Τροφές που καταπολεμούν τη φλεγμονή

Τροφές που καταπολεμούν τη φλεγμονή

Επιλέξτε τα σωστά αντιφλεγμονώδη τρόφιμα, τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν να μειώσετε τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

Αντίθετα, καταναλώνοντας συχνά τα λάθος τρόφιμα είναι βέβαιο ότι θα επιταχύνετε την εξέλιξη μίας ή και περισσότερων φλεγμονώδων νόσων.

Είναι γεγονός ότι ένας από τους καλύτερους τρόπους για τη μείωση της φλεγμονής δεν έγκειται σε ένα κουτί με φάρμακα αλλά… στο «ψυγείο».

Ακολουθώντας μια αντιφλεγμονώδη διατροφή μπορείτε να αποφύγετε τις φλεγμονές για πάντα.

Πώς λειτουργεί η αντιφλεγμονώδης διατροφή;

Το ανοσοποιητικό σας σύστημα ενεργοποιείται όταν το σώμα σας αναγνωρίζει οτιδήποτε είναι ξένο μέσα σε αυτό, όπως ένα εισβάλλον μικρόβιο, γύρη φυτού ή χημική ουσία. Αυτό συχνά προκαλεί μια διαδικασία που ονομάζεται φλεγμονή.

Οι κατά διαστήματα περίοδοι φλεγμονής που απευθύνονται σε πραγματικά απειλητικούς εισβολείς προστατεύουν την υγεία σας.

Εντούτοις, μερικές φορές η φλεγμονή επιμένει, καθημερινά, ακόμη και όταν o οργανισμός δεν απειλείται από ξένο εισβολέα. Τότε η φλεγμονή μπορεί να γίνει ένας πολύ μεγάλος εχθρός.

Πολλές σοβαρές ασθένειες που μας πλήττουν - συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου, των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη, της αρθρίτιδας, της κατάθλιψης και του Αλτσχάιμερ - έχουν συνδεθεί με τη χρόνια φλεγμονή.

Tα πιο ισχυρά εργαλεία για την καταπολέμηση της φλεγμονής δεν προέρχονται από το φαρμακείο, αλλά από το παντοπωλείο.

«Πολλές πειραματικές μελέτες έχουν δείξει ότι συστατικά τροφίμων ή ποτών μπορεί να έχουν αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα», λέει ο Δρ Frank Hu, καθηγητής διατροφής και επιδημιολογίας στο Τμήμα Διατροφής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ.

Επιλέξτε τα σωστά αντιφλεγμονώδη τρόφιμα και ίσως μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο ασθένειας.

Απομακρύνετε διαρκώς τα λάθος τρόφιμα από τη διατροφή σας, τα οποία θα μπορούσαν να επιταχύνουν την εμφάνιση μιας φλεγμονώδους νόσου.

Τρόφιμα που προκαλούν φλεγμονή

Προσπαθήστε να αποφύγετε ή να περιορίσετε αυτά τα τρόφιμα όσο το δυνατόν περισσότερο:

Εξευγενισμένους υδατάνθρακες, όπως το λευκό ψωμί και τα αρτοσκευάσματα

Τηγανητές πατάτες και πρόχειρο φαγητό

Σόδα και άλλα ζαχαρούχα ποτά

Κόκκινο κρέας (μπιφτέκια, μπριζόλες) και επεξεργασμένο κρέας (χοτ-ντογκ, λουκάνικο)

Μαργαρίνη

Ζωικά και trans λιπαρά

 

Οι κίνδυνοι για την υγεία που προκαλούν τα φλεγμονώδη τρόφιμα

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ίδια τρόφιμα σε μια φλεγμονώδη διατροφή θεωρούνται γενικά επιβλαβή για την υγεία μας, συμπεριλαμβανομένων της σόδας και των εξευγενισμένων υδατανθράκων, καθώς και του κόκκινου κρέατος και των μεταποιημένων κρεάτων.

«Ορισμένες από τις τροφές που έχουν συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων, όπως ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις, σχετίζονται επίσης με την εκτεταμένη φλεγμονή», λέει ο Δρ Hu. «Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η φλεγμονή είναι ένας σημαντικός μηχανισμός για την ανάπτυξη αυτών των ασθενειών.»

Τα «ανθυγιεινά» τρόφιμα συμβάλλουν επίσης στην αύξηση του σωματικού βάρους, η οποία αποτελεί ανεξάρτητο παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση φλεγμονής.

Ωστόσο, σε αρκετές μελέτες, ακόμη και όταν οι ερευνητές έλαβαν υπόψη την παχυσαρκία, η συσχέτιση μεταξύ των τροφίμων και της φλεγμονής παρέμεινε, γεγονός που υποδηλώνει ότι η αύξηση βάρους δεν είναι η μοναδική αιτία.

«Ορισμένα από τα συστατικά των τροφίμων μπορεί να έχουν ανεξάρτητες επιδράσεις στη φλεγμονή πέρα από την αυξημένη πρόσληψη θερμίδων», αναφέρει ο Δρ Hu.

Αντιφλεγμονώδη τρόφιμα

Μια αντιφλεγμονώδης διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω τρόφιμα:

Ντομάτες

Ελαιόλαδο

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως σπανάκι και λάχανο

Ξηρούς καρπούς, όπως αμύγδαλα και καρύδια

Λιπαρά ψάρια, όπως σολομό, σκουμπρί, τόνο και σαρδέλες

Φρούτα όπως φράουλες, βατόμουρα, κεράσια και πορτοκάλια

Οφέλη από τα αντιφλεγμονώδη τρόφιμα

Από την άλλη πλευρά, βρίσκονται τα ποτά και τα τρόφιμα που μειώνουν τη φλεγμονή, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης χρόνιων παθήσεων, λέει ο Δρ Hu.

Επισημαίνει επίσης ιδιαίτερα τα φρούτα και τα λαχανικά, όπως τα μήλα και τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά που είναι υψηλά σε φυσικά αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες (προστατευτικές ουσίες που βρίσκονται στα φυτά).

Επίσης, αρκετές μελέτες έχουν συνδυάσει ξηρούς καρπούς με μειωμένους δείκτες φλεγμονής και χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου και διαβήτη.

Ο καφές, ο οποίος περιέχει πολυφαινόλες και άλλες αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, μπορεί επίσης να προστατεύσει τον οργανισμό από τη φλεγμονή.

Αντιφλεγμονώδης διατροφή

Για να μειώσετε τα επίπεδα φλεγμονής, επιδιώξτε να πραγματοποιήσετε μια συνολικά υγιεινή διατροφή.

Αν ψάχνετε για ένα πλάνο διατροφής, το οποίο να ακολουθεί πιστά τις αρχές μιας αντιφλεγμονώδους διατροφής, σκεφτείτε την υιοθέτηση της Μεσογειακής διατροφής, η οποία είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, καρύδια, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια και καλά έλαια.

Εκτός από τη μείωση της φλεγμονής, μια πιο φυσική και  λιγότερο επεξεργασμένη διατροφή μπορεί να έχει αξιοσημείωτα αποτελέσματα στη σωματική και συναισθηματική σας υγεία.

«Η υγιεινή διατροφή είναι επωφελής όχι μόνο για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων ασθενειών αλλά και για τη βελτίωση της διάθεσης και της συνολικής ποιότητας ζωής», υποστηρίζει ο Δρ Hu.

Πηγή: logodiatrofis.gr

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2019, 11:44