Audi TTS roadster: Οδηγούμε στην Μαγιόρκα την κορυφαία έκδοση των 310 ίππων

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015, 17:25
Audi TTS roadster: Οδηγούμε στην Μαγιόρκα την κορυφαία έκδοση των 310 ίππων

Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     

Αποστολή στην Μαγιόρκα



Το Audi TT roadster είναι ένα αυτοκίνητο που έχει γράψει ιστορία στην αυτοκίνηση. Ξεκίνησε να παράγεται το 1999 και έκτοτε έχουν παραχθεί πάνω από μισό εκατομμύριο μονάδες σε όλο τον κόσμο. Δεκαέξι χρόνια μετά και η γερμανική φίρμα παρουσίασε την 3η γενιά, την οποία το zougla.gr είχε την Το 3ης γενιάς Audi TT θα κυκλοφορήσει τέλη Μαρτίου με κινητήρες βενζίνης και diesel δυνατότητα να... γευτεί στην Μαγιόρκα της Ισπανίας.

Αφήνοντας την Ελλάδα με την παγωνιά, τον τσουχτερό αέρα και το.. χιόνι, ταξιδέψαμε μαζί με άλλους 4 Έλληνες δημοσιογράφους μέσω Μονάχου, στο ηλιόλουστο νησί της Μεσογείου. Χωρίς να το... καταλάβουμε και έπειτα από μία σύντομη αλλά κατατοπιστική παρουσίαση βρεθήκαμε να περιεργαζόμαστε ένα κίτρινο Audi TT roadster τελευταίας γενιάς. Με τα διακριτικά γράμματα TTS, καταλάβαμε ότι κάτι... καλό συμβαίνει και δεν χρειάστηκε να περάσει πολύ ώρα για να γελάσουμε ξέροντας πως βρισκόμασταν πίσω από το τιμόνι της κορυφαίας έκδοσης με τους 310 ίππους.


Εντυπωσιακή η εμπρός όψη του νέου Audi TTS με τα... πολλά άλογα!

Σε προκαλεί το.... άτιμο!
Με την πρώτη ματιά φαίνεται ξεκάθαρα ότι το νέο ΤΤ διατήρησε την βασική του σχεδιαστική φιλοσοφία, μία τακτική που η μάρκα Audi ακολουθεί τα τελευταία χρόνια με όλα της τα μοντέλα. Εντυπωσιακά θα λέγαμε τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED αλλά και οι τέσσερις απολήξεις εξάτμισης που βγάζουν μάτι...

Μπαίνοντας στην καμπίνα αυτομάτως σου αλλάζει η διάθεση. Ξέρεις πως έχει στα χέρια σου ένα... Η  Η έκδοση ΤΤS σε προκαλεί να πατήσεις πολύ... το γκάζι!!! ψηφιακή οθόνη πίσω από το τιμόνι όπλο και μάλιστα cabrio, οπότε τι άλλο να ζητήσεις; Αρχίζεις να το περιεργάζεσαι και διαπιστώνεις πως οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι πολλοί και μεγάλοι. Χώροι υπάρχουν σχεδόν παντού, στις πόρτες, στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, στο κεντρικό τούνελ, στο μέρος πίσω από τις πλάτες των επιβατών κ.ά. Αυτό που μας προξένησε εντύπωση είναι η «γυμνή» σχετικά κεντρική κονσόλα που έχει όμως πάνω της όλα τα απαραίτητα και αφορούν τον κλιματισμό, τα κουμπιά για τις επιλογές οδήγησης (οικονομική, σπορ κ.λπ.), αλάρμ, κ.ά. Η οθόνη που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα περισσότερα αυτοκίνητα και παρέχει πληροφορίες όπως trip computer, σύστημα πλοήγησης κ.λπ. βρίσκεται στο πάνελ πίσω από το τιμόνι και για πρώτη φορά στο ΤΤ έχει γίνει ψηφιακή δίνοντας την δυνατότητα στον οδηγό να την αλλάζει ανάλογα με το τι θέλει να βλέπει εκείνη την στιγμή. Να σημειώσουμε εδώ πως ανάλογη ψηφιακή οθόνη (από αυτοκίνητα του γκρουπ) έχουμε δει στην νέα Lamborghini Huracan (!) στοιχείο που πρέπει να το... αναφέρουμε.

Στην Ελλάδα μπορεί να χιόνιζε, στην Μαγιόρκα πάντως που βρεθήκαμε για την πανευρωπαική παρουσίαση του νέου Audi TT roadster είχε ηλιοφάνεια και ιδανικές συνθήκες για cabrio...

Καθίσματα που.. φοριούνται!
Κάτι ακόμα που δεν μπορεί να περάσει στα... ψιλά είναι τα καθίσματα του νέου Audi TT roadster. Δεν χρειάζεται πολύ ώρα ο οδηγός αλλά και ο συνοδηγός για να συνειδητοποιήσουν ότι τα καθίσματα γίνονται ένα με το σώμα και δείχνουν να έχουν φτιαχτεί αποκλειστικά γι' αυτούς. Άνετα με πολύ καλή πλευρική στήριξη και απεριόριστες ρυθμίσεις, ιδίως στην ηλεκτρική τους εκδοχή, είναι σίγουρο πως θα ικανοποιήσουν κυρίως τον οδηγό που ψάχνει πάντα την τέλεια θέση οδήγησης. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό τους είναι και το γεγονός ότι είναι θερμαινόμενα και αεριζόμενα (δύο ξεχωριστές επιλογές) προσφέροντας άνεση ακόμα και τις κρύες μέρες που οι επιβάτες έχουν την ανάγκη να κυκλοφορήσουν... ξεσκέπαστοι. 

Οροφή που ανοίγει σε 10 δευτ.
Η οροφή, όπως είχε συμβεί και με τους προκατόχους είναι μαλακή και έχει τη δυνατότητα του άνοιξε - κλείσε (σε μόλις 10 δευτερόλεπτα, η μία από τις δύο επιλογές) ενώ αυτό μπορεί να γίνει όχι μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο αλλά ακόμα και με ταχύτητες που φτάνουν τα 50 χλμ./ώρα. Στον θέμα της υφασμάτινης οροφής αξίζει να σημειώσουμε την πολύ καλή δουλειά που έκαναν οι άνθρωποι της Audi που κατάφεραν να μείωσαν σε υψηλό βαθμό τους αεροδυναμικούς θορύβους. 

Η οροφή παραμένει υφασμάτινη και έχει την δυνατότητα να ανοίγει σε 10 δευτερόλεπτα ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται και με 50 χλμ./ώρα

Σπορ απόλαυση...
Το ρεζουμέ όμως σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν είναι μόνο να προσφέρει απόλυτη ικανοποίηση με ανοιχτή οροφή αλλά να έχει και καλές επιδόσεις. Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τους 310 ίππους που έδειξαν ότι μπορούν να μετατρέψουν το νέο ΤΤ σε μικρό πύραυλο. Εφοδιασμένο με puddles και αυτόματο σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων τύπου S tronic το γερμανικό roadster φάνηκε να... τρελαίνεται με το πάτημα του γκαζιού και ιδίως στην περίπτωση που έκανες χρήση της επιλογής για σπορ οδήγηση. Το 0-100 για παράδειγμα έρχεται σε μόλις 4.9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Η δύναμη αυτή προσφέρει και εντυπωσιακές ρεπρίζ και έχουν να κάνουν τόσο με την οδηγική απόλαυση όσο και με την ασφάλεια.

Άλλο να το βλέπεις και άλλο να το ζεις.. Μέρα με τη νύχτα!

Ηχος σκέτη μελωδία (χωρίς υπερβολή)

Ένα πράγμα που σε εντυπωσιάζει με το που θα ξεκινήσεις, βυθίζοντας το γκάζι στο πάτωμα είναι ο ήχος που κάνουν οι τέσσερις απολήξεις εξάτμισης. Τις αλλαγές των ταχυτήτων διαδέχονται τα απανωτά O ήχος από τις εξατμίσεις είναι... ηδονικός σκασίματα που αφήνουν μία όμορφη ακουστική χροιά και είναι σα να σου λένε «πάτα και άλλο». Πατάς, πατάς και άλλο και διαπιστώνεις πως  υπάρχει άφθονη δύναμη που όταν συνδυάζεται με την απόλυτη τετρακίνηση Quattro έχεις την αίσθηση ότι κάλλιστα θα μπορούσες να γίνει και επαγγελματίας οδηγός αγώνων... Στην πραγματικότητα, τα ηλεκτρονικά συστήματα και το «στήσιμο» στο νέο ΤΤ κάνουν αισθητή την παρουσία τους και σου δίνουν τη δυνατότητα να απολαμβάνεις όχι μόνο την ανοιχτή οροφή αλλά και την υψηλή ιπποδύναμη.

Ψάχνοντας σε αυτό το ΤΤ αρνητικά σημεία δύσκολα θα τα βρεις. Σαφώς και η τιμή του δεν θα είναι τόσο προσιτή αλλά έχει ανεβάσει τόσο πολύ τον πήχη που δεν θα μπορούσε και να.... χαρίζεται. Μην ξεχνάμε πως το ΤΤ απευθύνεται σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο στην Ελλάδα που αντιμετωπίζει τα δικά της προβλήματα, οπότε αυτοί που ξέρουν τη θέλουν ξέρουν και αν η τιμή είναι υψηλή γι' αυτό που παίρνουν.

Η 'απλή' έκδοση με την ονομασία TT  θα εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης και diesel...

Έ,ε, έρχεται...
Στην χώρα μας το περιμένουμε προς τα τέλη Μαρτίου, τόσο σε εκδόσεις βενζίνης όσο και σε diesel και με ιπποδυνάμεις που θα ξεκινούν από τους184 ίππους και θα φτάνουν στην κορυφαία έκδοση TTS τους 310...

Προς το παρόν αναμένουμε την coupe έκδοση (2+2 θέσεων) που θα ξεκινά να πωλείται σε λίγες ημέρες και αργότερα (τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου) την ανοιχτή την οποία θα δοκιμάσουμε και επί ελληνικού εδάφους και με τους «μικρούς» κινητήρες...


ΕΚΔΟΣΕΙΣ AUDI TT & TTS
ROADSTER
TT Roadster 2.0 diesel 184 Hp
TT Roadster 2.0 TFSΙ 230 Hp
TT Roadster 2.0 TFSΙ Quattro 230 Hp
TTS Roadster 2.0 TFSΙ Quattro 310 Hp

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Audi TTS Roadster
Κυβισμός (cc) 1.984 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 310/6.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 380/1.800
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 4.9
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 250 (ηλεκτ. περιορισμένη)
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 7.3
Εκπομπές Ρύπων CO2 159
Τέλη Κυκλοφορίας 270.3
Μήκος (μέτρα) 4.191
Πλάτος (μέτρα) 1.832
Ύψος (μέτρα) 1.345
Βάρος (κιλά) 1.525
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 280
 Τιμή (από...)
Δεν έχει ανακοινωθεί για την Ελλάδα

 


Αυτή είναι η 3η γενιά του Audi TT...
Με τόση δύναμη καλύπτεις για πλάκα τα χιλιόμετρα και μάλιστα ξεκούραστα...
Το ΤΤ μπρος και πίσω...

Οι γραμμές του δείχνουν (και είναι) προκλητικές...
Το μήκος του ΤΤ αγγίζει τα 4.2 μέτρα...

Η αεροτομή σηκώνεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα στο κοντέρ...

Τα καθίσματα στο νέο ΤΤ είναι κορυφαία... Για να το καταλάβεις πρέπει να καθίσεις, να οδηγήσεις και να βγάλεις συμπεράσματα...
Αεραγωγοί στην κεντρική κονσόλα...
Από τους πλαινούς αεραγωγούς μπορείς να ρυθμίσεις την.. θερμοκρασία καθίσματος αλλά και του αέρα που θέλεις να σε 'χτυπά' στο σβέρκο!!!
Αυτοκίνητο με άποψη...
Οι ρυθμίσεις στα καθίσματα είναι τόσο πολλές που είναι σίγουρο ότι θα βολευτείς...
Δύο για κάθε πλευρά... Τέσσερις στο σύνολο!

Ακόμα και το κλειδί είναι ξεχωριστό...
Το λογότυπο της κορυφαίας έκδοσης....
Το σύστημα ΜΜΙ που κάνει τη συμβίωση με το ΤΤ πιο άνετη...
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων...
... αλλάζει ανάλογα με την διάθεση του οδηγού!
Πάνω από 500.000 αυτοκίνητα ΤΤ έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα!

Το σκίτσο του ΤΤ πριν να βγει στην παραγωγή...
Τα φλας βρίσκονται ενσωματωμένα στους καθρέπτες...

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015, 19:19