Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

Pacific Rim (2013)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν λεγεώνες τρομακτικών πλασμάτων – γνωστά ως Καϊτζού – αρχίζουν να εφορμούν από την θάλασσα, ξεκινά ένας πόλεμος που θα στοιχίσει εκατομμύρια ζωές και θα εξαντλήσει τους πόρους της ανθρωπότητας. Προκειμένου να ανταπεξέλθουν οι άνθρωποι στις επιθέσεις των γιγαντιαίων Καϊτζού, κατασκεύασαν ένα ειδικό όπλο: ογκώδη ρομπότ – τα Γιάγκερ – τα οποία ελέγχονται ταυτόχρονα από δύο πιλότους των οποίων οι εγκέφαλοι είναι συνδεδεμένοι με μία γέφυρα νευρώνων. Όμως, ακόμα και τα Γιάγκερ αποδεικνύονται λίγα μπροστά στη μήνη των καϊτζού. Λίγο πριν την οριστική ήττα, οι δυνάμεις που προασπίζονται το ανθρώπινο είδος, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να στραφούν σε δύο μάλλον απίθανους ήρωες – έναν ξεπεσμένο πρώην πιλότο (Τσάρλι Χάναμ) και έναν άπειρο δόκιμο (Ρίνκο Κικούσι). Οι δυο τους θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να πλοηγήσουν ένα θρυλικό και φαινομενικά ξεπερασμένο Γιάγκερ από το παρελθόν. Αυτοί οι δύο θα κληθούν να προστατέψουν την ανθρωπότητα, καθώς είναι η τελευταία της ελπίδα πριν την αποκάλυψη.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Τσάρλι Χάναμ, Ίντρις Έλμπα, Ρίνκο Κικούκι, Τσάρλι Ντέι, Ρον Πέρλμαν

You`re Next (2011)/ Μεταφρασμένος Τίτλος: Είσαι ο Επόμενος

Σκεφτείτε, ένα από τα πιο τρομακτικά κινηματογραφικά είδη, ένα συγκλονιστικό «home invasion» θρίλερ. Προσθέστε σ’ αυτό μια έξτρα διάσταση πανικού, με έντονα δραματικές νότες και ανατριχιαστικό ρεαλισμό, και ακουμπήστε το γύρω από τον πιο μεγάλο φόβο του ανθρώπου… «Είσαι ο Επόμενος»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Ντέιβισον είναι μια αριστοκρατική, πλούσια και κατά συνέπεια ελαφρώς αποξενωμένη οικογένεια. Η Όμπρει και ο Πολ Ντέιβισον, σε μια φιλότιμη προσπάθεια να φέρουν τα μέλη της οικογένειας πιο κοντά και να συσφίξουν τις χαλαρές τους σχέσεις, αποφασίζουν να γιορτάσουν την επέτειο του γάμου τους, προσκαλώντας τα τέσσερα παιδιά τους, με τους αγαπημένους και τις αγαπημένες τους σε μια όμορφη οικογενειακή επανένωση. Το κατάλληλο μέρος για το συγκεκριμένο ριγιούνιον, το οποίο αναμένεται να παίξει και πρωταγωνιστικό ρόλο στη συνάντηση αυτή, δεν είναι άλλο από ένα απομακρυσμένο και κάπως εγκαταλελειμμένο εξοχικό που ανήκει, βεβαίως, στην οικογένεια.

Αρχικά λοιπόν η πρόθεση των γονιών για ομαλή οικογενειακή επανένωση δείχνει να μην είναι τόσο εύκολα υλοποιήσιμη, καθώς οι υπόλοιποι Ντέιβισον δεν φαίνονται διατεθειμένοι να αφήσουν πίσω τους τους λόγους της πρότερης αποξένωσής τους. Όμως αυτό θα αλλάξει πολύ γρήγορα και απότομα, καθώς οι λόγοι που αναγκάζουν τα μέλη της οικογένειας να τσακώνονται, δείχνουν γελοιωδώς ασήμαντοι μπροστά στην άμεση απειλή που καλούνται να αντιμετωπίσουν. Ποια είναι η απειλή; Η απομονωμένη εξοχική τους κατοικία πολιορκείται – στα καλά καθούμενα – από μια αιμοβόρικη ομάδα μασκοφόρων που επιτίθενται στους ενοίκους με κάθε τρόπο, φέροντας βαλλίστρες και τσεκούρια! Το χειρότερο όλων δείχνει, αρχικά, να είναι ότι η οικογένεια δεν έχει την παραμικρή ιδέα σχετικά με το ποιος ή γιατί τους επιτίθεται όμως τα πράγματα δείχνουν ακόμη πιο τραγικά όταν συνειδητοποιήσουν, όλοι τους, ότι τελικά δεν έχουν την παραμικρή ιδέα, αν τελικά οι εχθρός βρίσκεται εντός ή εκτός του σπιτιού. Το μόνο που γνωρίζουν με βεβαιότητα είναι ότι κανείς δεν είναι ασφαλής.

The Bling Ring (2013)/ Μεταφρασμένος Τίτλος: Οι Υποπτοι Φορούσαν Γόβες

Στον εμμονικό με τη δόξα, κόσμο του Λος Άντζελες, μια παρέα εφήβων διασκεδάζουν ξέφρενα, παραβιάζοντας τα σπίτια διασημοτήτων στους λόφους του Χόλυγουντ. Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, η παρέα προσκολλημένη στην αίγλη, έβρισκαν τους διάσημους στόχους τους διαδικτυακά, και λήστεψαν πολυτελή αντικείμενα αξίας μεγαλύτερης από 3 εκατομμύρια δολλάρια. Ανάμεσα στα θύματα τους, οι Πάρις Χίλτον, Ορλάντο Μπλουμ και Ρέιτσελ Μπίλσον, ενώ η συμμορία έγινε γνωστή ως «The Bling Ring.»

Σκηνοθεσία: Sofia Coppola
Σενάριο: Sofia Coppola, Nancy Jo Sales
Ηθοποιοί: Emma Watson (Nicki), Katie Chang (Rebecca)

Et Maintenant on Va Ou? (2011)/ Μεταφρασμένος Τίτλος: Μόνο οι Γυναίκες Ξέρουν

Η ταινία “Et Maintenant On Va Où?” είναι μια ιστορία που μιλάει για την αποφασιστικότητα μιας ομάδας γυναικών οι οποίες θέλουν να προστατέψουν την απομονωμένη κοινότητά τους από τις εξωτερικές, διαβρωτικές δυνάμεις που απειλούν να την καταστρέψουν εκ των έσω – με φόντο μια χώρα διχασμένη από τον πόλεμο. 

Μια πομπή από γυναίκες διασχίζει ένα βομβαρδισμένο δρόμο και κατευθύνεται προς το νεκροταφείο του χωριού. Μερικές έχουν το πρόσωπο καλυμμένο, άλλες κρατάνε ξύλινους σταυρούς, όλες όμως είναι μαυροντυμένες καθώς τις ενώνει ένα κοινό πένθος. Η Τάκλα, η Αμάλ, η Υβόν, η Αφάφ και η Σαϊντέ υπομένουν στωικά τον καυτό ήλιο, κρατώντας τις φωτογραφίες των αγαπημένων τους αντρών, οι οποίοι χάθηκαν σ’ έναν μάταιο πόλεμο που έχει κρατήσει υπερβολικά. Καθώς φτάνουν στο νεκροταφείο, η πομπή χωρίζεται σε δύο ομάδες: μια μουσουλμανική και μια χριστιανική.

Σκηνοθεσία: Nadine Labaki
Σενάριο: Nadine Labaki, Rodney Al Haddid, Thomas Bidegain, Jihad Hojeily, Sam Nessim
Ηθοποιοί: Claude Baz Moussawbaa (Takla), Nadine Labaki (Amale)

Violeta se Fue a los Cielos (2011)/ Μεταφρασμένος Τίτλος: Η Βιολέττα Πήγε στον Ουρανό

«Γράφε όπως θέλεις, χρησιμοποίησε όποιους ρυθμούς σου βγαίνουν, δοκίμασε διαφορετικά όργανα, κάτσε στο πιάνο, κατάστρεψε το μέτρο, φώναξε αντί να τραγουδήσεις, φύσα την κιθάρα και χτύπα το κόρνο. Μίσησε τα μαθηματικά κι αγάπησε τους στροβίλους. Η δημιουργία είναι ένα πουλί που δεν έχει σχέδιο πτήσης, που ποτέ δεν θα πετάξει σε ευθεία γραμμή».

Βιολέτα Πάρα

Από την μαρκίζα που έχτισε στο Σαντιάγο της Χιλής, η Βιολέττα Πάρα δέχεται επισκέψεις από ανθρώπους που διαμόρφωσαν τη ζωή της. Είναι ζωντανή, αλλά μπορεί και να είναι νεκρή. Θα ανακαλύψουμε τελικά τα μυστικά, τους φόβους, τις απογοητεύσεις και τις χαρές της. Δεν θα παρουσιάσουμε μόνο το σύνθετο έργο της, αλλά τις αναμνήσεις, τους έρωτες και τις ελπίδες της. Τα επιτεύγματά της συνθέτουν ένα παθιασμένο ταξίδι με τους χαρακτήρες που την έκαναν να ονειρεύεται, να γελά και να κλαίει. Πρόκειται για την ιστορία της διάσημης Χιλιανής τραγουδίστριας και λαογράφου, Βιολέττα Πάρα, που παρακολουθεί την εξέλιξή της από φτωχόπαιδο σε διεθνώς αναγνωρισμένη τραγουδίστρια και εθνική ηρωίδα της Χιλής, και μας μεταφέρει την ιλιγγιώδη ένταση που είχαν οι εσωτερικές της αντι- φάσεις, οι αδυναμίες και τα πάθη της

Σκηνοθεσία: Andrés Wood
Σενάριο: Eliseo Altunaga
Ηθοποιοί: Francisca Gavilán (Violeta Parra), Thomas Durand (Gilbert Favre), Christian Quevedo (Nicanor Parra)

Από τις Δύο Πλευρές του Αιγαίου: Διωγμός και Ανταλλαγή Πληθυσμών, Τουρκία-Ελλάδα 1922-1924 (2013)/ Μεταφρασμένος Τίτλος: Expulsion and Exchange of Populations (Turkey-Greece: 1922-1924)

Ιστορικοί από την Αμερική, την Ευρώπη, την Ελλάδα και την Τουρκία, μιλούν για την μεγάλη Ιστορία ενώ πρόσφυγες, πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς, και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου, αφηγούνται τις προσωπικές τους ιστορίες. Οι οικογενειακές μικροϊστορίες εκτυλίσσονται στα παράλια της Μικράς Ασίας, στον Πόντο και την Καππαδοκία, αλλά και τη βόρειο Ελλάδα και την Κρήτη. Μάλιστα δύο από τους ομιλητές, η Καλλιόπη, κόρη ελληνορθόδοξων προσφύγων από την Καππαδοκία, διηγείται την ιστορία της στα Τουρκικά και ο Husnu, γιος Μουσουλμάνων προσφύγων από την Κρήτη διηγείται την ιστορία της οικογένειάς του στα Κρητικά.

Το ντοκιμαντέρ τεκμηριώνεται με σπάνιο φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό που σταχυολογήθηκε από αρχεία της Αμερικής και της Ευρώπης. Για πρώτη φορά δημοσιεύονται άγνωστες εικόνες του Διωγμού και της Ανταλλαγής από τα αρχεία της Library of Congress, του Πανεπιστημίου του Princeton, του Ερυθρού Σταυρού της Γενεύης αλλά και του Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, του Save the Children Fund, του Albert Kahn Fondation, του πανεπιστημίου της Minnesota αλλά και άλλων ιδρυμάτων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Επίσης, για πρώτη φορά θα δούμε μερικές από τις χαμένες φωτογραφίες του μεγάλου Αμερικανού φωτογράφου Lewis Hine, εικόνες από το κλειστό για χρόνια αρχείο του Near East Relief καθώς και φιλμικό υλικό από την χαμένη ταινία της YMCA στη Μικρά Ασία και την Ελλάδα από το αρχείο του Robert Davidian. Tο άγνωστο οπτικό αρχειακό υλικό διασώθηκε και συντηρήθηκε από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ΠΡΩΤΕΑΣ & PROTEUS NY INC και τους χορηγούς του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης