Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Είναι το μικρότερο crossover στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας. Καλείται να διαχειριστεί μια βαριά κληρονομιά, αλλά αποδεικνύει ότι τα καταφέρνει μια χαρά, χάρη στον πολύπλευρο χαρακτήρα του, την εξελιγμένη τετρακίνηση και την ξεχωριστή εμφάνισή του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείχνει ότι είναι off-road

Αφήνοντας κατά μέρος το Impreza STi (για ευνόητους λόγους), το XV είναι ίσως το μοναδικό μοντέλο της Subaru που ξεχωρίζει για τη σχεδίασή του. Το μπροστινό τμήμα είναι λιτό, αλλά τα ιδιαίτερα σχέδια των ζαντών, τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών, ο διαχύτης πίσω και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος το διαφοροποιούν από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της γκάμας και της κατηγορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γνώριμο μοτίβο

Ευρύχωρη και πρακτική η καμπίναΤο εσωτερικό είναι κλασικό Subaru, με απλή σχεδίαση και προσεγμένη συναρμογή. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη πληροφοριών, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε κάθε τεχνολογία και σύστημα. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν σε κάθε σημείο, με την εργονομία να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα.

Οι χώροι είναι ιδανικοί για τέσσερις ενήλικες, ακόμα και πέντε με ορισμένες παραχωρήσεις, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 380 λίτρων, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται στα 1.270 λτ. Οι επιβάτες δεν πρόκειται να παραπονεθούν για τα πόδια και το κεφάλι τους, καθώς υπάρχει αρκετός «αέρας» μεταξύ της πλάτης του εμπρός καθίσματος και του πίσω, αλλά και της οροφής.

Αξιόμαχος

Ζητά περισσότερη δύναμη Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπιζε η Subaru στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια -και ειδικότερα σε χώρες όπως η Ελλάδα- ήταν οι μεγάλοι σε χωρητικότητα κινητήρες. Προκειμένου να διευκολύνει τους καταναλωτές από άποψη φορολογίας, τοποθέτησε στο XV τον καινούργιο ατμοσφαιρικό boxer των 1.600 κ.εκ. Ένα μοτέρ με ισχύ 114 ίππων, που διακρίνεται για τη γραμμική απόδοση. Οι επιδόσεις, αντιθέτως, δεν είναι και οι καλύτερες, με τα 1.400 κιλά του αμαξώματος να δυσκολεύουν αρκετά τον κινητήρα, ειδικά στις επιταχύνσεις. Το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης κλιμάκωσης CVT αυξάνει την αίσθηση περί απουσίας περισσότερων ίππων, αλλά εν κινήσει τα καταφέρνει καλύτερα, βοηθώντας τον οδηγό να κάνει μια γρήγορη προσπέραση. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Κάτι μεταξύ Forester και Impreza

Οι οπαδοί της Subaru θα το εκτιμήσουνΣτον δρόμο το XV εντυπωσιάζει με τη συμπεριφορά του. Υιοθετεί στοιχεία από το Impreza στην άσφαλτο και το Forester στο χώμα, κάνοντας την οδήγηση πιο ευχάριστη σε κάθε τερέν. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο κινείται με ασφάλεια, ενώ σε διαδρομές με συνεχείς στροφές πατάει γερά και δεν εμφανίζει κλίση.

Όταν βγει εκτός, δείχνει τον χαρακτήρα του, με το σύστημα τετρακίνησης και την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να βγάζουν ασπροπρόσωπο τον οδηγό. Ως ένα καθαρόαιμο Subaru, δεν πρόκειται ποτέ να σε προδώσει, κάνοντας ακόμα και τα πιο δύσκολα περάσματα να μοιάζουν παιχνιδάκι.

Ναι μεν, αλλά…

Είναι Subaru και το αποδεικνύει μέρα με τη μέρα. Ασφαλές, ποιοτικό, αξιόπιστο, ευρύχωρο και ικανότατο εκτός δρόμου. Του λείπει, όμως, ένα turbo μοτέρ με καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση. Επίσης, η τιμή είναι αρκετά «αλμυρή», αφού ξεκινά από 23.070 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο και 25.670 ευρώ με το CVT που είχαμε στη διάθεσή μας.

Tεχνικά Χαρακτηριστικά

 Subaru XV 1.6 CVT  

Κυβισμός (cc)

1.599 κ.εκ.

Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.)

114/5.600

Ροπή (Nm/σ.α.λ.)

150/4.000

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα)

13,8

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

175

Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.)

6,3

Εκπομπές Ρύπων CO2

146 γρ./χλμ.

Τέλη Κυκλοφορίας

248,20 €

Μήκος (μέτρα)

4.450

Πλάτος (μέτρα)

1.780

Ύψος (μέτρα)

1.570

Βάρος (κιλά)

1.410

Χώρος Αποσκευών (λίτρα)

380

Τιμή (από…)*

25.670 ευρώ

* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης