Επιστήμονες ανακάλυψαν στην έρημο Ατακάμα της Χιλής τα απολιθωμένα λείψανα ενός «ιπτάμενου δράκου», ενός δεινοσαύρου της Ιουράσιας περιόδου που μέχρι πρότινος πίστευαν ότι έζησε μόνο στο βόρειο ημισφαίριο.

Το ιπτάμενο, γιγαντιαίο ερπετό, ανήκε σε μια ομάδα πρώιμων πτερόσαυρων που κυριαρχούσαν στον ουρανό της Γης, πριν από 160 εκατομμύρια χρόνια. Είχε μακριά, μυτερή ουρά, φτερά και κοφτερά δόντια.

Τα απολιθωμένα λείψανα εντοπίστηκαν από τον Οσβάλντο Ρόχας, τον διευθυντή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και Πολιτισμού της Ερήμου Ατακάμα και στη συνέχεια τα μελέτησαν επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Χιλής. Λεπτομέρειες της έρευνάς τους δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Acta Palaeontologica Polonica.

«Αυτό μας δείχνει ότι η περιοχή όπου ζούσαν αυτά τα ζώα ήταν πολύ ευρύτερη απ’ όσο γνωρίζαμε μέχρι τώρα», εξήγησε ο Τζόναθαν Αλαρκόν, επιστήμονας στο Πανεπιστήμιο της Χιλής και επικεφαλής της έρευνας. «Υπάρχουν πτερόσαυροι αυτής της ομάδας και στην Κούβα, επομένως πιθανότατα μετανάστευαν μεταξύ βορρά και νότου ή ίσως να ήρθαν εδώ μία φορά και να έμειναν, δεν το γνωρίζουμε», πρόσθεσε.

Στην έρημο Ατακάμα, που κάποτε ήταν βυθισμένη κάτω από τα νερά του Ειρηνικού Ωκεανού, δεν βρέχει επί δεκαετίες. Στην περιοχή έχουν βρεθεί πολλά απολιθώματα, σε όχι μεγάλο βάθος από την επιφάνεια του εδάφους.