Στα βουνά με το Citroen C4 Cactus

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2017, 17:50
Στα βουνά με το Citroen C4 Cactus

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   


Το C4 Cactus διαφέρει από τα συνηθισμένα. Σχεδιάστηκε για να αμφισβητήσει τους καθιερωμένους κανόνες και να φέρει μία νέα αύρα στα crossover πόλης. Με το σύστημα Grip Control και τον 1.6 diesel κινητήρα μπορεί πλέον να κινηθεί σε όλα τα τερέν.

Η επιτυχία του είναι η εμφάνιση

Ορισμένες φορές αξίζει να ξεφεύγεις από τα συνηθισμένα και να τολμάς

Παρότι κυκλοφορεί στην αγορά από το 2014, ακόμη και σήμερα κανείς δεν μπορεί να του πάρει τα σκήπτρα όσον αφορά στην αισθητική. Εκκεντρικό, αντισυμβατικό και πάνω από όλα στιλάτο, το γαλλικό μοντέλο έχει καταφέρει να δημιουργήσει ντόρο γύρω από το όνομά του, κερδίζοντας την πλειοψηφία των καταναλωτών.

Απευθύνεται κυρίως σε νεότερους οδηγούς, σε άνδρες και γυναίκες με έντονο lifestyle, που αναζητούν τη διαφορετικότητα και θέλουν να ξεχωρίζουν.

Η επιτυχία του Cactus είναι ότι δεν μοιάζει με κανένα άλλο όχημα. Έχει τον δικό του χαρακτήρα, τις ιδιαιτερότητες και αρετές.

Στο βουνό των μουσών

120 χιλιόμετρα μακριά από την Αθήνα υπάρχει ένα πανέμορφο βουνό

Με το C4 Cactus επισκεφθήκαμε έναν σχετικά άγνωστο βουνίσιο προορισμό, ανέγγιχτο από τις ορδές που κατακλύζουν τον γειτονικό Παρνασσό. Ένα παρθένο δάσος, όπου η φύση έχει τον πρώτο λόγο. Το compact crossover της Citroen με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 BlueHDi των 100 ίππων και το Grip Control αποδείχθηκε ο καλύτερος και πιο οικονομικός σύμμαχος.

Ξεκινήσαμε πρωί από την Αθήνα. 1,5 ώρα αργότερα βρισκόμασταν στους πρόποδες του Ελικώνα, με το Cactus να καλύπτει με άνεση την απόσταση των 120 χιλιομέτρων. Παρά το αυξημένο βάρος λόγω των τεσσάρων επιβατών, η κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες κυμάνθηκε κοντά στα 5 λίτρα, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της εποχής.

Το μοτέρ εμφανίζει τη δύναμή του από τις 1.750 σ.α.λ, συνεργάζεται άριστα με το σύστημα start/stop και επιταχύνει ανέλπιστα γρήγορα. Οι κραδασμοί δεν λείπουν, αλλά έχει την απαιτούμενη ελαστικότητα και σβελτάδα.

Στον αυτοκινητόδρομο δεν δυσκολεύεται να πιάσει τα 130-140 χλμ./ώρα., πατάει σταθερά και χάρη στα καθίσματα – πολυθρόνες, το ταξίδι είναι αρκετά ευχάριστο. Αν πιεστεί λίγο παραπάνω εμφανίζει κλίση στις στροφές και το μακρύ σε κλιμάκωση πεντάρι κιβώτιο, δεν  βοηθά για γρήγορους ρυθμούς. Η άνεση της ανάρτησης είναι παροιμιώδεις, γεγονός που θα εκτιμήσουν δεόντως οι πίσω κυρίως επιβάτες.

Μέσα στα έλατα

Αλπικό τοπίο που σε συνεπαίρνει

Στον Ελικώνα, θελήσαμε να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε χωμάτινες διαδρομές. Χάρη στο Grip Control, τα M+S ελαστικά τεσσάρων εποχών GoodYear Vector 4Seasons και την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, το C4 Cactus είναι ικανό να βγει εκτός δρόμου, να ακολουθήσει τα μονοπάτια που έχουν δημιουργήσει οι ντόπιοι, ανακαλύπτοντας μοναδικά φυσικά τοπία.

Το Grip Control είναι μία εξελιγμένη αντιολισθητική λειτουργία ενσωματωμένη στο σύστημα ESP, που διαχειρίζεται την πρόσφυση από τους κινητήριους εμπρός τροχούς.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο λειτουργίας μέσω του περιστροφικού διακόπτη μπροστά από τον μοχλό ταχυτήτων.

Ανάλογα το έδαφος (χώμα, χιόνι, λάσπη, άμμος, άσφαλτος), γυρνάς τον διακόπτη και φτάνεις όσο πιο μπορείς. Φυσικά, χρειάζεται σύνεση και προσοχή, καθώς δεν μιλάμε για σύστημα τετρακίνησης.

Γλυκιά ζωή

Απίστευτα άνετα τα καθίσματα, κάνουν το ταξίδι απόλαυση

Όσον αφορά στο εσωτερικό, μόλις ανοίξεις την πόρτα, το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει εντύπωση είναι οι ρετρό χειρολαβές που θυμίζουν χερούλια από δερμάτινες αποσκευές παλιάς εποχής. Στην συνέχεια θα δεις πως δεν υπάρχουν τα κλασικά καθίσματα πίσω, αλλά μια ενιαία θέση που δίνει την εντύπωση καναπέ. Μην επιχειρήσεις να βρεις το κουμπί για τα πίσω παράθυρα, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει. Ανοίγουν μόνο προς τα έξω, υπό γωνία και φυσικά χειροκίνητα.

Διαφορετικό είναι και το κεντρικό ταμπλό, με το μεγάλο και μακρόστενο ντουλαπάκι του συνοδηγού, την οθόνη τύπου tablet 7 ιντσών και τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό.

Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από την οθόνη αφής, ενώ ακριβώς από κάτω υπάρχουν ελάχιστα κουμπιά. Όλα θαρρείς και έχουν σχεδιαστεί με βάση την εργονομία, με τα πλαστικά παρότι σκληρά να έχουν καλή συναρμογή.

Από τον πίνακα οργάνων απουσιάζει το στροφόμετρο, οι ποτηροθήκες είναι είδος προς εξαφάνιση, ενώ το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση. Το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 348 λίτρων είναι πρακτικό και έχει το βάθος για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας ή να φιλοξενήσει τα μπαγκάζια μιας παρέας για ένα τριήμερο.

Συμφέρει

Η έκδοση 1.6 BlueHDi 100 S&S με Grip Control κοστίζει 17.891 ευρώ

Το Grip Control και τα ελαστικά M+S δίνουν έναν εκδρομικό χαρακτήρα στο C4 Cactus, αναβαθμίζοντάς το συνολικά. H Citroen πέτυχε διάνα με αυτό το συνδυασμό, προσδίδοντας επιπλέον πόντους στο μοντέλο της. Παράλληλα, το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο στην οδήγηση, άνετο και έχει χαμηλό κόστος χρήσης, με την τιμή των 17.891 ευρώ να κρίνεται άκρως ανταγωνιστική.  

Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του C4 Cactus

Τεχνικά χαρακτηριστικά


Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 Grip Control 
Κυβισμός (cc) 1.560 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 100/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 254/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,7
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 3,4
Εκπομπές Ρύπων CO2 90 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 0 €
Μήκος (μέτρα) 4.157
Πλάτος (μέτρα) 1.946
Ύψος (μέτρα) 1.480
Βάρος (κιλά) 1.045
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 348
Τιμή (από…) 17.891€

Διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης
Η λειτουργία της ανάρτησης είναι υποδειγματική
Δεν διστάζει να ακολουθήσει τους πιο δύσκολους δρόμους
Περνά εύκολα τα όποια εμπόδια βρεθούν μπροστά του
Το Grip Control προσφέρεται στάνταρ στις εκδόσεις 1.2 PureTech 110 S&S και 1.6 BlueHDi 100 S&S με επίπεδο εξοπλισμού Feel
Είναι ευχάριστο στην οδήγηση και εύκολο στον χειρισμό του
Τα πίσω καθίσματα είναι ιδανικά για δύο ενήλικες αλλά τα παράθυρα ανοίγουν μόνο υπό γωνία
Στο πορτμπαγκάζ χωράνε δύο μεγάλες βαλίτσες και ισάριθμες μικρότερες


Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2017, 17:51