Αποστολή στην Αράχοβα: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     



Ένα νέο μοντέλο στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου (SUV) εντάσσει στην γκάμα της η SEAT. Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο Ateca, ενός ονόματος που προέρχεται Το Ateca «εκμεταλλεύτηκε» την ποιότητα VW και άφησε τις τιμές σε επίπεδο SEAT! από μία κωμόπολη της Ισπανίας μόλις 2.500 κατοίκων και το οποίο έρχεται για να ταράξει τα νερά.

Γιατί; Γιατί τα πράγματα είναι απλά. Η SEAT η οποία βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα του γκρουπ VW έκανε αυτό που έπρεπε. Πήρε την πλατφόρμα MQB (που διαμορφώνεται ασχέτως του αμαξώματος), δημιούργησε ένα ποιοτικό αυτοκίνητο με στοιχεία που ήδη γνωρίζουμε από άλλα μοντέλα (π.χ. Tiguan), του έδωσε τη δική της προσωπικότητα και το εμφάνισε για να προβληματίσει την… πιάτσα. Και αυτό είναι κάτι που το αντιλαμβάνεται κανείς αρκεί να κοιτάξει το νέο Ateca που η ελληνική εισαγωγική εταιρεία το έχει φέρει νωρίτερα στην Ελλάδα για να… εκπαιδεύσει συνεργάτες, δημοσιογράφους και πελάτες μέχρι να ξεκινήσει να το πουλά σε έναν περίπου μήνα.  

Οδηγώντας…
Το SEAT Ateca είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για 400 περίπου χιλιόμετρα καλύπτοντας την διαδρομή Αθήνα – Αράχοβα – Αθήνα. Στην διάθεσή μας είχαμε την έκδοση βενζίνης 1.0 λίτρου με 115 Σύγχρονο SUV με σύγχρονους κινητήρες…ίππους και την δίλιτρη diesel με τους 150 ίππους.

Βρισκόμενος πίσω από το τιμόνι και από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώνεις πως έχει να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που προσφέρει άνεση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Οπτικά καταφέρνει να γυρίζει τα βλέμματα καθώς η σχεδίαση και οι καθαρές γραμμές το καθιστούν ως ένα ξεχωριστό SUV. Στο δρόμο αντιλαμβάνεσαι τη δουλειά που έχει γίνει από τους ανθρώπους της μάρκας που στόχο έχουν να δώσουν αυτό που αναζητά ο σύγχρονος αγοραστής.

Ελαφρύ και σβέλτο
Προσωπικά και έχοντας οδηγήσει και τις δύο εκδόσεις μου άρεσε ιδιαίτερα αυτή με τον κινητήρα βενζίνης. Για να είμαι ειλικρινείς περίμενα κάτι λιγότερο αλλά διαπίστωσα πως ο 1.000άρης TSI Η έκδοση με τον κινητήρα των 999 κ.εκ. έχει βάρος 1.280 κιλά!προσφέρει πολύ περισσότερα από όσα μπορείς να φανταστείς και για να το καταλάβεις θα πρέπει να τον οδηγήσεις. Αντίθετα ο δίλιτρος diesel έδειξε πιο «συγκρατημένος» αλλά ικανός να κινήσει με άνεση το αμάξωμα ακόμα και όταν αυτό είναι φορτωμένο (ερωτηματικό πως θα κινείται φορτωμένο το 1.000άρη).

Η απάντηση έχει να κάνει και με ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, αυτό του βάρους του αυτοκινήτου που είναι μόλις 1.280 κιλά (έκδοση 1.0 λίτρου και με οδηγό). Το νούμερο αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στην συμπεριφορά, την κατανάλωση αλλά και τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου και ιδίως όταν αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο με όγκο. Η μικρή έκδοση δεν είναι διαθέσιμη ως 4×4 σε αντίθεση με την δίλιτρη που μπορεί ο καθένας να αποκτήσει ως 4×4 αλλά και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Άφθονοι χώροι
Εσωτερικά, αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα κατασκευής ενώ θετικό στοιχείο η ύπαρξη χώρων για Πλήθος αξεσουάρ για κάθε είδους γούστα…μικροαντικείμενα. Αρκετούς χώρους έχουν στην διάθεσή τους οι επιβάτες ενώ το πορτ μπαγκάζ με τα 510 λίτρα θα λύσει το…. πρόβλημα στις μεγάλες οικογένειες.

Στο νέο Ateca ο εξοπλισμός παίζει το ρόλο του και μπορεί να καλύψει μεγάλες ανάγκες και απαιτήσεις. Για παράδειγμα, υπάρχει αξεσουάρ που απλά ακουμπάς το κινητό σου πάνω σε ένα ειδικό πλαστικό και αυτό φορτίζει με υπέρυθρες. Τα συστήματα ασφαλείας προλαμβάνουν άσχημες καταστάσεις ενώ άλλα συστήματα άνεσης κάνουν την συμβίωση με το ισπανικό μοντέλο πιο άνετη και ευχάριστη.

Αρέσει…
Για να δούμε πόσο μεγάλη θα είναι η ζήτηση…Σε γενικές γραμμές το πρώτο SUV στην ιστορία της SEAT αρέσει. Το καταλαβαίνεις από τις αντιδράσεις του κόσμου αλλά και από τις… ερωτήσεις που θα σου κάνουν γι’ αυτό.

Συνδυάζει σχεδίαση, χώρους, μικρούς κινητήρες και προσιτές τιμές (για την κατηγορία) και δεν θα υπερβάλλω αν γράψω πως οι άνθρωποι της SEAT θα έχουν… πρόβλημα στο προσεχές μέλλον, λόγω της  ζήτησης.

Τίμια και ξεχωριστή πρόταση…
Αν και η πρόταση της εισαγωγικής εταιρείας αφορά στην έκδοση 2.0 λίτρων με τους 150 ίππους και 4×4 (τιμή 27.650 ευρώ), αν δεν το… χρειάζεστε (το 4×4 και τις άφθονες ροπές) η έκδοση 1.0 TSi με τους 115 ίππους είναι, όχι απλά μία τίμια πρόταση αλλά και μία πρόταση που θα σας εντάξει στην κατηγορία των ιδιοκτητών μεσαίων SUV οχημάτων.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το νέο SEAT Ateca πατήστε ΕΔΩ