GoldenEye 007

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2013, 14:27
GoldenEye 007

goldeneye-007-boxΕίδος: FPS 
Format: Nintendo 64
Εκδότης: Nintendo
Ανάπτυξη: Rare
Παίκτες: 1–4
Επίσημο Site: Κλικ εδώ
Κυκλοφορία: 25/8/1997
Demo: -
Forum: Συζήτηση


To 1995 υπήρξε ιστορική χρονιά για την all-time favorite σειρά ταινιών με πρωταγωνιστή τον James Bond. To έτος εκείνο κυκλοφόρησε το 17ο φιλμ με τον θρυλικό κατάσκοπο-αντρικό πρότυπο, στην οποία οι παραγωγοί της ξεφορτώθηκαν τον Timothy Dalton μετά από δύο μέτριες εμπορικά ταινίες στον ρόλο του Bond. Νέος Bond «στέφθηκε» ο εξαιρετικός Pierce Brosnan, ο καλύτερος σε αυτό το ρόλο μαζί με τον Sean Connery κατά την προσωπική μου άποψη.

Το GoldenEye καθάρισε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, αναζωογονώντας οικονομικά το franchise και δημιουργώντας την ανάγκη για ένα video game προϊόν με τον καινούργιο Bond. Την αποστολή ανέλαβε η Rare, developer που κέρδισε επάξια την παγκόσμια φήμη της δημιουργώντας τεράστιες εμπορικές και ποιοτικές επιτυχίες όπως το Donkey Kong County και το Killer Instinct. Η προσπάθεια των προγραμματιστών της Rare κατέληξε στην δημιουργία του GoldenEye 007 που κυκλοφορεί το 1997 στην κονσόλα Nintendo 64 και θεωρείται από πολλούς (μέσα σε αυτούς και ο γράφων) ένα από τα καλύτερα First-Person Shooters όλων των εποχών.

Άλλο ένα ψυχροπολεμικό σενάριο
Ένας από τους λόγους που λατρεύτηκε το GoldenEye 007 είναι η ορθή απόφαση των δημιουργών να συμπεριλάβουν όλο το σενάριο της ταινίας στο παιχνίδι, χωρίζοντάς το σε 20 επίπεδα που το καθένα τους αντικατοπτρίζει και κάποια από τις τοποθεσίες στις οποίες ταξιδεύει ο Bond στην ταινία. Ξεκινώντας το έτος 1986 στον Αρχάγγελο της Σοβιετικής Ένωσης, ο James Bond συνεργάζεται με τον φίλο του πράκτορα Alec Trevelyan προσπαθώντας να ανατινάξουν ένα μυστικό εργοστάσιο παραγωγής χημικών όπλων. Η αποστολή ολοκληρώνεται με την καταστροφή του στόχου και τον φαινομενικό θάνατο του Trevelyan. Ακολουθούν δύο αποστολές που δεν υπάρχουν στην ταινία αλλά σχετίζονται με την ανακάλυψη του δορυφόρου GoldenEye, ενός πανίσχυρου ηλεκτρομαγνητικού όπλου που η ακτίνα του μπορεί να συντρίψει κάθε ηλεκτρικό κύκλωμα στην περιοχή που θα πέσει.

Από κει και πέρα ο Bond δρα αποκλειστικά εντός του timeframe της ταινίας (1995), ταξιδεύοντας από το κοσμοπολίτικο Monte Carlo και την χιονισμένη Severnaya μέχρι τους δρόμους της Αγίας Πετρούπολης και την εξωτική Κούβα, προσπαθώντας να σταματήσει το σατανικό σχέδιο του τρομοκράτη Janus και να ξεκαθαρίσει ανοικτούς λογαριασμούς από το παρελθόν του. Παρά την ποικιλία τους, ορισμένες πίστες όπως οι δύο της Severnaya και το κέντρο ελέγχου του Janus μοιάζουν υπερβολικά μεταξύ τους και η ομοιομορφία τους μπορεί να σας ενοχλήσει. Κατά την γνώμη μου τρία είναι τα κορυφαία stages του GoldenEye: Archives, Streets και το τελευταίο stage.



Το Archives είναι η ιδανική πίστα για ομαδική σφαγή αντιπάλων. Μπορείτε να κλειστείτε σε ένα δωμάτιο και να πυροβολήσετε ενεργοποιώντας τον συναγερμό που θα «μαγνητίσει» όλους τους εχθρούς στο δωμάτιο που βρίσκεστε. Μέχρι οι σοβιετικοί να ανοίξουν την πόρτα και να σας σημαδέψουν εσείς θα έχετε ραντίσει με χιλιάδες σφαίρες το μέρος. Στο stage Streets θα ελέγξετε ένα τανκ που πετάει κάτι ξεγυρισμένες βόμβες στους άτυχους που θα βρεθούν μπροστά σας ή ακόμα καλύτερα, μπορεί να τους λιώσει κάτω από τις ερπύστριες του. Η ομορφιά του τελευταίου stage έγκειται στο ύψος που βρίσκεται το μέρος αλλά δεν σας λέω περισσότερα για να μην έχουμε spoilers.

Το user interface του παιχνιδιού είναι αντάξιο του θρυλικού πράκτορα. Εκτός από το όπλο και τις σφαίρες που κουβαλάτε δεν υπάρχει άλλη ένδειξη στην οθόνη για να σας αποσπά από την δράση. Πατώντας το αντίστοιχο button στο joypad σας ο Bond κάνει ζουμ στο πολυτελές του ρολόι και αμέσως βλέπετε τα objectives που πρέπει να ολοκληρώσετε για να τελειώσει η πίστα, την ενέργεια και το body armor σας, τα όπλα και τις ρυθμίσεις για το χειριστήριο σας. Αντίστοιχη απλότητα θα συναντήσετε και στην εισαγωγή του εκάστοτε stage αντικρίζοντας ένα φάκελο με τα objectives της αποστολής, πληροφορίες από τον M και τον Q αλλά και πονηρά σχόλια του ανεκπλήρωτου έρωτα του Bond, της Moneypenny.

Αυτός ο άντρας τους έχει όλους στο στόχαστρό του
Το GoldenEye 007 έκανε μεγάλα άλματα από την αρχική ιδέα που είχαν για αυτό οι δημιουργοί του. Η πρώτη τους σκέψη ήταν να προγραμματίσουν ένα Platform για το SNES, μια σκέψη που ακύρωσε ο ερχομός του Nintendo 64. Η επόμενη έμπνευση τους ήταν ένα light gun game στα πρότυπα του Virtua Cop αλλά τελικά κατέληξαν στην πολύ πιο εξελιγμένη μορφή ενός FPS με μεγάλα τρισδιάστατα επίπεδα όπου θα περιπλανιέστε ελεύθερα όπου επιθυμείτε. Στόχος σας δεν είναι απλά η εξολόθρευση όσο περισσότερων εχθρών μπορείτε αλλά συγκεκριμένες αποστολές που αρμόζουν στον James Bond, π.χ. η διάσωση αθώων, η συλλογή αντικειμένων που προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες, η συνάντηση με φιλικούς πράκτορες κ.ο.κ.

Το GoldenEye 007 σας δίνει ακόμα περισσότερες gameplay επιλογές επιτρέποντας σας να παίξετε stealth ή επιθετικά την κάθε πίστα. Στα περισσότερα stages θα δείτε στους τοίχους συναγερμούς και κάμερες που περιμένουν την παραμικρή σας κίνηση για να καλέσουν στην περιοχή σας όλους τους εχθρούς που περιφέρονται στο level. Εντοπίζοντας και καταστρέφοντάς τα θα μπορείτε να προχωρήσετε αθέατοι στις πίστες και να καθαρίζετε αθόρυβα κάθε αντίπαλο χρησιμοποιώντας τους απαραίτητους σιγαστήρες στα όπλα σας. Προσωπικά ακολούθησα την επιθετική προσέγγιση κυρίως διότι το GoldenEye χαρίζει στον Bond πρακτικά άπειρες σφαίρες αφού όλοι οι εχθροί αφήνουν πυρομαχικά όταν αφήνουν αυτό τον μάταιο κόσμο.

Για την διεκπεραίωση του προσωπικού σας μακελειού το παιχνίδι δίνει στον Bond μια μεγάλη γκάμα από όπλα: πιστόλια, ντουφέκια, εκτοξευτήρες ρουκετών και οπλοπολυβόλα θα σας επιτρέψουν να καλύψετε την κάθε πίστα με ολόκληρες στοίβες πτωμάτων. Το θετικό είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις μπορείτε να κρατήσετε διπλά όπλα με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της δύναμης πυρός σας. Το GoldenEye περιλαμβάνει και μερικά special όπλα όπως το απαστράπτον Golden Gun που χρησιμοποιούσε ο Scaramanga στο φιλμ The Man with the Golden Gun. Τους οπαδούς του μέγιστου Bond θα πωρώσει και η συχνή χρήση του απίθανου gadget ρολογιού που εκτοξεύει λέιζερ και ανατινάζει ειδικές νάρκες ανάλογα με την περίπτωση.

Το GoldenEye μπορείτε να το παίξετε σε ένα από τα τρία επίπεδα δυσκολίας (Agent, Secret Agent, 00-Agent), αντιμετωπίζοντας διαφορετικά objectives αλλά και ισχυρότερους αντιπάλους. Είναι απαραίτητο να παίξετε και το δυσκολότερο level αν θέλετε να ξεκλειδώσετε ένα έξτρα mode που σας αφήνει να παραμετροποιήσετε την όποια mission στα μέτρα σας. Επίσης, η ολοκλήρωση των πιστών σε ορισμένο χρόνο ανοίγει χρήσιμα cheats με ένα από τα σημαντικότερα να είναι το απολαυστικό Golden Gun που προαναφέραμε.

Η εποχή του κυνηγιού αρχίζει
Το παιχνίδι διαθέτει την καλύτερη αυτόματη στόχευση που έχω δει ποτέ, αισθητά καλύτερη ακόμα και από τα TimeSplitters. Με το που θα εμφανιστεί στην οθόνη ακόμα και το…νύχι ενός εχθρού και εσείς έχετε στραμμένο το όπλο σας προς την κατεύθυνση του, ο στόχος κλειδώνει αμέσως και όλα τα πυρά σας βαράνε στο ψαχνό. Σε διάφορες περιπτώσεις θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε και το ειδικό στόχαστρο που έχει το κάθε όπλο για να πετύχετε π.χ. μια κάμερα αλλά αυτές οι περιπτώσεις είναι ελάχιστες.

Το A.I. των αντιπάλων είναι τυπικό αλλά εκείνο που θα σας κάνει να ξεκαρδιστείτε στα γέλια είναι η παροιμιώδης αστοχία τους, ακόμα και στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας. Δεν ήταν λίγες οι φορές που έπρεπε να μαζευτούν τρεις αντίπαλοι και να μου ρίχνουν με τα πολυβόλα για να φάω έστω μία σφαίρα. Τύφλα να έχουν οι Storm Troopers των Star Wars! Ευτυχώς που συμβαίνει αυτό δηλαδή γιατί στο παιχνίδι δεν υπάρχουν healing items, αλλά μόνο τα body armor που σας προσθέτουν μια εφεδρική health bar.

Το μεγάλο αγκάθι του GoldenEye 007 είναι το συνολικό game time του. Από το πρώτο μέχρι το τελευταίο stage το παιχνίδι μετά βίας θα διαρκέσει 4–5 ώρες απόλαυσης και στη συνέχεια θα πρέπει να ξαναπαίζετε τις πίστες σε υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας ή να τις τερματίζετε σε καλύτερο χρόνο για να ανοίξετε τα cheats. Ευτυχώς δηλαδή που υπάρχει και το multiplayer mode.

Μην βιάζεστε να ολοκληρώσετε γρήγορα τα objectives σε κάθε level. Βάλτε σαν πρωταρχικό σας στόχο να καθαρίσετε όσους περισσότερους μπορείτε για να το απολαύσετε.

Multiplayer με υπόθεση!
Το multiplayer mode του GoldenEye είναι απροσδόκητα καλό και θα σας προσφέρει κάμποσες ώρες διασκέδασης σε modes 2-4 παικτών με split-screen. Παίζεται ιδανικά με τέσσερις παίκτες (με την οθόνη να χωρίζεται στα τέσσερα) και είναι χωρισμένο σε πέντε PvP και τρία team scenarios.

Το πρώτο PvP σενάριο ονομάζεται normal και αποτελεί το κλασικό deathmatch ενώ όλα τα υπόλοιπα φέρουν το όνομα θρυλικών ταινιών του James Bond. Το δεύτερο φέρει τον τίτλο You Only Live Twice και σε αυτό οι συμμετέχοντες έχουν δύο ζωές ο καθένας ενώ όποιος μείνει όρθιος τελευταίος κερδίζει. Στο The Living Daylights θα αναζητήσετε μια flag σε όλο το επίπεδο με εκείνον που θα την βρει να πρέπει να επιβιώσει όσο περισσότερη ώρα μπορεί. Το The Man With The Golden Gun έγινε αγαπημένο πολλών, καθώς αναζητείτε ένα χρυσό πιστόλι που έχει την δυνατότητα να σκοτώνει με μια σφαίρα. Μόλις το πάρει κάποιος οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει να τον «φάνε» για να το αποκτήσουν! Το τελευταίο PvP σενάριο ονομάζεται Licence to Kill και σε αυτό μια σφαίρα αρκεί για να σκοτώσει τον κάθε παίκτη συνεπώς όποιος μείνει όρθιος κερδίζει. Τέλος, τα team scenarios επιτρέπουν την δημιουργία ομάδων που θα αλληλοεξοντώνονται.



Blockbusting γραφικά
Τα γραφικά του GoldenEye 007 ανήκουν στα καλύτερα που έχει να επιδείξει το Nintendo 64. Καταρχήν οι developers φρόντισαν να χρησιμοποιήσουν ψηφιοποιημένες φωτογραφίες των ηθοποιών της ομώνυμης ταινίας, προσδίδοντας μεγαλύτερο ρεαλισμό στα μοντέλα των χαρακτήρων, παρότι οι φάτσες είναι εντελώς ανέκφραστες. Βρήκα απολαυστικά τα εφέ των εκρήξεων που διαρκούν αρκετή ώρα προς τέρψη των πυρομανών users καθώς και το σταδιακό κοκκίνισμα της στολής των θυμάτων μας εκεί που καρφώνονται οι σφαίρες. Το animation των εχθρών είναι πρωτοκλασάτο. Θα παρατηρήσετε τον ρεαλιστικό τρόπο με τον οποίο αντιδρούν όταν τους χτυπάει μια σφαίρα: πιάνουν τον ώμο τους, κουτσαίνουν, στριφογυρίζουν από τον πόνο κ.ο.κ.

Στον τομέα του ήχου το soundtrack θα σας απογειώσει αφού στο μεγαλύτερο μέρος του ακούγεται το κλασικό μουσικό θέμα του James Bond που δημιούργησε ο John Barry σε διάφορες μίξεις. Δυστυχώς το παιχνίδι δεν διαθέτει καθόλου σπικάζ, κάτι που αφαιρεί πόντους απ' το feeling των ταινιών, αλλά κρίνεται φυσιολογικό για τα δεδομένα της εποχής. Τα ικανοποιητικά ηχητικά εφέ ολοκληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την προσεγμένη δουλειά που έγινε στον ηχητικό τομέα.

James Bond και ξερό ψωμί
Το GoldenEye 007 είναι ένα από τα καλύτερα First-Person Shooters όλων των εποχών για πολλούς λόγους. Τα γραφικά του αξιοποίησαν την μέγιστη υπολογιστική ισχύ του Nintendo 64, κάνοντας τις κονσόλες της εποχής να ζηλεύουν. Το gameplay ήταν εθιστικό κι αν δεν υπήρχαν θέματα με το A.I. θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αψεγάδιαστο. To multiplayer βάδισε στα χνάρια της διασκέδασης πολλών παικτών που καθιέρωσε πρώτη η Nintendo στη βιομηχανία, από την εποχή του αρχικού Mario Bros. Στο Nintendo 64, το split-screen τεσσάρων που εφαρμόστηκε στο Mario Kart συνεχίστηκε εδώ με εξίσου μεγάλη επιτυχία.

Η εξαίρετη δουλειά της Rare απέδειξε ότι τα console FPS έχουν μέλλον, σε μια εποχή όπου απειροελάχιστοι developers το είχαν σκεφτεί. Προσωπικά λάτρεψα το παιχνίδι για τρεις λόγους. Πρώτον, διότι έχει πρωταγωνιστή τον James Bond, δεύτερον επειδή μας έδωσε ουσιαστικά άπειρα πυρομαχικά και τρίτον την ευκαιρία για μερικά...ξεγυρισμένα μακελειά! Αν δεν ήταν τόσο βραχύβιο στο campaign θα μιλάγαμε σήμερα περί αριστουργήματος.

Θετικά:
- Σκληροπυρηνική δράση για αιμοσταγείς παίκτες
- Soundtrack σκέτη τρέλα για τους fans του Bond
- Βασίζεται σε αγαπημένη ταινία και χαρακτήρα
- Κορυφαία γραφικά και animations
- Διασκεδαστικό multiplayer mode που επεκτείνει σημαντικά την διάρκεια

Αρνητικά:
- Σχετικά μικρή διάρκεια στο campaign
- Η υπερβολική αστοχία των εχθρών

Βαθμολογία
Γραφικά: 10
Ήχος: 8.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 7.5 
Γενικά: 9 

Το GoldenEye 007 αποτελεί την πρώτη μας μεγάλη πύλη για την είσοδο στη λατρεία του βρετανού υπερ-κατάσκοπου στα video games.

Γιάννης Μοσχονάς


Συντάκτης: johnmoss75@gmail.com (Γιάννης Μοσχονάς)
Πηγή: GameWorld.gr

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2013, 14:27