Παιδική παχυσαρκία

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2015, 16:00
Παιδική  παχυσαρκία

Γράφει ο Δημήτρης Θωμάς Γυμναστής

 Σύμφωνα με τελευταία έρευνα τα Ελληνόπουλα κατέχουν την 5η θέση Πανευρωπαικά στην παχυσαρκία. Που οφείλεται όμως αυτό;

 Σε ένα και μόνο λόγο, τις κακές συνήθειες των γονιών. Η παχυσαρκία εκδηλώνεται σε 3 φάσεις, στην εγκυμοσύνη όπου η γυναίκα πρέπει να προσέχει πάρα πολύ τη διατροφή της όχι μόνο κατά τη διάρκεια αλλά και πριν.

 Η 2η φάση είναι από 5 έως 7 ετών όπου έχουμε απότομη αύξηση των λιποκυττάρων και πρέπει να προσέχουμε τι δίνουμε ή τι επιτρέπουμε στα παιδιά να τρώνε κι η 3η φάση είναι στην εφηβεία.

 Ποια είναι η σημαντικότερη αιτία που δημιουργεί παχύσαρκα παιδιά κι αργότερα ενήλικες; Δυστυχώς είναι συνδυασμός πολλών, η αύξηση στην κατανάλωση ζάχαρης, τα κορεσμένα λιπαρά, το κρέας η έλλειψη σπιτικού φαγητού κι η αντικατάσταση του από γρήγορο/πρόχειρο και σίγουρα όχι σωστά μαγειρεμένου φαγητού. Η μείωση της φυσικής δραστηριότητας για να μην αναφέρω τον όρο άθληση.

 Η τεχνολογία, τα παιδιά κάθονται μπροστά σε οθόνες, υπολογιστές, tablets ή στη τηλεόραση βλέποντας ατελείωτες ώρες προγράμματα ή παίζοντας videogames. Ένα παιδί μπροστά σε μία οθόνη αν μείνει 2.30 ώρες σύμφωνα με μελέτη καταναλώνει 1600 θερμίδες ενώ αντίστοιχα για μία ώρα 1100, τι σημαίνει αυτό; Σε 1 χρόνο τα πρώτα θα ζυγίζουν 5-6 κιλά περισσότερο. Τα φρούτα, τα λαχανικά οι φυσικοί χυμοί για πολλά παιδιά απλά δεν υπάρχουν.

 Ωραία τα λόγια όμως τι μπορούμε να κάνουμε; Το πρώτο από όλα είναι να πάψουμε να είμαστε η κουκουβάγια που βλέπει το παιδί της το ομορφότερο στον κόσμο και να παραδεχτούμε ότι υπάρχει πρόβλημα. Ας είμαστε εμείς το καλό παράδειγμα! Δε μπορούμε να μιλάμε για υγιεινή διατροφή και εμείς οι ίδιοι να τρώμε πίτσες, χαμπουργκερ και σουβλάκια. Η άσκηση πρέπει να γίνει τρόπος ζωής, περπάτημα, τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμπι είναι ενδεικτικά δραστηριότητες που όλα τα παιδιά μπορούν να κάνουν. Στο κομμάτι της διατροφής, φαγητό μαγειρεμένο στο σπίτι, η οικογένεια να τρώει όσο το δυνατό πιο συχνά μαζί, αποφυγή ανθυγεινών σνακ, προτιμήστε φρούτα, σπιτικά σνακ, πχ. ψωμί με μέλι κι αντικατάσταση των αναψυκτικών με φυσικούς χυμούς ή έστω χυμούς εμπορίου αλλά χωρίς ζάχαρη.

 Κάντε συνήθεια ένα καλό πρωινό, μοιράστε τα γεύματα σε πολλά μέσα στη μέρα και να είναι πλήρη σε πρωτείνες ( ψάρι, κινοα, καστανό ρύζι, ξηροί καρποί), υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, όσπρια, λαδερά) και καλά λιπαρά (ελαιόλαδο, φυστικοβούτυρο, ταχίνι).

 Αποφύγετε να συζητάτε για απαγορευμένες τροφές και για κανένα λόγο μην επιβραβεύεται ή τιμωρείται τα παιδιά σας με φαγητό. Μειώστε τις ώρες που βρίσκονται μπροστά σε μία οθόνη.  Προσοχή στις παρέες! Αν οι οικογένειες που κάνετε παρέα ακολουθούν διαφορετικό τρόπο διατροφής τότε θα δημιουργήσετε ένα περιβάλλον που δε θα σας υποστηρίζει. Η κατανάλωση άφθονου νερού βοηθάει στη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού και την καλή λειτουργία του. Και τέλος να είστε πάντα θετικοί, ένα χαμόγελο μπορεί να δώσει λύσεις για πολλά προβλήματα.

 Τα παιδιά σας όταν μεγαλώσουν θα εκτιμήσουν  τα όχι που πρέπει να τους πείτε, η υπερπροστατευτικότητα δεν τα βοηθάει.

 Ξεκινήστε σήμερα!!!!

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2015, 16:00