Ο 1.300άρης turbo βενζίνης απογειώνει το Dacia Duster

Ο 1.300άρης turbo βενζίνης απογειώνει το Dacia Duster

 


 

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 


 

Αποτελεί τον ορισμό του value for money. Είναι ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, εντυπωσιάζοντας τους οδηγούς με την αντοχή του, την αξιοπιστία, τους χώρους, την πρακτικότητα, την ευελιξία, την κίνηση σε κάθε έδαφος και το χαμηλό κόστος χρήσης.

Σε αφήνει άφωνο

Τέτοιες off-road καταστάσεις για το Duster είναι παιχνιδάκι

Πρόσφατα, στην γκάμα του μοντέλου προστέθηκε ο καινούργιος κινητήρας βενζίνης 1.3 TCe απόδοσης 130 και 150 ίππων. Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα μοτέρ, το οποίο έχει εξελιχθεί από το Renault Group σε συνεργασία με τη Daimler.

Την περασμένη εβδομάδα είχαμε στα χέρια μας την ισχυρότερη δικίνητη έκδοση του μοντέλου με τους 150 ίππους προκειμένου να τη δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους.

Χωρίς περιστροφές δηλώνουμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας κυριολεκτικά το απογειώνει.

Το μηχανικό σύνολο «κουμπώνει» άριστα πάνω στο Duster, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις και συνάμα περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, με τη μέση σε πραγματικές συνθήκες να κυμαίνεται μεταξύ 7,1 και 7,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε έπειτα από 500 χιλιόμετρα κίνησης σε όλες τις συνθήκες.

Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν η δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, το πώς συνδυάζεται με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο και η σχετικά αθόρυβη λειτουργία του. Σε σχέση με τον 1.5 Blue dCi, αυτός ο κινητήρας είναι χωρίς υπερβολές ένα σκαλί πάνω σε κάθε επίπεδο. Η έκδοση με τους 150 ίππους πληρώνει 165,60 ευρώ σε τέλη κυκλοφορίας

Δεν υπάρχουν κραδασμοί, η απόκριση στο γκάζι είναι άριστη και η λειτουργία του υποδειγματική. Ανεβάζει στροφές με χαρακτηριστική ευκολία και παραμένει ήσυχο ακόμη και πάνω από τα 130 χλμ./ώρα.

Επιταχύνει χωρίς κομπιάσματα, κινείται με σβελτάδα μέσα στην πόλη, με τη βελόνα του κοντέρ να τερματίζει στα 200 χλμ./ώρα σε ανοικτό δρόμο, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.

Αγρίμι

Και με τον έναν τροχό στον αέρα συνεχίζει κανονικά την πορεία του

Ακόμη ένα στοιχείο που μας εντυπωσίασε στο Duster 1.3 TCe 150 4X2 ήταν η ποιότητα κύλισης και το γεγονός ότι είναι πολύ εύκολο στον χειρισμό του. Δεν είναι σπορ, δεν έχει το αμεσότερο τιμόνι, ούτε «βιδώνεται» στην άσφαλτο σε διαδρομές με συνεχόμενες στροφές.

Ωστόσο, στις καθημερινές μετακινήσεις, στις σύντομες εξορμήσεις και στα ταξίδια το ευχαριστιέσαι. Διατηρεί σταθερή την τροχιά και μαζεύει γρήγορα τα χιλιόμετρα.

Όταν βγεις εκτός δρόμου, σου δείχνει από την πρώτη στιγμή πως βρίσκεται στο στοιχείο του. Ακόμη και το δικίνητο είναι απίστευτα ικανό σε off-road διαδρομές. Η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (205 χλστ.), η διαδρομή της ανάρτησης και τα ελαστικά M+S το καθιστούν ασυγκράτητο.

Περνά εμπόδια σαν καθαρόαιμο τετρακίνητο, ανεβαίνει και κατεβαίνει πλαγιές σαν αγρίμι, δεν κολλά σε νεροφαγώματα, «εξαφανίζει» τις κοτρόνες στο βουνό και αντιστέκεται σε κάθε δυσκολία. Κι όλα αυτά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το 4Χ4, από την άλλη, είναι άπιαστο.

Αισθητά αναβαθμισμένο

Προσεγμένη καμπίνα με σκληρά αλλά γερά πλαστικά και πολύ καλό εξοπλισμό

Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με περίσσια άνεση τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους - το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 445 λίτρων. Η ποιότητα των υλικών είναι αναβαθμισμένη παρά τα σκληρά πλαστικά, δίνοντας την αίσθηση πως δεν θα χαλάσουν ποτέ.

Θήκες για μικροαντικείμενα, μπουκάλια και λοιπά αντικείμενα υπάρχουν παντού. Ανάμεσα στα καθίσματα, κάτω από την κονσόλα, στις πόρτες.

Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά προκειμένου να έχει ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με υψηλότερης ποιότητας υφάσματα και ο εξοπλισμός ικανοποιητικός από τη βασική έκδοση Sportive, περιλαμβάνοντας φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρες φωτεινότητας, έξι αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι, σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με οθόνης αφής 7 ιντσών και ελληνικούς χάρτες πλοήγησης.

Όποιος επιθυμεί να προσθέσει κάτι παραπάνω, υπάρχει το εξοπλιστικό πακέτο Prestige με το σύστημα Multi-view camera και τις τέσσερις κάμερες θέασης, το σύστημα Blind Spot Warning για έλεγχο του τυφλού σημείου κατά τους ελιγμούς ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας, το cruise control, τον αυτόματο κλιματισμό και πολλά ακόμη.

Ένα επίπεδο πάνω

Το Duster συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια

Αναμφίβολα, ο Energy 1.3 TCe βενζινοκινητήρας αποτελεί το μεγάλο ατού του Duster. Του προσφέρει δύναμη, επιδόσεις και οικονομία σε σχέση με την ιπποδύναμη. Ταυτόχρονα, το best seller μοντέλο της Dacia καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις του αγοραστή που αναζητεί ένα οικονομικό όχημα, ευρύχωρο, ικανό και αξιόπιστο.

Συγκαταλέγεται στα κορυφαία προσιτά SUV που κυκλοφορούν. Οι τιμές του είναι ασυναγώνιστες για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, καθώς ξεκινούν από 15.980 ευρώ για την έκδοση 4Χ2 με τους 130 ίππους, από 16.680 ευρώ για την αντίστοιχη με τους 150 ίππους και από 17.34 ευρώ για την 4X4.

Δείτε εδώ τις εκδόσεις και τον εξοπλισμό του Duster

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  Dacia Duster 1.3 TCe 4X2
Κυβισμός (cc) 1.33 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 150/5.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.700
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,4
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 6,1
Εκπομπές Ρύπων CO2 138 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 165,60 €
Μήκος (μέτρα) 4.341
Πλάτος (μέτρα) 1.804
Ύψος (μέτρα) 1.693
Βάρος (κιλά) 1.234
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 445
Τιμή (από…)

16.680€

 

Παρότι δικίνητο δεν πτοείται στην πλαγιά

Ιδανικό για εξορμήσεις και για καθημερινές μετακινήσεις

Η γωνία προσέγγισης είναι 30 μοίρες, ράμπας στις 21 μοίρες και διαφυγής στις 34 μοίρες

Στα πίσω καθίσματα χωράνε ακόμη και τρεις επιβάτες με μικρές παραχωρήσεις

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2019, 16:08