Του Περικλή Χαλάτση

Το «φρεσκαρισμένο» Focus στην έκδοση των 125 PS κινείται στα γνωστά στάνταρ ενός αξιόλογου μοντέλου που είναι ευχάριστο για την πόλη αλλά και ξεκούραστο στο ταξίδι. «Φορτωμένο» τεχνολογικά για να ανταποκρίνεται στον μέσο οικογενειάρχη που δεν ψάχνει για επιταχύνσεις, αλλά για μια ασφαλή και οικονομική μετακίνηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο που πήραμε για δοκιμή είναι αυτό με τον χιλιάρη Ecoboost κινητήρα των 125PS, με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι ένα αυτοκίνητο με σύγχρονη, φρέσκια σχεδίαση με σπορ πινελιές που δεν περνούν απαρατήρητες. Η τιμή αγοράς είναι σε λογικά πλαίσια ενώ σχετικά φθηνή είναι η συντήρησή του. Έχει πλούσιο εξοπλισμό (είναι στάνταρ και από την βασική έκδοση) ενώ είναι άνετο και ασφαλές στις μετακινήσεις του.

Ξεκινήσαμε με ήλιο από την Αθήνα και μετά από 6 ½ ώρες ταξίδι φθάσαμε στα σύνορα της Δυτικής Μακεδονίας. Θα τα έχετε ακουστά τα Μπίτολα. Μόλις 33 χιλιόμετρα μακριά από τη Φλώρινα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν και η συντομότερη διαδρομή για να φθάσει κανείς στη Φλώρινα είναι από τα Σέρβια, επιλέξαμε την κατά 80 χιλιόμετρα μεγαλύτερη διαδρομή, δηλαδή πριν φθάσουμε στη Θεσσαλονίκη να στρίψουμε προς Βέροια.

Για όσους δεν γνωρίζουν, τα Σέρβια βρίσκονται στους πρόποδες των Πιερίων ορέων και του ποταμού Αλιάκμονα, 26 χλμ. νοτιοανατολικά της Κοζάνης. Για να φθάσεις όμως εκεί και να διασχίσεις τη γέφυρα θα έπρεπε να περάσεις τα χιονισμένα βουνά. Βάλε – βγάλε τις κουβέρτες για το χιόνι θα καθυστερούσαμε περισσότερο, οπότε προτιμήσαμε τη μεγαλύτερη διαδρομή που όμως αυτή τη φορά θα ήταν γρηγορότερη.

Σε όλη τη διαδρομή μέχρι τη Βέροια έβρεχε. Μετά τη Βέροια χιόνιζε. Πενήντα χιλιόμετρα πριν από τη Φλώρινα είχε ένα απέραντο λευκό στρώμα από χιόνι.

Παρά το γεγονός ότι δεξιά και αριστερά του δρόμου είχε 20 πόντους χιόνι, η άσφαλτος ήταν πεντακάθαρη. Τα εκχιονιστικά μηχανήματα κυκλοφορούσαν και στα δύο ρεύματα, ενώ πίσω από αυτά ακολουθούσαν τα φορτηγά με το αλάτι.

 

Το ταξίδι ήταν τέλειο και το αυτοκίνητο απόλυτα ασφαλές. Φορούσε ζάντες ελαφρού κράματος 17″ και  ελαστικά (Continental διαστάσεων 215/50 R17 V XL) . Το πάτημα στο δρόμο ήταν εξαιρετικό. Τα φρένα αποτελεσματικά.

Από τα βασικά συστήματα ασφαλείας του Focus, ξεχωρίζουν το αυτόνομο σύστημα προειδοποίησης και φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, η προειδοποίηση και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, τα συστήματα ABS, ESC (Electronic Stability Control), Hill Launch Assist και ο έλεγχος πρόσφυσης (Traction Control). Επίσης το Focus εφοδιάζεται με έξι αερόσακους.

Όλες οι ενημερώσεις που προβάλλονται στην οθόνη είναι χρήσιμες

Ο οδηγός από το προφίλ οδήγησης μπορεί να επιλέξει ένα από τα προγράμματα Normal, ECO και Sport και να κινηθεί με τον τρόπο που επιθυμεί. Το τιμόνι που έχει χοντρή λαβή στο στεφάνι είναι «υπάκουο» ενώ άμεσο είναι και το πεντάλ του γκαζιού. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο.

Εσωτερικά -αυτή είναι και η πιο σημαντική αναβάθμιση, που αφορά στο σύστημα πολυμέσων. Τα μάτια «καρφώνονται» στη μεγάλη οθόνη αφής 13.2’’ (από 8’’ που είχε η προηγούμενη έκδοση).Η συνδεσιμότητά του είναι άμεση. Το λειτουργικό σύστημα SYNC 4 έχει τη δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων.

 

Όλες οι πληροφορίες που ζητάει ο οδηγός είναι άμεσες και ευκρινέστατες. Τις ίδιες πληροφορίες μπορεί να τις μεταφέρει και στην οθόνη που βρίσκεται ακριβώς μπροστά του. Στον πίνακα οργάνων η  οθόνη είναι έγχρωμη. Στην κεντρική οθόνη υπάρχουν και οι λειτουργίες του κλιματισμού η επιλογή για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και το navigator.

Μέσω της εφαρμογής Ford Pass δίνεται η δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου, για την κατάσταση του οχήματος και τη λειτουργία Remote Start.

Τα υλικά είναι ποιοτικά. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι αφρώδες. Στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε κατά μήκος του ταμπλό μια διακοσμητική φάσα ανθρακονήματος. Τα άλλα υλικά πιο χαμηλά είναι πιο σκληρά αλλά καλής ποιότητας.

Όταν ταξιδεύετε με κακές καιρικές συνθήκες και με διαφορετικά άτομα θα πρέπει να ξέρετε ότι το αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού βοηθάει αρκετά. Άλλη θερμοκρασία για τον οδηγό και άλλη για το συνοδηγό.

Επίσης όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές, βοηθούν πολύ οι προβολείς τεχνολογίας πλήρως LED με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης και πίσω φώτα LED, οι αυτόματοι προβολείς, οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής και ο φωτοχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης.

Τέλος, η κάμερα οπισθοπορείας διαθέτει αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός & πίσω. Το κακό είναι ότι όταν χιονίζει χρειάζεται καθάρισμα η κάμερα γιατί το χιόνι εμποδίζει την ορατότητα.

Οι άλλες τροποποιήσεις που έγιναν στο Focus είναι:

Τα εξωτερικά φώτα είναι πιο λεπτά και στάνταρ full LED (ενσωματώνουν τις λειτουργίες Automatic High Beam ControlκαιManoeuvring Light) ακόμη και στη βασική έκδοση. Το λογότυπο ενσωματώνεται στην οκταγωνική μάσκα, ο προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος. Καλοσχεδιασμένη είναι και η διπλή απόληξη της εξάτμισης (μόνο στην έκδοση με τον εξολπισμό ST-Line).

 

Τέλος τα καθίσματα προσφέρουν αρκετά καλή πλευρική στήριξη σε οδηγό και συνοδηγό. Χάρη στην σχεδόν επίπεδη διαμόρφωση του πατώματος μπορούν ακόμη και πέντε επιβάτες να ταξιδέψουν χωρίς να στριμωχτεί ο μεσαίος.

Στο δρόμο

Ο οδηγός πριν ξεκινήσει βρίσκει την ιδανική του θέση, κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις και πατάει το μπουτόν της εκκίνησης που βρίσκεται δεξιά του. Στο σχόλιο ότι ο χρόνος από 0-100 είναι 10.2’’ δεν είναι ικανοποιητικός θα κάνω την εξής διευκρίνηση.

 

Το Focus δεν το αγοράζεις για να κάνεις κόντρα στα φανάρια αλλά για να κινείσαι ευχάριστα και με ασφάλεια. Το εργοστάσιο της Ford δίνει τελική 200 χλμ. Σας πληροφορώ ότι με 135 χλμ. ταξιδέψαμε θαυμάσια και οικονομικά. Και μέχρι 160 χλμ. που φτάσαμε για να κάνουμε προσπέραση η μηχανή δεν ζορίστηκε.

Και μια που αναφερόμαστε στον κινητήρα ας δούμε τι είναι αυτό το διαφορετικό.

Αρχικά μιλάμε για τον πολυβραβευμένο κινητήρα βενζίνης 1.0L EcoBoost mHEV 125PS της Ford με εξηλεκτρισμένες επιδόσεις.

Η σημαντικότερη αναβάθμιση του Focus είναι η ενσωμάτωση του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V. Με τη μέγιστη ροπή να φτάνει με τη χρήση overboost τα 170 Nm, ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο φθάνει τους 125 ίππους. Η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων συνεργάζεται σωστά και αποδίδει ικανοποιητικά πετυχαίνοντας καλή κατανάλωση. Η υβριδική τεχνολογία σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων συντελεί ακόμη περισσότερο στην  οικονομία καυσίμου. Η μέση συνδυαστική κατανάλωση είναι 5.2 (εργοστασιακή μέτρηση) και οι εκπομπές CO2 είναι 119 γρ./χλμ. Ο δικός μας μετρητής (συνδυασμός εθνικής και επαρχιακής οδού ήταν 7.5 λτ./100 χλμ.

Ήμασταν τέσσερα άτομα και κανένας δεν παραπονέθηκε ότι στριμώχτηκε. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι μήκος 4.392 χλστ, το πλάτος 1.825 χλστ και το ύψος 1.459 χλστ. Το αυτοκίνητο είναι άνετο και τα πόδια των πίσω επιβατών δεν ακουμπούν στις πλάτες των μπροστινών επιβατών. Το μεταξόνιο είναι2.700 χλστ.

Οι αποσκευές με όρθια τα πίσω καθίσματα είναι 392 λίτρα. Ικανοποιητικός χώρος για τέσσερις. Αν πέσουν τα πίσω καθίσματα ο χρόνος αυξάνεται σε 1.354 λτ.

Το γεγονός ότι διαθέτει ρεζέρβα εκτιμάται ιδιαίτερα από τους Έλληνες οδηγούς

Μπροστά η ανάρτηση είναι με γόνατα ΜακΦέρσον και πίσω με ημιάκαμπτο άξονα. Οι αναρτήσεις της έκδοσης ST–Line γενικά είναι ελαφρώς πιο σφιχτές αλλά σίγουρα δεν ενοχλούν τους επιβάτες. Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι υψηλά.

Η τιμή του Ford Focus 1.0 Ecoboost 125PS mHEV στην έκδοση ST-Line είναι 28.070 ευρώ. Στην ίδια έκδοση με το ειδικό χρώμα αμαξώματος (σαν αυτό της δοκιμής μας) θα πρέπει να προσθέσετε άλλα 1.220 ευρώ.

Το νέο, 5θυρο Ford Focus είναι διαθέσιμο επίσης στις εκδόσεις Active και Active X. Οι συγκεκριμένες εκδόσεις του 5θυρου Ford Focus συνδυάζονται με κινητήρα ντίζελ 1.5L EcoBlue (115PS) και με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Powershift.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης