Τα Smoothies βοηθούν τη δίαιτα μου;

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 7 Μαΐου 2015, 19:00
Τα Smoothies βοηθούν τη δίαιτα μου;
Τα Smoothies φρούτων είναι γρήγορα, εύκολα και δεν απαιτούν ειδικό εξοπλισμό. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα μπλέντερ.

Τα οφέλη των φυτικών ινών:


Φυτικές ίνες βρίσκονται στα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Βοηθούν στο αίσθημα τής πληρότητας κι έτσι είναι πιθανό να περιοριστεί η λαχτάρα για φαγητό ή γλυκό. Οι φυτικές ίνες μπορούν επίσης να μειώσουν τη χοληστερόλη, να σταθεροποιήσουν το σάκχαρο στο αίμα και να μειώσει τον κίνδυνο ορισμένων τύπων καρκίνου, σύμφωνα με την διατροφολόγο-συγγραφέα Joy Bauer ο οποίος γράφει: “Προσπαθήστε να τρώτε τουλάχιστον 25 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, κατά προτίμηση από τρόφιμα και όχι συμπληρώματα.”

Τα φρούτα που χρησιμοποιούνται για τα smoothies δεν χάνουν τις φυτικές τους ίνες, αφού αναμειγνύονται ολόκληρα και όχι μόνο ο χυμός τους. Ωστόσο, αφαιρώντας τις φλούδες πράγματι θα αφαιρεθεί και ένα μέρος από τις φυτικές τους ίνες. Για επιπλέον φυτικές ίνες στη διατροφή, προσθέστε μερικά πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι κ.α.

Επιλογές φυτικών ινών:

Όλα τα φρούτα περιέχουν φυτικές ίνες, αλλά μερικά περιέχουν περισσότερες. Δοκιμάστε να προσθέσετε τα μήλα, τα βατόμουρα, τα αχλάδια, τα βερίκοκα, το πεπόνι, τις φράουλες, τις μπανάνες ή τα ροδάκινα στο smoothie σας. Επίσης μην ξεχάσετε το αβοκάντο, το οποίο συχνά χρησιμοποιείται ως λαχανικό αλλά τεχνικά ένα φρούτο. Τα αβοκάντο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λίπη κι επίσης δίνει πιο κρεμώδη υφή στα smoothies.

Πού χρειάζεται προσοχή:

Τα φρούτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να καταναλώνονται απεριόριστα. Τα φρούτα είναι πλούσια σε φυσικά σάκχαρα και η προσθήκη χυμού φρούτων με ένα smoothie σημαίνει ακόμα περισσότερη ζάχαρη και θερμίδες. Ένα smoothie φρούτων μπορεί να περιέχει πολλές θερμίδες, γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή στα υλικά, την επιλογή των φρούτων και την ποσότητα. Συνδυάστε μια μέτρια μερίδα smoothie με άλλα τρόφιμα, όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, ψητά λαχανικά ή ένα αυγό ποσέ για μια υγιεινό, πλούσιο σε φυτικές ίνες πρωινό ή μεσημεριανό γεύμα.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 7 Μαΐου 2015, 19:00