Οδηγούμε το Audi Q3 Sportback 45 TFSI Quattro

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2020, 16:11
Οδηγούμε το Audi Q3 Sportback 45 TFSI Quattro

 


 

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 


 

Επιβλητικό παρουσιαστικό, κομψές γραμμές, σπορτίφ χαρακτηριστικά, δυνατός κινητήρας, τεχνολογική υπεροχή και απολαυστική οδήγηση. Η κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοση του μικρομεσαίου SUV Coupe της Audi τα έχει όλα σε υπερθετικό βαθμό, ενθουσιάζοντας οδηγό και φιλοθέαμον κοινό.

Χάρμα ιδέσθαι

Κλέβει την παράσταση η πίσω όψη με τις αριστουργηματικές καμπύλες

Είτε είστε λάτρεις της Audi είτε όχι, δεν μπορείτε παρά να συγχαρείτε τους Γερμανούς για το Q3 Sportback. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ένα από τα πιο ελκυστικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, ένα φινετσάτο όχημα με αθλητική σιλουέτα, μυώδεις θόλους, κεκλιμένη οροφή και τη χαρακτηριστική οκτάγωνη μάσκα με τις πλευρικές εισαγωγές αέρα.

Τα LED φώτα είναι στον βασικό εξοπλισμό. Το πίσω τμήμα ωστόσο είναι αυτό που κάνει τη διαφορά, ειδικά στην έκδοση 45 TFSI Quattro, την οποία είχαμε στη διάθεσή μας. Την εξαίσια εικόνα του οχήματος συμπληρώνουν οι ζάντες 18 ιντσών και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος.

Όσον αφορά στις διαστάσεις, σε σχέση με το απλό Q3, το Sportback είναι ελαφρώς μακρύτερο και πιο χαμηλό, τονίζοντας περαιτέρω το τύπου coupe στυλ του.

Απόλαυση

Μοντέρνο, σύγχρονο, ποιοτικό, πρακτικό και high-tech το σαλόνι του Q3 Sportback

Το εσωτερικό του ολοκαίνουριου SUV Coupe της γερμανικής φίρμας είναι προσεγμένο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Οι επιφάνειες στο ταμπλό και στις πόρτες καλύπτονται από υψηλής ποιότητας υλικά. Στο διακοσμητικό φιλέτο μπροστά από τον συνοδηγό υπάρχει η επιγραφή quattro της έκδοσης 45 TFSI, στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων 10,1 ιντσών και μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25΄΄.

Τα σπορ καθίσματα -της S Line έκδοσης- αγκαλιάζουν τα σώματα οδηγού και συνοδηγού, το τιμόνι ρυθμίζεται προς κάθε κατεύθυνση, η εργονομία είναι αψεγάδιαστη και η συναρμογή αναδεικνύει τη made in Germany καταγωγή του αυτοκινήτου.

Παρά την κλίση της οροφής, πίσω κάθονται χωρίς κανένα πρόβλημα δύο ενήλικες επιβάτες άνω του μετρίου αναστήματος. Τρίτος δεν χωράει, εκτός κι αν μιλάμε για παιδί.

Οι τριπλά χωρισμένες πλάτες των καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν με επτά τρόπους, εκτοξεύοντας την πρακτικότητα, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται από 530 έως 1.400 λίτρα, φιλοξενώντας ακόμα και εξοπλισμό του σκι, από πέδιλα έως μπότες, ρουχισμό και αποσκευές.

Όπως κάθε σύγχρονο premium αυτοκίνητο, έχει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, δίνοντας την ευκαιρία στον χρήστη να συνδέσει το smartphone με το infotainment και να επωφεληθεί των υπηρεσιών του Audi connect.

Φυσικά ο εξοπλισμός του είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης, όπως προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα, ενεργό cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος και πολλά ακόμη.

Δρόμος και γκάζι

Κινείται γρήγορα, είναι απόλυτα σταθερό και ευθύβολο

Έχοντας κάτω από το καπό τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης των 230 ίππων και εφοδιασμένο με τετρακίνηση quattro, κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων, σύστημα διεύθυνσης Progressive Steering και σπορ ανάρτηση, το Q3 Sportback 45 TFSI καταθέτει σε κάθε χιλιόμετρο τα διαπιστευτήριά του.

Το σεμιναριακού επιπέδου στήσιμο του αυτοκινήτου, η θαυμάσια ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο, δίνουν την εντύπωση ότι βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι κάποιου compact sport car. Σε συνεχόμενες διαδρομές με στροφές, όπως αυτές από Λιβαδειά μέχρι Αράχωβα, απολαμβάνεις να το οδηγείς.

Επιλέγεις τη λειτουργία «dynamic» στο Drive Select, πιάνεις σφιχτά το τιμόνι, βυθίζεις το πόδι στο γκάζι και απλώς σημαδεύεις την κάθε στροφή.

Το Q3 Sportback πλασάρεται χαρισματικά, τα ελαστικά «βιδώνουν» στην άσφαλτο και το μοτέρ ακολουθεί τον γρήγορο ρυθμό, αρκεί να κρατάς ψηλά τις στροφές. Υπολείπεται σε απόκριση και αυτό οφείλεται κατά ένα μέρος στην απουσία των paddles και στο γεγονός των ρυθμίσεων που έχουν επιλέξει οι άνθρωποι της Audi προς όφελος της οικονομίας καυσίμου.

Η έκδοση 45 TFSI είναι γρήγορη, αρκετά γρήγορη, θα λέγαμε, άλλα όχι εκρηκτική. Όποιος επιθυμεί κάτι τέτοιο ας περιμένει την RS Sportback.

Πόσο καίει πραγματικά;

Η οκτάγωνη 3D μάσκα με τους ευμεγέθεις αεραγωγούς προκαλεί σε κάθε πέρασμα του οχήματος

Παρά τους 230 ίππους και τα 350 Nm ροπής, το γερμανικό μοντέλο καταναλώνει καύσιμο σε λογικά πλαίσια. Στον αυτοκινητόδρομο και με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, καίει σε πραγματικές συνθήκες περίπου 6,5 λίτρα, σε πιο απαιτητικές διαδρομές και με το πόδι βυθισμένο στο γκάζι θα δεις πάνω από 11 λτ. και μέσα στη πόλη γύρω στα 8 με 8,5 λτ. 

Με λίγα λόγια, εσύ αποφασίζεις πώς θα κινηθείς και πόσο θα κάψεις. Όσο το «κυνηγάς», τόσο πιο γρήγορα πέφτει η βελόνα του καυσίμου.

Τιμή

Το μήκος αγγίζει τα 4,5 μέτρα, το πλάτος είναι στο 1,84μ. και το ύψος στο 1,56μ.

Το κόστος αγοράς του Q3 Sportback ξεκινά από 34.960 ευρώ για τη βασική έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων. Η 45 TFSI Quattro S tronic κοστίζει αρκετά παραπάνω και συγκεκριμένα €52.620. Είναι όμως πλούσια εξοπλισμένη, με πιο θελκτική εικόνα, οδική συμπεριφορά που συναρπάζει, ισχυρό κινητήρα και υψηλές επιδόσεις.  

Δείτε όλες τις εκδόσεις

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  

  Audi Q3 Sportback 45 TFSI Quattro
Κυβισμός (cc) 1.984 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 230/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 350/1.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 6,5
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 233
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 7,3
Εκπομπές Ρύπων CO2 168 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 411,60 €
Μήκος (μέτρα) 4.500
Πλάτος (μέτρα) 1.843
Ύψος (μέτρα) 1.567
Βάρος (κιλά) 1.700
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 530
Τιμή (από…)

52.620€

 

Η coupe παραλλαγή του Q3 απευθύνεται στους ανήσυχους οδηγούς

Μεγάλο πορτμπαγκάζ - Χωράει άνετα δύο ζευγάρια πέδιλα του σκι και τον εξοπλισμό

Το πίσω κάθισμα είναι για δύο ενήλικες - Ο τρίτος πρέπει να κάνει πολλές παραχωρήσεις

Όλες οι λειτουργίες και οι εφαρμογές στην οθόνη και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων ελέγχονται γρήγορα και εύκολα

Παρά τα σπορτίφ χαρακτηριστικά δεν του λείπει η πρακτικότητα

 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2020, 16:19