Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Οι γιαπωνέζοι δεν κάνουν τίποτα στην τύχη. Μελετούν την κάθε τους κίνηση και όταν είναι σίγουροι κάνουν το επόμενο βήμα.
Ο Arnaud Charpentier, Αντιπρόεδρος Περιφέρειας, Στρατηγικής και Τιμολόγησης Προϊόντων, Περιφέρεια Nissan AMIEO αναφερόμενος στην αναβάθμιση του Juke είπε ότι όταν παρουσίασαν τη δεύτερη γενιά του Juke, η ερώτηση που έκαναν οι πελάτες ήταν αν «Θα υπάρξει κίτρινο Juke».
O Arnaud Charpentier δήλωσε:
“Με τόσο ξεκάθαρη απαίτηση από τους πελάτες μας, έπρεπε να ακούσουμε. Εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία για να κάνουμε κάποιες άλλες αλλαγές που θα βελτιώσουν την άνεση, την ευκολία και τη συνολική ατμόσφαιρα στο όχημα για οδηγούς και επιβάτες».
Για την ανανέωση του Juke, η Nissan επαναφέρει μια επιλογή κίτρινου εξωτερικού χρώματος, ανταποκρινόμενη στη ζήτηση των πελατών, μετά την επιτυχία του στο Juke πρώτης γενιάς. Εκτός από την εισαγωγή του νέου κίτρινου, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Nissan έχουν κάνει σημαντικές αλλαγές στο εσωτερικό του Juke, με μια επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα και έναν ανανεωμένο πίνακα οργάνων. Στο εσωτερικό υπάρχουν επίσης νέα υλικά, επενδύσεις και αναβαθμισμένο φινίρισμα. Επιπλέον, η συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί με μεγαλύτερη οθόνη αφής και πρόσθετες λειτουργίες.
Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν και την διάθεση μιας νέας έκδοσης που ονομάζεται N-Sport, η οποία δίνει έμφαση στον δυναμικό χαρακτήρα του Juke, τόσο στις εξωτερικές όσο και στις εσωτερικές λεπτομέρειες.
Η επαναφορά της επιλογής του κίτρινου χρώματος είναι φυσική συνέπεια, καθώς πολλοί το είχαν αγαπήσει όταν παρουσιάστηκε στο Juke πρώτης γενιάς. Το νέο κίτρινο είναι διαφορετικό στην απόχρωση από την απόχρωση της προηγούμενης γενιάς του Juke. Το νέο χρώμα είναι ελαφρώς πιο έντονο, δίνοντας μια πιο μοντέρνα και εντυπωσιακή εμφάνιση.
Στην νέα έκδοση N-Sport, το νέο κίτρινο ενισχύεται από την αντίθεση με τη μαύρη οροφή, τους καθρέφτες των θυρών, των τροχών, την μάσκα και τις κολόνες Α και Β.
Κάποιοι θεωρούν ότι η σχεδίαση του Juke είναι τολμηρή και δεν τους αρέσει. Κάποιοι άλλοι τη βρίσκουν και γίνεται αμέσως το αγαπημένο τους αυτοκίνητο. Ο πρώτος λόγος αγοράς είναι ο σχεδιασμός του – οι πελάτες αγαπούν το στυλ και την ισχυρή προσωπικότητά του.
Ο Matthew Weaver, Αντιπρόεδρος της Nissan Design Europe δήλωσε σχετικά:
«Μας άρεσε πολύ που συνεργαστήκαμε με τους συναδέλφους μας στο Nissan Technical Center Europe και την ομάδα στο εργοστάσιο του Sunderland για να αναπτύξουμε ένα νέο κίτρινο για το Juke που θα κάνει μια ακόμη πιο τολμηρή εντύπωση. Η έκδοση N-Design, με μαύρη οροφή, μαύρους καθρέφτες, μαύρους τροχούς και ένα πολύ πιο εστιασμένο στον οδηγό εσωτερικό γεμάτο τεχνολογία, πιστεύουμε ότι θα προσφέρει στο Juke έναν επιπλέον δυναμικό χαρακτήρα. Θα φέρει μια φρέσκια γεύση στη γκάμα – κάθε μέλος της σχεδιαστικής μας ομάδας ανυπομονεί να το δει στον δρόμο».
Οι ανανεώσεις στο εσωτερικό προσφέρουν πρόσθετη ποιότητα και συνδεσιμότητα
Η πρώτη αλλαγή που παρατηρεί κανείς στις εκδόσεις από την Acenta και πάνω είναι το αυξημένο μέγεθος της κεντρικής οθόνης infotainment. Είναι πλέον 12,3 ίντσες και έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό κατά 8 μοίρες για άνετο χειρισμό, αλλά και για να ενισχύσει την αίσθηση του πιλοτηρίου που αρέσει πολύ στους πελάτες του Juke. Αγγίζοντας το τιμόνι, ο οδηγός θα εκτιμήσει το νέο, πιο λείο υλικό που μοιάζει με δέρμα και είναι πιο απαλό και πιο ικανοποιητικό στην αφή.
Ο κεντρικός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, είναι πλέον μια ψηφιακή οθόνη TFT. Η οθόνη υψηλής ανάλυσης (1920 x 720 pixel) επιτρέπει στον οδηγό να την διαμορφώσει ώστε να εμφανίζει τον συνδυασμό πληροφοριών σύμφωνα με τις προτιμήσεις του. Η εμφάνιση του πίνακα οργάνων μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ δύο διαφορετικών βασικών διατάξεων, με την κλασική διάταξη να δείχνει δύο καντράν και έναν κεντρικό χώρο που περιέχει πρόσθετες πληροφορίες.
Εναλλακτικά, η “βελτιωμένη” διάταξη παρουσιάζει το ταχύμετρο και το στροφόμετρο σε ένα ζευγάρι καντράν που είναι κεκλιμένα και δίνουν μια τρισδιάστατη προοπτική. Αυτό επιτρέπει μια μεγαλύτερη κεντρική περιοχή προβολής όπου μπορούν να εμφανιστούν πρόσθετες πληροφορίες. Στο κεντρικό τμήμα μεταξύ των καντράν, ο οδηγός μπορεί να εμφανίσει οδηγίες πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένου χάρτη, καθώς και την κατανάλωση, πληροφορίες ήχου, απόδοση οικολογικής οδήγησης, πιέσεις ελαστικών και άλλες βασικές πληροφορίες. Τα χειριστήρια της οθόνης βρίσκονται βολικά στο τιμόνι.
Το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment διαθέτει μια πιο διαισθητική αρχική οθόνη που επιτρέπει στον χρήστη να προσαρμόσει την οθόνη ώστε να περιλαμβάνει τα “widgets” για τις λειτουργίες που χρησιμοποιεί πιο συχνά, όπως θα έκανε με την αρχική οθόνη του έξυπνου τηλεφώνου του.
Επιπλέον, το infotainment περιλαμβάνει βελτιωμένη αναγνώριση φωνής και ικανότητα «κατανόησης φυσικής γλώσσας». Αυτό δίνει στο σύστημα ένα ευρύτερο φάσμα φράσεων και εκφράσεων που μπορεί να κατανοήσει ως εντολή, αγνοώντας δισταγμούς ή παύσεις. Το ασύρματο Android Auto είναι επίσης διαθέσιμο μαζί με την υπάρχουσα ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay.
Άλλα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν πληροφορίες κάμερας ταχύτητας και πληροφορίες για την τιμή των καυσίμων οι οποίες μπορούν πλέον να εμφανίζονται στον χάρτη πλοήγησης. Το σύστημα infotainment μπορεί πλέον να αναπαράγει περιεχόμενο βίντεο από συσκευές συνδεδεμένες με USB όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.
Κίτρινη εσωτερική επένδυση
Σε απόλυτη αρμονία με την επιλογή του εντυπωσιακού κίτρινου εξωτερικού χρώματος, το εσωτερικό του N-Sport διαθέτει ένα ταιριαστό κίτρινο χρώμα που έχει σχήμα μπούμερανγκ και διατρέχει το πάνω μέρος του ταμπλό οργάνων, πριν στρίψει προς τα κάτω και πλαισιώσει τη βάση της νέας κεντρικής οθόνης infotainment μέχρι τους αεραγωγούς.
Το κάθισμα N-Sport έχει κίτρινα ανακυκλωμένα ένθετα Alcantara ® που ταιριάζουν με το νέο εξωτερικό χρώμα και καλύπτουν το επάνω εξωτερικό τμήμα του καθίσματος. Η βάση η πλάτη του καθίσματος είναι καπιτονέ με διακριτικό μοτίβο, ενώ το «Juke» είναι ανάγλυφο στο ύψος των ώμων. Η κίτρινη ραφή ολοκληρώνει το τολμηρό αποτέλεσμα.
Υπάρχουν επίσης νέα καθίσματα για τις κατηγορίες N-Connecta, N-Design και Techna, με βελτιωμένη άνεση. Τα νέα καθίσματα N-Connecta διαθέτουν ένα νέο ύφασμα που ονομάζεται Kira Melange, το οποίο αποτελείται από PVC με υφάσματα που συμπληρώνουν τα ένθετα με μοτίβο κυλίνδρων. Στην έκδοση Techna, το νέο υλικό είναι μαύρο με ένθετα με καπιτονέ εφέ στην βάση και την πλάτη του καθίσματος.
Βελτιωμένη εσωτερική άνεση
Άλλες ενημερώσεις στο εσωτερικό όλων των εκδόσεων Juke περιλαμβάνουν ένα μεγαλύτερο ντουλαπάκι, το οποίο έχει αυξηθεί στα 7,8 λίτρα. Το υποβραχιόνιο έχει επανασχεδιαστεί για να παρέχει καλύτερη στήριξη, με ασύμμετρη σχεδίαση που αυξάνει το μήκος κατά 25 χιλιοστά, αλλά χωρίς συμβιβασμούς στις ποτηροθήκες. Το υποβραχιόνιο σηκώνεται για να δώσει πρόσβαση σε ένα κεντρικό αποθηκευτικό χώρο, όπως στο προηγούμενο Juke, αλλά το καπάκι διαθέτει πλέον ένα κλιπ που μπορεί να χωρέσει τρεις πιστωτικές κάρτες.
Όλες οι εκδόσεις Juke είναι πλέον εξοπλισμένες με ηλεκτρικό χειρόφρενο, εξασφαλίζοντας μέγιστο χώρο και άνεση στο χώρο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων. Στην έκδοση Hybrid, τα κουμπιά e-Pedal και EV Mode έχουν αλλάξει θέση για μεγαλύτερη ευκολία.
Ξεκινώντας από την έκδοση N-Connecta, όλες οι εκδόσεις είναι πλέον εξοπλισμένες με μια ασύρματη βάση φόρτισης που μπορεί να φιλοξενήσει ένα smartphone στο μέγεθος ενός iPhone 12 Pro Max. Επιπλέον, υπάρχουν υποδοχές USB-A και USB-C για χρήση από τους μπροστινούς επιβάτες.
Οι επιβάτες στο πίσω μέρος θα εκτιμήσουν την προσθήκη σημείων φόρτισης USB-A και USB-C για να διασφαλίσουν ότι τα gadget τους τροφοδοτούνται πλήρως καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Πρόσθετες νέες εξωτερικές χρωματικές επιλογές
Ενώ η επιστροφή του κίτρινου θα τραβήξει την προσοχή, υπάρχουν και άλλες αλλαγές στις επιλογές της παλέτας χρωμάτων. Το προηγούμενο λευκό pearl έχει αντικατασταθεί από μια νέα απόχρωση, η οποία είναι μια νέα σύνθεση που δίνει μια ακόμα πιο καθαρή λευκή όψη, καθώς και περισσότερες μεταλλικές νιφάδες για εντονότερο περλέ αποτέλεσμα.
Ομοίως, το μεταλλικό μαύρο είναι νέο. Η νέα βαφή είναι πιο πλούσια και πιο σκούρα. Αυτό επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας περισσότερη χρωστική αιθάλη και αντικαθιστώντας τη μεταλλική νιφάδα με μια γυάλινη νιφάδα, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία υψηλότερου βαθμού «λάμψης».
Νέες επιλογές ζαντών είναι τώρα διαθέσιμες στο Juke στις τρεις κορυφαίες κατηγορίες της σειράς. Κάθε κατηγορία έχει μια τυπική επένδυση τροχών, καθώς και μια προαιρετική εναλλακτική λύση. Οι τροχοί στο N-Connecta και στο N-Design είναι νέοι και ο καθένας έχει σχέδιο πέντε ακτίνων, αλλά τα σχέδια είναι μοναδικά για κάθε έκδοση, με διαφορετική τεχνική, γωνιακή εμφάνιση. Η προαιρετική επένδυση τροχών για N-Connecta, N-Design, N-Sport & Techna είναι μια εντυπωσιακή επιλογή 19″ με βελτιστοποιημένες αεροδυναμικές ιδιότητες.
Υπάρχει μια νέα επιλογή ελαστικού κύλισης χαμηλής αντίστασης για την επιλογή τροχού 17 ιντσών που είναι διαθέσιμη στην έκδοση Hybrid στις κατηγορίες Acenta και N-Connecta.
Πρόσθετη τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού
Με την ανανέωση του Juke έρχεται και το Lane Departure Warning ως στάνταρ. Το Emergency Lane Keep είναι επιλογή, αλλά είναι στάνταρ στην έκδοση Techna. Παρακολουθεί την πορεία του Juke στην λωρίδα σε έναν αυτοκινητόδρομο, και αν όταν το αυτοκίνητο κινηθεί πολύ κοντά στο όριο της λωρίδας, όπως ορίζεται από τις λευκές γραμμές, θα προκαλέσει μια δόνηση στο τιμόνι για να τραβήξει την προσοχή του οδηγού.
Εκμεταλλευόμενη την κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας, η ανάλυση της κάμερας οπισθοπορίας έχει επίσης αυξηθεί στα 1,3 megapixel. Αυτό σημαίνει ότι οι ελιγμοί οπισθοπορίας μπορούν να γίνουν με ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά χάρη σε μια πιο καθαρή εικόνα, ειδικά σε καταστάσεις χαμηλού φωτισμού. Η κάμερα οπισθοπορίας είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις Juke, ενώ η οθόνη Around-View που συνδυάζει την θέαση από τέσσερις κάμερες γύρω από το αυτοκίνητο για να δημιουργήσει μια «άψογη όψη» της θέσης του αυτοκινήτου για ελιγμούς στάθμευσης διατίθεται από το Ν-Connecta και επάνω. Σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος τα φώτα των φρένων θα αναβοσβήσουν για να ειδοποιήσουν τον οδηγό πίσω.
Μηχανικά σύνολα
Το Juke προσφέρεται με δύο επιλογές κινητήρων. Η ηλεκτροκίνητη επιλογή είναι το Juke Hybrid που αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για το υβριδικό σύστημα. Παράγει 69 kW (94 ίππους) και 148 Nm ροπής. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας παράγει 36 kW (49 ίππους) και 205 Nm ροπής, και υποστηρίζεται από εκκινητή/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW.
Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα επιλογή βενζινοκινητήρα, με μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον μικτό κύκλο.
Η δεύτερη επιλογή για το JUKE τροφοδοτείται από έναν αποδοτικό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης DIG-T 1,0 λίτρων. Παράγει 117 PS και 180 Nm ροπής (200 Nm με λειτουργία over torque). Είναι διαθέσιμη με ένα συναρπαστικό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ή σπορ κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων και με επιλογή τρόπου οδήγησης (Eco, Standard, Sport), έτσι οι οδηγοί μπορούν να ταιριάξουν αβίαστα το στυλ οδήγησής τους σε οποιοδήποτε σενάριο οδήγησης για μέγιστο διασκέδαση στο δρόμο.
Όταν το οδηγήσουμε θα σας αναφέρουμε και τις προσωπικές μας εντυπώσεις.