Το Honda Civic 1.0 Turbo κρύβει πολλούς άσους στο μανίκι του

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 2 Ιουνίου 2020, 16:24
Το Honda Civic 1.0 Turbo κρύβει πολλούς άσους στο μανίκι του

 


 

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 


 

Το παρατηρείς από κοντά. Αντικρίζεις αυτό το ιδιαίτερα αιχμηρό design, τις έντονες ακμές, το επιθετικό εμπρόσθιο τμήμα, το χαμηλωμένο αμάξωμα, τις σκούρες ζάντες, τα φουσκωμένα φτερά και θεωρείς ότι έχεις μπροστά σου κάτι εξεζητημένα γρήγορο.

Όμως τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Το Civic διαθέτει τόσες αρετές που το τοποθετούν απευθείας στην κορυφή της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchback.

Γι΄αυτούς που ξέρουν τι θέλουν

Η τιμή του ξεκινά από 20.650 ευρώ

Το Civic είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο ξεχωριστά compact πεντάθυρα αυτοκίνητα. Δεν το χαρακτηρίζει η κομψότητα των ευρωπαϊκών προτάσεων, ωστόσο διαθέτει ισχυρή προσωπικότητα που προβάλλει με έντονο τρόπο τη «made in Japan» καταγωγή του. Μυώδες, σπορτίφ, αεροδυναμικό, με αθλητικές καμπύλες.

Τραβά την προσοχή από την πρώτη ματιά, δίνοντας την αίσθηση ότι βρίσκεται σε κίνηση ακόμα και όταν είναι σταθμευμένο.

Απευθύνεται στους πραγματικούς λάτρεις της οδήγησης, σε αυτούς που θέλουν ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τη δυναμική οδική συμπεριφορά, με την πρακτικότητα, τους χώρους, την ευελιξία, την ασφάλεια και την οικονομία.

Ο οδηγός σε πρώτο πλάνο

Λιτό αισθητικά αλλά πολύ προσεγμένο και εργονομικό το εσωτερικό

Η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου είναι 100% οδηγοκεντρική. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, το τιμόνι είναι στην ιδανική θέση και τα όργανα είναι ευανάγνωστα. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται η 7άρα οθόνη του συστήματος πολυμέσων Honda Connect, ενσωματώνοντας όλες τις λειτουργίες συνδεσιμότητας και εφαρμογές που απαιτούν οι χρήστες.

Οι διακόπτες και τα χειριστήρια έχουν τοποθετηθεί με ακρίβεια, η συναρμογή των υλικών παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών σε κάποιες επιφάνειες είναι άψογη και το φινίρισμα ιδιαίτερα προσεγμένο.

Οι χώροι από την άλλη είναι σε άλλο επίπεδο. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν με περίσσια άνεση δύο μεγαλόσωμοι άντρες, με το πορτμπαγκάζ να είναι ισάξιο των SUV.

Χάρη στον μεγάλο όγκο του (458 λίτρα), το χαμηλό κατώφλι και το πλάτος του, μπορεί να χωρέσει -χωρίς υπερβολές- όλες τις αποσκευές μια οικογένειας κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένων και των παιδικών ποδηλάτων, όπως διαπιστώσαμε στην πρόσφατη δοκιμή που πραγματοποιήσαμε.

Παράλληλα, οι Ιάπωνες έχουν τοποθετήσει παντού θήκες για αντικείμενα, εκτοξεύοντας την πρακτικότητα.

Ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο εξοπλισμός του, με τη Honda να το έχει προικίσει από τη βασική έκδοση με πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα, το προσαρμοζόμενο cruise control, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, η διατήρηση λωρίδας, η προειδοποίηση χαμηλής πίεσης ελαστικών, η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και πολλά ακόμα.

126 ίπποι από 998 κ.εκ.

Καίει σε πραγματικές συνθήκες γύρω στα 6,8 λίτρα ανά 100 χλμ.

Ο τρικύλινδρος 1.000άρης βενζινοκινητήρας τεχνολογίας VTEC διακρίνεται για την υψηλή απόδοσή του. Έχει ισχύ 126 ίππους και 200 Nm ροπής, χαρίζοντας πολύ καλές επιδόσεις και κινώντας με άνεση το αμάξωμα του Civic σε όλες τις συνθήκες.

Διαθέτει το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Honda SensingΣυνδυάζεται ιδανικά με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, εμφανίζει δύναμη από χαμηλά και είναι αρκετά δυνατός στις μεσαίες και υψηλές στροφές, παρέχοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα σε πιο απαιτητικές διαδρομές. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 10,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 207 χλμ./ώρα.

Η Honda ανακοινώνει μέση κατανάλωση καυσίμου στα 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ., σύμφωνα με το αυστηρότερο πρωτόκολλο WLTP, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες η τιμή είναι περίπου 1 λίτρο μεγαλύτερη.

Άψογο

Από τα καλύτερα οδηγικά αυτοκίνητα της κατηγορίας

Στον δρόμο το Civic είναι απολαυστικό. Χαίρεσαι κυριολεκτικά κάθε λεπτό πίσω από το τιμόνι, με το πλαίσιο και την ανάρτηση να ισορροπούν υποδειγματικά μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και άνεσης.

Μέσα στην πόλη, το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο και ευκίνητο. Στον ανοιχτό δρόμο πατάει σταθερά στην άσφαλτο, διατηρεί απροβλημάτιστα ταχύτητες πάνω από το όριο των 120 χλμ./ώρα και μαζεύει ακούραστα τα χιλιόμετρα. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου, όπως και η ηχομόνωση της καμπίνας. 

Εκεί βέβαια που θα το εκτιμήσεις είναι σε κλειστές διαδρομές με συνεχόμενες στροφές. Το «κοφτερό» τιμόνι, το κοντό κιβώτιο και το στήσιμο του ιαπωνικού μοντέλου σε προκαλούν να έχεις συνέχεια το πόδι στο γκάζι. Το Civic ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές σου, η κλίση του αμαξώματος είναι περιορισμένη και τα περιθώρια πρόσφυσης υπέρμετρα αυξημένα.

Αφ' υψηλού

Πληρώνει λίγο πάνω από 100 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας

Ποιότητα, αξιοπιστία, χώροι, πλούσιος εξοπλισμός. Συνάμα αποδοτικός κινητήρας και high-class οδική συμπεριφορά. Το ανανεωμένο Honda διαθέτει όλο το πακέτο, δικαιολογώντας απόλυτα την τιμή των 20.650 ευρώ. Βέβαια, αν μας ζητούσατε να επιλέξουμε έκδοση, αυτή θα ήταν η Comfort Sport Line. Κοστίζει 1.500 ευρώ παραπάνω, αλλά δεν της λείπει τίποτα.

Οι εκδόσεις του Civic στην ελληνική αγορά

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  

  Honda Civic 5D 1.0 VTEC
Κυβισμός (cc) 998 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 126/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/2.250
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,8
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 207
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 5,8
Εκπομπές Ρύπων CO2 110 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 107,80 €
Μήκος (μέτρα) 4.518
Πλάτος (μέτρα) 1.799
Ύψος (μέτρα) 1.434
Βάρος (κιλά) 1.281
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 478
Τιμή (από…)

20.650€

 

Εντυπωσιακή η μάσκα του Civic με τα LED φώτα

Σύμφωνα με τον Euro NCAP είναι από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα

Διαθέτει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες συνδεσιμότητας και τις εφαρμογές

 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 16 Ιουνίου 2020, 14:04