Του Περικλή Χαλάτση
Η επιτυχία του Peugeot 3008 στην ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι τυχαία. Οι αγοραστές, όταν αναφέρονται σε αυτό το αυτοκίνητο, το εκθειάζουν κυρίως για την άνεση με την οποία κινείται στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και για την ασφάλεια που προσφέρει. Είναι δύο από τις βασικές απαιτήσεις των νέων δυναμικών αγοραστών. Φυσικά, ζητάνε συνδεσιμότητες και ηλεκτρονικά βοηθήματα και τώρα τελευταία με την αύξηση της τιμής των καυσίμων αρκετοί είναι αυτοί που ψάχνουν τους ιδανικούς συνδυασμούς.
Κάναμε μια μεγάλη βόλτα, περίπου 2.200 χιλιομέτρων εντός της Ελλάδος με ένα Peugeot 3008 1.5 BlueHDi. Ιδανικός κινητήρας για οικονομικές μετακινήσεις. Βέβαια, η τιμή του πετρελαίου (power) σε αρκετές περιοχές της Β. Ελλάδος ξεπερνούσε τα 2,3 ευρώ το λίτρο. To απλό πετρέλαιο ήταν κάπου στα 2,10 με 2,17, ενώ πέρυσι τέτοια εποχή οι τιμές ήταν κάπου στα 1,20 με 1,25 ευρώ.
Αρχικά είπαμε να κάνουμε το ταξίδι δύο άτομα, αλλά τελικά γίναμε τέσσερις. Υπήρχε χώρος και για έναν πέμπτο επιβάτη, που και αυτός θα καθόταν άνετα. Τελικά ξεκινήσαμε τέσσερις. Να επισημάνω ότι οι δύο πίσω επιβάτες κάθονται τόσο άνετα, ενώ σε καμία περίπτωση τα γόνατα δεν φτάνουν να ακουμπήσουν στις μπροστινές θέσεις. Αυτό οφείλεται στο μεγάλο μεταξόνιο, που είναι πλέον 2.675 εκ.
Ο χώρος αποσκευών αποδείχθηκε ότι είναι σωστά μελετημένος. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμα 520 λίτρα, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα άλλα 53 που βρίσκονται στον χώρο της ρεζέρβας, που πλέον έχει αντικατασταθεί με το κιτ προσωρινής επισκευής. Φορτώσαμε τις αποσκευές, χωρίς γκρίνιες του στυλ «πάρε λιγότερα να χωρέσω τα δικά μου» και ξεκινήσαμε για την Αλεξανδρούπολη.
To 3008 έχει μήκος 4.447 εκ., πλάτος 1.906 εκ., ύψος 1.620 εκ. και η απόσταση από το έδαφος είναι 219 εκ. Σημαντικό αυτό γιατί μπορείς να κινηθείς και σε χωματόδρομο χωρίς να τρέμει η καρδιά σου μην ακουμπήσεις σε καμιά πέτρα.
Για να κάνεις ένα μεγάλο ταξίδι και να μην κουραστείς, θα πρέπει το εσωτερικό του αυτοκινήτου εκτός από φιλόξενο να είναι μοντέρνο και ξεκούραστο στο μάτι. Να έχει αναπαυτικά καθίσματα και προσεγμένα υλικά.
Πολυτέλεια και άνεση εν κινήσει…
Το 3008 είναι μεγάλο αυτοκίνητο. Η κάμερα οπισθοπορείας είναι επιβεβλημένη για να κινηθείς με ασφάλεια με την όπισθεν. Είναι 180°, ακριβείας και εξυπηρετεί αφάνταστα τον οδηγό.
Είπαμε ότι σήμερα θα επικεντρώσουμε σε δύο βασικά στοιχεία που προσφέρει το 3008: στην άνεση και στην ασφάλεια. Ας μην ξεχνάμε ότι το Peugeot 3008 κέρδισε στην Ευρώπη τον τίτλο Car of the year 2017. Ήταν το πρώτο μοντέλο SUV που κέρδισε μια τέτοια διάκριση. Το 2020 οι Γάλλοι έκαναν ένα facelift με μικρές αλλά καίριες επεμβάσεις στα σημεία.
Κάναμε 400 χιλιόμετρα και τώρα διαπίστωσα ότι το κιβώτιο είναι χειροκίνητο. Με το αυτόματο κιβώτιο κάνεις απλώς μια κίνηση. Αλλά και με το χειροκίνητο κιβώτιο, όταν βάλεις την 6η ταχύτητα, πατήσεις και το cruise control δεν κάνεις περιττές κινήσεις. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν το 3008, στην έκδοση Allure, με τον κινητήρα 1.5 BlueHDi και με το χειροκίνητο κιβώτιο, 130 S&S N3+ GRIP. Η ένδειξη με τα χαρακτηριστικά GRIP σημαίνει ότι το αυτοκίνητο «φοράει» ελαστικά All Seasons (Peak Mountains Snow Flakes) υψηλής ενεργειακής απόδοσης Class A και μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα και στους χιονισμένους δρόμους.
Όταν φτάσαμε στην Αλεξανδρούπολη κανένας δεν είπε «Πάω για ξεκούραση». Πρώτη σκέψη ήταν να βρούμε μια καλή ψαροταβέρνα. Όταν μάλιστα ξέρεις ότι δεν θα ακολουθήσει και άλλο οδήγημα, τότε επιτρέπεται και το ποτό. Γιατί όσο οδηγείς ακόμη και μια μπύρα είναι απαγορευτική.
Την άλλη ημέρα, παρότι η Αλεξανδρούπολη είναι μια παραθαλάσσια πόλη και βρέχεται από το Θρακικό Πέλαγος σε μια ακτογραμμή 25 χιλιομέτρων, εμείς χαράξαμε πορεία προς τις ορεινές περιοχές της Θράκης. Επισκεφθήκαμε αρκετά χωριά. Μόνο όταν οδηγείς σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές διαπιστώνεις πόσο υπάκουο είναι το τιμόνι. Εκτελεί με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και ενισχύει το αίσθημα της ασφάλειας.
Όταν η θέση οδήγησης είναι ψηλή και ελέγχεις περιμετρικά τον δρόμο, έχεις άλλη σιγουριά. Σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που διαθέτει το Peugeot 3008, οδηγείς χωρίς άγχος. Συμπληρώστε στα συστήματα ασφαλείας που υπάρχουν στον στάνταρ εξοπλισμό το ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών), το EBD (ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης) και το Brake Assist (σύστημα ενίσχυσης πέδησης). Το αυτοκίνητο έχε έξι αερόσακους.
Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Cruise Control / Speed limiter με λειτουργία αναγνώρισης ορίου ταχύτητας, Advanced Emergency Braking System με camera (αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με λειτουργία ημέρας & αναγνώριση πεζών) – Distance Alert / Forward collision warning (προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης) – Coffee Break Alert (ειδοποίηση υπέρβασης χρόνου οδήγησης) – Lane Keeping Assist (προειδοποίηση & διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με αναγνώριση της άκρης του δρόμου), εκτεταμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης (STOP, απαγορευτικό εισόδου).
Υπάρχει, ακόμη, αυτόματη λειτουργία προβολέων (Autolight), αυτόματη λειτουργία εμπρός υαλοκαθαριστήρων, φωτοχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης.
Τελευταίας γενιάς είναι και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (αναγνωρίζει πεζούς & ποδηλάτες, νύχτα και μέρα, από ταχύτητες που κυμαίνονται από 5 έως 140 km/h ανάλογα με την έκδοση) με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης.
Αναβαθμισμένη είναι και η λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (stop, απαγορευτικό, απαγόρευση προσπεράσματος).
– Adaptive Cruise Control με λειτουργία από τα 30 χλμ./ώρα για τις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και δυνατότητα ρύθμισης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα
– Visiopark 1 με κάμερα οπισθοπορείας και απεικόνιση 180°
– Visiopark 2 με κάμερες εμπρός και πίσω και απεικόνιση 360°
– Park Assist, ενεργή υποβοήθηση πάρκινγκ για θέσεις σε σειρά ή παράλληλα
– Ενεργό σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα (ή από τα όρια του δρόμου) με δυνατότητα διόρθωσης της πορείας
– Αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων πορείας
– Αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας και σύσταση τήρησής τους
– Ενεργό σύστημα ελέγχου των τυφλών γωνιών (με διόρθωση της πορείας). Λειτουργία που ενεργοποιείται πάνω από τα 12χλμ./ώρα.
– Advanced Grip Control, το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με 4 επιλογές πρόσφυσης (normal, χιόνι, λάσπη, άμμος) με ειδικά ελαστικά
– Υποβοήθηση κατάβασης (Hill Assist Descent Control – HADC) βοηθά στη διατήρηση της πορείας και της επιλεγμένης κατεύθυνσης κατά την οδήγηση σε απότομες κατηφόρες
– Λειτουργία hands free της πόρτας του χώρου αποσκευών
– Πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή
– Καθίσματα με λειτουργία μασάζ πολλαπλών σημείων
– Ηλεκτρικό χειρόφρενο