Το Audi A3 όταν πρωτοπαρουσιάσθηκε το 1996 έθεσε νέα στάνταρ στην αίσθηση ελέγχου, την άνεση και την ασφάλεια. Έφερε την επανάσταση στην κατηγορία του και λογικό ήταν να εκτιμήσουν τις αρετές του όσοι γνώριζαν από αυτοκίνητα.
Η βασική ιδέα της εταιρείας από το Ingolstadt ήταν να κατασκευάσει, για πρώτη φορά, ένα compact σπορ χάτσμπακ χωρίς κανένα συμβιβασμό σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης, τις διαθέσιμες τεχνολογίες, τις επιδόσεις ή τους χώρους και φυσικά την ασφάλεια. 

Σε κάθε νέα γενιά του Α3 η Audi συνέχισε να θέτει ψηλότερα τον πήχη της κατηγορίας, με το μοναδικό Sportback concept και τη φημισμένη προσήλωση της μάρκας στην συνολική ποιότητα κατασκευής. 
Μετά από 26 χρόνια το νέο Α3 Sportback, στην τέταρτη γενιά του ξεπερνάει κάθε προσδοκία. Είναι ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρα sport DNA και γραμμές που του χαρίζουν μία πολύ δυναμική παρουσία στο δρόμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μοντέλο διακρίνεται για τον έντονο ψηφιακό χαρακτήρα.

Το νέο A3 έχει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων, προσφέροντας πρωτόγνωρη αίσθηση ελέγχου, άνεσης και ασφάλειας στην κατηγορία του. Τα πάντα είναι βελτιωμένα στον υπερθετικό βαθμό. Το Α3 Sportback, είναι ένα compact πεντάθυρο χάτσμπακ με σπορ DNA και δυναμικό σχεδιασμό.

Ας το δούμε αναλυτικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο A3 Sportback προσφέρει περισσότερο χώρο και λειτουργικότητα σε συνδυασμό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Με μήκος 4,34 μ. και πλάτος 1,82 μ. χωρίς τους καθρέφτες, το πρωτοποριακό compact μοντέλο έχει αυξηθεί κατά μόλις 3 εκατοστά σε μήκος σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Το ύψος των 1,43 μέτρων και το μεταξόνιο των 2,64 μέτρων παρέμεινε αμετάβλητο. Ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος, ο χώρος αποσκευών διατηρείται μεταξύ 380 και 1,200 λίτρων.

Το νέο Audi A3 Sportback διαθέτει συμπαγείς διαστάσεις και σπορ σχεδιασμό. Η ευρεία μάσκα Singleframe και οι μεγάλες είσοδοι αέρα στο μπροστινό τμήμα τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του premium compact μοντέλου. Ο ώμος του αμαξώματος εκτείνεται σε ομαλή γραμμή από τους προβολείς ως τα πίσω φώτα. 

Τα ψηφιακά φώτα ημέρας των προβολέων Matrix LED είναι μια ακόμα καινοτομία. Αποτελούνται από μια σειρά στοιχείων LED σε διάταξη 3×5 που δημιουργούν ειδικές φωτεινές υπογραφές και καθιστούν το A3 άμεσα αναγνωρίσιμο. Ο σπορ, εκλεπτυσμένος σχεδιασμός συνεχίζεται στο εσωτερικό με νέο επιλογέα ταχυτήτων, διακοσμητικά στοιχεία αλουμινίου ή carbon, εντυπωσιακές θυρολαβές και πίνακα οργάνων με μαύρη όψη. Για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται ταπετσαρίες καθισμάτων από ανακυκλωμένα φιαλίδια PET, διακοσμημένες με ραφές σε χρωματική αντίθεση για ακόμα πιο δυναμικό οπτικό αποτέλεσμα.

Οι διαθέσιμοι κινητήρες στην Ελλάδα είναι:

  • 1.0 TFSI – 110 PS
  • 1.5 TFSI -150 PS
  • 2.0 TDI -116 PS
  • Plug in Hybrid 1.4 TFSI e-204 PS
  • S3 2.0 TFSI – 310 PS
  • RS3 2.5 TFSI – 400 PS

Όλοι οι κινητήρες εντυπωσιάζουν με την ισχυρή ροπή και τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους. Η ισχύς μεταδίδεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή το S tronic επτά σχέσεων, ο μοχλός επιλογής του οποίου έχει τώρα πιο compact σχήμα ενώ οι αλλαγές είναι ακόμα πιο γρήγορες. 

Οδηγώντας το νέο A3 Sportback καταλαβαίνεις πόσο ξεκούραστο είναι στο ταξίδι αλλά και πόσο ασφαλές στο δρόμο. Στον τομέα της ανάρτησης οι Γερμανοί έχουν κάνει πολλά βήματα μπροστά. Ειδικά για τις εκδόσεις με κινητήρες άνω των 150 PS ,η ανάρτηση είναι τεσσάρων συνδέσμων στον οπίσθιο άξονα. Είναι σπορ και ισορροπημένη, συνδυάζοντας ευχάριστη οδηγική άνεση με εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά.

Προαιρετικά, η ανάρτηση διατίθεται με Προσαρμοζόμενο Έλεγχο Απόσβεσης (Adaptive Damper Control), που χαμηλώνει ταυτόχρονα το αμάξωμα κατά 10 χιλιοστά (0,4 in). Κάθε αποσβεστήρας προσαρμόζεται στην κατάσταση του δρόμου, την κατάσταση οδήγησης και τις ρυθμίσεις στο Audi drive select, δημιουργώντας μια ευρεία αίσθηση ακρίβειας στην οδήγηση ανάμεσα στην εξαιρετικά άνετη και τον ακριβή χειρισμό. Με τη σπορ ανάρτηση – στάνταρ σε συνδυασμό με το εξωτερικό πακέτο S line, διαφορετικά προαιρετικά – η εστίαση είναι καθαρά στον ακριβή χειρισμό. Λόγω της ακριβούς ρύθμισης της ανάρτησης και των αποσβεστήρων και του γεγονότος ότι το όχημα χαμηλώνει κατά 15 χιλιοστά (0,6 ίντσες), το compact μοντέλο μεταφέρει μια ακόμα πιο άμεση επαφή με την επιφάνεια του οδοστρώματος.

Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Θα πρέπει μόνο να ξέρετε ότι το Α3 4ης γενιάς είναι εξοπλισμένο με συστήματα όπως το σύστημα Audi pre sense front , την  υποβοήθηση αποφυγής εκτροπής από την πορεία και την προειδοποίηση για απομάκρυνση από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) . Πιο απλά προσφέρει υψηλό επίπεδο ασφάλειας στον στάνταρ εξοπλισμό κάτι που εκτιμά ο υποψήφιος αγοραστής. Για τους πιο απαιτητικούς διατίθενται προαιρετικά επιπλέον συστήματα υποβοήθησης. Και ποια είναι αυτά;  

Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης ταχύτητας (Adaptive Cruise Assist), γνωστό από τα μεγαλύτερα μοντέλα που βοηθά στη διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση. Διατηρεί την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και βοηθά στην καθοδήγηση ανάμεσα στις λωρίδες με ελαφρές παρεμβάσεις στο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης. Αυτό – εκτός άλλων – αυξάνει το επίπεδο άνεσης οδήγησης κατά τη διάρκεια μεγάλων διαδρομών.

Εσωτερικά το Α3 ξεχωρίζει σε πάρα πολλά σημεία. Όλα τα χειριστήρια και οι οθόνες είναι ψηφιοποιημένα. Το πιλοτήριο του A3 Sportback είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό. Χρησιμοποιεί οικεία στοιχεία από τα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών της μάρκας και είναι εξοπλισμένο με οθόνη αφής 10,1 ιντσών ως στάνταρ, που είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα. Αυτή αναγνωρίζει τα γράμματα που εισάγονται με το χέρι, παρέχει ακουστική ανατροφοδότηση και μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας φυσικό φωνητικό έλεγχο. Ο πίνακας οργάνων, τον οποίο ο οδηγός χειρίζεται με το  πολυλειτουργικό τιμόνι, είναι επίσης στάνταρ ψηφιακός. 

Το Audi virtual cockpit προσφέρει πρόσθετες λειτουργίες όπως μια μεγάλη οθόνη του χάρτη πλοήγησης. Η έκδοση plus έχει οθόνη 12,3 ιντσών και προσφέρει τρεις διαφορετικές όψεις, συμπεριλαμβανομένων γραφικών με σπορ εμφάνιση. Διαθέσιμο και προαιρετικό head-up display που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ.
Το MMI στο νέο Α3 διαθέτει τη νέα πλατφόρμα ψυχαγωγίας τρίτης γενιάς. Η υπολογιστική της ισχύς είναι δέκα φορές υψηλότερη από αυτή του προκατόχου της, εκτελεί όλες τις εργασίες που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της τηλεφωνίας και των υπηρεσιών Audi connect με ταχύτητα LTE Advanced ενώ διαθέτει επίσης ένα ολοκληρωμένο Wi-Fi hotspot. 

Οι μεμονωμένες ρυθμίσεις μπορούν να αποθηκεύσουν έως και έξι προφίλ χρηστών – από τον έλεγχο του κλίματος και τη θέση του καθίσματος έως συχνά επιλεγμένους προορισμούς πλοήγησης και συχνά χρησιμοποιούμενα μέσα. Το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB + περιλαμβάνεται ως στάνταρ και το online ή υβριδικό ραδιόφωνο είναι διαθέσιμο ως προαιρετικό. 
 

Οι δυνατότητες σύνδεσης περιλαμβάνουν επίσης Αυτοκίνητο-προς-X (Car-2-X) υπηρεσίες. Βοηθούν στην εύρεση δωρεάν σημείων στάθμευσης στην άκρη του δρόμου ή επιτρέπουν στον οδηγό να οδηγήσει εκμεταλλευόμενος το  πράσινο κύμα, επικοινωνώντας με τα φανάρια. 
Το A3 Sportback συνδέεται στο smartphone μέσω της εφαρμογής myAudi, του Apple CarPlay ή του Android Auto, καθώς και μέσω του Audi phone box. Το τελευταίο συνδέει τη συσκευή με την κεραία του αυτοκινήτου και φορτίζει επαγωγικά.
Η τιμή εκκίνησης είναι 22.950 ευρώ. Αρκετά δελεαστική με τόσα τεχνολογικά συστήματα που είναι φορτωμένο. Και σίγουρα είναι μια επιλογή στα premium μικρομεσαία αυτοκίνητα. Το Α3 Sportback 30 TFSI – 1.0lt είναι μια πολύ καλή πρόταση για την ελληνική αγορά.  Και αυτό γιατί:

O 1.0 TFSI στο A3 Sportback 30 TFSI είναι ένας τρικύλινδρος turbo κινητήρας.  Έχει ισχύ 110 PS και παρέχει ροπή 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Ο συμπαγής κινητήρας ζυγίζει μόλις 88 κιλά και ο στροφαλοθάλαμος είναι τέλεια ισορροπημένος ώστε η διαδρομή του να είναι ομαλή και ιδιαιτέρα πολιτισμένη ακόμα και χωρίς άξονα εξισορρόπησης. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ένα σημαντικό στοιχείο της θερμικής διαχείρισης και είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή.

Όπως και ο στροφαλοθάλαμος, έχει το δικό της κύκλωμα ψύξης. Η τροποποιημένη διαδικασία καύσης Miller είναι μια περαιτέρω τεχνολογία που αυξάνει την απόδοση. Προσφέρει πλεονεκτήματα ειδικά για το μερικό φορτίο – όπου ο κινητήρας λειτουργεί με λιγότερη από τη μέγιστη δυνατή απόδοση – δηλ. το εύρος στο οποίο ο κινητήρας λειτουργεί πιο συχνά. Έχει καλές επιδόσεις και είναι οικονομικός στην κατανάλωση.

Σημαντικό επίσης να αναφέρουμε πως το Α3 στην έκδοση 30 TFSI Hybrid S tronic (1.0lt), απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης