Οδηγούμε το υβριδικό Toyota RAV4

Οδηγούμε το υβριδικό Toyota RAV4

Αποστολή στην Ισπανία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   


Έπειτα από 22 χρόνια στην αγορά και 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις, το αυτοκίνητο που ουσιαστικά ίδρυσε τη δημοφιλή κατηγορία των SUV, απέκτησε για πρώτη φορά υβριδικό σύστημα κίνησης, αναβαθμίστηκε σε καίρια σημεία και είναι έτοιμο να συνεχίσει δυναμικά την επιτυχημένη εμπορική πορεία. Ταξιδέψαμε έως το Αλικάντε της Ισπανίας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του ανανεωμένου Toyota RAV4 και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.


Πιο αιχμηρό και σπορτίφ

Το πρώτο υβριδικό SUV της Toyota

Οι αισθητικές αλλαγές που έχουν γίνει στο εξωτερικό αμάξωμα του RAV4, προσδίδουν πιο δυναμική εμφάνιση και μοντέρνο χαρακτήρα. Εμπρός, διακρίνεται η νέα μάσκα, τα επιθετικά φωτιστικά σώματα, ο ριζικά ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και η μπλε απόχρωση του σήματος στην υβριδική έκδοση. Τα φτερά είναι τονισμένα, στο πάνω τμήμα ξεχωρίζει η κεραία «τύπου καρχαρία» και πίσω τα φώτα τεχνολογίας LED και η πτέρυγα.

Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το μήκος είναι ελαφρό αυξημένο, φθάνοντας τα 4,6 μέτρα, ενώ πλάτος και ύψος παραμένουν ίδια. Το αυτοκίνητο προσφέρεται σε εννέα χρώματα και με νέες ζάντες 17 και 18 ιντσών.

Περισσότερο στιλ και τεχνολογία

Λιτό, σύγχρονο και πρακτικό το εσωτερικό

Στην καμπίνα, έχουν τοποθετηθεί νέες επενδύσεις και διακοσμητικά, ο πίνακας οργάνων έχει αναβαθμιστεί, ώστε να γίνει πιο ευανάγνωστος και λειτουργικός, κάποια τμήμα του ταμπλό είναι καλυμμένα με δέρμα, αν και δεν λείπουν τα σκληρά πλαστικά. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Touch2. Γενικά, η ποιότητα στο εσωτερικό το RAV4 έχει ανέβει επίπεδο, με την πρακτικότητα να είναι εξαιρετική, περιλαμβάνοντας απεριόριστες θήκες για ποτήρια και αντικείμενα.

Οι χώροι είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία, φιλοξενώντας τέσσερις ενήλικες επιβάτες άνω του μετρίου αναστήματος με άνεση, ακόμα και πέντε χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς.

Ο οδηγός δεν δυσκολεύεται να βρει την ιδανική θέση, τα κουμπιά και οι διακόπτες είναι τοποθετημένα στα σημεία που πρέπει, ενώ αρκετά μεγάλο είναι και το ύψος της οροφής. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 501 λίτρα στην υβριδική εκδοχή και 547 λτ. στις συμβατικές, με την πίσω πόρτα να ανοίγει ηλεκτρικά στις πλουσιότερες εκδόσεις.

Βενζίνη, diesel και hybrid

Κορυφαία ασφάλεια με πέντε αστέρια από τον EuroNCAP

Το ανανεωμένο RAV4 τροφοδοτείται από τα γνωστά μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, όπως τον δίλιτρο βενζίνης των 151 ίππων και τον 2.0 D4-D απόδοσης 143 ίππων και 320 Nm ροπής. Τα μοτέρ είναι αναμφισβήτητα μεγάλης χωρητικότητας για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, ωστόσο, έχουν σχετικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, με 6,7 και 4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αντίστοιχα.

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται φυσικά στο υβριδικό, το οποίο ήταν και το μόνο διαθέσιμο κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Toyota. Συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα των 2,5 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρός άξονα, με τη συνολική ισχύ να αγγίζει τους 197 ίππους. Συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα επιλογής κίνησης (ECO, EC και Sport), ανάλογα τις συνθήκες. Επίσης, υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση hybrid με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Η ιαπωνική εταιρεία δίνει μέση κατανάλωση στα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αλλά υπό πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 7,5 περίπου λίτρα, όπως διαπιστώσαμε κατά την πρώτη οδηγική επαφή μας με το αυτοκίνητο.

Φιλικό και άνετο

Οι τιμές ξεκινούν από 24.871 ευρώ για το βενζινοκίνητο, από 25.363 ευρώ για το diesel λοα από 33.770 ευρώ για το υβριδικό

Στον δρόμο, το RAV4 hybrid διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την εξαιρετική ηχομόνωση. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά στην άσφαλτο, απορροφώντας με χαρακτηριστική ευκολία τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το τιμόνι θα μπορούσε να ήταν βελτιωμένο τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αμεσότητα, με το υβριδικό σύστημα να είναι σαφώς προσανατολισμένο σε κίνηση μέσα στην πόλη και σε ταξίδια, όπως φυσικά και όλη η φιλοσοφία του αυτοκινήτου.

Γενικά, το ιαπωνικό SUV είναι φιλικό και άνετο, περιλαμβάνει όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου του πακέτου Toyota Safety Sense, αλλά και το σύστημα Panoramic View Monitor με τις τέσσερις κάμερες περιμετρικά του αμαξώματος, για πλήρη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016, 18:12