Του Περικλή Χαλάτση

Το 100% ηλεκτρικό SUV της Jeep, το Avenger έφθασε στην Ελλάδα. Η ελληνική εταιρία έσπευσε να κάνει την πρώτη του παρουσίαση που ήταν στατική και φυσικά εκτός των άλλων ανακοίνωσε και τις τιμές σε όλες τις εκδόσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Jeep Avenger το είχαμε οδηγήσει στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στη Μάλαγα της Ισπανίας και οι εντυπώσεις μας ήταν πολύ καλές. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε  ότι η τετρακίνητη έκδοση δεν υστερούσε σε τίποτα από τις εκδόσεις που όλοι γνωρίζετε με τους θερμικούς κινητήρες. Σύντομα θα το οδηγήσουμε επι ελληνικού εδάφους και θα έχουμε να πούμε πολλά περισσότερα.

Για φέτος θα υπάρχει αποκλειστικά το νέο Avenger με την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Στις αρχές του 2024 περιμένουμε μια ήπια υβριδική έκδοση 48V και στο τέλος του 2024 θα φθάσει η ισχυρότερη plug-in υβριδική έκδοση 4xe με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Την παρουσίαση έκανε ο διευθυντής marketing Κωνσταντίνος Καραθανάσης. 
Ας δούμε τώρα το μικρότερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep, το Avenger- έχει κερδίσει τη διεθνή διάκριση του Πανευρωπαϊκού ‘’Car Of The Year 2023’’-  που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την μάρκα. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Jeep που τοποθετείται στην κατηγορία B-SUV. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο σχεδιασμός του Avenger στηρίχθηκε πάνω σε τρεις βασικούς πυλώνες. Η πρώτη είναι να είναι ένα αυτοκίνητο λειτουργικό. Η δεύτερη να είναι εξοπλισμένο με ότι καλύτερο υπάρχει από πλευράς τεχνολογίας και βοηθημάτων στον οδηγό. Και η τρίτη να έχει την ίδια ικανότητα που είχαν τα αδελφάκια του με τους πανίσχυρους θερμικούς κινητήρες και να μπορεί και αυτό να κινείται σε κάθε έδαφος.Για να επιστρέψουμε λίγο στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Ισπανία. Το οδηγήσαμε σε δύσκολα μονοπάτια και περάσαμε προσεκτικά από μια περιοχή γεμάτη βραχάκια. Είχε τόσα βοηθήματα πάνω το αυτοκίνητο της δοκιμής που εμείς μοιάζαμε με απλοί παρατηρητές στα περάσματα. Το Avenger είναι ένα συμπαγές ευρύχωρο, ευέλικτο και δυναμικό αυτοκίνητο. Έχει στυλ για αυτό ξεχωρίζει. 

Το Avenger, είναι το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της αμερικάνικης εταιρείας, αλλά εξοπλίζεται με το στάνταρ σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Selec-Terrain και με Hill Descent Control.

Είναι εξοπλισμένο με πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης όπως διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση οδικής σήμανσης, cruise control, αναγνώριση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση πάρκινγκ, έλεγχο τυφλών σημείων, κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. 

Διαθέτει γωνία ράμπας 20ο, γωνία προσέγγισης και αποχώρησης 20 και 32ο αντίστοιχα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 200+χλστ. Διαθέτει επίσης στον βασικό εξοπλισμό σύστημα ‘’select terrain’’ που προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής 6 διαφορετικών προγραμμάτων κίνησης: ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD και SNOW, εξασφαλίζοντάς έτσι σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες κίνησης ανεξάρτητα με το οδόστρωμα και τις συνθήκες που επικρατούν. 

Σε ότι αφορά τη λειτουργικότητα, εξωτερικά μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην προστασία του αμαξώματος από επαφές που συμβαίνουν είτε με χαμηλή ταχύτητα εντός πόλης, είτε σε off road διαδρομές. Αυτές οι μικροεπαφές με άλλα αυτοκίνητα χάρη στα περιμετρικά προστατευτικά και τις ποδιές εμπρός και πίσω, δεν είναι ορατές. Το αμάξωμα προστατεύεται πλήρως και έτσι υπάρχουν λιγότερες στεναχώριες.

Εσωτερικά, το νέο Avenger προσφέρει άνεση και ευρυχωρία, χώρους για 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους και 34 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό. Το συνολικό μήκος είναι 4.083 mm, το πλάτος 1.776 mm και το ύψος 1.528 mm. Ο χώρος αποσκευών φιλοξενεί 350 λίτρα και το άνοιγμα της πίσω πόρτας έχει μήκος ένα μέτρο για να γίνεται πιο εύκολα το φόρτωμα. Κατόπιν παραγγελίας υπάρχει με τον αισθητήρα που βρίσκεται κάτω από το πορτμπαγκάζ αυτόματο άνοιγμα της πίσω πόρτας.

Στον τομέα της τεχνολογίας, το μοντέλο διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα δικτύωσης και δυνατότητα αναβάθμισης «over the air» για το λογισμικό του. 

Στο ταμπλό εντυπωσιάζει ο ψηφιακός πίνακας με οθόνη 7 ή 10,25 ιντσών (ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση), το σύστημα infotainment, επίσης των 10,25’’ που παρέχει την δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης και απεικόνισης ενός smartphone με την χρήση των εφαρμογών Android Auto & Apple Car play.

Το 2ης γενιάς ηλεκτρικό του σύστημα λειτουργεί στα 400 Volt και προέρχεται από την Emotors. Να σας θυμίσουμε ότι πρόκειται για μια κοινοπραξία του Ομίλου Stellantis και της Nidec Leroy-Somer Holding. Ο ηλεκτροκινητήρας M3 του Avenger παράγει 156 ίππους και 260 Nm. Έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0.338 cx, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 9’’ και η τελική ταχύτητα -για λόγους εξοικονόμησης της μπαταρίας είναι 150 χλμ./ώρα.

Το Avenger έχει αυτονομία σε μικτές συνθήκες 400 χιλιόμετρα ( WLTP)  ενώ φθάνει σε αστικές συνθήκες τα 550 χλμ. Περιλαμβάνει από την βασική έκδοση ενσωματωμένο φορτιστή τριφασικού ρεύματος ισχύος 11kw, και δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή ισχύος μέχρι 100Kw. Με τρία λεπτά φόρτιση μπορεί να διανύσει 30 χλμ  ενώ με 24 λεπτά φόρτισης μπορεί να κάνει άλλα 240 χιλιόμετρα. Η διαδικασία φόρτισης στο σπίτι σας η στο γραφείο σας από 0-100% διαρκεί 5 ώρες και 30 λεπτά.

Το αυτοκίνητο διατίθεται σε τρείς εκδόσεις: LONGITUDE, ALTITUDE, SUMMIT και οι τιμές ξεκινούν από τις 30.700 ευρώ (με την κρατική επιδότηση).  Στην Ελλάδα δε θα διατίθεται πλέον η έκδοση με το θερμικό κινητήρα των 1.2 λίτρων.

Δείτε αναλυτικά τις τιμές του Avenger.

Τέλος η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει 4 χρόνια εγγύηση για το αυτοκίνητο και 8 χρόνια εγγύηση για τις μπαταρίες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης