Οδηγούμε το πρώτο SUV της Skoda

Οδηγούμε το πρώτο SUV της Skoda
Αποστολή στη Μαγιόρκα: Λουκάς Παπαλάμπρος

   


Αναμφισβήτητα, η Skoda θα μπορούσε να διεκδικήσει το βραβείο της μάρκας με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Τα άλματα προόδου της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι εντυπωσιακά, με το Kodiaq να ανεβάζει το brand name της φίρμας ένα επίπεδο πάνω.

Η αρκούδα της Αλάσκας

Σύγχρονο αισθητικά, με μοντέρνες γραμμές και δυναμικό προφίλ

Στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το πολυαναμενόμενο SUV, στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης. Από την πρώτη ματιά, το Kodiaq κλέβει την παράσταση με την επιβλητική του εμφάνιση, τις λιτές γραμμές του αμαξώματος και τη μοντέρνα αισθητική. Από πλευράς διαστάσεων, ισορροπεί μεταξύ της μεσαίας και της μεγάλης κατηγορίας των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, καθώς το μήκος του αγγίζει τα 4,7 μέτρα, το πλάτος το 1,9μ και το ύψος το 1.67μ.

Το όνομά του αντλεί έμπνευση από την αρκούδα Kodiak που ζει στην Αλάσκα. Πατά στην πλατφόρμα MQB του γερμανικού ομίλου, την ίδια δηλαδή που χρησιμοποιεί το νέο Tiguan και το Seat Ateca.

Θα είναι διαθέσιμο σε μια πλειάδα χρωμάτων και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Αctive, Ambition και Style). Στη χώρα μας, θα προσφέρεται όμως στις δύο πιο πλούσιες εκδοχές του, όπως μας ανέφεραν τα στελέχη της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας.

Οι άνθρωποι της Skoda είναι πεπεισμένοι πως θα προσελκύσουν πολλούς νέους πελάτες, καθώς διαθέτουν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που καλύπτει όλες τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των καταναλωτών. Μάλιστα, η ζήτηση για το Kodiaq είναι αρκετά υψηλή, παρότι δεν έχουν ανακοινωθεί καν οι τιμές και στις αγορές θα λανσαριστεί τον Μάρτιο του 2017.

Αγγίζει την premium κατηγορία

Η εικόνα του εσωτερικού και η ποιότητα των υλικών δίνουν έναν τόνο πολυτέλειας στο αυτοκίνητο

Ανοίγοντας την πόρτα του Kodiaq το πρώτο πράγματα που παρατηρείς είναι οι χώροι. Το αυτοκίνητο προσφέρει τη μέγιστη ευρυχωρία, μπορεί να φιλοξενήσει έως επτά επιβάτες και διαθέτει ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μετακινούνται κατά 18 εκατοστά και μάλιστα ανεξάρτητα, δίνοντας τη δυνατότητα στον κάτοχο να εκμεταλλευτεί πλήρως τις αρετές του οχήματος.

Ο χώρος αποσκευών στην πενταθέσια διάταξη αγγίζει τα 720 λίτρα, ενώ με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων εκτινάσσεται στα 2.065 λτ., φιλοξενώντας ακόμα και βαριά αντικείμενα. Στον τομέα της πρακτικότητας ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να συγκριθούν μαζί του, καθώς διαθέτει συνολικά 30(!) θήκες διαφόρων μεγεθών, μεταξύ των οποίων και για ομπρέλες.

Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της ποιότητας και της συναρμογής, με τη Skoda να ακολουθεί τα γερμανικά πρότυπα, χρησιμοποιώντας υλικά ανώτερης ποιότητας σχεδόν σε όλες τις επιφάνειες. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, υποστηρίζοντας Apple CarPlay και Android Auto, Wi-Fi, SmartLink, πλοήγηση 3D, επαγωγικό ασύρματο φορτιστή για smartphones και οτιδήποτε άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, μεταξύ των οποίων είναι αυτό της υποβοήθησης ελιγμών με όπισθεν «Manoeuvre Assist», υποβοήθησης ρυμούλκησης «Tow Assist», ελέγχου του χώρου περιμετρικά «Area View», αυτόματου φρεναρίσματος με ταχύτητες έως 34 χλμ./ώρα «City Emergency Brake» και πολλά ακόμα.

Με δύο κινητήρες 1.4 TSI και 2.0 TDI

Ιδανικοί για την Ελλάδα οι κινητήρες

Στην Ελλάδα θα έρθει με τον 1.4 TSI κινητήρα βενζίνης απόδοσης 125 ίππων και 150 ίππων και τον 2.0 TDI με 150 ή 190 ίππους. Τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη με έξι ή επτά σχέσεις, ανάλογα την έκδοση. Διακρίνονται για τον συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας, εμφανίζοντας χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.

Στη Μαγιόρκα, οδηγήσαμε τόσο τον 1.4 TSI με τους 150 ίππους, όσο και τον δίλιτρο diesel αντίστοιχης ισχύος. Ο πρώτος παρά τον περιορισμένο κυβισμό κινεί με άνεση το Kodiaq, χωρίς να κομπιάζει ή να εμφανίζει σημάδια υστέρησης. Ακόμα καλύτερος είναι όμως ο 2.0 TDI, ο οποίος αναδεικνύει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, καταναλώνει μόλις 5,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και έχει CO2 στα 139 γρ./χλμ.

Σε κερδίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα

Πατάει εξαιρετικά στην άσφαλτο και στρίβει σαν crossover

Στον δρόμο, διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κύλισης και τη μεστή συμπεριφορά του. Η ανάρτηση συμπεριφέρεται άψογα σε όλες τις συνθήκες, με το τιμόνι να είναι άμεσο και με σωστή πληροφόρηση. Το σύστημα DCC (Dynamic Chassis), δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων (Eco, Comfort, Normal και Sport), ανάλογα τις συνθήκες. Οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν επιπλέον επιλογές για κίνηση σε χιόνι ή πιο απαιτητικές διαδρομές.

Το Kodiaq είναι ιδανικό για ταξίδια, μπορεί να μεταφέρει όλα τα «οικογενειακά βάρη», καλύπτει μεγάλες αποστάσεις με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς να κουράζει τον οδηγό και τους επιβάτες. Παροιμιώδεις είναι η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα ακόμα και σε ταχύτητες άνω των 130 χλμ./ώρα.

Οι νέοι οικογενειάρχες θα εκτιμήσουν τις δυνατότητές του
Ποικιλία χρωμάτων για το εξωτερικό αμάξωμα
Παρκάρεις εύκολα ακόμα και σκάφος χάρη στις τεχνολογίες που διαθέτει
Η πίσω πόρτα ανοίγει με το πάτημα ενός κουμπιού
Στο πορτμπαγκάζ χωράνε τα πάντα
Τα καθίσματα μετακινούνται και αναδιπλώνονται ανεξάρτητα
Φορτίζεις ασύρματα το κινητό σου
Υπάρχουν σε κάθε σημείο χώροι αποθήκευσης
Από την οθόνη αφής ρυθμίζεις κάθε λειτουργία και σύστημα
Χάρη στην τετρακίνηση πάει και στα βουνά
Ο υπογράφων στη θέση του οδηγού

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2016, 20:07