Του Περικλή Χαλάτση

Όλα ξεκινούν από τις απαιτήσεις του κάθε οικογενειάρχη. Αν θέλει δηλαδή να κινείται ηλεκτρικά και να μη μολύνει με ρύπους την ατμόσφαιρα, αν θέλει να έχει χώρους για να μπορεί να μεταφέρει έως και 7 άτομα, αν θέλει να έχει την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και αν το αστέρι στο αυτοκίνητο του δίνει το prestige που ψάχνει, τότε η Mercedes EQB 300 4Matic είναι το ιδανικό αυτοκίνητο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχει χώρους, ασφάλεια, prestige και …μηδέν αποτύπωμα. Αυτή τη φορά  δοκιμάζουμε την  Mercedes EQB 300 4Matic εκτός πόλης. Για να διαπιστώσουμε μέχρι πόσο μακριά μπορούμε να πάμε χωρίς…ανεφοδιασμό.


Το αυτοκίνητο διαθέτει έως 7 θέσεις αλλά αν πρόκειται να κάνεις ταξίδι και χρειασθείς κάποιες αποσκευές οι λύσεις είναι δύο. Ή ταξιδεύεις με πέντε άτομα και «πεσμένες» τις δύο τελευταίες θέσεις για να έχεις άνετο αποθηκευτικό χώρο η εφοδιάζεσαι με τις ειδικές σχάρες και φορτώνεις τις αποσκευές στην οροφή αλλάζοντας βέβαια και την αυτονομία που δίνει η Mercedes λόγω της μεγαλύτερης αντίστασης που έχει από τον αέρα. 

Τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν αυτονομία από 387 – 423 χλμ (WLTP) με κατανάλωση 18,1 kWh/100 χλμ. (WLTP). Βέβαια οι μετρήσεις αυτές έχουν γίνει με ιδανικές συνθήκες και πειθαρχία στους κανονισμούς και όχι στην εθνική οδό Αθηνών Λαμίας που ξεχνιέσαι και περνάς χωρίς να το καταλάβεις το όριο των 150 χλμ.
Είναι τόσο σταθερό το αυτοκίνητο που η ταχύτητα των 150 χιλιομέτρων δείχνει λίγη. Ούτε καν καταλαβαίνεις με πόσα χιλιόμετρα τρέχεις. Είναι σαν να κάνεις βόλτα στην Πανεπιστημίου. Αναγκαστικά όμως ο κάθε οδηγός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αν θέλει να πετύχει το στόχο του και να μην ταλαιπωρείται οφείλει να πειθαρχεί στους κανόνες της αυτονομίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην πράξη με την Mercedes EQB 300 4Matic μπορέσαμε να κάνουμε περίπου 300 χιλιόμετρα. Υπήρχε και άλλο απόθεμα αλλά όταν βρίσκεσαι στην εθνική οδό στην Ελλάδα και όχι στην Ισπανία οι υπερβάσεις και οι τολμηρές κινήσεις είναι σε βάρος του οδηγού. Φέραμε παράδειγμα την Ισπανία γιατί σε έναν δρόμο 30 χιλιομέτρων στην πόλη Alicante μετρήσαμε δέκα σταθμούς ανεφοδιασμού με 5 και 6 θέσεις ο κάθε ένας.
Θεωρώ ότι αν ένας Έλληνας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο θέλει να ταξιδέψει μέχρι την Πάτρα η τα Ιωάννινα δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα αφού υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού ταχείας φόρτισης (50 KW) με κάπως «τσιμπημένες» τις τιμές.
Πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσει και αυτός που θέλει να πάει στη Θεσσαλονίκη.  Με μια στάση των 25 λεπτών για ανεφοδιασμό των μπαταριών και για έναν καφέ για οδηγό και επιβάτες, λύνεται το πρόβλημα της αυτονομίας.

Πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν αυτοί που θέλουν να επισκεφθούν τα Μετέωρα, τη  Φλώρινα η να περάσουν και στα Σκόπια . Υπάρχουν φορτιστές αλλά είναι των 22 KW. Που σημαίνει στάση των 5-7 ωρών. Άλλωστε αυτοί οι άνθρωποι που έχουν βενζινάδικα και έχουν τοποθετήσει και έναν η δύο φορτιστές, θα ήταν κουτό να κάνουν μια επένδυση των 25.000 ευρώ για να αποκτήσουν έναν ταχυφορτιστή όταν καθημερινά είναι ζήτημα να περάσει από τα μέρη τους ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ξεκινήσαμε για Καρδίτσα που η απόσταση από την Αθήνα είναι 300 χλμ. Φτάσαμε οριακά χωρίς ανεφοδιασμό. Όμως στην Καρδίτσα κάναμε υποχρεωτική διανυκτέρευση γιατί χρειαζόταν το αυτοκίνητο 5-7 ώρες να παραμείνει στην πρίζα. Στην περιοχή εντοπίσαμε πρατήρια με φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος 11 και 22 KW. 

Ας αφήσουμε το θέμα ανεφοδιασμού. Η Ελλάδα θέλει αρκετή δουλειά για να μην ταλαιπωρούνται οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων. Γιατί όσοι έχουν αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο είτε έχουν parking στο σπίτι τους και έχουν προμηθευτεί το wallbox είτε χρησιμοποιούν το απλό οικιακό ρεύμα. Στην πρώτη περίπτωση για να φορτίσεις την EQB 300 4Matic έως το 80% χρειάζεσαι πέντε ώρες τη νύκτα (με νυκτερινή οικονομική χρέωση)  οπότε η μετακίνηση κοστίζει εξαιρετικά χαμηλά είτε αφήνεις τουλάχιστον 24 ώρες στην πρίζα το αυτοκίνητο για να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα.

Ας δούμε τώρα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η Mercedes EQB 300 4Matic έχει μήκος 4.684 χλστ, πλάτος 1.834 χλστ και ύψος 1.701 χλστ. Το μεταξόνιο  είναι 2.829 χλστ και το συνολικό βάρος 2.175 κιλά. Ο χώρος του πόρτμπαγκαζ για πέντε επιβάτες είναι 495 λίτρα. Δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικού.
Το εσωτερικό είναι εντυπωσιακό.

Η ενιαία οθόνη με το  πολυσύστημα MBUΧ της Mercedes, ανεβάζει τη διάθεση. Στο ταμπλό με το αλουμινένιο look, δεσπόζει η πολυτέλεια αλλά και η ποιότητα των υλικών.

Τo σύστημα πλοήγησης της EQB διαθέτει την πρωτοποριακή τεχνολογία Electric Intelligence. Από αυτό το σύστημα ο οδηγός ενημερώνεται για όλα όσα χρειάζεται να ξέρει αλλά ειδικότερα για την κατανάλωση και την ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση και αφού κάνει ένα μικρό «φροντιστήριο» για να μάθει όλα αυτά που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά όργανα της Mercedes, ξεκινάει για τη μεγάλη βόλτα. Αν και είμασταν τέσσερα άτομα θεωρώ ότι αν υπήρχε και ένας πέμπτος στα πίσω καθίσματα δεν θα υπήρχαν διαμαρτυρίες. Το αυτοκίνητο είναι άνετο και ευχάριστο.

Το ταξίδι δεν το καταλαβαίνεις. Η EQB 300 4Matic είναι εντελώς αθόρυβη, με μελετημένη αεροδυναμική. «Καταπίνει» τα χιλιόμετρα χωρίς να κουράζονται οι επιβάτες. Φέρει δύο ηλεκτρoκινητήρες, με μπαταρία ιόντων λιθίου 66,5 kWh. Η κίνηση μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς κάτι που κάνει ακόμη πιο σταθερή την Mercedes ακόμη και όταν βρέχει ασταμάτητα. 

Τα ελαστικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν Cinturato P7 διαστάσεων 235/55 Ρ18. Οι 18άρες ζάντες είναι ιδανικές για την Ελλάδα κυρίως στην επαρχία με τις συνεχόμενες ατέλειες στους δρόμους. Επισημαίνω ότι τόσο τα P7 της Pirelli όσο και το σύστημα 4Matic δούλεψαν τέλεια στο βρεγμένο οδόστρωμα στο κατηφορικό κομμάτι στο Δομοκό. Η ανάρτηση ιδανική. Μπροστά έχει γόνατα ΜacPherson και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους. 

Δεν νομίζω να χρειάζεται να πούμε πολλά πράγματα για την καλοστημένη ανάρτηση του γερμανικού αυτοκινήτου. Ακόμη και με ταχύτητες που ήταν υψηλότερες από το όριο, κλίσεις που να σε προβληματίζουν δεν είχαμε. Επίσης η ανάρτηση παρά το βάρος του αυτοκινήτου απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Κάτι ακόμη που προστίθεται στα υπερ του αυτοκινήτου είναι ότι το πάτωμα της EQB απέχει από το έδαφος 154 χλστ. πράγμα που σημαίνει ότι κινείται άνετα σε σκληρούς χωματόδρομους.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα πρόγραμμα οδήγησης ανάλογα με τις επιθυμίες του. Το πρόγραμμα Sport ταιριάζει σε δρόμους με αρκετές στροφές, το πρόγραμμα ECO -είναι και το πιο οικονομικό- ταιριάζει στην πόλη ενώ στην εθνική οδό χρησιμοποίησα το πρόγραμμα  Comfort. Βέβαια ο κάθε οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα που τον εκφράζει.

Με διπλωμένη την τρίτη σειρά καθισμάτων το κόμπακτ SUV μετατρέπεται σε ένα εκαιρετικά ευρύχωρο αυτοκίνητο. Στα πίσω από τον οδηγό καθίσματα υπάρχουν συνολικά τέσσερις βάσεις στερέωσης παιδικών καθισμάτων, με πιστοποιητικό ISOFIX. Υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης παιδικού ή βρεφικού καθίσματος και στο κάθισμα του συνοδηγού αλλά καλό είναι να αποφεύγεται.

Η τελική ταχύτητα για μεγαλύτερη αυτονομία -περιορίζεται ηλεκτρονικά- στα 160 χλμ./ώρα. Από 0-100 η EQB 300 4Matic απόδοσης 228 ίππων ,χρειάζεται 8’’ ενώ η ροπή (Nm)  είναι 390 Nm με κίνηση, αυτόματο μιας σχέσης.
Ας δούμε και τις τιμές. Η «βασική» EQB 250 ξεκινά από τα 57.650 ευρώ, η 300άρα 4ΜΑΤΙC, κοστίζει 60.750 ευρώ ενώ στην έκδοση με εξοπλισμό Prestige η τιμή είναι 61.850 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης