Από τον Περικλή Χαλάτση
Το ανανεωμένο Peugeot 2008 είναι το σημερινό αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση Allure. Από τις τρεις διαφορετικές εκδόσεις με πέντε επιλογές κινητήρων, επιλέξαμε αυτή που θεωρούμε ότι αντιπροσωπεύει περισσότερο μια τετραμελή οικογένεια.
Η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει τη δυνατότητα στους υποψήφιους αγοραστές να επιλέξουν μια από τις πέντε κινητήριες μονάδες που αντιστοιχούν στις τρείς εκδόσεις με τρία επίπεδα εξοπλισμού. Και αυτές είναι η Active, η Allure και η GT. Όταν γίνει η επιλογή της έκδοσης ο πελάτης προχωράει στην επιλογή της κινητήριας δύναμης. Οι επιλογές είναι ο βενζινοκινητήρας PureTech των 1.2 λίτρων που αποδίδει 100 ίππους ή 130, ο diesel BlueHDi των 1.5 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους και ο ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 136 ή 156 ίππους. Το 2024 θα προστεθεί και μια υβριδική έκδοση.
Από όλες τις προτάσεις της Peugeot, επιλέξαμε αυτήν με τον κινητήρα βενζίνης των 1.2 κ.εκ που αποδίδει 100 ίππους. Και γιατί επιλέξαμε αυτόν; Θέλουμε να καταρρίψουμε την εσφαλμένη άποψη κάποιων που πιστεύουν ότι ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα θα σέρνεται με έναν τόσο μικρό κινητήρα. Θα μου πείτε αυτή ήταν μια σωστή λογική που ίσχυε όμως πριν από 20 χρόνια. Όταν ένας μεσαίος κινητήρας έβγαζε 90 ίππους.
Οι εποχές όμως άλλαξαν. Η τεχνολογία έκανε άλματα. Σήμερα ακόμη και ένας μικρός κινητήρας έχει ικανοποιητικές αποδόσεις.
Ξεκινήσαμε λοιπόν με το ανανεωμένο Peugeot 2008 για μια διαδρομή περίπου 1000 χιλιομέτρων. Επιλέξαμε να κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα όχι μόνο στην εθνική οδό αλλά και σε επαρχιακούς δρόμους και σε χωριά των Αγράφων όπου τα πρωινά ήταν αδύνατον να οδηγήσεις αφού δεν έβλεπες ούτε τρία μέτρα μπροστά σου από την ομίχλη.
Το 2008 είναι ένα καθαρά οικογενειακό crossover – SUV. Από τα πλέον δημοφιλή της γαλλικής φίρμας. Οι διαστάσεις του είναι περισσότερο από ικανοποιητικές. Έχει μήκος 4,30 μ., πλάτος 1,77 μ., ύψος 1,52 μ. Το μήκος του (4,30 μ.) τοποθετεί το 2008 στην κορυφή της κατηγορίας του από πλευράς διαστάσεων ενώ διατηρεί την ευελιξία για μετακινήσεις εντός πόλης. Ο αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 434 λίτρων είναι ικανοποιητικός για τις αποσκευές μιας τετραμελούς οικογένειας.
Διαθέτει δάπεδο δύο επιπέδων. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.61 μέτρων εξασφαλίζει κορυφαία άνεση στο εσωτερικό για όλους τους επιβάτες κυρίως όμως για τους πίσω που δεν αναγκάζονται να μαζέψουν τα γόνατά τους για να χωρέσουν.
Ξεκινήσαμε λοιπόν με το Peugeot 2008 που έκανε πρόσφατα ένα καλό facelift για μια μεγάλη βόλτα. Μέχρι να φθάσουμε στη Λαμία κρατούσαμε σταθερή ταχύτητα 130 χλμ. Μπαίνοντας στο δρόμο προς Καρδίτσα και κατευθυνόμενοι προς το Δομοκό ο δρόμος είναι γεμάτος στροφές άρα κάναμε συχνή χρήση στο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που συνεργάζεται άψογα με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης Puretech-άμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων και turbo- που αποδίδει 100 PS στις 5.000 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.
Όσοι γνωρίζουν θα διαπιστώσουν ότι το νέο 2008 με τον κινητήρα 1.2 Puretech διαθέτει αυξημένη ροπή με σωστές κλιμακώσεις στο κιβώτιο. Αυτό βοηθάει τον οδηγό όταν κινείται σε ανηφόρα με πολλές στροφές στο δρόμο. Παρά τα 1.263 κιλά η επιτάχυνση από 0-100 έρχεται σε 11’’.O τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας είναι άψογος. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 183 χλμ.
Το γαλλικό crossover μας άρεσε στο δρόμο. Τα κρατήματα του πολύ καλύτερα από αυτό που περιμέναμε. Οι αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω με αντιστρεπτικές ράβδους) είναι καλοζυγισμένες. Δίνουν σιγουριά στην οδήγηση του άνετου οικογενειακού γαλλικού αυτοκινήτου.
Ακόμη και με χαμηλές στροφές το αυτοκίνητο κινείται με αξιοπρέπεια χωρίς να προβληματίζει. Στο δρόμο δεν «φοβίζει» τον οδηγό γιατί οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες.
Το νέο Peugeot 2008 με το νέο σήμα Peugeot ενσωματωμένο στις γρίλιες του προφυλακτήρα, εντυπωσιάζει με τη συμπαγή, μυώδη και εκφραστική του σχεδίαση, η οποία εστιάζει στη νέα σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας στο κατακόρυφο σχεδιαστικό μοτίβο στην εμπρός όψη το οποίο ενισχύει τον δυναμισμό του αμαξώματος.
Οι τροχοί είναι μεγάλης διαμέτρου (690χιλ). Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ζάντες αλουμινίου 17″ Karakoy Bi-Ton Diamantee, ελαστικά της Continental διαστάσεων 215/60 R 17 H. Να σημειώσουμε ότι τα κρατήματά του ήταν παραπάνω από ικανοποιητικά.
Ένα αυθεντικό SUV, που με το ψηλά τοποθετημένο καπό ο χαρακτήρας του γίνεται ακόμη πιο επιβλητικό. Έχει μοντέρνα και διακριτική γραμματοσειρά Peugeot ανάμεσα στα πίσω φωτιστικά σώματα. Ξεχωρίζουν τα πίσω LED Technology φωτιστικά σώματα -αποτελούνται από τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές λωρίδες. Ο νέος πίνακας οργάνων i-Cockpit της Peugeot δεν περνάει απαρατήρητος ενώ λειτουργικό είναι το σύστημα Multimedia με Navigation 3D., το οποίο διαθέτει και αναγνώριση φωνητικών εντολών.
Σημειώστε τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας (AASB, ACC30, Pack Drive Assist Plus, LPA), τον εσωτερικό καθρέπτη ηλεκτροχρωμίου, το Peugeot i-Cockpit με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10″ 2D, τους αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός. Η κεντρική κονσόλα είναι υπερυψωμένη ενώ το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό.
Σημαντικό είναι ότι ο κάτοχος του αυτοκινήτου μπορεί να έχει το κλειδί του αυτοκινήτου στο σακάκι του η στην τσάντα του και να μην το βγάζει ποτέ. Μόλις πλησιάζει το αυτοκίνητο οι πόρτες ενώ όταν απομακρύνεται κλειδώνουν αυτόματα. Διαθέτει δηλαδή Proximity Keyless Entry/Start.
Οι ποιοτικές εσωτερικές επενδύσεις, οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμίνιου, τα μοντέρνα εξωτερικά χρώματα και η διχρωμία αμαξώματος με οροφή σε μαύρο χρώμα ολοκληρώνουν τη μοναδική σχεδίαση του νέου μοντέλου που το κάνει να ξεχωρίζει.
Το νέο Peugeot 2008 είναι τεχνολογικά προηγμένο και συνυφασμένο όσο ποτέ άλλοτε, με την αίσθηση της οδηγικής απόλαυσης. Επισημαίνουμε το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10” 3D Quartz, τη νεα οθόνη αφής 10” HD με σύστημα Connected Navigation 3D και φυσικά το ασύρματο mirroring για σύνδεση του κινητού σας.
Με τα ηχητικά βοηθήματα αλλά και με την κάμερα οπισθοπορείας το παρκάρισμα είναι παιχνιδάκι. Στο ανανεωμένο μοντέλο έχουν προστεθεί μπροστά και πίσω δύο κάμερες υψηλής ανάλυσης.
Στο δρόμο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα που θέλει να κινείται (π.χ. 120 χλμ./ώρα) με το κουμπί που υπάρχει στο πίσω μέρος του λεβιέ (κρύβεται πίσω από το μικρού διαμέτρου τιμόνι). Μπορεί να εκμεταλλευτεί τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας (πχ. Adaptive Cruise Control, Lane Positioning Assist), τα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης με νέες κάμερες HD εμπρός και πίσω και το Grip Control με Hill Assist Descent.
Μια καλή ενημέρωση χρειάζεται ο οδηγός πριν ξεκινήσει το ταξίδι του για αυτά που προσφέρει το ανανεωμένο Peugeot 2008. Θα του χρειασθούν και θα του κάνουν τη μετακίνησή του πιο εύκολη δεδομένου ότι ο οδηγός λόγω της διαμέτρου του τιμονιού δεν έχει άμεση πρόσβαση σε όλες τις ενδείξεις στον πίνακα οργάνων. Βέβαια κάθε οδηγός ανάλογα με το ύψος του ρυθμίζει τόσο τη θέση του όσο και το ύψος του τιμονιού.
Ο οδηγός με το σύστημα που διαθέτει το ανανεωμένο 2008, ρυθμίζει απλά την ταχύτητα που θέλει να κινείται στην εθνική οδό. Το αυτοκίνητο κινείται στη ρυθμιζόμενη ταχύτητα αλλά επιβραδύνει όταν ανιχνεύσει μπροστά του άλλο όχημα που κινείται με μικρότερη ταχύτητα. Αν το πεδίο του ελευθερωθεί, επιταχύνει χωρίς ο οδηγός να επέμβει. Με το σύστημα που διαθέτει «διαβάζει» τις πινακίδες και αυτόματα ενημερώνει τον οδηγό με ενδείξεις στην μπροστινή οθόνη.
Στο οδοιπορικό – δοκιμή του ανανεωμένου Peugeot με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων (100 PS) οι εντυπώσεις μας ήταν θετικές και για αυτό το προτείνουμε στον οικογενειάρχη. Βέβαια χωρίς να σας μπερδεύουμε, αν υπήρχε δυνατότητα για κάτι ακόμη καλύτερο η λύση είναι το 2008 με τον diesel BlueHDi των 1.5 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους. Ιδανική περίπτωση. Μόνο που αλλάζει και η τιμή αγοράς. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση έχει 25.900 ευρώ που θεωρώ ότι είναι αρκετά καλή.
Πριν κλείσουμε να σας πούμε ότι η κατανάλωση από 0-100 χλμ σε μικτή διαδρομή ο υπολογιστής του αυτοκινήτου «έγραψε» 6.7 λίτρα ενώ στην επίσημη εργοστασιακή μέτρηση αναφέρεται (WLTP): 5,5 λίτρα/100 χλμ και 123 g/kmCO2.
Συνοψίζοντας το νέο Peugeot 2008 συνδυάζει τη γοητεία του γαλλικού αυτοκινήτου, το γαλλικό συναίσθημα και την αριστεία. Το τρίπτυχο που κάνει το 2008 να ξεχωρίζει.