Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     



Και να θέλεις δεν μπορείς να το κρύψεις. Τι ακριβώς; Αυτό που νοιώθεις για ένα αυτοκίνητο που φέρει την ονομασία BMW i8.

Πολλοί ίσως να μην το γνωρίζουν, άλλοι πάλι ξέρουν πως πρόκειται για ένα προχωρημένο σχεδιαστικά νέο μοντέλο της BMW που σκοπό έχει να αλλάξει τα δεδομένα σε πολλά επίπεδα και στον τρόπο που μελλοντικά θα κάνουμε χρήση του αυτοκινήτου.


Πάνω από 5.000 χλμ.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως ήδη έχουν πουληθεί στην Ελλάδα 13 BMW i8 όταν η τιμή του –  που έχει μειωθεί – αγγίζει τα 160.000 ευρώ…Με το επιβλητικό i8 έχω καλύψει πάνω από 5.000 χιλιόμετρα, άρα έχω και το… διακαίωμα να γράψω μία ολοκληρωμένη άποψη με πολύ απλά και κατανοητά λόγια.

Χιλιόμετρα στην πόλη, εκτός πόλης, στην εθνική οδό, στην καθημερινότητα, παντού. Η εμπειρία της δοκιμής σε κάθε είδος τερέν παίζει το ρόλο της και είναι σημαντικό όταν γνωρίζεις όλο τον ανταγωνισμό και σχεδόν τα πάντα που κινούνται με τέσσερις ρόσες… 

Εξίσου σημαντική είναι και η άποψη που σχηματίζεις για ένα αυτοκίνητο, που δεν θέλει με τίποτα να σε κουράσει… .

Με άλλη διάθεση…
Αυτά παθαίνεις με την BMW i8. Την οδηγείς, δεν κουράζεσαι, η διάθεσή σου αλλάζει προς το καλύτερο και εκεί είναι που συνειδητοποιείς πως οι άνθρωποι της BMW έκαναν κάτι πολύ ξεχωριστό. Ξεχωριστά Όταν κάθεσαι στο i8 και πατάς το start ξεχνάς τα πάντα. Τόσο απλά… βεβαίως είναι και άλλα μοντέλα της φίρμας όπως και άλλα μοντέλα δεκάδων εταιρειών όμως αυτό το… άτιμο έχει κάτι που σε κυριεύει.

Η επιλογή επτά σημαντικών στοιχείωνπου το καθιστούν ξεχωριστό δεν είναι εύκολη υπόθεση για ένα τόσο σημαντικό αυτοκίνητο. Κατά την προσωπική μου άποψη και κρίση επέλεξα αυτά που με εντυπωσίασαν και με… ανάγκασαν να λέω πως το BMW i8 έχει γίνει ένα από τα αγαπημένα μου αυτοκίνητα.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW i8
Κυβισμός βενζινοκιντήρα (cc) 1.499 κ.εκ.
Ισχύς βενζινοκινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 231/5.800
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) 320/3.700
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ιπποδύναμη) 131
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 250
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 4.4
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 250*
Μέση Κατανάλωση (συνδ. κύκλος βενζίνη-ρεύμα) 2.2
Εκπομπές Ρύπων CO2 49
Τέλη Κυκλοφορίας 0
Μήκος (μέτρα) 4.689
Πλάτος (μέτρα) 1.942
Ύψος (μέτρα) 1.298
Βάρος (κιλά) 1.485
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 154
 Τιμή (από…) 155.116

*ηλεκτρονικά περιορισμένη


ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Από όπου και να το κοιτάξεις εντυπωσιάζεσαι. Δεν θυμίζει κανένα άλλο, έχει τη δική του προσωπικότητα και η φουτουριστική σχεδίαση σε βάζει από τώρα να ζεις το… μέλλον. Δεν συζητώ καν την εικόνα του αυτοκινήτου όταν οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω…

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Οι άνθρωποι της BMW έχουν δώσει το… πολύ παραπάνω στον τομέα της τεχνολογίας, και των υλικών που έχουν χρησιμοποιήσει. Το καταλαβαίνεις όταν το βλέπεις, το συνειδητοποιείς όταν το ζεις καθημερινά.

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ
Μπορεί να είναι ένα super car αλλά είναι τόσο οικονομικό όσο ένα χιλιαράκι! Καλά διαβάσατε. Η κατανάλωση που έχει είναι απίστευτα χαμηλή καθώς η κίνηση γίνεται σε συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα. Για να καταλάβετε μία τάξη μεγέθους κατανάλωσης κυμαίνεται από τα… 3 λίτρα μέχρι 10 το πολύ (με πολύ πάτημα το γκαζιού.

 

ΤΟ ΒΑΖΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΙΖΑ
Βάζοντας τον φορτιστή σε μία απλή κοινή πρίζα φορτίζεις της μπαταρίες και μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και 37 χιλιόμετρα. Καλύπτοντας τις απλές καθημερινές ανάγκες ξεχνάς τι πάει να πει πρατήριο υγρών καυσίμων!

 

ΦΙΛΙΚΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι μόλις 49 γραμμάρια στο χιλιόμετρο. Στην περίπτωση δε που οι μετακινήσεις γίνονται μόνο ηλεκτρικά τότε οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές. Στα παραπάνω να προσθέσω και το γεγονός πως ο ιδιοκτήτης δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας!


 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Κοιτάζοντας το i8 καταλαβαίνεις πως πρόκειται για super car. Σχεδιαστικά είναι πολύ προχωρημένο αλλά αυτό ισχύει και στο κομμάτι των επιδόσεων. Έτσι λοιπόν το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4.4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά από ένα μοτέρ μόλις 1.499 κ.εκ.!!!

 

ΑΝΕΤΟ
Θα περίμενε κανείς πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν θα είναι πολύ άνετο. ΛΑΘΟΣ. Είναι τόσο πολύ άνετο που ακόμα και στην καθημερινότητα δεν κουράζει. Αντιθέτως μπορείς να ταξιδεύεις πολλές ώρες χωρίς στάση και να μην πιαστεί καν η μέση σου…