Assassin's Creed Unity

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014, 00:25
Assassin's Creed Unity

Η σειρά Assassin’s Creed ξεκίνησε ως μία από τις πιο εντυπωσιακές που είχαμε δει το 2007. Θεωρίες συνωμοσίας, ο assassin Altair που σκαρφαλώνει σχεδόν οποιοδήποτε κτήριο (αλλά δεν κολυμπάει) και τα ωραία για την εποχή γραφικά του, ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά που έκαναν την σειρά αγαπητή σε ένα μεγάλο κομμάτι από gamers. Πέρα από όλα τα συνηθισμένα σενάρια που έχουμε δει σε games, τα AC games μας μετέφεραν κομμάτια πραγματικής ιστορίας και γρίφους-σπαζοκεφαλιές που χρειαζόντουσαν πολλές ώρες αφού ήταν για πολύ ψαγμένους π.χ λύση γρίφου με συστημα Fibonacci. 


Με τα χρόνια όμως, τα Assassin’s Creed games άρχισαν να κουράζουν. Ο λόγος ήταν πως κυκλοφορούσαν κάθε χρόνο και για συνεχόμενες χρονιές βλέπαμε τον ίδιο πρωταγωνιστή, Ezzio. Στη συνέχεια, η Ubisoft Montreal σε συνεργασία με άλλα studio της εταιρίας μας παρουσίασαν το κάτι διαφορετικό που ζητούσαμε. Η σειρά πέρασε σε πιο open world επίπεδο με το Assassin’s Creed III όπου τα γεγονότα του διαδραματίζονταν στην Αμερική με εσάς να εξερευνείτε το μέρος για όσο χρονικό διάστημα θελήσετε. Πέρυσι, με το Assassin’s Creed IV: Black Flag, το open world στοιχείο ήταν πιο έντονο από ποτέ. Οι τεράστιες θάλασσες της Καραϊβικής ήταν διαθέσιμες για εξερεύνηση και οι ναυμαχίες με τους αντίπαλους πειρατές έδιναν και έπαιρναν.

Παρά τα υπέροχα γραφικά του Assassin’s Creed IV: Black Flag στις κονσόλες νέας γενιάς, υπήρχε μια δυσαρέσκεια από μέρος των fans ως προς το που πηγαίνει η σειρά. Η αλήθεια είναι πως ακόμα και εγώ είχα βαρεθεί την αγαπημένη μου κάποτε σειρά. Το 2014 όμως, η Ubisoft αποφάσισε να μας εντυπωσιάσει και να προσφέρει μια original Assassin’s Creed εμπειρία.

Ο νέος τίτλος ονομάζεται Assassin’s Creed: Unity και το development του ξεκίνησε το 2010, μετά το Assassin’s Creed: Brotherhood. Η δημιουργία του δεν ήταν απλή υπόθεση αφού μαζί με την Ubisoft Montreal, χρειάστηκαν άλλα εννέα studio σε Toronto, Kiev, Singapore, Shanghai, Annecy, Montpellier, Bucharest, Quebec και Chengdu. Για χάρη του Unity, χρειάστηκε εκτενής μελέτη της Γαλλίας του 18ου αιώνα από τους developers. Επιπλέον, η εταιρία χρειάστηκε την βοήθεια του Γάλλου ιστορικού Dr. Jean Clement Martin όσον αφορά το σενάριο και εμπνεύστηκε την εμφάνιση του νερού μέσα στην πόλη από τους πίνακες του ζωγράφου Nicolas-Jean-Baptiste Raguenet. Το αποτέλεσμα δικαιώνει την σκληρή δουλειά και σε εμάς άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Αν τα όσα διαβάσατε μέχρι τώρα δεν σαςε έπεισαν, δείτε περισσότερους λόγους στο παρακάτω review.

................. Όλα ξεκινούν με αίμα...
Ο πρωταγωνιστής του Assassin’s Creed: Unity είναι μισός Γάλλος και μισός Αυστριακός και ονομάζεται Arno Victor Dorian, ή αλλιώς σκέτο Arno. Ο Arno μεγάλωσε σε οικογένεια ευγενών σε ένα αρχοντικό στις Βερσαλλίες. Το σενάριο θέλει τον μικρό, τότε, πρωταγωνιστή να μένει ορφανός σε ηλικία οκτώ χρονών αφότου δολοφονήθηκε ο πατέρας του. Την κηδεμονία του μικρού assassin ανέλαβε o ευγενής François de la Serre, ο οποίος τον μεγάλωσε μαζί με την κόρη του, Elise.

Ο François de la Serre πεθαίνει λίγο αργότερα και ο δολοφόνος κατηγορεί τον Arno. Οι φρουροί βλέπουν τον πρωταγωνιστή γεμάτο με αίματα και πιστεύοντας τα λεγόμενα του δράστη, τον φυλακίζουν. Μέσα στην φυλακή, ο Arno μαθαίνει λεπτομέρειες για τον πατέρα του και ξεκινάει το ταξίδι μέσα από την Brotherhood of Assassins για να κερδίσει πίσω την ελευθερία του και να καθαρίσει το όνομά του.

Από μικρός στα βάσανα
Ξεκινώντας θα μπορέσετε να χειριστείτε τον Arno όταν σε ηλικία οκτώ ετών. Το πρώτο κεφάλαιο είναι άκρως εντυπωσιακό αφού θα έχετε την ευκαιρία να εξερευνήσετε μερικές αίθουσες από το αριστοκρατικό παλάτι που βρίσκεστε και να θαυμάσετε τα καθαρά γραφικά στο PS4. Αμέσως ξεκινάει η δράση που αποκαλύπτει και την φύση σας αφού το game σας ζητάει να κλέψετε ένα μήλο και στην συνέχεια να κρυφτείτε για να σας χάσει ο φρουρός που είναι έτοιμος να σας πιάσει.

Εδώ είναι η πρώτο φορά που ερχόμαστε σε επαφή με το Last Known Position. Πρόκειται για ένα καινούριο σύστημα με το οποίο μπορείτε να δείτε ποια ήταν η τελευταία θέση που σας είδε ο εχθρός. Έχοντας αυτό το πλεονέκτημα, θα μπορέσετε να σκεφτείτε καλύτερα που θα είναι η επόμενη κρυψώνα σας αφού θα είναι σαν να γνωρίζετε από πριν προς τα που θα κινηθεί ο αντίπαλος. Το σύστημα δουλεύει ακριβώς με τον ίδιο τρόπο όπως και στο Splinter Cell: Conviction και Blacklist.

Break, twist, pull!
Το σύστημα μάχης στο Assassin’s Creed: Unity είναι σχετικά το ίδιο με τα προηγούμενα games της σειράς. Για να επιτεθείτε αρκεί να πατήσετε το τετράγωνο, άμυνα και αντεπίθεση με τον κύκλο και dodge με το Χ. Το dodge προτιμάται σε περίπτωση που οι αντίπαλοι είναι αρκετοί και σας περικυκλώσουν αλλά και εάν ο εχθρός έχει βαρύ όπλο όπως π.χ τσεκούρι. Οι αντίπαλοι με τα σπαθιά είναι σχετικά εύκολοι αν ακολουθήσετε το σύστημα άμυνα-αντεπίθεση αφού χάνουν την ισορροπία τους και είναι δυσκολότερο για εκείνους να αποκρούσουν τα χτυπήματά σας. Ως χρόνια παίκτρια της σειράς Assassin’s Creed, έχω συνηθίσει το σύστημα μάχης και μέτρια A.I αλλά έχω να δηλώσω πως σε φέτος το επίπεδο βρίσκεται ένα κλικ πιο πάνω σε αυτόν τον τομέα.

Ο Arno μπορεί να χειριστεί σπαθιά, πιστόλια, Rifles, τα βαριά όπλα όπως τσεκούρια και λόγχες και φυσικά το χαρακτηριστικό των Assassins, Hidden Blade. Στην αρχή θα πρέπει να πολεμήσετε με το σπαθί που έχετε ήδη και μέσα από τους πόντους και τα χρήματα που κερδίζετε να αναβαθμίσετε τον οπλισμό σας. Εδώ πρέπει να σας ενημερώσουμε για την νέα προσθήκη, το Phantom Blade. Πρόκειται για μια παραλλαγή του Hidden Blade η οποία επιτρέπει στον πρωταγωνιστή μας να εκτελεί επιθέσεις από μακριά. Στα διάφορα shops που θα βρείτε στην πόλη θα μπορέσετε να αγοράσετε πυρομαχικά για το Phantom Blade έτσι ώστε να κοιμήσετε ή σκοτώσετε τους φρουρούς χωρίς να πάρει κανείς χαμπάρι τίποτα.

Ο Arno είναι Assassin, η Elise Templar. Παρόλα αυτά τίποτα δεν τους σταματάει όμως να είναι μαζί.

It’s Shopping time
Ο Arno έχει τον τρόπο του να βγάζει χρήματα. Μια επιλογή είναι να κάνετε loot τα θύματά σας και να παίρνετε ότι έχουν πάνω τους. Η πιο τίμια λύση όμως έρχεται με την μορφή του Cafe Theatre, από το οποίο παίρνετε ότι κέρδη βγάζει. Πρόκειται για ένα κτίσμα που αγοράζετε αργότερα στο παιχνίδι και αντικαθιστά την Villa από το Assassin’s Creed II ή το Homestead από το Brotherhood. Αφού αποκτήσετε το Cafe Theatre, θα μπορείτε να το αναβαθμίσετε κάνοντας διάφορες αγορές και να αυξήσετε με αυτόν τον τρόπο το εισόδημά σας από αυτό αλλά και τα μυστικά δωμάτια που ξεκλειδώνονται ένα ένα. Το Cafe λειτουργεί πιο πολύ ως σπίτι σας αφού εκεί μπορείτε να αλλάξετε ρούχα και να δείτε όλα τα τρόπαια από τις αποστολές που φέρατε εις πέρας. Επίσης, θα έχετε την δυνατότητα να κάνετε fast travel εκεί όπου και αν βρίσκεστε.

Με τα χρήματα που αποκτάτε μπορείτε να αγοράσετε καλύτερο εξοπλισμό για τον Assassin σας. Υπάρχει μια πληθώρα από διαφορετικά κομμάτια gear για να αγοράσετε ανάλογα με τα γούστα και τις ανάγκες σας. Αυτό το λέμε διότι ανάλογα με τις αποστολές οι οποίες διαφέρουν όσον αφορά το stealth στοιχείο τους θα πρέπει να προσαρμόσετε και την στολή σας. Υπάρχουν hoods για παράδειγμα που σας προσφέρουν περισσότερο stealth και μπότες που σας κάνουν να ακούγεστε λιγότερο ή την δυνατότητα να πάρετε λιγότερο falling damage. Τα όπλα σας δίνουν επιπλέον damage, υπάρχουν ρούχα που σας προσδίδουν health ή stealth (ψωνίστε ανάλογα με το πως θέλετε να παίζετε) κτλ. Όλα βασίζονται πάνω στο τι χρειάζεστε σε κάθε αποστολή. Είναι αρκετά χρήσιμη επίσης η δυνατότητα να διαλέξετε το gear και τα όπλα σας πριν από κάθε αποστολή χωρίς να είναι ανάγκη να γυρίσετε στο Cafe Theatre για να αλλάξετε.

Με τους πόντους που αποκτάτε από τις κύριες και δευτερεύουσες αποστολές, μπορείτε να τοποθετήσετε τα skills σας όπως θελήσετε. Τα customization points είναι διαθέσιμα για να τα ξοδέψετε σε: Melee, Ranged, Stealth και Health. Καλό είναι να κοιτάξετε όλα τα points και να τα μάθετε γιατί μπορεί να σας χρησιμεύσουν σε κάτι και να κάνουν την ζωή σας πιο εύκολη. Ένα απλό παράδειγμα: Σε μια αποστολή θα πρέπει να κλέψετε τα κλειδιά από έναν NPC για να ξεκλειδώσετε μια πόρτα. Εάν είχατε αγοράσει το Lockpick skill από το Stealth menu, δεν θα ήταν ανάγκη για κάτι τέτοιο αλλά θα ανοίγατε την πόρτα μόνοι σας.

Ο δικός σου τρόπος
Το Assassin’s Creed: Unity έχει 12 chapters και το καθένα έναν random αριθμό από αποστολές που περιλαμβάνουν Assassinations ή απλά την συνέχεια της ιστορίας. Οι αποστολές λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της πόλης όπως για παράδειγμα το Παρίσι ή τις Βερσαλλίες και για να μετακινηθείτε ανάμεσα σε αυτές τις τεράστιες αποστάσεις, σας περιμένει μια καρότσα που θα ζήλευε κάθε αριστοκράτισσα της εποχής.

Το καλό με τα Missions είναι πως η Ubisoft σας επιτρέπει να διαλέξετε τον τρόπο που θέλετε για την ολοκλήρωση οποιασδήποτε αποστολής. Εγώ για παράδειγμα ακολούθησα πιο stealth τακτικές ρίχνοντας smoke bombs πριν μπω σε μάχη με τέσσερα άτομα έτσι ώστε να τους κάνω επιθέσεις από πίσω χωρίς να με δουν και να μου επιτεθούν καθόλου. Επίσης, αντί να βγω στα ανοιχτά για ένα συγκεκριμένο Assassination, προτίμησα να ξεκλειδώσω όλες τις πόρτες με το Lockpicking skill, να ανέβω σε στρατηγικό σημείο, να σκοτώσω τον εχθρό με το rifle που βρισκόταν πάνω έτοιμος να με καθαρίσει και χρησιμοποιώντας το Eagle vision να δω τους υπόλοιπους φρουρούς.

Αφού τελειώσετε κάθε αποστολή, μπορείτε να κάνετε free roam στην πόλη και να εξερευνήσετε κάθε πλευρά της. Έχετε την δυνατότητα να επέμβετε στις αδικίες που βλέπετε στον δρόμο όπως κλέφτες να παίρνουν χρήματα από γυναίκες ή να σκοτώνουν πολίτες. Από την άλλη έχετε την δυνατότητα να τους αγνοήσετε όλους αλλά θα σας προτείναμε να μην το κάνετε καθώς οι μικροαποστολές αυτές δεν παίρνουν ούτε 10 δευτερόλεπτα και σας αποφέρουν Points.

Η συνολική διάρκεια του Assassin's Creed Unity όσον αφορά στο βασικό story ανέρχεται στις 15-20 ώρες, ανάλογα με το πόσο γρήγορα θα καταφέρετε να ολοκληρώσετε ορισμένους γρίφους που απαιτούν παρατηρητικότητα, ευστροφία και ταχύτητα. Για τους βετεράνους του είδους η διάρκεια της βασικής ιστορίας είναι λίγο μικρότερη από το Assassin's Creed IV: Black Flag.

Ωστόσο, μην βιαστείτε να κρίνετε, καθώς πέρα απ' το βασική ιστορία υπάρχουν chapters σε πολλές ενδιαφέρουσες τοποθεσίες ανά τον κόσμο. Η συνολική διάρκεια των προαιρετικών chapters ξεφεύγει και φτάνει τις 100 ώρες, συνεπώς έχουμε να κάνουμε με το μεγαλύτερο Assassin's Creed όλων των εποχών.

Multiplayer...ελλείψεις
Φέτος δεν θα δούμε competitive multiplayer σε κανένα από τα δύο Assassin’s Creed που θα κυκλοφορήσουν. Αυτό σημαίνει πως ούτε το Unity, ούτε το Rogue θα περιλαμβάνουν το ανταγωνιστικό κομμάτι που είχαν οι προηγούμενοι τίτλοι. Αντιθέτως, η Ubisoft προτίμησε να εισάγει την έννοια του co-op play με την μορφή μεμονωμένων αποστολών.

Με λίγα λόγια, ενώ κάνετε την βόλτα σας στην πόλη θα δείτε διάφορους NPC από όπου μπορείτε να μπείτε σε queue για κάποια co-op αποστολή. Τα missions αυτά είναι φτιαγμένα για να παίζονται με ομάδα τεσσάρων ατόμων και η εμπειρία σας θα βελτιωθεί σημαντικά όταν ένα άτομο από την ομάδα έχει επενδύσει σε group skills όπως για παράδειγμα το Group Healing. Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό ίσως είναι τα Heists όπου κλέβετε χρήματα και όσο να 'χει, το όνομα του συγκεκριμένου mode θυμίζει το αντίστοιχο από το GTA V.

Welcome at Paris
Το Assassin’s Creed: Unity είναι φτιαγμένο με την AnvilNext engine, την ίδια μηχανή γραφικών που είδαμε και στο Assassin's Creed IV: Black Flag. Οπτικά, τα cutscenes είναι άκρως εντυπωσιακά, με άπταιστο bump mapping και όμορφες παρουσίες. In-game τα textures δεν έχουν βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό και παραμένουν στάσιμα. Στο PC με μια καλή κάρτα γραφικών και max ρυθμίσεις απ' ότι έχουμε δει θα έχετε ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα απ' ότι στις κονσόλες, όπου η σκίαση και τα εφέ καιρού έπρεπε να βελτιωθούν σημαντικά.

Το art direction όσον αφορά το level design είναι υποδειγματικό, καθώς οι γραφίστες της Ubisoft έχουν δημιουργήσει τα μεγάλα κτίρια της Γαλλίας (ειδικά του Παρισιού) με την παραμικρή λεπτομέρεια στους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους αυτών. Οι ναοί, τα πάρκα, οι γέφυρες και τα αριστοκρατικά παλάτια θεωρούνται άξια θαυμασμού.

Οι κύριοι χαρακτήρες είναι σχεδιασμένοι με λεπτομέρειες. Μπορούμε να διακρίνουμε τις υφές στα ρούχα τους και τις τρίχες από τα μαλλιά τους σαν να βλέπουμε ταινία. Μεγάλη λεπτομέρεια έχει δωθεί στα animations ακόμα και των random NPCs αφού αλλάζουν συμπεριφορά κάθε φορά που περνάτε από δίπλα τους αλλά το μεγάλο αρνητικό είναι πως οι περισσότεροι από αυτούς φορούν τα ίδια ρούχα.

Είδαμε μερικά προβλήματα όσον αφορά bugs στους NPCs. Μερικοί περπατούσαν στον αέρα ενώ άλλοι κολλούσαν στους τοίχους για κάμποσα δευτερόλεπτα. Παρόλα αυτά, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως η Anvil engine καταφέρνει να κάνει spawn ένα τεράστιο πλήθος ανθρώπων χωρίς να ζορίζεται. Γνωρίζουμε ήδη πως το Unity τρέχει στα 30 frames και είμαστε σίγουροι πως αν η Ubisoft το είχε προγραμματίσει για 60 frames, θα είχαμε ένα ανώτερο οπτικό αποτέλεσμα.

Ο ηχητικός τομέας
Το μεγαλύτερο ίσως θετικό του AC Unity είναι το άριστο voice acting του. Ο Arno σαν χαρακτήρας είναι μακράν ο πιο ενδιαφέρον Assassin που έχουμε δει και με τον τρόπο που εκφράζεται μας κάνει να δεθούμε μαζί του. Ο κύριος λόγος για τον οποίο συμβαίνει κάτι τέτοιο είναι γιατί οι προηγούμενοι ήρωες κατά κάποιο τρόπο φαινόντουσαν πιο απρόσωποι. Ο Arno έμεινε ορφανός σε μιρή ηλικία και παρόλα αυτά σε δύσκολες στιγμές αντιδράει με χιούμορ, κάτι που σίγουρα δεν έχουμε ξαναδεί στον τίτλο.

Το soundtrack του Unity ανέλαβαν οι Chris Tilton, Ryan Amon και Sarah Schachner, όπου ομολογουμένως έκαναν άριστη δουλειά. Τα ηχητικά εφέ είναι καλόδουλεμένα και χρησιμοποιώντας ακουστικά στην κονσόλα σας θα έχετε σίγουρα μια καλύτερη εμπειρία. Αξίζει να αναφέρουμε πως αν και τα γεγονότα διαδραματίζονται στην Γαλλία, όλοι έχουν άριστη Αγγλική προφορά και λίγες φορές ακούμε γαλλικές εκφράσεις.

It Unites us
Το Assassin’s Creed Unity μας είχε δείξει αρκετά από τα τρέιλερ και τελικά δεν απογοήτευσε. Μπορείτε να δείτε διάφορες ιστορικές στιγμές, να αφήσετε το στίγμα σας στην Γαλλία και συγχρόνως να καθαρίσετε το όνομά σας από την άδικη κατηγορία του θανάτου του François de la Serre. Δεν σας κρύβουμε πάντως ότι το γνώριμο gameplay ίσως να μην συγκινήσει όσους περίμεναν το κάτι παραπάνω.

Κατά την διάρκεια του campaign θα εκτελέσετε διάφορες αποστολές οι οποίες το μόνο σίγουρο είναι πως θα σας κρατήσουν σε εγρήγορση, κυρίως γιατί θα αποφασίσετε εσείς τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίσετε τα κρίσιμα σημεία. Ο οπτικοακουστικός τομέας είναι περισσότερο απο ικανοποιητικός, κάτι που δείχνει ότι το Unity είναι ένας τίτλος που δουλεύτηκε από την Ubi. Θα μπορούσε να διαθέτει competitive multiplayer, ωστόσο αναπληρώνει τον χρόνο που θα δαπανούσατε εκεί με την προσθήκη των προαιρετικών αποστολών. Η ουσία είναι ότι έχουμε να κάνουμε με έναν ακόμη Assassin’s Creed το οποίο εν τέλει απολαύσαμε.

Θετικά:
- Ρεαλιστική απεικόνιση των κτιρίων της εποχής
- Ενδιαφέρον σενάριο
- Ελευθερία κινήσεων
- Άπταιστο voice acting
- Ατελείωτες προαιρετικές αποστολές

Αρνητικά:
- Ορισμένα bugs και glitches
- Τρέχει μόνο στα 30 frames το δευτερόλεπτο τα οποία ενίοτε παρουσιάζουν πτώσεις
- Έλλειψη competitive multiplayer
- Η αφαίρεση του competitive multiplayer

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.2

Η Γαλλία της επανάστασης όπως δεν την έχετε ξαναδεί.

Χριστιάνα Θάνου 


Πηγή: GameWorld.gr

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014, 00:25