Οδηγούμε το νέο Fiat 500X Sport

Οδηγούμε το νέο Fiat 500X Sport

 


 

Αποστολή στην Ιταλία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 



Η ιταλική φίρμα εμπλουτίζει την γκάμα του δημοφιλούς crossover με μία νέα έκδοση που διακρίνεται για τα σπορτίφ χαρακτηριστικά, τη δυναμική οδική συμπεριφορά και τον πλούσιο εξοπλισμό.

Ταξιδέψαμε έως τη Φλωρεντία για να δούμε από κοντά το αυτοκίνητο και να το οδηγήσουμε στα πέριξ της πρωτεύουσας της περιφέρειας της Τοσκάνης με τους εκπληκτικούς αμπελώνες.

Αθλητικό και μυώδες

Η συγκεκριμένη έκδοση είναι η τρίτη για το 500Χ μετά τα Urban και Cross

Η Fiat παρουσίασε το 500Χ Sport στο κέντρο της Ιταλικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου στη Φλωρεντία (FIGC), εκεί όπου προετοιμάζονται οι παίκτες της σκουάντρα ατζούρα και φιλοξενούνται πριν από κάθε αγώνα.

Η συγκεκριμένη έκδοση, σε αντίθεση με τις Urban και Cross απευθύνεται σε αυτούς που επιζητούν ένα σπορ και ξεχωριστό αισθητικά crossover.

Το αυτοκίνητο φέρει ολοκαίνουργιο bodykit που περιλαμβάνει μεγαλύτερους προφυλακτήρες και εισαγωγές αέρα, πλαϊνά μαρσπιέ, διαχύτη, διπλή απόληξη της εξάτμισης, ανθρακί φινίρισμα σε καθρέπτες και χειρολαβές, καθώς και το λογότυπο Sport στα φτερά και στην πίσω πόρτα.

Η μειωμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, οι ζάντες 18 ιντσών και προαιρετικά 19΄΄, η πτέρυγα και τα αποκλειστικά χρώματα, όπως το κόκκινο (Red Sport), το γυαλιστερό μαύρο και το γκρι ματ, τονίζουν περαιτέρω τα χαρακτηριστικά του οχήματος.

Παρατηρώντας από το κοντά το 500Χ Sport, έχεις την εντύπωση ότι έχει δεχθεί τη φροντίδα της Abarth. Κι όμως, το αεροδυναμικό πακέτο και το στήσιμο, είναι αποτέλεσμα των σχεδιαστών και μηχανικών της Fiat.

Ιταλική γοητεία

Flat bottom τιμόνι, αλουμινένιες λεπτομέρειες και καλύτερης ποιότητας υλικά

Στην καμπίνα οι Ιταλοί επέλεξαν να αναδείξουν την ποιότητα και τον δυναμισμό. Τοποθέτησαν μαλακά στην υφή υλικά στο ανώτερο τμήμα του ταμπλό, επένδυσαν το πλαϊνό τμήμα του τιμονιού με alcantara, έβαλαν σκούρα διακοσμητικά στις κολόνες, ξεχωριστά φιλέτα στη μέση του ταμπλό και κόκκινες ραφές στα καθίσματα.

Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε απόλυτα, καθώς το 500X Sport δείχνει από την πρώτη ματιά ότι διαφέρει από τις εκδόσεις Urban και Cross.

Όσον αφορά στο σαλόνι, μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες.

Αντίθετα, το πορτμπαγκάζ είναι οριακό λόγω του περιορισμένου όγκου του (300 λίτρα χωρητικότητας).

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα βασικά συστήματα υποβοήθησης και άνεσης, όπως φώτα τεχνολογίας Full LED, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, adaptive cruise control, σύστημα ενεργής προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 7 ιντσών και συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, χάρτες πλοήγησης και πληθώρα εφαρμογών.

Δυνατό και ευέλικτο

Η ανάρτηση με τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD κάνουν τη διαφορά στο αυτοκίνητο

Το αυτοκίνητο προσφέρεται με τον 1.3 turbo FireFly κινητήρα απόδοσης 150 ίππων και 270 Nm ροπής, καθώς και τον 1.600άρη diesel με τους 120 ίππους. Επίσης, υπάρχει ο βενζίνης με τους 120 ίππους και ο πετρελαίου με τους 95, αλλά αυτοί δεν θα έρθουν στη χώρα μας.

Στη Φλωρεντία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μόνο την ισχυρότερη έκδοση, η οποία έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον όπως παραδέχθηκαν τα στελέχη της εταιρείας.

Το μοτέρ έχει τη δύναμη για να κινήσει σβέλτα το 500Χ Sport, ανεβάζει στροφές από χαμηλά και τις διατηρεί στις μεσαίες, αλλά το αυτόματο εξάρι κιβώτιο DCT διπλού συμπλέκτη δεν το βοηθά καθόλου σε πιο απαιτητικές διαδρομές, εκεί δηλαδή που αναζητάς τις γρήγορες αλλαγές των σχέσεων.

Προφανώς, οι άνθρωποι της Fiat επέλεξαν να δώσουν έμφαση στην οικονομία καυσίμου και στον περιορισμό των εκπομπών ρύπων, προκειμένου να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές Euro 6d.

Αυτό πού μας εξέπληξε, ήταν η λειτουργία της ανάρτησης. Ακόμη και στους κακοφτιαγμένους ιταλικούς δρόμους και παρά τις 19άρες ζάντες με το χαμηλό προφίλ, ισορροπεί υποδειγματικά μεταξύ άνεσης και ακρίβειας. Μεγάλο ρόλο σε αυτό, παίζουν τα αμορτισέρ τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping). 1.300άρης turbo κινητήρας με αυτόματο DCT κιβώτιο

Επίσης, το τιμόνι είναι πιο σφιχτό και άμεσο, ενισχύοντας την ακρίβεια, τον έλεγχο και τη σπορ αίσθηση.

Γενικά, το αυτοκίνητο πατά σταθερά στην άσφαλτο και δεν εμφανίζει κλίση στις στροφές όταν πιέζεται.

Οι μηχανικές αλλαγές, οι βελτιώσεις στο πλαίσιο και το γεγονός ότι κάθεται 1,3 εκατοστά χαμηλότερα στο έδαφος, σε συνδυασμό με τις ζάντες 19 ιντσών, αυξάνουν την πλευρική επιτάχυνση κατά 8%, μειώνουν την υποστροφή κατά 26% και την υπερστροφή κατά 17%.

Πότε έρχεται;

Στην Ελλάδα, το 500X Sport θα κάνει την εμφάνισή του μέσα στον Νοέμβριο. Η τιμή του θα ανακοινωθεί λίγο πριν το λανσάρισμα.

Την παρουσίαση έκανε ο Luca Napolitano, επικεφαλής των Fiat και Abarth στην περιοχή EMEA

Παίξαμε και λίγο μπαλίτσα στο προπονητικό κέντρο της εθνικής Ιταλίας

Το λογότυπο sport υπάρχει τόσο στα φτερά όσο και στην πίσω πόρτα του αυτοκινήτου

Ευέλικτο, σταθερό και ακριβές. Το μόνο που του λείπει είναι ένα γρήγορο αυτόματο κιβώτιο

Αρκετά χαμηλωμένο, φουσκωμένο όσο χρειάζεται και με εντυπωσιακές 19άρες ζάντες

Alcantara στο τιμόνι και στο τμήμα πάνω από τον πίνακα οργάνων

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2019, 18:32