5 a day: Κάντε το πράξη !!

5 a day: Κάντε το πράξη !!
της Κεχριμπάρη Ιωάννας, MSc Διαιτολόγος- διατροφολόγος

Τα οφέλη των φρούτων και λαχανικών για την υγεία μας λόγω των πολύτιμων θρεπτικών συστατικών που περιέχουν είναι ευρέως διαδεδομένα. Σύμφωνα με τα διατροφικά μηνύματα που περιέχει ο διατροφικός οδηγός που απευθύνεται σε ενήλικες Έλληνες είναι απαραίτητη η κατανάλωση 4 μερίδων λαχανικών και 3 μερίδων φρούτων την ημέρα. Αν αυτός ο στόχος σας φαίνεται… άπιαστος παρακάτω ακολουθούν μερικοί εύκολοι τρόποι για να αυξήσετε την ημερήσια κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

     

 1.        Καταναλώστε σαλάτα με λαχανικά της αρεσκείας σας ως κυρίως γεύμα μαζί με κάποια πηγή πρωτεΐνης (π.χ. κοτόπουλο, αυγό, τυρί χαμηλών λιπαρών) και υδατανθράκων (π.χ. ψωμί, παξιμάδι, καλαμπόκι) ή ως συνοδευτικό του γεύματος.

 2.      Ενσωματώστε λαχανικά στο τοστ ή στο σάντουιτς, σε πίτες, σε σούπες, καθώς και σε συνταγές με κρέας ή κοτόπουλο

 3.      Καταναλώστε φρούτα ως επιδόρπιο μετά το φαγητό σκέτα ή με λίγο μέλι και κανέλλα ή ως ενδιάμεσο γεύμα.

 4.      Ενσωματώστε σε τρόφιμα που σας αρέσουν φρούτα, όπως για παράδειγμα στο γιαούρτι, στο γάλα με δημητριακά.

 5.      Βάλτε στην τσάντα σας φρούτα που δε χρειάζονται καθάρισμα αν είστε πολλές ώρες εκτός σπιτιού ή πάρτε μαζί σας ένα ταπεράκι με καθαρισμένα φρούτα για να τα καταναλώσετε ως ενδιάμεσο γεύμα. Τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν μια εξίσου πρακτική και νόστιμη επιλογή!

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2015, 21:00