ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Του Λουκά Παπαλάμπρου

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ηλεκτρικά compact, ηλεκτρικά crossover, ηλεκτρικά SUV, ηλεκτρικά sport coupe, ηλεκτρικά, ηλεκτρικά, ηλεκτρικά. Αν και δεν είναι τόσο πρακτικά στην Ελλάδα λόγω της έλλειψης υποδομών, οι εταιρείες παρουσιάζουν συνεχώς νέα μοντέλα που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.

Το πιο πρόσφατο αυτοκίνητο που ήρθε στη χώρα μας είναι το Enyaq iV, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Skoda.

 

Υπερέχει ξεκάθαρα

Η τιμή του ξεκινά με την κρατική επιδότηση κάτω από τα 30.000 ευρώ.

Για τους Τσέχους γράφουμε σε κάθε ευκαιρία ότι αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση τόσο για τα οχήματα που έχουν στην γκάμα τους, όσο και για το πώς έχουν εκμεταλλευτεί τη συνεργασία με το VW Group.

Διαθέτουν εξαιρετικά εργοστάσια και, όπως αποδεικνύεται, εξόχως ταλαντούχους σχεδιαστές και μηχανικούς.
Η δουλειά που κάνουν φαίνεται σε κάθε προϊόν. Ωστόσο το Enyaq iV δείχνει ότι σε κάποιες περιπτώσεις ο μαθητής μπορεί να ξεπεράσει τον δάσκαλο. Στη συγκεκριμένη, η Skoda τη VW.

Αφήνουμε κατά μέρος τη σχεδίαση και την αισθητική, καθώς ο καθένας έχει διαφορετικό γούστο. Αν ρωτάτε τη γνώμη μας, το μοντέλο είναι καλαίσθητο, χωρίς ακρότητες, κομψό και συνάμα διαφορετικό.Πατάει σε ζάντες από 18 έως 21 ίντσες.
Κάθε γραμμή, κάθε τμήμα του αμαξώματος, ακόμα και οι ζάντες έχουν χαραχθεί και επιλεχθεί με βάση την αεροδυναμική απόδοση. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd=0,262) είναι ένας από τους καλύτερους στην κατηγορία.

Πάμε τώρα στο εσωτερικό. Ανοίγοντας τις πόρτες προβάλλεται ξεκάθαρα η φιλοσοφία της Skoda: Τεχνολογία, ψηφιακές λύσεις, άνεση και πρακτικότητα. Οι Τσέχοι έχουν καταφέρει να συνδυάσουν αυτά τα στοιχεία με αξιοθαύμαστο τρόπο, προσθέτοντας ένα ακόμα κομμάτι που κάνει τη διαφορά. Την ποιότητα.

Ξεκάθαρα premium κατασκευή.

Η καμπίνα αυτού του αυτοκινήτου είναι εκπληκτικά ευρύχωρη. Πριν καν καθίσεις, σου δίνει την εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε κάποιο πολύ μεγάλο SUV. Χωρίς υπερβολή, στο σαλόνι του Enyaq iV τέσσερις δίμετροι μπασκετμπολίστες δεν θα παραπονεθούν για το παραμικρό. Το ίδιο και μια πενταμελής οικογένεια. Όσο για το πορτμπαγκάζ, με 585 λίτρα χωρητικότητας, ικανοποιεί και με το παραπάνω τις μεταφορικές ανάγκες.

Οι επιφάνειες καλύπτονται από ανώτερης ποιότητας υλικά αλλά και βιώσιμα επεξεργασμένες και ανακυκλωμένες πρώτες ύλες. Η εταιρεία προσφέρει τη δυνατότητα στον πελάτη να διαμορφώσει το αυτοκίνητο μέσω 11 θεματικών πακέτων και να προσθέσει επιπλέον πινελιές ανάλογα με τις επιθυμίες του.

Τρεις πραγματικές θέσεις για ενήλικες στο πίσω κάθισμα.

Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη των 13 ιντσών ή καλύτερα ο υπερυπολογιστής, μέσω του οποίου μπορείς να κάνεις τα πάντα. Οι λειτουργίες ελέγχονται με την αφή ή με φωνητικές εντολές. Ευτυχώς, υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες για τους πιο παραδοσιακούς, καθώς και ελληνικού μενού για όσους δεν γνωρίζουν ξένες γλώσσες.

Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το νέο τιμόνι δύο ακτινών με τα χειριστήρια ελέγχου των βασικών λειτουργιών. Ακριβώς μπροστά του έχει τοποθετηθεί ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, αρκετά μικρός είναι η αλήθεια, μόλις 5,3 ιντσών. Η Skoda έκανε αυτή την επιλογή με το σκεπτικό ότι ο οδηγός χρειάζεται τις απαραίτητες πληροφορίες. Ότι πρέπει η προσοχή του να είναι μόνιμα στραμμένη στον δρόμο.

 

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά:

Φυσικά, δεν λείπει κανένα σύστημα υποβοήθησης. Όλα έχουν εξελιχθεί και σκοπός τους είναι να προσφέρουν τα μέγιστα επίπεδα ασφάλειας στους επιβάτες και να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού.

 

Πόσα χρήματα δίνεις για κάθε 100 χιλιόμετρα;

0-100 σε 8,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 160 χλμ./ώρα.

Το Enyaq iv προσφέρεται ως δικίνητο η τετρακίνητο, με τρία μεγέθη μπαταρίας και τέσσερα επίπεδα ισχύος.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του μοντέλου στην Ελλάδα, αδράξαμε την ευκαιρία και κάναμε τα πρώτα χιλιόμετρα με την έκδοση iV 60. Η συγκεκριμένη αποδίδει 179 ίππους και 310 Nm ροπής διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh και έχει αυτονομία 413 χιλιόμετρα. Κάνεις σε πραγματικές συνθήκες 400 χιλιόμετρα.

Σε πραγματικές, με συνεχή κίνηση στην πόλη, βγάζει εύκολα 400 χλμ. Το ηλεκτρικό σύνολο διαχειρίζεται άριστα την ενέργεια.

Η μπαταρία φορτίζει από συνεχές η εναλλασσόμενο ρεύμα και το κόστος ενέργειας για κάθε 100 χιλιόμετρα με βάση το ημερήσιο τιμολόγιο της ΔΕΗ είναι στα 3,17 ευρώ. Με το βραδινό πέφτει κάτω από 2,5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Με άλλο πάροχο ενέργειας, το κόστος είναι ακόμα χαμηλότερο.

 

 

Στον δρόμο το Enyaq iV εκπλήσσει με την οδική συμπεριφορά του και κυρίως με την ευελιξία. Ο μικρός κύκλος στροφής του τιμονιού επιτρέπει τις γρήγορες μανούβρες, οι τροχοί πατούν σταθερά στην άσφαλτο και η επιτάχυνση σε κάθε βύθισμα του ποδιού στο γκάζι είναι θεαματική. Η ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με αποτελεσματικότητα και η ποιότητα κύλισης αγγίζει τις premium κατασκευές.

 

Τιμές

Άμεσα διαθέσιμο προς παραγγελία.

Οι τιμές του Skoda Enyaq iV είναι άκρως ανταγωνιστικές σύμφωνα με όσα προσφέρει το αυτοκίνητο, τον εξοπλισμό του και την τεχνολογική του υπεροχή. Με την κρατική επιδότηση ξεκινά από 29.942 ευρώ. Η έκδοση iV 60 είναι κάτω από 35.000€ και αυτή με το σπέσιαλ πακέτο Launch Edition σε ιδιαίτερα προνομιακή τιμή.

 

Συμπέρασμα

Χωρίς υπερβολή, δεν του λείπει τίποτα.

Πραγματικά σε αυτό το αυτοκίνητο αδυνατείς να βρει ψεγάδι. Υπάρχει βέβαια ένα μεγάλο θέμα και αυτό αφορά σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι η αδυναμία να ταξιδέψεις λόγω της έλλειψης υποδομών. Με το Enyaq iV θα μπορούσες άνετα να μεταβείς στη Χαλκιδική ή στο νοτιότερο άκρο της Πελοποννήσου. Το SUV της Skoda το υποστηρίζει απόλυτα, αλλά όχι και το δίκτυο φόρτισης.

 

Αναλυτικά οι τιμές:

Ωσότου δούμε λοιπόν στο εθνικό οδικό δίκτυο σταθμούς ταχείας φόρτισης, η πλειοψηφία των ηλεκτρικών στην Ελλάδα είναι ιδανική για μετακινήσεις από το σπίτι στη δουλειά και για ψώνια και για όσους κατοικούν σε χώρο όπου μπορούν να τοποθετήσουν wallbox για να φορτίζουν σε ικανοποιητικό χρονικό διάστημα.

Άντε και για μια εξόρμηση εκτός νομού σε περίπτωση που η αυτονομία είναι στα 400 χιλιόμετρα, όπως του Enyaq iV 60, αλλά με την προϋπόθεση ότι θα έχετε μεριμνήσει για τη φόρτισή του όταν φτάσετε στον προορισμό σας.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ENYAQ iV: Tο πρώτο ηλεκτρικό SUV της SKODA που «πάτησε» στην Ελλάδα

Φορτιστές για το σπίτι, τα ξενοδοχεία και τα γραφεία από τη Skoda

Το supermini που έχει θήκες ακόμη και για ομπρέλες

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης