Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Η Mercedes-Benz GLC, είναι ολοκαίνουργια , πανίσχυρη και με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Η GLC εκτός από την πολυτέλεια έχει και δυναμισμό. Κινείται επί παντός εδάφους και προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις. Η σχεδίαση της έχει μοναδικές αναλογίες, η εξωτερική της εμφάνιση δείχνει το δυναμισμό  ενώ στο εσωτερικό η διαρρύθμιση του νέου μοντέλου είναι υψηλών προδιαγραφών. Διατίθεται μόνο ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό.
Η νέα GLC έχει τόσα συστήματα υποβοήθησης τελευταίας τεχνολογίας που είναι αδύνατον να τα απαριθμήσουμε. Μπορούμε όμως να πούμε ότι είναι το πιο δυναμικό μοντέλο της οικογένειας οχημάτων SUV της Mercedes-Benz.
Το plug-in υβριδικό μοντέλο προσφέρει αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP), Αυτό σημαίνει ότι ο κάτοχος αυτού του μοντέλου μπορεί να κινείται ηλεκτρικά στην πόλη χωρίς να εκπέμπει ρύπους. Μπορεί να πηγαίνει στη δουλειά του η να κάνει τις βόλτες του μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Άλλωστε έχει αποδειχθεί ότι η πλειοψηφία των εργαζομένων, τις καθημερινές -κατά μέσο όρο- δεν υπερβαίνει τα 80 χιλιόμετρα.
Αλλά το αυτοκίνητο αυτό δεν είναι μόνο για την πόλη η για μακρινά ταξίδια. Το εκπληκτικό με την GLC είναι ότι μπορεί να κινείται άνετα σε κάθε έδαφος. Και αυτό το κάνει ξεχωριστό. Το νέο σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα κάνει την οδήγηση πολύ πιο ευκίνητη και ασφαλή. Εκτός δρόμου την ασφάλεια αναλαμβάνει το σύστημα 4MATIC ( προσφέρεται από το βασικό εξοπλισμό). Σημειώστε την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση εκτός δρόμου στα μοντέλα plug-in, την οθόνη off-road και το «διαφανές καπό».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο σχεδιασμός ασφάλειας της GLC βασίζεται σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό επιβατών, επιλεκτικά παραμορφώσιμα στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης και αλληλεπίδραση μεταξύ των ζωνών ασφαλείας και των αερόσακων. Εκτός από τις νομικές απαιτήσεις, το όχημα πληροί επίσης τις εσωτερικές απαιτήσεις δοκιμών της Mercedes-Benz και τα κριτήρια δοκιμών που έχουν προκύψει από πραγματικά ατυχήματα. 

Μπορεί να είναι ένα οικογενειακό μοντέλο όμως ταυτόχρονα είναι σχεδιασμένο και για …περιπέτεια. Θα συναρπάσει τους λάτρεις της off road οδήγησης το κόκπιτ off-road και το σύστημα πλοήγησης MBUX. Η τελευταία γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακή και ευφυής . Το λογισμικό της GLC είναι ότι καλύτερο υπάρχει στην ευρωπαϊκή αγορά. Η υψηλής ευκρίνειας εικόνα στην οθόνη του οδηγού και η κεντρική οθόνη  διευκολύνουν τον έλεγχο τόσο του οχήματος όσο και των λειτουργιών άνεσης. Οι δύο οθόνες LCD προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία αισθήσεων καθώς οι πληροφορίες παρουσιάζονται με σαφώς οργανωμένο τρόπο. 

Όπως οι πιλότοι στα αεροπλάνα ελέγχουν το αεροσκάφος χωρίς να βλέπουν μπροστά, κάπως έτσι μπορεί να κινηθεί ο οδηγός στις εκτός δρόμου διαδρομές που δεν έχει εξωτερική οπτική εικόνα. Μια κάμερα καταγράφει τον περιβάλλοντα χώρο μπροστά από το όχημα. Η κεντρική οθόνη δείχνει τις κινούμενες εικόνες, ενώ επάνω της προβάλλονται εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες. Υπάρχουν ακόμη σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το επάνω τμήμα στο ταμπλό μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέα, επίπεδα στρογγυλά στόμια αεραγωγών που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα κινητήρα αεροσκάφους. Το κάτω τμήμα εκτείνεται με τον πλούσιο διάκοσμό του αρμονικά μέχρι την κεντρική κονσόλα. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD 12,3 ιντσών (31,2 cm) στη θέση του οδηγού μοιάζει να αιωρείται ελεύθερα μπροστά από το ταμπλό σε σχήμα φτερού. 
Η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 cm) ορθώνεται αρμονικά από την κεντρική κονσόλα, χωρίς καθόλου ενώσεις, και μοιάζει επίσης να αιωρείται πάνω από τον διάκοσμο του ταμπλό. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.

Η νέα GLC διατίθεται με δερμάτινο ταμπλό οργάνων και ακμές παραθύρων σε εμφάνιση δέρματος νάπα (προαιρετικά, βασικός εξοπλισμός στη γραμμή AMG). 

Διαστάσεις

Το νέο SUV της Mercedes έχει μήκος 4.716 mm. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι 60 mm μακρύτερη και 4 mm χαμηλότερη.
Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 6 mm μπροστά (τώρα: 1627 mm) και 23 mm πίσω (τώρα: 1640 mm). Το μεγαλύτερο μήκος του οχήματος λειτουργεί προς όφελος του μεταξονίου καθώς και των μπροστινών και πίσω προβόλων. 
Το πλάτος οχήματος του οχήματος έχει διατηρηθεί στα 1.890 mm.
Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών επωφελείται από τον μακρύτερο πίσω πρόβολο και αυξάνεται σημαντικά στα 620 λίτρα (+70 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο).

Στον βασικό εξοπλισμό της GLC περιλαμβάνεται το πίσω καπό EASY-PACK, το οποίο ανοίγει και κλείνει άνετα με το πάτημα ενός κουμπιού: πατώντας το κουμπί στο κλειδί του οχήματος, τον διακόπτη στην πόρτα οδηγού ή τη λαβή απασφάλισης στο πίσω καπό.
Βελτιωμένη κατά δύο δέκατα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι και η αεροδυναμική (Cd = 0,29) 

Με βάση την στρατηγική πολυτέλειας της Mercedes-Benz, ο βασικός εξοπλισμός της νέας GLC έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και προσφέρει στον πελάτη εξαρχής ένα ιδιαίτερα ελκυστικό όχημα. Η γραμμή AVANTGARDE, για παράδειγμα, περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό καθώς και δημοφιλή χαρακτηριστικά όπως οι μεγάλες οθόνες, η ενσωμάτωση smartphone, η ασύρματη φόρτιση και τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα.

Κάποια από τα χαρακτηριστικά που συντελούν στη σπορ, επιβλητική εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο, οι επίπεδες ζάντες 18 έως 20 ιντσών και οι τροχοί που διαθέτουν μοντέρνα σχεδίαση.

Κινητήρες
Η νέα GLC διατίθεται μόνον ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG). Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων (FAME) της Mercedes-Benz.

Αντίστοιχα, με τον εξηλεκτρισμό βάσει αναγκών, η γκάμα κινητήρων συμβάλλει σημαντικά στην ευελιξία του διεθνούς δικτύου παραγωγής. 
Τέσσερις από αυτούς τους κινητήρες είναι ήπιες υβριδικές μονάδες που ενισχύονται έξυπνα στις χαμηλές στροφές από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Τρεις ακόμη εκδόσεις κινητήρων είναι πλήρως υβριδικές μονάδες με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 100 kW και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.
Η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) εξασφαλίζει άριστη απόδοση ενέργειας. Το σύστημα περιλαμβάνει το ηλεκτρικό κύκλωμα 48 volt, το οποίο επιτρέπει λειτουργίες όπως «κύλιση», ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και, ως εκ τούτου, σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. 

Η εκκίνηση των κινητήρων γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα χάρη στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG), με αποτέλεσμα η λειτουργία Start-Stop να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη για τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την ελεύθερη κύλιση με απενεργοποιημένο κινητήρα στην έντονη επιτάχυνση με ισχύ από τον κινητήρα. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης φροντίζει για εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.
Υβριδικά plug-in μοντέλα: Ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP)

Η GLC έχει επίσης αποκτήσει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης 4ης γενιάς. Αξιοποιώντας τους ίδιους βασικούς κινητήρες, ο εξηλεκτρισμός έχει κάνει άλλο ένα μεγάλο βήμα. Με ηλεκτρική ισχύ πλέον 100 kW, ροπή στρέψης 440 Nm και συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP). Η ηλεκτρική ισχύς είναι διαθέσιμη έως το όριο των 140 km/h.

Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης φροντίζει για ηλεκτρική οδήγηση στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική οδήγηση έχει προτεραιότητα σε μεγαλύτερες διαδρομές εντός αστικών περιοχών. Είτε με έναν από τους δύο βενζινοκινητήρες είτε με τον πετρελαιοκινητήρα, τα plug-in υβριδικά οχήματα, δεν είναι απλώς πολύ αποδοτικά, αλλά και εξαιρετικά δυναμικά στην οδήγηση.

Δύο προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του συστήματος κίνησης plug-in άκρως στοχευμένα:
•    BATTERY HOLD: Προτεραιότητα δίνεται στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. όταν έχει προγραμματιστεί για αργότερα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε ζώνη χαμηλών εκπομπών. Το υβριδικό σύστημα κίνησης επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.
•    ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το σημείο πίεσης του πεντάλ γκαζιού.

Στα προγράμματα οδήγησης HYBRID και ELECTRIC, καθώς και BATTERY HOLD, το σύστημα υποβοήθησης ECO αξιολογεί επίσης τα δεδομένα της διαδρομής και υποστηρίζει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με τη διαδρομή. Εάν ο χάρτης πλοήγησης ή οι αισθητήρες και οι κάμερες ανιχνεύσουν, για παράδειγμα, έναν κυκλικό κόμβο, μια στροφή φουρκέτα, μια κλειστή στροφή, μια διασταύρωση, μια ανηφόρα, ένα προπορευόμενο όχημα ή κάποιο όριο ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης ECO υπολογίζει τη βέλτιστη ταχύτητα του οχήματος με βάση την απόσταση, την ταχύτητα και την κλίση.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας GLC έχουν μια απτική (ενεργή) μονάδα πεντάλ γκαζιού. Στο πρόγραμμα οδήγησης ELECTRIC, η μονάδα σηματοδοτεί τη μετάβαση από την ηλεκτρική οδήγηση στην οδήγηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ενός αισθητού σημείου πίεσης. Μόλις πατηθεί το πεντάλ γκαζιού πέρα από το συγκεκριμένο σημείο πίεσης, τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παρέχοντας πρόσθετη ροπή στρέψης.

Η υψηλή πυκνότητα ισχύος της υβριδικής μονάδας κίνησης παρέχεται από έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμης διέγερσης. Στη νέα GLC, η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομηχανικό ενισχυτή φρένων, ο οποίος ελέγχει αυτόματα την ευέλικτη μετάβαση από την υδραυλική πέδηση στην ανάκτηση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, εξασφαλίζοντας έτσι πάντα τη βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας. Κατά συνέπεια, η μέγιστη ισχύς ανάκτησης έως και 100 kW μπορεί να επιτευχθεί συχνότερα από ό,τι με ένα συμβατικό, αμιγώς υδραυλικό σύστημα πέδησης.

Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από τη Mercedes-Benz και έχει συνολική χωρητικότητα 31,2 kWh. Ακόμη και αν έχει αδειάσει εντελώς η μπαταρία, μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 30 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή συνεχούς ρεύματος 60 kW. Για τη φόρτιση με τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος διατίθεται ένας τυποποιημένος φορτιστής 11 kW (ανάλογα με την αγορά).
Κίνηση εκτός δρόμου

Τα βασικά εξαρτήματα του δυναμικά σχεδιασμένου συστήματος ανάρτησης της GLC είναι ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και μια ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, τοποθετημένη σε υποπλαίσιο, πίσω. Η ανάρτηση του βασικού εξοπλισμού παρέχει κορυφαία άνεση, χαμηλή στάθμη θορύβου, ευέλικτη οδική συμπεριφορά και οδηγική απόλαυση. Διαθέτει σύστημα απόσβεσης εξαρτώμενο από το πλάτος. 

Η νέα GLC είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και σταθερή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα σε συνδυασμό με την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι έως 4,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 80 εκατοστά στα 11,0 μέτρα. Επιπλέον, ο οδηγός κάνει λιγότερες περιστροφές του τιμονιού από τέρμα σε τέρμα.
Σε ταχύτητες κάτω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς, ενώ κατά την στάθμευση έως και 4,5 μοίρες αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα.

Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά «κονταίνει» και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Με ταχύτητα 60 km/h και άνω, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς κατά έως 4,5 μοίρες. Αυτή η αύξηση πρακτικά του μεταξονίου έχει αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα όπως η βελτιωμένη ευστάθεια και ασφάλεια κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, τις γρήγορες αλλαγές λωρίδας ή τους αιφνίδιους ελιγμούς αποφυγής. Επιπλέον, στη διάρκεια δυναμικών ελιγμών, όπως κατά την οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο, απαιτούνται σημαντικά λιγότερες κινήσεις του τιμονιού, ενώ το όχημα ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις εντολές του.

Πολλές προηγμένες λειτουργίες μπορούν να κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο ασφαλή. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, για παράδειγμα, μπορεί πλέον να αντιδρά σε ακινητοποιημένα οχήματα στο δρόμο με ταχύτητες έως και 100 km/h (προηγουμένως 60 km/h). Ένα από τα νέα χαρακτηριστικά του ενεργού συστήματος υποβοήθησης διεύθυνσης είναι η ανίχνευση λωρίδας κυκλοφορίας με μια επιπλέον κάμερα 360 μοιρών, η οποία προσφέρει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα σε χαμηλές ταχύτητες, π.χ. όταν σχηματίζεται λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Όπως και η προηγούμενη, έτσι και η νέα GLC έχει επίσης σχεδιαστεί σαφώς για οδήγηση εκτός δρόμου και έχει εξοπλιστεί κατάλληλα με διάφορα νέα χαρακτηριστικά και συστήματα. Ο βασικός της εξοπλισμός περιλαμβάνει πρόγραμμα οδήγησης εκτός δρόμου και σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation). Τα plug-in μοντέλα της νέας GLC προσφέρουν ήδη μια οδηγική εμπειρία του μέλλοντος: πλήρως ηλεκτρική οδήγηση εκτός δρόμου.

Αυτό προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα: δεδομένου ότι η πλήρης ροπή στρέψης των 440 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα είναι διαθέσιμη από την εκκίνηση, η ισχύς του ελέγχεται πολύ εύκολα ανά πάσα στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται εξαιρετικά ακριβής και ελεγχόμενη οδήγηση ακόμη και σε δύσκολο έδαφος. 
Η παραγωγή της νέας GLC θα γίνεται στη Γερμανία στα εργοστάσια της Mercedes-Benz στη Βρέμη και, αργότερα, στο Sindelfingen. Η έναρξη της παραγωγής στο εργοστάσιο του Πεκίνου (Κίνα) έχει επίσης προγραμματιστεί για τη φετινή χρονιά.


 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης