Του Γιώργου Παλληκάρη

Πώς θα σας φαινόταν ένα όχημα με καρότσα, να μπορεί να φέρει εις πέρας κάθε μεταφορά φορτίου, να έχει καλύτερο 0-100 από τα περισσότερα οχήματα της αγοράς, να διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και να μπορεί να κινηθεί πραγματικά σε κάθε τερέν; 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ford έκανε ακριβώς τις ίδιες ερωτήσεις και ένωσε την τεράστια εμπειρία της, μαζί με αυτή της Ford Performance και κατασκεύασε το θηριώδες και πολυτάλαντο Raptor. Για όσους δεν είναι ιδιαίτερα μυημένοι με την συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων, να σας πούμε πως το Ford Ranger είναι το «αγροτικό» της εταιρίας, το οποίο έρχεται στις εκδόσεις Platinum, Limited, XLT,XL, Wildtrack, Wildtrack X αλλά και στην κορυφαία όλων (από κάθε άποψη), Raptor.

Το Raptor είναι ίσως το μοναδικό μοντέλο που λανσάρει με επιτυχία την έννοια Sport Utility Truck, καθώς καταφέρνει εκτός από το να κινηθεί σε κάθε έδαφος, να προσφέρει επιδόσεις, ήχο και τεχνολογίες, που συναντάμε μόνο σε ένα αγωνιστικό μοντέλο.

Πώς είναι η ζωή με το θηριώδες Ford Ranger Raptor;
Πριν μπούμε στις ζουμερές λεπτομέρειες περί ιπποδύναμης και off road ικανοτήτων, οφείλουμε να σας μεταφέρουμε τις επιβλητικές διαστάσεις του. Ο λόγος για ένα θηριώδες όχημα με μήκος 5.35μ. πλάτος 2.03μ. ύψος 1.97μ., το οποίο έχει εντυπωσιακή απόσταση 27εκατ. από το έδαφος και μπορεί να μπει άφοβα σε νερό ύψους μέχρι 85εκατ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιαστικά το μοντέλο ξεχωρίζει από τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C» που διαθέτουν προβολείς LED matrix και LED φώτα ημέρας, τα έντονα φτερά και τις νέες ποδιές. Οι μεγαλύτερες αλλαγές, έρχονται όταν ανοίξεις την πόρτα (και αφού πατήσεις στο ειδικό σκαλοπάτι) εισέλθεις στην καμπίνα. Στο εσωτερικό λοιπόν, την σπορ εμφάνιση αναλαμβάνουν τα ανάλογα καθίσματα για ενισχυμένη στήριξη, οι κόκκινες ραφές αλλά και οι λαβές συγκράτησης για όλους τους επιβάτες.

Το τεχνολογικό κομμάτι (το οποίο είναι ασυνήθιστα έντονο για όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας αλλά ευπρόσδεκτο) αναλαμβάνει τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,4 ιντσών όσο και η κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων SYNC4 της Ford. Η χρήση τους απαιτεί λίγη εξοικείωση, όμως τα βασικότερα στοιχεία μπορούν να αλλαχθούν και από φυσικά μπουτόν τόσο στο τιμόνι όσο και στη κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό – συνοδηγό.

Εκτός όμως από τις αλλαγές στην εμφάνιση και το τεχνολογικό άλμα, το νέο Raptor έχει και νέο κινητήρα κάτω από το καπό του. Ο λόγος για τον βενζινοκινητήρα twin-turbo Ecoboost V6 3.0λτ. ο οποίος αποδίδει 292 άλογα και 491 Nm ροπής, με σύστημα anti-lag και συνδυάζεται με 10άρι αυτόματο κιβώτιο. Το όχημα χάρη στα παραπάνω νούμερα, καταφέρνει να κάνει το 0-100 σε 7.9 δευτ. (νούμερο που ζηλεύουν τα περισσότερα μοντέλα της αγοράς, όχι Pick-Up), ενώ να αναφέρουμε πως υπάρχει και πετρελαιοκίνητη έκδοση με 2λιτρο μοτέρ και 210 άλογα, όμως οι υπεύθυνοι της Ford μας ξεκαθάρισαν πως 8 στις 10 παραγγελίες αφορούν την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση.

Φυσικά το παρών δίνουν τα νέα αμορτισέρ FOX 2.5 Live Valve Internal Bypass τα οποία προσαρμόζουν την απόσβεση ανάλογα με την διαδρομή (επεξεργάζονται τα δεδομένα 500 φορές το δευτερόλεπτο σε real time), ξεκλειδώνοντας ακόμα περισσότερες μη πατημένες off road διαδρομές. Επειδή όμως όπως αναφέραμε και προηγουμένως, η Ford Performance έχει ασχοληθεί σθεναρά με το μοντέλο, υπάρχουν συνολικά 7 προγράμματα παραμετροποίησης της οδήγησης που αλλάζουν από μπουτόν στην κονσόλα (Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Mud/Ruts, Sand και Baja), αλλά και τέσσερις επιλογές για αλλαγή στον ήχο της εξάτμισης, που αλλάζουν πολύ εύκολα από το τιμόνι (Quiet, Normal, Sport, Baja). 

Η ημέρας μας με το Ford Ranger Raptor των 292 ίππων τα είχε όλα. Εθνική οδό, στενά της πόλης, off road φυσικές διαδρομές στην Πεντέλη αλλά και μοναδικά περάσματα στο Iaveris Park.

Το αυτοκίνητο δεν έχει πραγματικά κανένα όριο και ακούει σε κάθε εντολή που θα του δώσεις. Κινείσαι εντός πόλης; Ρυθμίζεις από το τιμόνι την ανάρτηση, κάνεις τον ήχο των εξατμίσεων ίσα που να ακούγεται και κινείσαι άνετα, σα να οδηγείς ένα μικρομεσαίο Ford. Μόλις πατήσεις χώμα, μπορείς να επιλέξεις το ανάλογο mode και ειλικρινά θα νιώθεις πως κινείσαι ακόμα στην άσφαλτο. Θα πρέπει να κοιτάξεις από το παράθυρο για να δεις πως εκείνη τη στιγμή κινείσαι πάνω σε πέτρες και λάσπες, καθώς η αίσθηση είναι εκπληκτικά ομαλή. 

Πρώτα οδηγήσαμε στην κάτω πίστα Iaveris Park για να δούμε στην επιλογή Baja, πόσο αγωνιστικό DNA κρύβει αυτό το θηρίο. Οι αντιδράσεις του, η πληροφόρηση, η δυνατότητα να σου δείξει πού θα πάει το αυτοκίνητο, μαζί με τον απίστευτο αγωνιστικό ήχο των εξατμίσεων (στην επιλογή Baja πάντα), σε κάνουν να νομίζεις πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο ενός τόνους με δύο θέσεις. Φυσικά σε μεγάλο βαθμό βοηθάνε και τα αντίστοιχα λάστιχα.

Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στο πάνω τμήμα της πίστας, όπου λόφοι με τρομερή κλίση, λακκούβες που εξαφανίζουν τις ρόδες και τεράστιες πέτρες, ήταν το μενού, για να δούμε εάν πραγματικά έχει off road όρια αυτό το κτήνος. Υπήρξε στιγμή, που το αυτοκίνητο έκανε κατάβαση με τέτοια κλίση, που μας κρατούσαν στις θέσεις μας μόνο οι ζώνες, και το Raptor δεν κώλωσε στιγμή. Υπάρχει επιλογή κατά την οποία ρυθμίζεις από το τιμόνι μία χαμηλή σταθερή ταχύτητα, και το αυτοκίνητο τα κάνει όλα μόνο του, με τον οδηγό να χειρίζεται μόνο το τιμόνι. Μάλιστα, σε αυτή την επιλογή, η κεντρική οθόνη δείχνει εικόνα από την μπροστινή κάμερα, για να ξέρεις τι γίνεται μπροστά, ανεξάρτητα από την κλίση του οχήματος.
Με πιο απλά λόγια, δεν μπορέσαμε να βρούμε κάποιο εμπόδιο που δεν πέρασε το νέο Ford Ranger Raptor. Φυσικά αυτές οι δυνατότητες και ικανότητες, έρχονται με το ανάλογο αντίτιμο καθώς η έκδοση δοκιμής κοστίζει από 71.610 ευρώ, ενώ η πετρελαιοκίνητη από 68.970 ευρώ. 

Εάν μπορούσαμε, θα συνοψίζαμε τα 10 Highlights του νέου Ford Ranger Raptor στα εξής:

  • Κορυφαίος 3.0L ΕcoBoost V6 κινητήρας βενζίνης 292PS 
  • 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
  • Νέο σύστημα anti-lag του V6 κινητήρα
  • Ανασχεδιασμένες αναρτήσεις με τα κορυφαία αμορτισέρ FOX® 2.5” Live Valve Internal Bypass
  • Προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων και μπλοκέ διαφορικά εμπρός και πίσω
  • 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης Normal, Sport, Slippery, Rock crawl, Sand, Mud/Ruts και Baja
  • Σκληροτράχηλη και ακόμα πιο επιβλητική εξωτερική σχεδίαση
  • Νέο και πιο δυναμικό εσωτερικό που κοσμείται μεταξύ άλλων από μια πλήρως ψηφιακή οθόνη 12,4” και μία κεντρική οθόνη αφής 12’’
  • Κορυφαίο σύστημα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC4 και τις προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης.
     

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης