Το Hyundai i10 1.0 με τους 66 ίππους εντός και… εκτός πόλης

Το Hyundai i10 1.0 με τους 66 ίππους εντός και… εκτός πόλης

Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης

       


Το μικρό μέλος της οικογένειας Hyundai ακούει στο όνομα i10 και όλοι ξέρουμε πόσο εύχρηστο και Μικρό,  χρηστικό και... σβέλτο αποδεικνύεται στην πράξη του i10χρηστικό είναι στην καθημερινότητά μας. Αυτήν την άποψη έχουμε όσοι ασχολούμαστε και γράφουμε για αυτοκίνητα, όμως πώς βλέπει ένας φίλος των τεσσάρων τροχών, το κορεατικό μοντέλο; Για να πάρουμε την απάντηση κάναμε κάτι πολύ απλό.

Παραχωρήσαμε για δοκιμή το i10 στον Κωνσταντίνο Τριανταφύλλου και του ζητήσαμε να μας γράψει μετά τη δοκιμή την άποψή του. Φυσικά τον ενθαρρύναμε να το δοκιμάσει όχι μόνο μέσα στην πόλη αλλά και εκτός πόλης. Διαβάστε παρακάτω το κείμενο του αλλά και τις εικόνες που απαθανάτισε όσο διάστημα συμβίωσε με το αυτοκίνητο.


To Hyundai i10

Από το 2007
Το Hyundai i10 εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2007 όταν και αντικατέστησε το γνωστό σε όλους μας Το i10 είναι το best - seller μοντέλο της HyundaiHyundai Atos. Από την αρχή της «καριέρας» του με όπλα την αξιοπιστία, τους μεγάλους χώρους για την κατηγορία, την καλή οδηγική συμπεριφορά και το μικρό κόστος κτήσης, αποτελεί best-seller για την Hyundai.

Από το 2007 όμως έχουν αλλάξει αρκετά. Το 2014 λανσαρίστηκε η δεύτερη του γενιά. Το i10 μεγάλωσε τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος, με αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Έγινε θα λέγαμε περισσότερο…αυτοκίνητο.  Πριν λίγους μήνες δέχτηκε ένα μικρό facelift με λίγες αισθητικές τροποποιήσεις και νέα επίπεδα εξοπλισμού.

Με το i10 και καλή παρέα δεν καταλάβαμε για πότε φτάσαμε Επίδαυρο

Από 1.000 κ.εκ.
Στη διάθεση μας είχαμε το i10 στην έκδοση Style Navi με τον 1.000άρη κινητήρα που αποδίδει 66 ίππους. Με μια πρώτη ματιά οι αλλαγές εστιάζονται στην νέα καλαίσθητη τραπεζοειδή μάσκα που ενσωματώνει δύο στρογγυλά LED ημέρας και τον νέο πίσω προφυλακτήρα με το άβαφο πλαίσιο πάνω στο οποίο βρίσκονται τα φώτα ομίχλης.

Σαν σύνολο, η σχεδίαση είναι μοντέρνα και αντικατοπτρίζει την «ευρωπαϊκή» πορεία που έχει ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια η Hyundai.

Νεανικό εσωτερικό με υψηλή ποιότητα συναρμογής και οθόνη 7’’

Νεανικό μοντέλο
Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίστηκαν και αφού περάσαμε στο εσωτερικό του i10. Αν και λιτό δίνει μια σύγχρονη και νεανική εικόνα ενώ το μάτι αμέσως πέφτει στην LCD οθόνη 7 ιντσών που ενσωματώνει
διάφορες λειτουργίες όπως Apple Carplay και χάρτες πλοήγησης της TomTom. Τα πλαστικά αν και σκληρά δείχνουν ποιοτικά με πολύ καλή συναρμογή.  Έχει άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα που θα διευκολύνουν πολύ τον οδηγό του σε καθημερινή χρήση. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν 3 ενήλικες ενώ και ο χώρος αποσκευών των 252 λίτρων κάνει και για τις σακούλες του... Super Market αλλά και για μια βαλίτσα με τα πράγματα που θα σας χρειαστούν για ένα Σαββατοκύριακο.

Στην πόλη το μικρό της Hyundai αισθάνεται πραγματικά στο στοιχείο του. Μαζεμένες διαστάσεις που το κάνουν να χωράει παντού, γρήγορο και ελαφρύ τιμόνι που κόβει και διευκολύνει τους ελιγμούς και πολύ καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση είναι μερικά από τα προτερήματα του.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο όμως είναι ήσυχος και πολιτισμένος, κινεί άνετα το αμάξωμα των 933 κιλών ενώ δεν έχει και μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο καταναλώνοντας περίπου 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη και 5-5,5 εκτός.

Μπορεί να είναι αυτοκίνητο πόλης αλλά μπορείς άνετα να κάνεις και ταξιδάκια...

Πάμε παλαιά Επίδαυρο...
Όλα αυτά λίγο πολύ όμως τα περιμέναμε. Το i10 σίγουρα σχεδόν θα διέπρεπε στις μετακινήσεις εντός πόλης. Αυτό που δεν γνωρίζαμε ήταν, πως θα συμπεριφερόταν το μικρό Hyundai με τον 1000άρη  Μπορεί να μην του φαίνεται αλλά κάνει και αυτό τα ταξιδιάκια του...κινητήρα σε ένα ταξίδι εκτός αστικού ιστού. Για να το διαπιστώσουμε αποφασίσαμε να πάμε μέχρι την παλαιά Επίδαυρο, διαδρομή που συνδυάζει χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο.

Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα στην εθνική μας εντυπωσίασε η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους που προέρχονται κυρίως από τους εξωτερικούς καθρέφτες. Είναι πολύ σταθερό και σε κάνει να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.  Μοναδική παραφωνία το τιμόνι, που ενώ στην πόλη μας άρεσε, εδώ θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ με λιγότερη υποβοήθηση. Σίγουρα δεν εντυπωσιάζει με τις ρεπρίζ του (66 άλογα είναι αυτά…) όμως είναι παροιμιώδης ο τρόπος που ταξιδεύει για το μέγεθος του.

Πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, θύρες USB και AUX αλλά και Bluetooth για ασύρματη σύνδεση του κινητού με την οθόνη πολυμέσων

Μετά τον ισθμό της Κορίνθου ακολουθήσαμε την έξοδο για Επίδαυρο και απέμεναν 60 χιλιόμετρα επαρχιακών δρόμων μέχρι τον προορισμό μας. To i10 μας άρεσε και σε αυτό το κομμάτι. Έχει ουδέτερη συμπεριφορά ακόμη και στην γρήγορη οδήγηση, με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης χωρίς να Λογικό είναι να σε παιδέψει όταν πας να προσπεράσεις αλλά δεν θα πάρεις το i10 για να κινείσαι γρήγορά παρουσιάζει μεγάλες κλίσεις παρά την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Δεν θα δυσανασχετήσει στην πίεση, ενώ αν το παρακάνεις θα τεθεί σε λειτουργία το ESP (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) για να σε επαναφέρει στην τάξη.

Πολύ καλά ήταν και τα φρένα (δισκόφρενα μπρος-πίσω) τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση χωρίς να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης ακόμα και σε γρήγορα κατηφορικά κομμάτια. Ναι, μας παίδεψε λίγο στην προσπέραση όπου χρειάζεται αρκετή πίεση και….να μην είναι ανηφόρα, όμως ο 1000αρης αποδίδει σίγουρα καλύτερα από αυτό που περιμένεις όταν ακούς την ιπποδύναμη του.

Αναμφίβολα το «μικρό» της Hyundai μας άφησε θετικές εντυπώσεις και εκτός πόλης όπου καταπίνει τα χιλιόμετρα με ευκολία παρέχοντας άνεση και αίσθημα ασφάλειας στους επιβάτες του. Σημασία δεν έχουν οι επιδόσεις, αρκούν μία καλή παρέα και ένας προορισμός και το Hyundai i10 γίνεται ο καλύτερος συνοδοιπόρος σου για το Σαββατοκύριακο.


Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Hyundai i10 πατήστε ΕΔΩ


Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai i10 1.0 66Hp βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 66/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 95/3.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 15 δευτ.
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 155
Μέση Κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές Ρύπων CO2 108 γρ./χλμ
Τέλη Κυκλοφορίας 105,84 ευρώ
Μήκος (μέτρα) 3,655
Πλάτος (μέτρα) 1,660
Ύψος (μέτρα) 1.500
Βάρος (κιλά) 1.008
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 252
 Τιμή (από...)
9.990 ευρώ



Είναι νεανικό και το δείχνει...

Ο τρικύλινδρος 1000άρης είναι αθόρυβος και κινεί αξιοπρεπώς το ελαφρύ αμάξωμα

Ο χώρος αποσκευών
Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι κάτι που αρέσει σε όλους...
Χώροι για δύο καφέδες...



 

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 24 Ιουνίου 2018, 14:55