The Fifth Estate
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

Δεν μπορείς να αποκαλύψεις τα μεγαλύτερα μυστικά του κόσμου, χωρίς να προδώσεις τα δικά σου.
«Μπορεί να περάσουν δεκαετίες μέχρι να καταλάβουμε τον πλήρη αντίκτυπο που είχε το WikiLeaks.»
Μπιλ Κόντον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάθε γενιά έχει μια επαναστατική φιγούρα που μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι της εξουσίας και να ξεπεράσει τα όρια. Για μερικούς είναι σύμβολο ελπίδας, για άλλους ένας επικίνδυνος εχθρός του κράτους. Στις αρχές του 21ου αιώνα, ένα τέτοιο πρόσωπο, που μερικοί αποκάλεσαν οραματιστή και άλλοι προδότη, είναι ο Αυστραλός Τζούλιαν Ασάνζ. Το τεράστιο πολιτικό σκάνδαλο που προκάλεσε το Wikileaks, έχει εμπνεύσει το σενάριο σε ένα από τα πιο αναμενόμενα πολιτικά θρίλερ της χρονιάς. Ένας από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς (τηλεοπτική σειρά “Sherlock”, “Star Trek Into Darkness”, “12 Years a Slave”), θα υποδυθεί το πιο πολυσυζητημένο πρόσωπο της τελευταίας διετίας.

Το 2010 μία ιστοσελίδα αφιερωμένη στην προστασία πληροφοριοδοτών φέρνει στη δημοσιότητα απόρρητα έγγραφα των ΗΠΑ, με τα οποία δίνει άλλη διάσταση στη διαρροή πληροφοριών. Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, η ταινία εκθέτει την εξαπάτηση και τη διαφθορά της εξουσίας, που κατάφερε να μετατρέψει αυτή την άγνωστη ιστοσελίδα σε μία από τις πιο πολυσυζητημένες των τελευταίων ετών καθώς επίσης και τον ιδρυτή της σε ήρωα. Η ιστορία ξεκινά με τον μυστηριώδη ιδρυτή του Wikileaks, Τζούλιαν Ασάνζ και τον Ντάνιελ Ντόμσαϊτ- Μπεργκ να συνεργάζονται με σκοπό την μυστική παρακολούθηση των ισχυρών και των προνομιούχων του κόσμου. Με ελάχιστα οικονομικά κεφάλαια δημιουργούν μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που επιτρέπει στους πληροφοριοδότες να δημοσιεύουν ανώνυμα στοιχεία κρατών και κυβερνήσεων. Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μπόρεσαν να δημοσιεύσουν πληροφορίες που ούτε τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά πρακτορεία δεν είχαν καταφέρει. Όταν όμως ο Ασάνζ και ο Μπεργκ θα αποκτήσουν πρόσβαση στα πιο εμπιστευτικά έγγραφα στην ιστορία των ΗΠΑ θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα καθοριστικό ερώτημα:

Ποιο είναι το κόστος του να κρατάς μυστικά σε μία ελεύθερη κοινωνία – και ποιο είναι το κόστος του να τα προδίδεις;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το WikiLeaks δίνει μια γερή γροθιά στην έννοια της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης, επιτρέποντας στους απλούς ανθρώπους να βγουν από το σκοτάδι και να δουν τις κρυφές ενέργειες των κυβερνήσεων και των εταιρειών που φτάνουν μέχρι την άκρη του δικαίου. Ή μήπως άνοιξε τις ψηφιακές πύλες για τις απερίσκεπτες αποκαλύψεις που μπορεί να βάλει τους ανθρώπους και τα έθνη σε απρόβλεπτες και επικίνδυνες καταστάσεις. Αυτά είναι τα ερωτήματα που βρίσκονται στο επίκεντρο της ταινίας χωρίς ο σκηνοθέτης να προσπαθεί να δώσει μία τελική απάντηση.

Ημερομηνίες που θα μείνουν στην ιστορία
Δεκέμβριος 2006: Παρουσιάζεται το Wikileaks.org, προσφέροντας μία ασφαλή πλατφόρμα στους πληροφοριοδότες με σκοπό να αναρτούν μυστικά, αξιόλογα έγγραφα κρατώντας ταυτόχρονα κρυφή την ταυτότητά τους. Ο Τζούλιαν Ασάνζ, ένας Αυστραλός πρώην χάκερ, κρυπτογράφος και διαδικτυακός ακτιβιστής με έντονες απόψεις περί ελευθερίας και διαφάνειας, τίθεται επικεφαλής της ιστοσελίδας.
Αύγουστος 2007: Η Βρετανική εφημερίδα “The Guardian” εκδίδει ένα πρωτοσέλιδο σχετικά με ένα θέμα διαφθοράς στη κυβέρνησης της Κένυας, επικαλούμενη ως πηγή το Wikileaks.

Νοέμβριος 2007: Ο Ντάνιελ Μπεργκ αρχίζει να δουλεύει στο Wikileaks εθελοντικά.
Δεκέμβριος του 2008: Ο Ντάνιελ Μπεργκ συναντά τον Τζούλιαν Ασάνζ για πρώτη φορά στο Chaos Communications Congress.
Ιανουάριος 2008: Το WikiLeaks δημοσιεύει έγγραφα τα οποία δείχνουν πώς η τράπεζα Julius Baer στην Ελβετία βοηθά τους πελάτες της να ξεπλύνουν χρήματα. Η τράπεζα καταθέτει αγωγή εναντίον του Wikileaks, αλλά μετά την αποσύρει.
Ιανουάριος 2009: Ο Ντάνιελ Μπεργκ παραιτείται από την δουλειά του και ξεκινά να εργάζεται κανονικά για το Wikileaks.
Ιούλιος 2010: Σε συνεργασία με το Wikileaks, oι εφημερίδες “The Guardian”, “The New York Times” και “Der Spiegel” δημοσιοποιούν δεκάδες άρθρα σχετικά με αμερικανικά στρατιωτικά έγγραφα από τον πόλεμο στο Αφγανιστάν. Τα άρθρα παρέχουν άγνωστες λεπτομέρειες σχετικά με τη λειτουργία και τα θύματα του πολέμου.
Νοέμβριος 2010: Εκδίδεται ένταλμα σύλληψης για τον Ασάνζ στη Σουηδία.
Οκτώβριος 2011: Το WikiLeaks ανακοινώνει ότι κλείνει προσωρινά αφού μεγάλες τράπεζες κόβουν τη χρηματοδότηση του.
Μάιος 2012: Ο Ασάνζ δεν καταφέρνει να προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο της Αγγλίας και δίνεται η εντολή να εκδοθεί στη Σουηδία. Παράλληλα, η πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο του δίνει πολιτικό άσυλο, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα.
Ιούνιος 2013: Ο Έντουαρντ Σνόουντεν, ένας 29χρονος σύμβουλος της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (NSA) των ΗΠΑ, διαρρέει πολύκροτες πληροφορίες περί κατασκοπείας και προγραμμάτων παρακολούθησης των ΗΠΑ. Το Wikileaks του προσφέρει νομική υποστήριξη.

Diana

Ήταν η διασημότερη γυναίκα στον κόσμο. Ο θάνατος της προκάλεσε παγκόσμια συγκίνηση. 16 χρόνια μετά το άδοξο τέλος της Νταϊάνα, Πριγκίπισσας της Ουαλίας, ο Όλιβερ Χιρσμπίγκελ (“The Experiment”, “Downfall”, “Five Minutes of Heaven”) ετοιμάζεται να αποτυπώσει στο κινηματογραφικό πανί -με τη μεγαλύτερη δυνατή ευαισθησία και διαίσθηση- τα τελευταία δυο χρόνια της ζωής της γυναίκας που έμεινε γνωστή ως η πριγκίπισσα του λαού.

Στον ρόλο της διάσημης και εμβληματικής πριγκίπισσας συναντούμε την Βρετανίδα υποψήφια για Όσκαρ Ναόμι Γουότς (“J. Edgar”, “Fair Game”, “21 Grams”, “Τhe Impossible”). Ο Ναβίν Άντριους, γνωστός από το “The English Patient” και την επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά “Lost”, πρωταγωνιστεί στον ρόλο του Δρ. Χασνάτ Καν. Το καστ συμπληρώνουν οι Ντάγκλας Χοτς, Τζέραλντιν Τζέιμς, Τσαρλς Έντουαρντς και Τζούλιετ Στίβενσον.

Η σκηνοθεσία της ταινίας είναι του Όλιβερ Χιρσμπίγκελ (υποψήφιου για Όσκαρ για την ταινία “Downfall”), σε σενάριο του Στίβεν Τζέφρις (“The Libertine”).

16 χρόνια μετά το άδοξο τέλος της, ο Όλιβερ Χιρσμπίγκελ (“The Experiment”, “Downfall”, “Five Minutes of Heaven”) αποτυπώνει στο κινηματογραφικό πανί -με τη μεγαλύτερη δυνατή ευαισθησία- τα τελευταία δύο χρόνια της ζωής της γυναίκας που έμεινε γνωστή ως η πριγκίπισσα του λαού!
Οι παραγωγοί της ταινίας ήθελαν να απεικονίσουν τη ζωή της Νταϊάνα όσο περισσότερο κοντά στην πραγματικότητα μπορούσαν. Κατά συνέπεια, η ταινία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε έρευνες αρχείου, καθώς και σε επαφές με συμβούλους και ανθρώπους που γνώριζαν την Νταϊάνα κατά τη διάρκεια της ζωής της.

Για τη Γουότς, το πιο σημαντικό στοιχείο στην προσπάθεια να ενσαρκώσει την Νταϊάνα ήταν η φωνή. Για έξι εβδομάδες, πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, έκανε εντατική προπόνηση χρησιμοποιώντας συνεντεύξεις για να μελετήσει τη φωνή της Νταϊάνα και όλες τις άλλες ιδιαιτερότητές της: τον τρόπο που κινούσε το πρόσωπό της, τα μαλλιά της και τα μάτια της. Μόλις ξεκίνησε η προετοιμασία της παραγωγής, η Γουότς συνεργάστηκε στενά με την Νορίκο (Memories of A Geisha) η οποία επιμελήθηκε τα μαλλιά και το make-up.

Τα γυρίσματα διήρκεσαν εννέα εβδομάδες και πραγματοποιήθηκαν σε πάνω από 100 διαφορετικά σημεία σε Κροατία, Νοτιοανατολική Αγγλία, κεντρικό Λονδίνο, Πακιστάν, Μοζαμβίκη κ.ά.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο έγιναν τα γυρίσματα για τις σκηνές που εκτυλίσσονται στο Ronnie Scott’s, το Hyde Park και το εσωτερικό του Kensington Palace – αντί του οποίου χρησιμοποιήθηκε ένα παλιό κτίριο στο Langleybury στα περίχωρα του Λονδίνου, μια και το Παλάτι ανακαινιζόταν προκειμένου να κατοικήσουν ο γιός της Diana πρίγκιπας William και η σύζυγός του Kate.

La Grande Bellezza
Μεταφρασμένος Τίτλος: Η Τέλεια Ομορφιά

Η Τέλεια Ομορφιά; Είναι εκεί, μπροστά στα μάτια μας, Premiere
Μια δήλωση αγάπης προς την Ρώμη που σου κόβει την ανάσα, Le Figaro
Ο Πάολο Σορεντίνο ξαναβρίσκει την πικρή ειρωνεία του μεγάλου ιταλικού σινεμά, Figaroscope (Le Figaro)

Η Τέλεια Ομορφιά παίρνει τη θέση της στα μεγάλα μελαγχολικά αριστουργήματα όπως η Dolce Vita, το Roma, και η Ταράτσα του Εττόρε Σκόλα, Le Monde
Σαγηνευτική και μαγική (…) Η ταινία αυτή είναι φτιαγμένη καθ’ εικόνα της προσωπικότητας της αιώνιας πόλης: βαμπιρική, Elle
Μια μεγάλη ταινία για την Ρώμη, Le Point
Μια Ρώμη που σου κόβει την ανάσα, Le Nouvel Observateur

Η Ρώμη είναι η μοναδική πόλη στον κόσμο, όπου ένας Ιάπωνας –ένας επαγγελματίας τουρίστας- λιποθυμά από δέος. Η Ρώμη μπορεί να σε εξαντλήσει και μετά σε καταπιεί, αλλά δεν σε αποβάλλει, γιατί σε μεταβολίζει και τελικά σε εμπεριέχει. Και ο Paolo Sorrentino το ξέρει αυτό. Ξέρει ότι αυτή η πόλη είναι αιώνια, γιατί μπορεί να είναι ασήκωτη και ελαφριά, στιβαρή και κενή μαζί.
Έτσι, αυτό που θα μπορούσε να είναι ένα υπονομευτικό σκηνικό -τόσο εκτυφλωτικό που καταντά αβάσταχτο- γίνεται μέσα από τον φακό του Sorrentino ο κατάλληλος βιότοπος για να ευδοκιμήσουν οι κοσμικοί με τους περιθωριακούς, μια εξεζητημένη στριπτιζέζ με τον πιο κομψό εξηντάχρονο Ρωμαίο, το ιερό με το βέβηλο.

Θρυμματισμένη σε ψηφίδες και σπαρμένη με αποσπάσματα διαλόγων που γλιστράνε από τη μικροπρέπεια στον στοχασμό, H Τέλεια Ομορφιά μπορεί να αιχμαλωτίζεται προσωρινά στα περίτεχνα κάδρα του Sorrentino, παραμένει όμως άπιαστη και νοσταλγική.

Ο Toni Servillo υποδύεται τον διάσημο συγγραφέα ενός μυθιστορήματος με αξιοπρόσεχτη χάρη και βάθος. Είναι ίσως ο μόνος Ιταλός ηθοποιός που θα μπορούσε να ξαπλώνει με τέτοια άνεση σε μια αιώρα που αγγίζει το Κολοσσαίο, στα χνάρια του Μαστρογιάννι στο φελλινικό σινεμά. Όπως λέει χαρακτηριστικά σε μια εξομολογητική στιγμή της ταινίας: « Ήθελα να γίνω βασιλιάς της μεγάλης ζωής. Δεν ήθελα να πηγαίνω απλώς σε γλέντια. Ήθελα να έχω τη δύναμη να τα καταστρέφω».

Ρώμη, εν μέσω μεγαλοπρεπούς θέρους. Τουρίστες συρρέουν στον λόφο Γιανίκουλουμ. Ένας Ιάπωνας καταρρέει από την πολλή ομορφιά. Ο Jep Gamberdella –ένας εμφανίσιμος άντρας με ακαταμάχητη γοητεία, παρ’ όλα τα πρώτα σημάδια των γηρατειών- απολαμβάνει στο μέγιστο την κοινωνική ζωή της πόλης. Παρευρίσκεται σε σικ δείπνα και πάρτι, όπου το λαμπερό του πνεύμα και η ευχάριστη παρουσία του είναι πάντα ευπρόσδεκτα. Ένας επιτυχημένος δημοσιογράφος και αμετανόητος γόης, είχε γράψει στα νιάτα του ένα μυθιστόρημα που του εξασφάλισε ένα λογοτεχνικό βραβείο και τη φήμη του καταπιεσμένου καλλιτέχνη. Καμουφλάρει τη δυσφορία του με κυνισμό, που τον κάνει να βλέπει τον κόσμο με πικρόχολο σαρκασμό. Στην ταράτσα του διαμερίσματος του, με θέα το Κολοσσαίο, οργανώνει πάρτι όπου «Το Ανθρώπινο Σύστημα» -ο τίτλος του μυθιστορήματος του- ξεγυμνώνεται και όπου διαδραματίζεται η κωμωδία της ανυπαρξίας. Κουρασμένος από τον τρόπο ζωής του, ο Jep καμιά φορά ονειρεύεται να ξαναπιάσει το γράψιμο, στοιχειωμένος από τις αναμνήσεις ενός νεανικού έρωτα. Θα τα καταφέρει όμως; Μπορεί να ξεπεράσει τη βαθειά αποστροφή του για τον εαυτό του και τους άλλους σε μια πόλη της οποίας η εκθαμβωτική ομορφιά παραλύει;

Director: PAOLO SORENTINO
Script: PAOLO SORENTINO, UMBERTO CONTARELLO
Actors: TONI SERVILLO, CARLO VERDONE, SABRINA FERILLI
Κατάλληλο άνω των 12

The Broken Circle Breakdown
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ραγισμένα Όνειρα

Μια ταινία για τη μουσική, τα τατουάζ και την δύναμη της αγάπης. Αυτός μιλάει, εκείνη ακούει. Αυτός ένας ρομαντικός άθεος, αυτή μια θρησκευόμενη ρεαλίστρια. Όταν η κόρη τους αρρωσταίνει σοβαρά, η αγάπη τους δοκιμάζεται σκληρά. Μια ακραία συναισθηματική φλαμανδική ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο που γράφτηκε από τον Johan Heldenbergh, που είναι κι ο πρωταγωνιστής της.
Σχέσεις που δοκιμάζονται, μουσική σαν θεραπεία, χιούμορ και λυγμός, όπως ακριβώς είναι η ίδια η ζωή. Απρόοπτη, δραματική μα και μεγαλειώδης, αρκεί να τη δεις από τη σωστή γωνία. Η ταινία είναι η υποψηφιότητα του Βελγίου για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Σενάριο: Felix Van Groeningen, Carl Joos, Johan Heldenbergh (θεατρικό), Mieke Dobbels (θεατρικό), Charlotte Vandermeersch
Ηθοποιοί: Johan Heldenbergh (Didier Bontinck / Monroe), Veerle Baetens (Elise Vandevelde / Alabama), Nell Cattrysse (Maybelle), Geert Van Rampelberg (William)

Yummy Gummy Search for Santa: The Movie
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Gummy Bear Σώσει τον Αϊ Βασίλη!

Ο Gummy Bear και πάλι κοντά σας! Σε μια ολοκαίνουργια ταινία γεμάτη περιπέτειες και μουσική! O Gummy Bear μαζί με την τρελλοπαρέα του, τη Γάτα, τη Νυχτερίδα και τον Χαμαιλέοντα, αγωνίζονται να σώσουν τα Χριστούγεννα και τον Αι Βασίλη.

Είναι παραμονή Χριστουγέννων, ο Gummy Bear και οι φίλοι του – η γάτα Κάλα, η νυχτερίδα Βαμπίρο και ο Χάρι ο χαμαιλέοντας – μαθαίνουν από τα ξωτικά ότι ο Αι Βασίλης έχει εξαφανιστεί! Αποφασίζουν λοιπόν να πάνε στο Βόρειο Πόλο να μάθουν τι συμβαίνει και να σώσουν τα Χριστούγεννα. Εκεί ανακαλύπτουν ότι ο Αι Βασίλης πήγε διακοπές στο Νησί των Χριστουγέννων, όπως κάνει κάθε χρόνο, όμως αυτή τη φορά δεν επέστρεψε!

Μόλις φτάνουν στο Νησί των Χριστουγέννων μαθαίνουν από ένα τάρανδο και ένα ελάφι, ότι ο Αι Βασίλης εξαφανίστηκε μαζί με ένα εξωγήινο με το όνομα Άλεν. Ευτυχώς για τον Gummy Bear και την παρέα του ο Αι Βασίλης δεν ήταν μακριά. Ο Άλεν τον είχε μεταφέρει σ’ ένα κοντινό νησί και τον είχε πείσει ότι είχε σταματήσει μ’ ένα μαγικό τρόπο το χρόνο, με σκοπό να μην γυρίσει πίσω και να παρατείνει τις διακοπές του. Ο Gummy Bear με τη βοήθεια των φίλων του ξεσκεπάζει την απάτη του Άλεν και πείθει τον Αι Βασίλη ότι πρέπει να επιστρέψει κατεπειγόντως για να προλάβει να μοιράσει τα δώρα στα παιδιά την ημέρα των Χριστουγέννων.

Ο Άλεν όμως δεν είναι πρόθυμος να αφήσει τον Αι Βασίλη τόσο εύκολα. Θέλει να τον πάρει πίσω στον πλανήτη του για να γιορτάσει τα Χριστούγεννα μαζί με τους δικούς του φίλους. Ο Gummy Βear αποφασίζει λοιπόν να διαγωνιστούν στο χορό και όποιος κερδίσει θα πάρει μαζί του τον Αι Βασίλη. Όταν ο Άλεν χάνει, ο Gummy Bear του εξηγεί ότι μπορεί να γιορτάσει τα Χριστούγεννα ακόμα και χωρίς τον Αι Βασίλη. Μπορεί να χρησιμοποιήσει το μαγικό του ραβδάκι και να γίνει ο ίδιος Αι Βασίλης στο δικό του πλανήτη και να μοιράσει ο ίδιος δώρα στα παιδιά. Έτσι όλοι θα ήταν χαρούμενοι και όλοι θα έπαιρναν τα δώρα τους εγκαίρως!

Μια νέα, χαρούμενη ταινία για τα φετινά Χριστούγεννα με τον αγαπημένο μας ήρωα Gummy Bear που θα ξεσηκώσει μικρούς και μεγάλους με τις περιπέτειες και την υπέροχη μουσική του!

Μετά το τέλος της ταινίας, ο Gummy Bear θα σας παρουσιάσει το νέο του τραγούδι «Πλάτσα Μπλουμ» καθώς και νέα ακυκλοφόρητα video clips!

Στην ταινία ακούγονται οι φωνές των:
Gummy Bear – Νικόλας Στραβοπόδης
Βαμπίρο – Χρήστος Γρηγοριάδης
Αι Βασίλης – Θανάσης Δρακόπουλος
Κάλα – Χριστίνα Κωνσταντίνου
Άλεν, Ρούντυ – Γιώργος Ρούσσος
Χάρι – Χάρης Βαρθακούρης
Αφηγητής – Ήζυ Κουτιέλ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης