Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     



Η κατηγορία των οχημάτων της κατηγορίας Pick Up έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Οι
Στην Ελλάδα πωλείται με μιάμιση και διπλή καμπίνα ενώ δεν υπάρχει μονοκάμπινη έκδοσηκατασκευαστές βλέποντας την απήχηση που έχουν, όχι μόνο σε επαγγελματίες αλλά και σε ιδιώτες, βελτιώνουν σημαντικά και ανεβάζουν το επίπεδο προκειμένου να κερδίσουν… πωλήσεις και ικανοποιημένους πελάτες.

Η Mitsubishi διαθέτει μέγιστη γνώση κατασκευής τέτοιων οχημάτων. Η… κολώνια κρατά από το 1946 όπου κατασκεύασε ένα επαγγελματικό τρίτροχο και συνεχίζεται ακόμα και σήμερα με το L200 το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1978. Πλέον, βρισκόμαστε στην 5η γενιά του μοντέλου το οποίοι είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και απευθύνεται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε… χομπίστες.

Άλλαξε…
Τη νέα γενιά, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην Ελλάδα και να γευτούμε το όχημα σε όλων των ειδών τα οδοστρώματα. Σε επαρχιακό δρόμο, στην εθνική και σε υπερβολικά κακοτράχηλα κομμάτια
Το L200 διατίθεται με κινητήρα χωρητικότητας 2.4 λίτρων που αποδίδει 153 και 180 ίππουςεκτός δρόμου. Πίσω από το τιμόνι ενός διπλοκάμπινου L200 πήραμε τους δρόμους για να βγάλουμε και τα πρώτα συμπεράσματα. Να σημειώσουμε πως κάτω από το καπό ήταν ο νέος κινητήρας χωρητικότητας 2.4 λίτρων με 180 ίππους…

 Γνωρίζοντας πολύ καλά την προηγούμενη γενιά το συμπέρασμα είναι πως δεν έχει καμία σχέση με τη νέα. Η σχεδίαση είναι θέμα γούστου (σαφώς πιο σύγχρονη) αν και θα το θέλαμε και με διάφορα αξεσουάρ (βέβαια ένας αγρότης δεν θα ενδιαφερόταν γι’ αυτά), αλλά ο χώρος φόρτωσης είναι σε κάθε περίπτωση πολύ σημαντικός. Μεγαλύτερος με ότι αυτό συνεπάγεται. Εσωτερικά το επίπεδο έχει ανέβει και πλέον θυμίζει ένα επιβατικό όχημα…

Συμπεριφορά επιβατικού…
Αυτό που ενδιαφέρει όμως είναι τι κάνει στο δρόμο και πόσο ανθεκτικό είναι. Στην άσφαλτο, το νέο L200 έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης ενώ ο θόρυβος έχει μειωθεί σημαντικά. Αυτό το καταλαβαίνεις
Το ιαπωνικό… εργαλείο διατίθεται είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο είτε με αυτόματο 5 σχέσεωνόταν πατήσει το γκάζι παραπάνω και κοιτάξεις ξαφνικά το κοντέρ… Εκτός δρόμου είναι που σε εντυπωσιάζει. Αυτό το ξέραμε και από το παλιό ήταν ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας του. Πλέον δείχνει πιο ανθεκτικό και πιο ετοιμοπόλεμο. Σημαντικό στοιχείο η ύπαρξη περιστροφικού διακόπτη που σου δίνει τη δυνατότητα να αλλάξεις την τετρακίνηση πολύ εύκολα. Ο κλασικός δεύτερος μοχλός (με τα κοντά που λέγαμε) έχει καταργηθεί. Ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος αλλά και τις συνθήκες, επιλέγεις και απλά καταλαβαίνεις πως το όχημα δεν μασά… Είναι χαρακτηριστικό και το (ερασιτεχνικό) video που τραβήξαμε για να μπορέσετε να δείτε τι κάνει και που μπορεί να πάει. Με λίγα λόγια όλα μπορούν να γίνουν δρόμος.

Δείτε που πάει και με τι άνεση η 5η γενιά του Mitsubishi L200

Μακρύτερα διαστήματα service
Τέλος, σε ένα τέτοιο όχημα το ρόλο της παίζει η… αντοχή αλλά και τα διαστήματα service. Πλέον το L200 έχει αυξημένη αντοχή χάρη στο ισχυρότερο αμάξωμα και το πλαίσιο ενώ από την αλλαγή λαδιών μέχρι και την μη… συντήρηση του αυτόματου κιβωτίου!

Σε γενικές γραμμές το ιαπωνικό Pick up διαθέτει πλέον δύο χαρακτήρες. Τον καθαρά επαγγελματικό και αυτόν που θα δημιουργήσει ο ιδιώτης χομπίστας που αναζητά ένα ξεχωριστό όχημα το οποίο θα μπορεί να το χρησιμοποιεί και ως επιβατικό. Το νέο L200 είναι πιο σύγχρονο, μπορεί να ρυμουλκήσει 3.1 τόνους αλλά όπως συμβαίνει με τα περισσότερα pick up, κοστίζει αρκετά (ξεκινά από 24.500 ευρώ) που δικαιολογείται λόγω των υλικών αλλά και των… αντοχών που διαθέτει.

 

 Mitsubishi L200 double cab
Τεχνικά Χαρακτηριστικά 2.4 153hp  2.4 180Hp
Κυβισμός βενζινοκινητήρα 2.442 κ.εκ.  2.442 κ.εκ.
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 153/3.500  180/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 380/1.500-2.500  430/2.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα)  –  –
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 174 177
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 6.4  7.2
Εκπομπές Ρύπων CO2 169  189
Μήκος (μέτρα) 5.205  5.205
Πλάτος (μέτρα) 1.815  1.815
Ύψος (μέτρα) 1.780  1.780
Βάρος (κιλά) 1.875  1.875
Ικανότητα ρυμούλκησης 3.100 κιλά  3.100 κιλά
 Τιμή (από…) 24.562  31.000