Του Γιώργου Παλληκάρη

Το Nissan Juke έχει κάθε δικαίωμα να περηφανεύεται πως είναι ο δημιουργός της αγαπημένης κατηγορίας αυτοκινήτων των Ελλήνων. Όταν όλοι ακόμα διάλεγαν αποκλειστικά ανάμεσα σε sedan και μικρομεσαία, το Juke 1ης γενιάς ήρθε να ξεκινήσει την επανάσταση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

14 χρόνια μετά, στην ανανεωμένη δεύτερη γενιά του, έρχεται να προσφέρει την πλουσιότερη και καλύτερη πτυχή του εαυτού του. Συνεχίζει να στηρίζει τον value for money χαρακτήρα του, έχοντας ένα πακέτο που τα κάνει όλα. Χώροi επιδόσεις, κατανάλωση και ψηφιακές ευκολίες συνδυάζονται στο Juke που δοκιμάζουμε. Ας θαυμάσουμε την αποδοτική απλότητα του.

Πήραμε τα κλειδιά του άσπρου Juke και ξεκινήσαμε μία πρώτη βόλτα γνωριμίας προς την Λίμνη Βουλιαγμένης στο Λουτράκι. Μία διαδρομή που έχει κομμάτια αυτοκινητοδρόμου, στριφτερό επαρχιακό δρόμο και λίγο χώμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρχικά κοιτώντας το Juke αντιλαμβάνεσαι πως έχει το μέγεθος που χρειάζεσαι σε όλες τις συνθήκες. Τόσο μανιτζέβελο όσο χρειάζεται για να ελίσσεται μέσα στην πόλη, αλλά και τόσο μεγάλο ώστε να σηκώσει όλα τα βάρη της οικογένειας. Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, πρέπει να βάλουμε και μερικά νούμερα στην συζήτηση. Έτσι λοιπόν το μήκος είναι στα 4.210χλμ. το πλάτος στα 1.800χλστ. και το ύψος στα 1.593χλστ. την ώρα που ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακά βαθύς, με μέγεθος στα 422λτ.(υπάρχει και κανονική ρεζέρβα).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εμφανισιακά το αυτοκίνητο είναι επιβλητικό και με ιδιαίτερα μοντέρνο παρουσιαστικό, χωρίς να έχει χάσει τον πυρήνα του σχεδιαστικού DNA που το έκανε διάσημο από την πρώτη γενιά του. Έντονες ακμές συνδυάζονται με καμπύλες επιφάνειες όσο το μπροστινό μυώδες μέρος μαζί με τα χαρακτηριστικά LED φανάρια, ολοκληρώνουν την σχεδιαστική του υπογραφή.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς πως το νέο Juke έχει όλες τις τεχνολογίες και όλες τις hi-tech ευκολίες που διαθέτουν τα μοντέρνα Ι.Χ. χωρίς όμως να «πνίγει» τον οδηγό με δεκάδες οθόνες και πλήκτρα αφής. Αντιθέτως όλα είναι εύχρηστα, όλα είναι φτιαγμένα και τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο που κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη.

Πιο συγκεκριμένα, ο οδηγός αντικρίζει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών, στον οποίο εκείνος μπορεί να επιλέξει τις πληροφορίες που θα αντικρίζει. Παράλληλα, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία μεγάλη, ευκρινέστατη οθόνη αφής 12.3 ιντσών, η οποία (όπως και ο πίνακας οργάνων) συνοδεύουν το μοντέλο σε όλες τις εκδόσεις του.

Εκτός από τις δύο οθόνες, υπάρχουν αρκετά φυσικά κουμπιά στο τιμόνι,  κάτω από την οθόνη infotainment για το clima, αλλά και περιστροφικός διακόπτης για την ένταση της μουσικής,  την ώρα που οι αεραγωγοί συνεχίζουν να είναι στρογγυλοί ενώ υπάρχει και ασύρματη φόρτιση κινητού.

Σχετικά με τους χώρους, 4 ενήλικες θα ταξιδέψουν σαν βασιλιάδες, με το πορτπαγκάζ των 422λτ. να μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.305λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Ταυτόχρονα ανακουφιστήκαμε όταν είδαμε πως αντί για κιτ επισκευής ελαστικού, υπάρχει ρεζέρβα στο χώρο αποσκευών, κάτι που μας έκανε να πατήσουμε χώμα με μεγαλύτερη άνεση και αποφασιστικότητα.

Κάτω από το καπό του μοντέλου δοκιμής υπάρχει ο 1.000άρης τουρμπάτος DIG-T ο οποίος αποδίδει 114 ίππους και 200 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο σύνολο συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο έχει σφικτή κλιμάκωση και βοηθάει το Juke να κινείται με σβελτάδα αλλά και καλή κατανάλωση. Παρά την 3κύλινδρη φύση του, το μοτέρ είναι αρκετά ήσυχο και πολιτισμένο στην λειτουργία του και ναι, μπορεί να χρειαστεί να κατεβάσετε μία ταχύτητα για να προσπεράσετε, όμως η κατανάλωση θα σας ανταμείψει.

Χρειαστήκαμε μόλις δύο λεπτά για να μάθουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment (πραγματικά εύχρηστα) και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας. Το νέο Juke κινείται με άνεση και ευτυχώς που έχει λειτουργία προειδοποίησης του ορίου υπέρβασης ταχύτητας γιατί η κίνηση του είναι τόσο καλή που πραγματικά νομίζεις πως κινείσαι με 100χλμ./ώρα και στην πραγματικότητα είσαι στα 150χλμ./ώρα. Ταυτόχρονα η μέση κατανάλωση που έγραψε το καντράν, ήταν στα 6.5λτ./100χλμ. (νούμερο πολύ καλό καθώς μη ξεχνάμε πως πρόκειται για SUV).

Θόρυβοι δεν περνούν στην καμπίνα, και το πάτημα του είναι ιδιαίτερα καλό, ενώ όταν μπουν στο μενού οι στροφές, τότε η σφικτή ανάρτηση και τα καλά καθίσματα, αναλαμβάνουν δουλειά.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει πολύ καλή ορατότητα ενώ η αμεσότητα του τιμονιού είναι πολύ καλή. Βέβαια υπάρχουν και αρκετά ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το Active Ride Control που βοηθά στην άνεση και το Active Trace Control που βοηθά στον χειρισμό, τα οποία κάνουν την οδήγηση πιο εύκολη.

Και μιας και αναφερθήκαμε σε ηλεκτρονικά βοηθήματα, να αναφέρουμε πως το νέο Juke έχει τεράστια λίστα με συστήματα ασφαλείας, από αυτόματο φρενάρισμα και κάμερα οπισθοπορείας, μέχρι ηλεκτρικό χειρόφρενο και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας.

Η αλήθεια είναι πως το νέο Juke δεν υστερεί κάπου. Βάζει τον οδηγό στον προσωπικό του θρόνο και όλα γύρω του υπάρχουν για να τον υπηρετούν. Η Nissan προσφέρει το μοντέλο από τα 22.490 ευρώ στην βασική έκδοση Acenta (διαθέτει την κεντρική οθόνη αφής 12.3 ιντσών), ενώ υπάρχουν ακόμα τέσσερις εκδόσεις, ακόμα πλουσιότερες που προσθέτουν από διχρωμία μέχρι ηχοσυστήματα 10 ηχείων. Όλες τους όμως, κοστίζουν κάτω από τα 29.000 ευρώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης