Αποστολή στην Αυστρία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   



Βρισκόμαστε στις αυστριακές Άλπεις, στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης της νέας γενιάς του μεγάλου SUV της Volkswagen. Διανύσαμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Touareg και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.


Ένας υπολογιστής στα χέρια σου

Το αυτοκίνητο αιχμαλωτίζει το βλέμμα με τις επιβλητικές διαστάσεις και την κομψότητα. Παρότι είναι μακρύτερο και φαρδύτερο από τον προκάτοχό του, οι καμπύλες γραμμές του αμαξώματος και το χαμηλότερο ύψος προσδίδουν μια νότα δυναμισμού.

Ανοίγοντας την πόρτα, αυτό που σε κερδίζει είναι η τεράστια οθόνη του συστήματος πολυμέσων «Discover Premium» στην κεντρική κονσόλα, η οποία είναι η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί στην κατηγορία των SUV και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «Innovision Cockpit». Η ανάλυση των δύο οθονών είναι εκπληκτική -η κεντρική είναι 1920×1020 pixels και αυτή του πίνακα 1920×720 pixels-, δίνοντας την εντύπωση ενός μεγάλου υπολογιστή τελευταίας τεχνολογίας.

Σε βγάζει ασπροπρόσωπο

Οι μηχανικοί της VW έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο στήσιμο του οχήματος, με την οδική συμπεριφορά του Touareg να είναι υποδειγματική σε κάθε τερέν. Το οδηγήσαμε στην εθνική οδό, σε επαρχιακές διαδρομές και στο βουνό, με το σύστημα τετραδιεύθυνσης, την τετρακίνηση 4MOTION και την αερανάρτηση να εξασφαλίζουν τη μέγιστη πρόσφυση σε όλες τις επιφάνειες.

Ανάλογα με το τερέν και τις συνθήκες υπάρχει το αντίστοιχο πρόγραμμα, με τη γερμανική φίρμα να έχει εξοπλίσει το SUV με 10 λειτουργίες (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow, Off-road Auto, Sand, Gravel και Off-road expert).

Διαθέτει τα πάντα

Οι τεχνολογίες αιχμής, από την άλλη, ανεβάζουν την ασφάλεια σε άλλο επίπεδο. Το σύστημα νυχτερινής όρασης (Night Vision) με την κάμερα θερμικής απεικόνισης και τα φώτα είναι το κάτι άλλο, κάνοντας τη νύχτα μέρα και αναγνωρίζοντας τα πάντα στο σκοτάδι. Η VW χαρακτηρίζει το Touareg ως ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα στον κόσμο και δεν έχουμε κανέναν λόγο να διαφωνήσουμε.

Η φαρέτρα του είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας:

• Υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης (Traffic Jam Assist) με λειτουργία ελέγχου διέλευσης από δρόμους μειωμένου πλάτους λόγω έργων (Road work Lane Assist) –  (ημιαυτόνομη οδήγηση για ταχύτητες μέχρι 60χλμ.)

• Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αυτόματης πέδησης σε συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη (City Emergency Braking) και λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring)

• Σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Assist), που προειδοποιεί τον οδηγό για την ύπαρξη οχήματος που πρόκειται να διασταυρωθεί στην πορεία του

 • Υποβοήθηση αυτόματου παρκαρίσματος με τρέιλερ (TrailerAssist)

• Υποβοήθηση παρκαρίσματος (Park Assist). Ημιαυτόματη λειτουργία κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος και κατά την έξοδο από θέση στάθμευσης

•  Αυτόματο σύστημα ανάληψης ελέγχου αυτοκινήτου σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Assist)

• Αυτόματο φρενάρισμα έπειτα από σύγκρουση (Automatic Post-Collision Braking System 2.0)

• Σύστημα προληπτικών ενεργειών προστασίας επιβατών (Pre-Crash). Αναγνωρίζει το ενδεχόμενο ατυχήματος και πριν από τη σύγκρουση κλείνει αυτόματα τα τζάμια και την ηλεκτρική ηλιοροφή

• Προειδοποίηση κόπωσης οδηγού (Driver Alert System)

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής στις Άλπεις, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον V6 TDI κινητήρα απόδοσης 231 και 286 ίππων. Τα μοτέρ διακρίνονται για τη δύναμη, εμφανίζοντας ροπή 500 και 600 Nm αντίστοιχα, και την πολιτισμένη λειτουργία. Επίσης, υπάρχουν οι κινητήρες V6 βενζίνης (340hp) και V8 turbodiesel (421hp), ενώ αργότερα θα δούμε και την plug-in hybrid εκδοχή.

Το καινούργιο Touareg αναμένεται στην Ελλάδα αρχές καλοκαιριού. Όσο για τις τιμές, θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.