Το Euro 2024, πάνω και από το Champions League και οποιαδήποτε άλλη διοργάνωση, είναι το τουρνουά που παράγει τα περισσότερα έσοδα. Ένα πραγματικό…χρυσωρυχείο.

Αυτά από τα τηλεοπτικά δικαιώματα έφτασαν στα 1,440 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα εμπορικά δίνουν 568 εκατ. ευρώ, όπως αποτυπώνεται στους «λογαριασμούς» της UEFA, σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα «Marca».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε αυτά πρέπει κάποιος να προσθέσει τα 300 εκατομμύρια ευρώ από τις πωλήσεις εισιτηρίων και περισσότερα έσοδα που σχετίζονται με τα γήπεδα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ, φτάνοντας έτσι στα ταμεία της UEFA κοντά στα 2,5 δισ. ευρώ.

Η UEFA «εμπλέκει» ομοσπονδίες, συλλόγους αλλά και -έμμεσα-τους παίκτες σε όλα αυτά, στηρίζοντας αυτό που αποκαλεί πυραμίδα του ποδοσφαίρου, τη βάση της επιτυχίας.

Βέβαια η UEFA δεν δίνει άμεσα χρήματα σε παίκτες. Σε αυτή την περίπτωση, οι ομοσπονδίες είναι που συμφωνούν να διαπραγματευτούν τα λεγόμενα μπόνους συμμετοχής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για παράδειγμα, όπως σημειώνει η «Marca» στην περίπτωση της Ισπανίας, το τελικό έπαθλο για κάθε παίκτη μπορεί να φτάσει τα 400.000 ευρώ, τα οποία θα προέρχονται από τα 28,25 εκατομμύρια ευρώ που θα κέρδιζε η Ομοσπονδία για τη νίκη στο Βερολίνο στις 14 Ιουλίου.

Επίσης εκτός από τα 331 εκατ. ευρώ που μοιράστηκαν στις ομοσπονδίες, 140 εκατομμύρια ευρώ θα φτάσουν στους συλλόγους. Στα πρωταθλήματα κατηγορίας ένα, το ημερήσιο εισόδημα για κάθε παίκτη όσο βρίσκεται στο τουρνουά είναι 10.000 ευρώ την ημέρα. Επιπλέον, η UEFA διανέμει σχεδόν όλα τα έσοδά της, μείον τα λειτουργικά έξοδα αφού μέσω του προγράμματος HatTrick, και οι υπόλοιπες ομοσπονδίες θα πάρουν 571 εκατ. ευρώ

Οι βασικοί διαιτητές έλαβαν αμοιβή 5.000 ευρώ ανά αγώνα στη φάση των ομίλων, η οποία θα αυξηθεί στα νοκ άουτ σε 10.000 ευρώ. Όσον αφορά τους βοηθούς και τους τέταρτους διαιτητές, η αμοιβή τους ήταν 2.500 ευρώ στη φάση των ομίλων και 5.000 ευρώ από τη φάση των «16» και μετά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο Euro 2024 παρατηρείται επίσης μία «βροχή» χορηγών , αφού 14 εταιρείες έχουν συσχετιστεί με το διαφημιστικό κομμάτι της UEFA. Το Κατάρ συνεχίζει ως σημείο αναφοράς, στην προκειμένη περίπτωση με τη Visit Qatar, τη στοιχηματική εταιρεία Betano, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα BYD, δύο μάρκες από τον όμιλο Alibaba (Aliexpress και Alipay+) ή τις γερμανικές εταιρείες Lidl και Engelbert Strauss. Η Adidas και η Coca-Cola, εξακολουθούν τη κοινή τους διαδρομή με την UEFA.. Υπάρχουν επίσης γερμανικές εταιρείες όπως η Deutsche Bahn (DB), η Deutsche Telekom, η ζυθοποιία Bitburger, η ασφαλιστική εταιρεία Ergo και η εταιρεία κρέατος Wiesenho.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης