Είναι αποτελεσματική η διαλειμματική νηστεία;

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 21 Απριλίου 2020, 08:00
Είναι αποτελεσματική η διαλειμματική νηστεία;

Η διαλλειμματική νηστεία (IF-Intermittent fasting), γνωστή και ως 16:8 ή 5:2, είναι μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις παγκοσμίως, καθώς το χρονοδιάγραμμά της -και όχι τόσο το περιεχόμενό της- φαίνεται ότι μπορεί να αποτελέσει σημαντικό «όπλο» για τον οργανισμό του ανθρώπου προκαλώντας μεταβολικές αλλαγές.

Πρόκειται για ένα μοτίβο διατροφής που περιλαμβάνει χρονικά «παράθυρα» στα οποία ο οργανισμός δεν λαμβάνει καθόλου τροφή και «παράθυρα» στα οποία καταναλώνει κανονικά γεύματα.

Γι’ αυτό και δεν θεωρείται «δίαιτα», αλλά περισσότερο τρόπος διατροφής.

Είναι όμως αποτελεσματική;

Oι μέχρι σήμερα μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η διαλειμματική νηστεία μπορεί να είναι μια αποτελεσματική στρατηγική αδυνατίσματος. Ωστόσο η απώλεια κιλών πιθανότατα οφείλεται στο συνολικό έλλειμμα θερμίδων, ως αποτέλεσμα της μειωμένης κατανάλωσης τροφής συνολικά στην εβδομάδα, παρά ως αποτέλεσμα των περιόδων νηστείας.

Στην πιο πρόσφατη σχετική συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση συγκρίθηκαν οι δίαιτες διαλειμματικής νηστείας με κλασικές υποθερμιδικές δίαιτες ως προς την επίδρασή τους στο σωματικό βάρος. Οι ερευνητές δε διαπίστωσαν ιδιαίτερες διαφορές στην απώλεια κιλών μεταξύ των δύο τύπων δίαιτας.

Άλλη ανασκόπηση και μετα-ανάλυση, που πραγματοποίησε την ίδια σύγκριση σε δίαιτες διάρκειας άνω των έξι μηνών, υποστήριξε ότι, αν και η διαλειμματική νηστεία φάνηκε αποτελεσματική για την απώλεια κιλών, δεν ήταν καλύτερη από τις υποθερμιδικές δίαιτες.

Πηγή: govastileto.gr 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 21 Απριλίου 2020, 08:16