Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Η Lexus με το LBX εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στην αγορά και ξεκινάει την επιθετική της πολιτική στην premium compact SUV ποντάροντας σε ένα νεότερο αγοραστικό κοινό.
Τι περιμένουμε; Πρώτα να ξεκινήσει η παραγωγή, στη συνέχεια να γίνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του- αναμένεται στα τέλη του 2023- και τέλος να ξεκινήσουν οι πωλήσεις. Αυτό λογικά θα γίνει στις αρχές του 2024.
Τι όμως σημαίνει LBX; Και γιατί οι επικεφαλής της φίρμας με τα premium αυτοκίνητα εκτιμούν ότι με το LBX θα κερδίσουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι στη δύσκολη αγορά των compact SUV ;
LBS σημαίνει Lexus Breakthrough Crossover. Πρόκειται για το πιο μικρό Lexus που κατασκευάστηκε ποτέ αλλά σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών. Είναι ένα αυτοκίνητο πού ανήκει στην premium κατηγορία «φορτωμένο» με πολλά καλούδια και ότι τελευταίο κυκλοφορεί στην αγορά από πλευράς τεχνολογίας αλλά ταυτόχρονα είναι απλό στη χρήση του και άνετο στις μετακινήσεις του.
Το LBX ανοίγει νέους δρόμους, καθώς ανατρέπει την παραδοσιακή στρατηγική εκδόσεων, παρέχοντας στους ιδιοκτήτες περισσότερη ελευθερία. Εκτός από τη βασική έκδοση θα υπάρχουν άλλες τέσσερις “atmosphere” εκδόσεις.
Αντί να καθορίζονται από το επίπεδο εξοπλισμού ή τα χαρακτηριστικά άνεσης, αυτές οι εκδόσεις εστιάζουν στην έκφραση διαφορετικών εκλεπτυσμένων, δυναμικών ή σπορ θεμάτων μέσα από στιλάτες λεπτομέρειες, χρώματα, υφές και φινιρίσματα. Ένα νέο πρόγραμμα Lexus Bespoke Build θα προσφέρει ακόμα περισσότερες εξατομικευμένες επιλογές.
Η σχεδίαση του LBX καθιερώνει μια νέα ταυτότητα για τη Lexus με την ονομασία “Resolute Look” που ορίζει εκ νέου την περίφημη μάσκα ατράκτου. Ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις είναι πιο συμπαγείς από οποιοδήποτε άλλο Lexus, η εμφάνιση είναι μυώδης και ισχυρή.
Η σχεδιαστική φιλοδοξία της Lexus ήταν να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα έχει πιο χαλαρό παρά επίσημο χαρακτήρα, αποπνέοντας ένα αυθεντικό, αβίαστο στυλ με το οποίο οι άνθρωποι θα νιώσουν άμεσα συνδεδεμένοι.
Η μάσκα έχει ενοποιηθεί σε ένα ενιαίο τραπεζοειδές σχήμα, τοποθετημένο κάτω από ένα στενό άνοιγμα που εκτείνεται κάτω από το εμπρός άκρο του καπό, συνδέοντας τις λεπτές μονάδες των προβολέων. Ο σχεδιασμός βασίζεται στην κληρονομιά του “Resolute Look” της Lexus που παρουσιάστηκε με το πρωτότυπο LF-S του 2003 και αποτέλεσε χαρακτηριστικό στιλιστικό στοιχείο για τα μοντέλα παραγωγής της Lexus από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Η ενιαία, χωρίς πλαίσιο μάσκα δημιουργεί τις γραμμές του αμαξώματος του LBX, διαμορφώνοντας μία ισχυρή και δυναμική σιλουέτα. Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται αποδοτική σε επίπεδο αεροδυναμικής, εξασφαλίζοντας ομαλή ροή του αέρα πάνω και γύρω από το αυτοκίνητο.
Οι απαιτήσεις των κατασκευαστών είναι να αναδείξουν τα βασικά πλεονεκτήματα του χαμηλού κέντρου βάρους, των φαρδιών μετατροχίων, των κοντών προβόλων και ενός εξαιρετικά άκαμπτου αμαξώματος.
Αποτελεί επίσης τη βάση του ‘fun-to-drive’ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας στη διασφάλιση της Οδηγικής Υπογραφής Lexus (Lexus Driving Signature) στη μικρότερη ‘συσκευασία’ μέχρι σήμερα. Αυτό συμβάλλει στη δημιουργία ενός φυσικού διαλόγου μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου που εξασφαλίζει εμπιστοσύνη, έλεγχο και άνεση ανά πάσα στιγμή.
Ακολουθώντας τις αρχές της Σχεδίασης ‘Next Chapter’ της Lexus, η σχεδιαστική ταυτότητα και οι αναλογίες του αυτοκινήτου υποστηρίζουν την οδηγική εμπειρία. Οι μπροστινές κολόνες είναι τραβηγμένες προς τα πίσω, με αποτέλεσμα η καμπίνα να φαίνεται συμπαγής και το καπό μακρύτερο διαμορφώνοντας ένα σπορ προφίλ.
Η πίσω όψη του αυτοκινήτου αποπνέει επίσης μία αίσθηση στιβαρότητας. Η πινακίδα κυκλοφορίας στον προφυλακτήρα έχει μετακινηθεί προς τα κάτω, ώστε η υπογραφή LEXUS στην πίσω πόρτα να είναι πιο εμφανής όταν είναι κλειστή.
Το LBX έχει μήκος 4.190 mm, πλάτος 1.825 mm και ύψος 1.545 mm ενώ το μεταξόνιο είναι 2.580 mm. Η απόσταση των 285 mm από το έδαφος της θέσης οδήγησης βοηθά τον οδηγό να αισθάνεται ότι είναι ένα με το όχημά του και να απολαμβάνει εξαιρετική ορατότητα, ιδιαίτερα σε διαδρομές στην πόλη.
Το χαμηλό καπό, τα πλαϊνά προστατευτικά στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα, η πίσω αεροτομή οροφής σε στιλ αψίδας και ο ακριβής σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων ενισχύουν την αεροδυναμική απόδοση και συμβάλλουν στην αποδοτικότητα, τη σταθερότητα και την άμεση απόκριση του LBX.
Τα συστήματα της εμπρός και πίσω ανάρτησης έχουν σχεδιαστεί για υψηλή ακαμψία και μικρό βάρος, προσφέροντας στο LBX ευελιξία και σταθερή συμπεριφορά στις στροφές καθώς και άμεση απόκριση στις εντολές του τιμονιού με οδηγική άνεση.
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης περιλαμβάνει Vehicle Braking Posture Control. Το σύστημα αυτό εξισορροπεί αυτόματα την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός και πίσω για την καταστολή των κλίσεων κατά τον διαμήκη άξονα και τη διατήρηση ενός γραμμικού και αξιόπιστου φρεναρίσματος. Βοηθά επίσης στη μείωση των κλίσεων του οχήματος στις στροφές, διατηρώντας το αυτοκίνητο άνετο και σταθερό και φιλτράροντας τους κραδασμούς.
Υπάρχει επίσης μια νέα διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης, υψηλής απόδοσης, η οποία επιτρέπει την πρόσθετη υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιτάχυνση και επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική ικανότητα οδήγησης του αυτοκινήτου.
Ο κινητήρας λειτουργεί με θερμoδυναμική απόδοση παγκόσμιας κλάσης, η οποία υποστηρίζεται από τεχνολογία καύσης υψηλής ταχύτητας και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως οι ευθείς αυλοί εισαγωγής και οι έδρες των βαλβίδων εισαγωγής που έχουν υποστεί επεξεργασία με λέιζερ. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν εξαιρετικά ελαφριά έμβολα σχεδιασμένα για λειτουργία σε υψηλές στροφές και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ευφυή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης διαθέτει επίσης ένα νέας σχεδίασης κιβώτιο. Η αναθεωρημένη μονάδα ελέγχου ισχύος είναι τοποθετημένη ακριβώς πάνω από το κιβώτιο, επιλογή που συμβάλει στη χαμηλή γραμμή του καπό του LBX. Επιπλέον χώρος εξοικονομείται με την τοποθέτηση των δύο κινητήρων-γεννητριών σε ξεχωριστούς άξονες, μειώνοντας το συνολικό μήκος του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Η μπαταρία NiMH είναι μια ολοκαίνουργια διπολική μονάδα με μειωμένο βάρος και πιο συμπαγή σχεδιασμό, αλλά παρέχει υψηλότερη απόδοση με πολύ ταχύτερη απόκριση. Έτσι, συμβάλλει στις επιδόσεις του LBX με άμεση, ισχυρή επιτάχυνση όπως σε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, καθώς και στην αποδοτικότητα καυσίμου. Επωφελείται από ένα επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης που συνεισφέρει στην παράταση της διάρκειας ζωής και της απόδοσής της.
Ο πολυτελής χαρακτήρας του LBX επιβεβαιώνεται από τα μέτρα που έχει λάβει η Lexus για τη διαχείριση του θορύβου και των κραδασμών (NVH). Μεταξύ αυτών είναι η προσθήκη ενός άξονα εξισορρόπησης (αντικραδασμικού άξονα) στον κινητήρα για τη μείωση των κραδασμών που μπορεί να δημιουργήσουν βουητό στην καμπίνα. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στις πόρτες, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί απορροφητικά φύλλα για την καταστολή των θορύβων υψηλής συχνότητας, αλλά και για την ενίσχυση των θορύβων χαμηλής συχνότητας, που εξασφαλίζουν διακριτικό και ευχάριστο ήχο.
Εδώ, η φιλοσοφία Tazuna ενισχύεται με μια νέα, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών, που κάνει την εμφάνισή της για πρώτη φορά σε Lexus. Η διάταξη και η προβολή των ενδείξεων και των δεδομένων αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και μπορεί να προσαρμοστεί στις προσωπικές προτιμήσεις. Διατίθεται επίσης προαιρετικά σύστημα head-up display.
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 332 λίτρα (μοντέλα FWD με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους) που είναι αρκετά για δύο βαλίτσες των 75 λίτρων οι οποίες μπορούν να μεταφερθούν κάτω από το αναδιπλούμενο κάλυμμα.
Το σύστημα παρέχει πλοήγηση βασισμένη στο cloud, βελτιστοποιώντας τον προγραμματισμό διαδρομής με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα κυκλοφοριακά συμβάντα και τις καθυστερήσεις. Ο ψηφιακός βοηθός “Hey Lexus” αναβαθμίζει την εμπειρία του ταξιδιού καθώς ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού.
Με το LBX, η Lexus υιοθετεί μια νέα προσέγγιση για τη δημιουργία μιας γκάμας εκδόσεων που θα ταιριάζει καλύτερα στις προτιμήσεις και τον τρόπο ζωής των πελατών.
Οι επιλογές εξοπλισμού περιλαμβάνουν ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3” φιλοσοφίας Tazuna, head-up display, απομακρυσμένη στάθμευση, ψηφιακό κλειδί, premium surround ηχοσύστημα Mark Levinson, τεχνολογία καθαρισμού αέρα nanoe-X της Panasonic και ηλεκτρική πίσω πόρτα.
• Διαστάσεις: 4.190 mm (μήκος) x 1.825 mm (πλάτος) x 1.545 mm (ύψος)
• Βάρος: 1280 kg
• Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 332 λίτρα
• Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο): 750 kg
• Κινητήρας: 1.5 L 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας
• Κιβώτιο: Electronic Continuously Variable Transmission
• Συνολική ισχύς: 100kW / 136 DIN hp
• Επιτάχυνση (0 – 100 km/h): 9,2 δευτ.