Αποστολή στην Ολλανδία
Λουκάς Παπαλάμπρος

Το μικρό αυτοκίνητο πόλης της Toyota πέρασε στη δεύτερη γενιά του, ριζικά αναβαθμισμένο σε όλους τομείς και πιο έτοιμο από ποτέ, ώστε να αποδείξει ότι μπορεί να συνεχίσει να ηγείται της κατηγορίας. Βρεθήκαμε στο Ρότερνταμ για την πρώτη γνωριμία με το νέο Aygo, το οδηγήσαμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εννέα χρόνια ήταν πολλά, αλλά…


Η μάσκα σε σχήμα Χ κάνει το Aygo ξεχωριστό

Το 2005, η Toyota παρουσίασε για πρώτη φορά το Aygo. Ένα μικρό αυτοκίνητο, το οποίο κέρδισε αμέσως την εκτίμηση των καταναλωτών και παρά τα χρονάκια του, συνέχισε να το κάνει μέχρι και σήμερα. Οι συνολικές πωλήσεις έφθασαν σχεδόν τις 800.000, αλλά με τον ανταγωνισμό να γίνεται όλο και πιο σκληρός, η ανάγκη για αλλαγή ήταν επιτακτική. Για να καταλάβετε τι εννοούμε, πριν από 9 χρόνια υπήρχαν 10 ανταγωνιστές, ενώ φέτος έχουν φθάσει αισίως τους 20. Η ιαπωνική μάρκα αποφάσισε ορθώς να κάνει την κίνησή της. Δημιούργησε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, το οποίο, παρότι διατηρεί τη σιλουέτα του προκατόχου του, έχει διαφορετική αισθητική, και όλα είναι ανανεωμένα εκ βάθρων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα άλλαξαν

Συνεχίζει να κατασκευάζεται μαζί με τα Citroen C1 και Peugeot 108Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς στο νέο Aygo, είναι το εμπρός τμήμα σε σχήμα Χ, που ονομάζεται x-graphic. Σε συνδυασμό με τα έντονα χρώματα και τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, η μάσκα είναι το σήμα κατατεθέν. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι η Toyota δίνει τη δυνατότητα να την αλλάξεις όποτε επιθυμείς -έπειτα από την αγορά – με μια απλή επίσκεψη στον κοντινότερο αντιπρόσωπο.  Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, παρέμειναν στα ίδια περίπου επίπεδα, με το μήκος να είναι αυξημένο κατά 25 χλστ., φθάνοντας τα 3.455 μέτρα και το ύψος να μειώνεται κατά 5 χλστ., αγγίζοντας τα 1.460 μέτρα.  

Ποιότητα και νεανικός χαρακτήρας

Άρωμα φρεσκάδας στην καμπίναΤο εσωτερικό έχει σχεδιαστεί από την αρχή, με τους ιάπωνες να χρησιμοποιούν πιο ποιοτικά υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες. O εξοπλισμός είναι πλουσιότερος, ενώ υπάρχουν και αρκετοί χρωματικοί συνδυασμοί, αναδεικνύοντας το νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων και την κάμερα οπισθοπορείας είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Ανήκει στα έξτρα, αλλά αξίζει να την προσθέσει κάποιος, καθώς ανεβάζει επίπεδο την αισθητική, είναι απλή στη λειτουργία της και απόλυτα πρακτική.

Αυξήθηκαν οι χώροι για τους πίσω επιβάτεςΤα καθίσματα είναι πιο χαμηλά τοποθετημένα και έχουν καλύτερη στήριξη, ενώ οι πίσω επιβάτες, παρά τη μείωση του ύψους του αμαξώματος, έχουν περισσότερο αέρα για τα κεφάλια τους. Επίσης, ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά 29 λίτρα, φτάνοντας τα 168 λτ., φιλοξενώντας τρεις μικρές βαλίτσες. 
Είναι διαθέσιμο σε πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις, έχοντας από τη βασική έξι αερόσακους, ABS, VSC/TRC, hill assist, έλεγχο πίεσης ελαστικών, air condition, LED φώτα ημέρας, ηχοσύστημα με σύνδεση USB και AUX. Η έκδοση x-play touch, αναμένεται να είναι η πιο δημοφιλής, καθώς περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα και προσφέρεται στην τιμή των 10.914 ευρώ, με απόσυρση.

Από το Άμστερνταμ στο Ρότερνταμ

Οδηγήσαμε το νέο Aygo από το Άμστερνταμ στο Ρότερνταμ και πάλι πίσω, κάνοντας περίπου 300 χιλιόμετρα. Ο 1.000αρης κινητήρας με τους 69 ίππους και τα 95Nm ροπής, έχει αναβαθμιστεί και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων ή το αυτόματο «x-shift», αντί 925 ευρώ, το οποίο είναι κλάσεις καλύτερο από το προηγούμενο. Το μοτέρ είναι πρόθυμο και κινεί με σχετική άνεση το αμάξωμα, ωστόσο αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, σε αυτό το κομμάτι υπολείπεται του ανταγωνισμού και των σύγχρονων τρικύλινδρων μηχανικών συνόλων.
Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρεία είναι στα 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων στα 95 γρ./χλμ., ενώ και με αυτόματο δεν ξεπερνούν τα 100 γρ./χλμ. CO2, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά στην κατηγορία. Κατά τη διάρκεια της σύντομης δοκιμής, με κίνηση τόσο στο εθνικό δίκτυο, όσο και στο επαρχιακό, ο υπολογιστής ταξιδίου έγραψε 5,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο που απέχει πολύ από τις επίσημες μετρήσεις του κατασκευαστή. Φυσικά, αυτό θα το διαπιστώσουμε όταν το οδηγήσουμε και το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους.

Fun to drive

Ιδανικό για τα μεγάλα αστικά κέντραΣτο δρόμο είναι σαφώς πιο ευχάριστο, έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά και είναι πιο σταθερό ακόμα και στα 130 χλμ./ώρα. Η ανάρτηση απορροφά χωρίς να κουράζει τους επιβάτες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, η ηχομόνωση είναι βελτιωμένη, ενώ και το τιμόνι έχει καλύτερη αίσθηση και είναι πιο γρήγορο. Μέσα στην πόλη, κινείται σβέλτα και γρήγορα, είναι ελαφρύ και παρκάρει παντού, χάρη στις μικρές διαστάσεις, την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και τον μικρό κύκλο στροφής του τιμονιού.


Διαλέγεις μάσκα και παίρνεις… μετά την αλλάζεις αν θες


Πιο εντυπωσιακό είναι σε μαύρο χρώμα με ασημί μάσκα


Το πορτοκαλί τραβάει τα βλέμματα αλλά είναι υπερβολικό


Πολύ πιο αναπαυτικά τα καθίσματα και περιλαμβάνουν και δέρμα αν το επιθυμείς


Το πορτμπαγκάζ χωράει πλέον τρεις μικρές βαλίτσες


Οθόνη 7 ιντσών που ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες


σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης