Η Volkswagen οφείλω να ομολογήσω ότι με έχει εκπλήξει ευχάριστα δις το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, γνωρίζοντας πως οι γερμανοί δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη αυτή η διπλή έκπληξη θεωρώ ότι αποτελεί επίσης ευχάριστη αλλαγή ρότας, όσον αφορά στο σχεδιαστικό κομμάτι των «αυτοκινήτων του λαού». Η πρώτη… κανονιά ήρθε με την παρουσίαση του Passat CC. Πολύ τολμηρό κορμί. Έδειξε ότι η μεγάλη αυτή αυτοκινητοβιομηχανία άνοιξε την πόρτα και σε πιο «ζωντανούς» ανθρώπους. Ναι μεν οικογενειάρχες, να το πω έτσι, αλλά πιο «ανήσυχους». Αυτούς πιο ήθελαν και λίγη «τσαχπινιά». Και το πλάσαραν και έξυπνα. Πολύς ντόρος έγινε για αυτό το χαρακτηρισμό CC που όλοι έλεγαν ότι είχαν συνηθίσει να το βλέπουν για τα Coupe Cabriolet και όχι για Coupe Comfort που το ονόμασαν οι γερμανοί.
Η ολοκλήρωση της στροφής προς τη… νεολαία, ήρθε με το καινούργιο, εκπληκτικό κατά τη γνώμη μου, Scirocco. Η VW επανέφερε στη «ζωή» ένα μοντέλο της που απουσίαζε από την πιάτσα δεκαέξι ολόκληρα χρόνια. Ένα όχημα που στην καριέρα του από το 1974, όταν αφενός είχε δημιουργηθεί και αφετέρου είχε αποτελέσει τον προπομπό του Golf, μέχρι το 1992 που το τελευταίο πέρασε την πόρτα του εργοστασίου παραγωγής είχε πουλήσει περίπου 800 χιλιάδες μονάδες. Το Scirocco το θυμάμαι πιτσιρικάς να ζει στη «σκιά» του διάσημου «παιδιού» του Golf. Όσοι το είχαν όμως γελούσαν σαρδόνια με το… λιγωμένο βλέμμα τον κατόχων Golf και όχι μόνο.
Η τρίτη έκδοση ξεκινά την καριέρα της με τις καλύτερες των προϋποθέσεων και με στόχο φυσικά να ξεπεράσει κατά πολύ τις πωλήσεις των προκατόχων της. Αρχής γενομένης από την εμφάνιση, το νέο τέκνο του γκρουπ VAG δείχνει τις διαθέσεις του. Προκλητικότατο κορμί. Τσαμπουκαλεμένο «βλέμμα». «Οπίσθια» θάνατος. Φαρδύ με πάτημα που θυμίζει σαύρα. Σε όλα αυτά προσθέστε την κληρονομιά VW όσον αφορά ποιότητα υλικών, προσαρμογή και εργονομία και έχετε ένα έτοιμο νικητή. Βέβαια, υπάρχουν έκδηλα τα «γονίδια» των υπολοίπων μελών της οικογενείας, καθώς, η βάση προέρχεται από το υπάρχον Golf, ενώ η εικόνα που αντικρίζει όποιος ανοίξει την πόρτα του οδηγού δεν διαφέρει από αυτή που θα έβλεπε στην ανάλογη κίνηση επί της πόρτας του EOS. Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι υστερεί κάπου. Η σπορ αίσθηση είναι έκδηλη. Από τις σχεδιαστικές γραμμές που ακολουθούνται, το πολύ κάθισμα με την άρτια στήριξη και άνεση αλλά και τις δύο μόνο θέσεις στην πίσω σειρά καθισμάτων. Από εκεί και μετά όμως ομοιότητες τέλος.
Στο βασικότερο κομμάτι το Scirocco παίρνει άριστα. Ο λόγος για το δρόμο. Εκεί που εν κατακλείδι κρίνονται όλα τα αυτοκίνητα. Με εντυπωσίασε το πάτημά του. Με τον πασίγνωστο πλέον 1,4 TSI να αποδίδει στην περίπτωσή μας 160 ίππους (όσους δηλαδή θα έχει και το Golf VI), έκοβε και έραβε, δείχνοντας ότι το σασί του αντέχει άλλους τόσους. Δηλώνω χωρίς ίχνος υπερβολής θαυμαστής αυτής της κινητήριας δύναμης που συνδυάζει αγαστά επιδόσεις, οικονομία και οικολογική συνείδηση. Ότι και να πω φαντάζομαι είναι περιττό. Κινητήρας διαμάντι που δε θα με χάλαγε καθόλου να τον δούμε 1600αρη (καλομελέτα κι έρχεται) και γιατί όχι και δίλιτρο. Ο υπάρχων, που φαντάζομαι ότι η Βίκυ θα μας δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουμε, δεν ακολουθεί τη γραμμή Golf VI και βγάζει 200 αντί για 211 ίππους. Δίνει, δίνει δίνει και σταματά μόνο στον κόφτη. Το πλαίσιο μετατρέπει χωρίς απότομες αντιδράσεις και τερτίπια τη δύναμη σε έργο με αποτέλεσμα η επιτάχυνση ακόμα και μέσα στη στροφή να είναι πολύ εύκολη υπόθεση. Με αυτό τον τρόπο σε προκαλεί να ανακαλύψεις τα όρια του. Δημιουργώντας σου, μα το κυριότερο χωρίς να στο προδίδει, αίσθημα ασφάλειας. Η κίνηση σε ρυθμό… αυτόφωρου διαδικασίας έρχεται αγόγγυστα ακόμα και για τον σχετικά άπειρο.
Για το τέλος κράτησα την τιμή του που δεν βρίσκεται σε επίπεδο VW. Το δικό μας με τα 160 άτια θα χρειαζόταν μόλις και το εννοώ μόλις 23 χιλιάρικα και κάτι ψιλά για το βλέπετε μόνιμα στο γκαράζ σας. Χρειάστηκε δε να μιλήσω με τον υπεύθυνο επικοινωνίας, Θανάση Αγγελή, προκειμένου να διαπιστώσω το αληθές της τιμής, διότι προς στιγμή μου φάνηκε ότι μάλλον έγινε τυπογραφικό λάθος. Το όλο πακέτο κρίνεται υπερπλήρες και για πρώτη φορά ίσως, ελέω τιμής, ο λόγος τιμής-απόδοσης βρίσκεται σε τέτοιο σημείο, σε ένα από τα θαυμαστά τέκνα των «αυτοκινήτων του λαού». Εξ ου και ο τίτλος…
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Σχήμα, επιδόσεις, ιδέα, τιμή. Γεννημένος νικητής από τη Volkswagen που επιτέλους δίνει… βήμα στους νεαρούς αγοραστές. Κινητήρας ποίημα, πλαίσιο για «χοντρά γούστα».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
VW SCIROCCO 1,4L TSI 160PS
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.390cc
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ 4-16
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 160/5.800
ΡΟΠΗ 24,5Kgm/1.500
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 220km (και βάλε)
0-100 km/h 8,1sec
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα Μακ Φέρσον, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός δίσκοι πίσω
ΒΑΡΟΣ 1.271 Κg
ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ 4.256mm / 1.810mm / 1.404mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.578
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 449Lit.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,6Lit/100km