Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Είναι διαφορετικό να ξεφυλλίζεις ένα έντυπο και να βλέπεις την ιστορία μιας αυτοκινητοβιομηχανίας και διαφορετικό να βρίσκεσαι μπροστά στην ιστορία. Δηλαδή στα αυτοκίνητα που άφησαν εποχή στο πέρασμά τους.
Η FIAT που είναι μια από τις μακροβιότερες και πιο ιστορικές μάρκες της αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδρύθηκε το 1899. Από τότε μέχρι σήμερα πέρασαν 125 χρόνια και δεκάδες μοντέλα που στην εποχή τους άφησαν ανεξίτηλα την υπογραφή τους.
Στην εκδήλωση που έγινε στο ιστορικό σημείο «La Pista 500» που βρίσκεται στην οροφή του θρυλικού εργοστασίου Lingotto στο Τορίνο, παρόν ήταν και ο CEO της μάρκας Olivier Francois, ο οποίος αποκάλυψε το όραμα της Fiat για την επόμενη δεκαετία. Την ημέρα της μεγάλης γιορτής εγκαινιάσθηκε και η έκθεση-Μουσείο “Casa FIAT” που στεγάζεται στην Pinacoteca Agnelli.
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν αφενός η αναδρομή στις σημαντικότερες στιγμές αυτής της πορείας και αφετέρου η ανακοίνωση της στρατηγικής που έχει χαραχτεί για το μέλλον. Στην εκδήλωση ο CEO της FIAT και CMO της Stellantis, Olivier Francois αναφέρθηκε στο όραμα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν κορυφαία στελέχη της Ιταλικής κυβέρνησης, εκατοντάδες επιχειρηματίες κα άλλα σημαίνοντα πρόσωπα της Ιταλίας και φυσικά ο Πρόεδρος της Stellantis, John Elkann και ο CEO Carlos Tavares.
Η ιστορία ξεκινά το 1899
Η FIAT ξεκίνησε την πορεία της στις 11 Ιουλίου του 1899 στο Τορίνο, με την ίδρυση της “Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili – Torino”. Από τότε μέχρι και σήμερα εκατομμύρια μοντέλα της εταιρείας έχουν κυλίσει τους τροχούς τους σε κάθε γεωγραφικό μήκος και πλάτος του πλανήτη, έχοντας αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα γεμάτο πρωτοπορία, στιλ και εμπορικές επιτυχίες. Ενσωματώνοντας ισχυρό όσο και προσιτό για όλους χαρακτήρα, έξυπνες ιδέες και μοναδικό σχεδιασμό, πολλά από τα μοντέλα της μάρκας έχουν γραφτεί με χρυσά γράμματα στο βιβλίο της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτου.
Τα περισσότερα από αυτά παρέλασαν μπροστά από τους προσκεκλημένους στην εκδήλωση “Smiling to the Future”, ωστόσο ο βασικός πρωταγωνιστής ήταν το Grande Panda που έκανε για πρώτη επίσημη εμφάνισή του. Υπήρξε επίσης μια “teaser” αναφορά στα SUV και Fastback μοντέλα που θα παρουσιαστούν επίσημα τα επόμενα χρόνια, ενώ τη δική της σημασία είχε η ειδική έκδοση του 500e με την ονομασία Giorgio Armani.
Grande Panda: Το νέο παγκόσμιο FIAT
Πρόκειται για ένα μοντέλο με τεράστιο ειδικό βάρος, καθώς σηματοδοτεί την επιστροφή της μάρκας στο B-Segment όπου παραδοσιακά διαπρέπει και έχει φανατικό κοινό. Την έμπνευση για το σχεδιασμό έδωσε το αρχέτυπο Panda του 1980, ενώ η κεντρική ιδέα στηρίζεται στη βιωσιμότητα, την απλότητα και το ακαταμάχητο design.
Αποτελώντας ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται στο ευρύ κοινό μα έχει άφθονο στιλ, το Grande Panda είναι σχεδιασμένο στο Centro Stile στο Τορίνο και παράλληλα γεμάτο με λεπτομέρειες που υπογραμμίζουν το ιταλικό DNA. Να σημειωθεί ότι χρησιμοποιεί νέα πλατφόρμα επάνω στην οποία θα βασιστεί μια ολόκληρη οικογένεια νέων FIAT και η ανάπτυξή της θα ολοκληρωθεί το 2027.
Με έξυπνες και πρακτικές ιδέες όπως το ενσωματωμένο καλώδιο φόρτισης της ηλεκτρικής έκδοσης, το Grande Panda κάνει την καθημερινότητα όχι μόνο στιλάτη αλλά και πολύ ευχάριστη. Το εν λόγω καλώδιο υποστηρίζει φόρτιση με έως και 7 kW στο εναλλασσόμενο ρεύμα, ενώ καθότι βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου εξασφαλίζει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Χάρη δε στη σπιράλ αρχιτεκτονική του, το καλώδιο μαζεύεται μόνο του κάνοντας την όλη διαδικασία πολύ απλή και εύκολη.
Με μήκος 3,99 m, πλάτος 1,76 m και ύψος 1,57 m, το νέο μοντέλο είναι πολύ compact εξωτερικά μα με κορυφαία εκμετάλλευση των δεδομένων διαστάσεων, η οποία εξασφαλίζει εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα για την κατηγορία. Επιπρόσθετα, υπάρχουν 361 lt για τις αποσκευές καθώς και 13 lt αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα.
Ικανό να χωρέσει έως πέντε ενήλικους, το Grande Panda χαρακτηρίζεται από τις ανάγλυφες λεπτομέρειες σε πολλά σημεία του αμαξώματος, ενώ είναι διαθέσιμο σε παλέτα με κόκκινο, λευκό, πράσινο, κίτρινο, μαύρο, καφέ και μπλε χρώμα. Πολλές ιδιαίτερες στιλιστικές πινελιές δίνουν μοναδικό αισθητικό αποτέλεσμα, ενώ στην καμπίνα θα υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 10” και infotainment με οθόνη αφής 10,25” ώστε το μοναδικό στιλ να συμπληρώνεται από κορυφαία ψηφιακή τεχνολογία.
Το Grande Panda θα είναι διαθέσιμο με υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, εκ των οποίων το δεύτερο θα διαθέτει μπαταρία 44 kWh και κινητήρα ισχύος 113 HP. Η αυτονομία του θα είναι 320 km (στοιχείο προς επικύρωση) σε μικτό πεδίο οδήγησης, κάτι που σημαίνει υπέρ-αρκετή ενέργεια τόσο για την αμιγώς αστική καθημερινότητα όσο και για τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου.
Το Grande Panda αποτελεί το πρώτο μέλος μιας οικογένειας ολοκαίνουργιων μοντέλων που θα διατεθεί σε παγκόσμια κλίμακα. Σταδιακά έως και το 2027 θα παρουσιαστούν ένα Fastback, ένα SUV, ένα Pick-Up και ένα Camper μοντέλο, τα οποία θα καλύπτουν κάθε πιθανή απαίτηση και ανάγκη.
FIAT 500e Giorgio Armani
Όπως και το 2020, δύο από τις πλέον αναγνωρίσιμες ιταλικές φίρμες συνεργάστηκαν προκειμένου να δημιουργήσουν την απόλυτη έκφραση του “Made in Italy” σε τροχούς. Και το πέτυχαν απόλυτα, καθότι το έτσι κι αλλιώς μοναδικό στιλ του 500e έγινε ακόμα πιο ιδιαίτερο χάρη στις μίνιμαλ λεπτομέρειες που προσέθεσε η υπογραφή “Giorgio Armani”.
Αυτή η περιορισμένης παραγωγής έκδοση θα διαθέτει στάνταρ γυάλινη οροφή και LED φώτα, καθώς επίσης premium ηχοσύστημα της JBL, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” και infotainment 10,25”. Τα μηχανικά μέρη παραμένουν χωρίς αλλαγές, κάτι που σημαίνει ηλεκτρικό κινητήρα 118 HP και αυτονομία που φτάνει τα 320 km σε μικτές συνθήκες, δημιουργώντας το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης.
Casa FIAT: Το τέλειο μέρος για να ανακαλύψεις τη FIAT
Τα 125 χρόνια της FIAT αποτέλεσαν επίσης την τέλεια αφορμή για τα εγκαίνια του νέου χώρου “Casa FIAT”. Πρόκειται για μια έκθεση-Μουσείο που υλοποιήθηκε μέσω της συνεργασίας της Pinacoteca Agnelli με την FIAT, σκοπεύοντας στην ανασκόπηση της πορείας της μάρκας αλλά και στην ανάδειξη της σημασίας του θρυλικού εργοστασίου Lingotto.
Το τελευταίο είναι ένα εμβληματικό κτήριο στο Τορίνο που αποθεώνει την έννοια του βιομηχανικού σχεδιασμού. Σχεδιάστηκε από τον Giacomo Matté Trucco τη δεκαετία του 1920 και 70 χρόνια αργότερα ανακαινίστηκε εκ βάθρων από τον Renzo Piano.
Υιοθετώντας διαδραστικές μεθόδους, το Μουσείο μεταδίδει στους επισκέπτες όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά της μάρκας, τονίζοντας τις πιο σημαντικές στιγμές του παρελθόντος αλλά και τα στοιχεία που συνθέτουν την αξιοζήλευτα πλούσια κληρονομιά. Όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά δηλαδή που εξελίσσονται διαχρονικά, δίνοντας έμπνευση ώστε η πορεία προς το μέλλον να συνοδεύεται από ένα τεράστιο χαμόγελο.