Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

Les Garcons et Guillaume, a Table
Μεταφρασμένος Τίτλος: Εγώ, ο Εαυτός μου & η Μαμά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ταινία, που έχει αλμοδοβαρικά στοιχεία, αφηγείται την ιστορία ενός αγοριού που η μητέρα του τον μεγάλωσε ως κορίτσι.

Είναι η διασκευή του θεατρικού one man show του ιδίου του Γκιγιόμ Γκαλέν, που είχε ανεβάσει με τεράστια επιτυχία το 2008. Με θεατρικό στιλ και πολύ χιούμορ ο Γκαλέν υποδύεται τον εαυτό του από τότε που ήταν παιδί μέχρι να μεγαλώσει.

“Η πρώτη ανάμνηση που έχω από τη μητέρα μου είναι όταν ήμουν τεσσάρων ή πέντε χρονών. Μας φώναζε μαζί με τις δύο αδερφές μου να φάμε λέγοντάς μας: Τα αγόρια και ο Γκιγιόμ στο τραπέζι! και την τελευταία φορά που της μίλησα στο τηλέφωνο, μου έκλεισε το τηλέφωνο λέγοντας μου: Σε φιλώ αγάπη μου. Αλλά ας πούμε ότι ανάμεσα από αυτές τις δύο προτάσεις υπάρχουν ορισμένες παρανοήσεις.”

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σκηνοθεσία: Γκιγιόμ Γκαλέν
Ηθοποιοί: Γκιγιόμ Γκαλέν, Ιβόν Μπακ, Κάρολ Μπρένερ


Da-reun Na-ra-e-seo

Μεταφρασμένος Τίτλος: Στη Χώρα των Άλλων

Μια νεαρή φοιτήτρια κινηματογράφου και η μητέρα της φεύγουν σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο για να δραπετεύσουν από τα ολοένα αυξανόμενα χρέη τους. Η νεαρή κοπέλα ξεκινά να γράφει ένα σενάριο για μία ταινία μικρού μήκους για να ηρεμήσει. Στο σενάριο της τρεις γυναίκες, με το ίδιο όνομα όνομα, Αν, (ερμηνεύονται και οι τρεις από την Ιζαμπέλ Ιπέρ) εμφανίζονται διαδοχικά στην ίδια παραλιακή περιοχή. Η πρώτη είναι μια επιτυχημένη κινηματογραφική σκηνοθέτις. Η δεύτερη Αν είναι μια παντρεμένη γυναίκα, η οποία έχει μια κρυφή ερωτική σχέση με έναν Κορεάτη. Η τρίτη είναι χωρισμένη, της οποίας ο σύζυγος την εγκατέλειψε για μια Κορεάτισα.

Στην ίδια πόλη ζει επίσης μια νεαρή κοπέλα που ασχολείται με την πανσιόν της περιοχής, η οποία ανήκει στους γονείς της. Ακόμα, ένας ναυαγοσώστης μένει σε μια σκηνή κοντά στο ξενοδοχείο και επιβλέπει την παραλία. Η κάθε μια Αν φιλοξενείται από το ξενοδοχείο, δέχεται την βοήθεια της κόρης των ιδιοκτητών του μικρού ξενοδοχείου και γνωρίζει κάποια στιγμή τον ναυαγοσώστη. Η συναναστροφή με τους κατοίκους λειτουργεί ως καταλύτης σε πολλαπλά επίπεδα: πολιτισμικό, ερωτικό, υπαρξιακό.
Ο Κορεάτης σκηνοθέτης έχει κερδίσει το πρώτο βραβείο στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» με το “Hahaha” τo 2010 και είναι γνωστός για το πρωτότυπο και παράδοξο στυλ του. Τώρα επιστρέφει με μία ιστορία όπου (κι εδώ) το σινεμά πρωταγωνιστεί.

Μια ατμοσφαιρική ελεγεία για την απομόνωση του ανθρώπου, τη ρευστότητα του χώρου και της μνήμης, αλλά και τις διαπροσωπικές σχέσεις.

Ο Χονγκ Σανγκ- Σου έκανε μια εξαιρετική εκκίνηση στην σκηνοθεσία με την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του “The Day a Pig Fell Into the Well” το 1996.

Από τότε συνηθίζει στις ταινίες του να χρησιμοποιεί μια σύνθετη αρχιτεκτονική, για να απεικονίζει τους ήρωες του, σε μια φαινομενικά τυχαία επιφάνεια, αυθόρμητων καταστάσεων. Γνωστός για την ιδιαίτερη κινηματογραφική του γλώσσα και την αξεπέραστη αισθητική του, ο Χονγκ Σανγκ- Σου θεωρείται ένας από τους πιο καταξιωμένους δημιουργούς του σύγχρονου Κορεάτικου Κινηματογράφου.

Nymphomaniac
Μεταφρασμένος Τίτλος: Nymphomaniac: Μέρος Α`

Η Joe (Charlotte Gainsbourg), μια αυτό-αποκαλούμενη νυμφομανής γυναίκα, αφηγείται τις ερωτικές της εμπειρίες στον Seligman (Stellan Skarsgard), τον ηλικιωμένο εργένη που την βρήκε κακοποιημένη σε ένα σοκάκι.

Σκηνοθεσία: Lars von Trier
Σενάριο: Lars von Trier
Ηθοποιοί: Charlotte Gainsbourg (Joe), Stellan Skarsgård (Seligman), Shia LaBeouf (Jerôme), Christian Slater (πατέρας της Joe), Jamie Bell (K), Uma Thurman (κα H), Willem Dafoe (L), Sophie Kennedy Clark (B), Connie Nielsen (μητέρα της Joe), Udo Kier (σερβιτόρος)

The Legend of Hercules

“Ο κάθε άνθρωπος έχει ένα πεπρωμένο να εκπληρώσει”… Από τις αφηγήσεις της αρχαίας Ελληνικής μυθολογίας όπου θνητοί και θεοί συμπίπτουν, γεννιέται η ιστορία του Ηρακλή.

Η ταινία ‘’Ηρακλής: Η Αρχή του Θρύλου’’ παρουσιάζει τη θρυλική ιστορία του Ηρακλή, ενός νέου που παλεύει με το πεπρωμένο του. Ο σκηνοθέτης Ρένι Χάρλιν (‘’A Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master’’, ‘’Die Hard 2’’, ‘’Cliffhanger’’, ‘’The Long Kiss Goodnight’’, ‘’Deep Blue Sea’’) εμπνέεται από τη ζωή του ημίθεου ήρωα που αποτελείται από σκληρές μάχες και θρυλικές νίκες, αλλά και από την ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας, και δίνει μια επική διάσταση στην ταινία εστιάζοντας τόσο στην ηρωική, όσο και στη ανθρώπινη πλευρά του Ηρακλή.

Προσπαθώντας απεγνωσμένα να απελευθερώσει το λαό της από τον εκδικητικό της σύζυγο, Βασιλιά Αμφιτρύωνα, η Βασίλισσα Αλκμήνη προσεύχεται στους Θεούς για καθοδήγηση. Ο Δίας της προσφέρει ένα γιο: τον Ηρακλή (Κέλαν Λάτζ). Ο Βασιλιάς Αμφιτρύωνας, αγνοώντας την πραγματική ταυτότητα του Ηρακλή, φανερώνει την προτίμησή του προς τον μεγαλύτερο του γιο, τον Ιφικλή.

Ο Ηρακλής ερωτεύεται την όμορφη Ήβη, και πληγώνεται έντονα όταν ο πατέρας του ανακοινώνει ότι την Ήβη θα παντρευτεί ο Ιφικλής. Κι ενώ η Ήβη και ο Ηρακλής σχεδιάζουν να το σκάσουν και να παντρευτούν, ο Ηρακλής συλλαμβάνεται από τους φρουρούς του Αμφιτρύωνα και καταδικάζεται σε θάνατο. Γλυτώνει το θάνατο και μαζί με τον συμπολεμιστή του αποφασίζει να απελευθερώσει το βασίλειο από την τυραννία του Αμφιτρύωνα, να κερδίσει την Ήβη, και να ανακηρυχθεί ως ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ήρωες.

Η ταινία ‘’Ηρακλής: Η αρχή του Θρύλου’’ είναι μία συναρπαστική περιπέτεια δράσης που αποτυπώνει την υπεράνθρωπη δύναμη και το κουράγιο του Ηρακλή, αλλά παράλληλα και μία ιστορία αγάπης και ρομαντισμού, που αποκαλύπτει την ανθρώπινη φύση που κρύβεται πίσω από το ηρωικό του πρόσωπο.

Σκηνοθεσία: Ρένι Χάρλιν
Ηθοποιοί: Κέλαν Λάτζ, Σκότ Άντκινς, Λίαμ Μάκιντραιρ, Λίαμ Γκάριγκαν, Ροξάν Μακκί

Η Λιμουζίνα (2013)
Μεταφρασμένος Τίτλος: The Limousine

«Απελευθερωμένος από ανόητες αναστολές, μπόρεσα να τιμήσω ένα σινεμά μιας εποχής που οι ταινίες δεν είχαν ακόμα υπογράψει με το κοινό το συμφωνητικό της αληθοφάνειας και δεν ήθελαν να προσποιηθούν το πραγματικό. Η Λιμουζίνα, που έχει τον υπότιτλο κωμωδία παρεξηγήσεων, είναι μια ταινία με αυτοσχεδιασμούς, με δοκιμές σκέψεων, ένα παιχνίδι με το παράδοξο και μια τολμηρή αυθαιρεσία στο επίπεδο της κινηματογραφικής σύμβασης».

Νίκος Παναγιωτόπουλος
Ο γνωστός για το χιούμορ του, την παιγνιώδη και αιχμηρή αντίληψή του για τη ζωή και την τέχνη, δημιουργός Νίκος Παναγιωτόπουλος (Οι τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας, Delivery, Αυτή η νύχτα μένει), επιστρέφει με τη 16η ταινία της καριέρας του. Η Λιμουζίνα είναι μια σουρεαλιστική κωμωδία παρεξηγήσεων, εμπνευσμένη από τα διηγήματα του φίλου του Ζάχου Ε. Παπαζαχαρίου, που υπηρετεί με συνέπεια το ιδιότυπο, αφοριστικό και άναρχο στυλ του κινηματογραφικού του αποτυπώματος. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Νίκος Κουρής, Δούκισσα Νομικού –στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο-, Δημήτρης Καταλειφός και Παύλος Χαϊκάλης, ενώ ο Λευτέρης Βογιατζής κάνει την τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση.

Η πανέμορφη Γαλλίδα Κολέτ (Δούκισσα Νομικού), από τη Λιμόζ, ξεκινά ένα ταξίδι με αυτοκίνητο. Συντροφιά της έχει τον Γερμανό Μαξ (Άντριαν Φρίλινγκ), που είναι ερωτευμένος μαζί της, αλλά και τον Έλληνα συγγραφέα Μάρκο (Νίκος Κουρής) που την ακολουθεί σε ένα “οδοιπορικό ενηλικίωσης”. Σκοπός της Κολέτ είναι να ροντάρει το καινούριο της αυτοκίνητο, αλλά και να διαλέξει το ιδανικό ταίρι. Μία κωμωδία παρεξηγήσεων, ένα σύγχρονο παραμύθι που ξεκινάει από το Παρίσι της δεκαετίας του ’60 και φτάνει στην Ελλάδα του σήμερα.

Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος

Σενάριο (ελεύθερη απόδοση της συλλογής διηγημάτων «Περιπέτειες στην Ευρώπη» Του Ζάχου Ε. Παπαζαχαρίου. Εκδόσεις ΦΑΡΦΟΥΛΑΣ): Νίκος Παναγιωτόπουλος

Παίζουν: Νίκος Κουρής, Δούκισσα Νομικού, Δημήτρης Καταλειφός, Παύλος Χαϊκάλης, Τάκης Σπυριδάκης, Σταμάτης Φασουλής, Ακύλλας Καραζήσης, Στάθης Λιβαθινός, Adrin Freiling, Δημήτρης Πιατάς, Μάκης Παπαδημητρίου, Λευτέρης Βογιατζής, Νίκος Χανακούλας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης