην οδική συμπεριφορά του. Παρά τον όγκο του, είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και ευκολοδήγητο, με την ποιότητα κύλισης να είναι εξαιρετική. Κινείται σε κάθε επιφάνεια με περίσσια άνεση, η ανάρτηση έχει σωστή ρύθμιση και η καμπίνα είναι πλέον πιο ήσυχη από ποτέ, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους. Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, ότι, ακόμα και ύστερα από ώρες πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός δεν νιώθει ότι βρίσκεται σε Van, αλλά σε επιβατικό αυτοκίνητο.
Ο 2,2 Duratorq TDCi diesel κινητήρας (100, 125 και 155 ίππων) συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και κινεί τα βαριά αμαξώματα χωρίς πρόβλημα, έχοντας δύναμη από χαμηλά. Χάρη στη λειτουργία ECOnetic με σύστημα Start-Stop, η μέση κατανάλωση είναι μόλις 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων στα 172 γρ./χλμ.. Όσο για το κόστος συντήρησης, είναι και αυτό ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά του, καθώς το service θα γίνεται κάθε 50.000 χλμ. ή 2 χρόνια.

Το νέο Transit θα ξεκινήσει να πωλείται, όπως αναφέραμε και παραπάνω, τον ερχόμενο Ιανουάριο, με τις τιμές του, σύμφωνα με πληροφορίες, να είναι στα ίδια επίπεδα με αυτές του τωρινού.

Δείτε εδώ εικόνες του νέου Ford Transit (Custom και Tourneo Custom)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης