Του Περικλή Χαλάτση

Στην γκάμα της VW το Tiguan κατέχει μια σημαντική θέση, ένα καθοριστικό ρόλο στο prestige του γερμανικού ομίλου. Όχι τυχαία. Μια σειρά από πλεονεκτήματα το κάνουν να ξεχωρίζει. Είναι ένα καθαρά οικογενειακό, άνετο και ασφαλές αυτοκίνητο. Αυτοί που γνωρίζουν -και σήμερα ευτυχώς η πλειοψηφία ενημερώνεται και φθάνει στις εκθέσεις «διαβασμένη»- μπορούν να αναγνωρίσουν τον πολιτισμένο χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου. Αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Ζητούν συνδεσιμότητα, άνεση, ασφάλεια, οικονομία στις μετακινήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας δούμε τις διαστάσεις που είναι ικανοποιητικές ακόμη και για μια πενταμελή οικογένεια. Το μήκος του VW Tiguan 2.0, είναι 4.511, το πλάτος 1.859 και το ύψος 1.684 χλστ. Το μεγάλο μεταξόνιο 2.678 χλστ. δίνει περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών μεγάλος. Με όλα τα καθίσματα στις θέσεις φιλοξενεί 615 λίτρα ενώ αν πέσουν τα καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1655 λίτρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημαντικό. Διαθέτει ρεζέρβα !!!

Η ανανεωμένη έκδοση του Tiguan μπορούμε να πούμε ότι υιοθετεί στοιχεία από το Golf 8ης γενιάς. Έχει ανασχεδιασμένα LED φανάρια που μπορούν να εφοδιαστούν και με τους προβολείς LED MATRIX IQ.Light. Ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας μπροστά που έχει μεγαλύτερους αεραγωγούς.

Για τους επαρχιακούς δρόμους ας μην κάνουμε σχόλια

Οδηγούμε εκτός Αττικής την κορυφαία έκδοση του ανανεωμένου Tiguan (για πρώτη φορά το οδηγήσαμε το 2022) αλλά τώρα κάνουμε ένα διαφορετικό οδοιπορικό και αξιολογούμε τον εξοπλισμό και την άνεση. Η κορυφαία έκδοση – Tiguan 2.0 TDi, 200 PS DSG R-Line- με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά σε μπερδεύει. Γι αυτό θα σας τα αναλύσουμε ξεχωριστά. Κάτω από το καπό, το Tiguan φιλοξενεί ένα δίλιτρο TDI κινητήρα που αποδίδει 200 ίππους. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς κάτι που κάνει το αυτοκίνητο ακόμη πιο ασφαλές. Η μέγιστη ροπή είναι 400 Nm (από τις 1.750- 3.500 σ.α.λ).

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι άψογο. Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη (DSG-7 σχέσεων). Συνεργάζεται τέλεια με τον diesel κινητήρα και τα θετικά αποτελέσματα φαίνονται από τις χαμηλές στροφές. Στο δρόμο ο κινητήρας λειτουργεί πολιτισμένα και αθόρυβα. Είναι αυτοκίνητο που οδηγείται εύκολα και ξεκούραστα τόσο στις μεγάλες ευθείες όσο και στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η τελική ταχύτητα του Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION είναι 216 χλμ, η επιτάχυνση από 0-100 επιτυγχάνεται σε 7.5’’ ενώ η μέση κατανάλωση είναι 6.5 λίτρα για 100 χλμ. Τέλος οι εκπομπές ρύπων είναι 171 CO2 (gr/km).

Στην εθνική οδό δεν ακούγεται τίποτα. Το βασικότερο είναι ότι ο κινητήρας είναι εξαιρετικά οικονομικός. Κάτι που ανεβάζει σε πόντους τη δίλιτρη έκδοση. Σίγουρα δεν μπορέσαμε να πετύχουμε τα 6.6 λίτρα που δίνει η VW αλλά δεν ξεπεράσαμε και τα 7.5 λ. Πολύ καλή τιμή αν σκεφθεί κανείς ότι η μέτρηση έγινε σε μικτή διαδρομή αλλά χωρίς μποτιλιάρισμα. ‘Όταν το μετρήσαμε στην διαδρομή από τη Νέα Κηφισιά μέχρι τον Πειραιά ανέβηκε στα 8.3 αλλά θα πρέπει να υπολογίσετε ότι για να κάνουμε 15 χιλιόμετρα στην εθνική οδό χρειασθήκαμε μία ώρα και 40 λεπτά.

Οι υπεύθυνοι για την άριστη ποιότητα του επαρχιακού δικτύου πρέπει να κοιμούνται ήσυχοι

Με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση R-Line κάναμε και αρκετά χιλιόμετρα στην ορεινή Καρδίτσα και στην Ευρυτανία. Στους επαρχιακούς δρόμους οδηγός και επιβάτες δεν τρομάζουν ακόμη και όταν η ταχύτητα είναι λίγο πάνω από τα όρια. Το αυτοκίνητο δεν παίρνει κλίσεις που να σε προβληματίζει. Η ανάρτηση μπροστά είναι με γόνατα McPherson ενώ πίσω είναι πολλαπλών συνδέσμων.

Τρεις επιβάτες μπορούν να ταξιδέψουν χωρίς να στριμωχθούν

Μπορεί κάποιος επιβάτης να παραπονεθεί ότι η ανάρτηση είναι κάπως σφιχτή. Όμως θα πρέπει να ξέρει ότι είναι καλύτερα στο αυτοκίνητο η ανάρτηση να είναι σφιχτή και να μην επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα παρά να είναι μαλακή και να «πλέει» κινδυνεύοντας να μην κρατηθεί στο δρόμο. Το αυτοκίνητο «φοράει» ζάντες 19’’ και ελαστικά διαστάσεων 255/45/19. Τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά και πίσω δίσκοι.

 

 

Το εσωτερικό του VW Tiguan 2.0 TDI μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα χωρίς να γκρινιάζουν οι τρείς πίσω επιβάτες. Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος ενώ η οθόνη αφής του νέου συστήματος infotainment εύκολη στη χρήση. Το τιμόνι είναι πολυλειτουργικό. Oι διακόπτες στο τιμόνι δεν σε μπερδεύουν. Οι  δύο μεγάλες οθόνες για το σύστημα πολυμέσων και τον πίνακα οργάνων και το πλήρες ψηφιακό πακέτο διασύνδεσης με κινητές συσκευές είναι επίσης εύκολες στη χρήση. Και φυσικά διαφωτικές.

Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει το πρόγραμμα οδήγησης που του ταιριάζει (Driving Profile Selection). Ανάλογα με το δρόμο επιλέγει μια από τις τέσσερις επιλογές Snow, Onroad, Offroad, Offroad Individual και συνεχίζει το ταξίδι του χωρίς να προβληματίζεται. Το Tiguan διαθέτει εκτός της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC καθώς επίσης και ειδικά προγράμματα (4MOTION Active Control) για οδήγηση εκτός δρόμου. Το γεγονός ότι είναι SUV και έχει αρκετό αέρα από το έδαφος, επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί χωρίς να τρέμει η ψυχή του μην κάνει καμιά ζημιά όταν υπάρχουν πέτρες στο χωματόδρομο.

Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα χωρίς να σταματήσουμε και κανένας δεν είπε ότι κουράστηκε. Το δίλιτρο Tiguan «καταπίνει» τα χιλιόμετρα με ασφάλεια. Άλλωστε αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι το καλό πάτημα στο δρόμο και η σταθερότητα που διαθέτει.

Να πούμε και την τιμή; Σήμερα η πλούσια έκδοση του VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION, σαν αυτήν που οδηγήσαμε, κοστίζει 50.500 ευρώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης