Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης


Το 2015 η Jeep ετοιμάζεται να επιστρέψει και πάλι στην ελληνική αγορά έπειτα από μία μακρά, θα λέγαμε, χρονική περίοδο εκτός αγοράς (χαμηλές πωλήσεις), καθώς τα μοντέλα της διαθέτουν κινητήρες με υψηλό κυβισμό. Όπως αποδείχτηκε, η φορολογία στη χώρα μας είναι τέτοια που απέτρεψε χιλιάδες αγοραστές να επιλέξουν ένα μοντέλο της Jeep καθώς τα κριτήρια του κυβισμού και των φόρων ήταν και είναι καθοριστικά για την αγορά ενός καινούργιου ή και μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Νέα εποχή με Renegade και Cherokee
Έχοντας… αντέξει σε πολύ δύσκολες συνθήκες έφτασε όπως φαίνεται η ώρα, και μάλιστα μέσα στην κρίση, για να επιστρέψει στα παλιά. Η αρχή γίνεται με το μικρό Renegade το οποίο με τιμή από τα 19.370 ευρώ και κινητήρες που ξεκινούν από τα 1.400 κ.εκ. είναι σίγουρο, αν όχι δεδομένο, πως θα Το 2015 θα είναι η χρονιά – αναγέννηση της Jeep στην ελληνική αγορά παίξει καθοριστικό ρόλο στην κατηγορία των SUV. Αφήνοντας όμως στην… άκρη το νέο Renegade στο οποίο αναφερθήκαμε χθες, καθώς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους, πάμε στο θρυλικό Cherokee.


Η νέα γενιά μπορεί να έχει έρθει στην Ελλάδα εδώ και περίπου τρεις μήνες
, ωστόσο αυτές τις ημέρες είχαμε την δυνατότητα να πάρουμε μία δεύτερη πιο… γερή οδηγική γεύση (πιο…Jeep-άτη θα λέγαμε). Κουβαλώντας μεγάλη ιστορία στην πλάτη του, το Cherokee μοιάζει σε σχέση με το απερχόμενο μόνο στην… ονομασία. Με εκκεντρική σχεδίαση που ήδη έχει διχάσει τις γνώμες, το αμερικάνικο SUV έχει αλλάξει σε όλα! Η αρχή γίνεται από την σχεδίαση που ακολουθεί άλλες αντιλήψεις καθώς η λογική… τετραγώνου έχει παραμείνει στο περιθώριο.

Ξεκινώντας από τα 2.000 κ.εκ.
Από εκεί και πέρα, τους μεγάλους σε χωρητικότητα κινητήρες καλό είναι να τους ξεχάσουμε καθώς η βασική έκδοση (diesel πλέον) είναι πλέον δίλιτρη ενώ η μεγαλύτερη (βενζίνη) έχει χωρητικότητα 3.2 λίτρα (και αποδίδει 275 ίππους). Εκτός από την εξωτερική σχεδίαση, τεράστιες αλλαγές συναντούμε και στην καμπίνα των επιβατών με την ποιότητα κατασκευής να είναι πολύ ψηλή θυμίζοντας ευρωπαϊκή μάρκα. Εδώ είναι που φαίνεται ξεκάθαρα και η επιρροή του Fiat group στο τελικό αποτέλεσμα.

Στο νέο Cherokee ένα στοιχείο που πρέπει να αναφέρουμε είναι η κατανάλωση καυσίμου. Έτσι λοιπόν τα 15 ή ακόμα και τα 20 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα δεν υπάρχουν, και πλέον η μέση κατανάλωση Το κιβώτιο πλέον είναι πιο… κιβώτιο και η κατανάλωση κυμένεται κάτω από τα 9 λίτρα!!! κυμαίνεται κάτω από τα 9 λίτρα! Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι επιδόσεις ενώ το μέχρι πρότινος αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων έχει αντικατασταθεί από ένα μηχανικό 6 ή το ολοκαίνουργιο αυτόματο 9 σχέσεων. Έμφαση έχει δοθεί και στους χώρους που θυμίζουν κάτι από πολυμορφικό αφού έχει αποδειχτεί ότι οι πελάτες ενός Cherokee χρειάζονται, όχι μόνο μεγάλο χώρο αποσκευών αλλά και άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα. Σημαντική είναι και η ελκτική ικανότητα που ξεκινά, ανάλογα με την έκδοση από τα 1.600 και φτάνει μέχρι τα 2.495 κιλά.

Από 140 μέχρι 275 ίππους…
Από πλευράς κινητήρων, ο δίλιτρος diesel αποδίδει 140 και 170 ίππους (μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχο) ενώ η κορυφαία έκδοση 3.2 με τους 275 ίππους είναι διαθέσιμη μόνο με αυτόματο κιβώτιο. Στο δρόμο το νέο Cherokee θυμίζει περισσότερο επιβατικό όχημα ενώ ξεδιπλώνει τις χάρες του και σε εκτός δρόμου κομμάτια. Παρά το βάρος που σχεδόν αγγίζει τους 2 τόνους, η αυτόματη τετρακίνηση (και ιδίως στις πιο εξελιγμένες εκδόσεις) κάνει θαύματα καθώς ο οδηγός χωρίς κόπο αλλά και πολλές γνώσεις, μπορεί να κινηθεί σε δύσβατα κομμάτια. Το μόνο που πρέπει είναι να γνωρίζει είναι λίγα… αγγλικά για να μεταφράσει την επιλογή που θέλει να επιλέξει ανάλογα με το οδόστρωμα (χιόνι, λάσπη κ.λπ.).

Τέλη κυκλοφορίας από 153 ευρώ
Το νέο Cherokee είναι διαθέσιμο με 37.900 ευρώ (έκδοση 4×2) και φτάνει ακόμα και τα 62.700 στην κορυφαία έκδοση με τον κινητήρα των 3.2 λίτρων. Να σημειώσουμε πως το αυτοκίνητο έχει τέλη κυκλοφορίας που ξεκινούν από τα 153 ευρώ (4×2 με μηχανικό κιβώτιο και 140 ίππους) και φτάνουν τα 262 στην έκδοση των 2.0 λίτρων 4×4 με αυτόματο κιβώτιο (η 3.2 έχει τέλη 650 ευρώ). Ωστόσο στην δίλιτρη έκδοση θα πρέπει να υπολογίσετε και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης (+ 440 ευρώ στην δίλιτρη έκδοση).

Το νέο Cherokee μας έδωσε να καταλάβουμε πως η μάρκα Jeep άλλαξε. Πλέον είναι ξεκάθαρο πως οι άνθρωποι της μάρκας επιθυμούν να ανεβάσουν κατακόρυφα τις πωλήσεις προσεγγίζοντας κοινό που δεν αναζητά μόνο τις πολύ extreme καταστάσεις αλλά θέλει να κινείται με ένα καθαρόαιμο Jeep. Μία βόλτα για δοκιμή αλλά και να το δείτε από κοντά είναι σίγουρο πως θα σας δώσει να καταλάβετε πως πρόκειται για ένα άλλο… αυτοκίνητο!